2022-07-14, 08:11
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag är ganska säker på att psykiatrin kommer ha hand om eventuell psyk-medicinering, resten hör till Hab (som du säger). Inte för att utvecklingsstörning inte skulle vara medicinskt utan för att "behandlingen" är socialpedagogisk...
Om du är ganska säker på psykiatrin och all annan vård också ska ta hand om någonting så har du inte sett verkligheten. Det är ett lotteri där vinstchansen varierar stort beroende på vart man bor i landet.
Citera
2022-07-14, 08:13
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Onkel-Ben-ny
Om du är ganska säker på psykiatrin och all annan vård också ska ta hand om någonting så har du inte sett verkligheten. Det är ett lotteri där vinstchansen varierar stort beroende på vart man bor i landet.
Jag vet att man ordnar vården på lite olika sätt runtom i landet, det var därför jag skrev "ganska säker på"...
Citera
2022-07-14, 08:17
Medlem
grey.eagles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av idontknowmyself
Frågan borde vara utredd, migrationsverket gör bra jobb och har samlat in information om familjen innan de beviljas uppehållstillstånd. Av någon anledning så tyckte migrationsverket att de var en toppenfamilj att låta stanna i Sverige och mångkulturera.

Har familjen kommit via UNHCR så vet jag att det är ett bedrägeri av ofantliga mått, då jag vet att spec somalier mutar UNHCR¨s personal.

Så om de kommit den vägen tror jag ingenting om någon utredning.
Citera
2022-07-14, 08:17
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Jag vet att man ordnar vården på lite olika sätt runtom i landet, det var därför jag skrev "ganska säker på"...
Det handlar inte om hur man ordnar vården utan om resurser. Psykiatrin kan variera från att ha i stort sett nära noll i resurser mot kanske max 75 procent av behovet.
Citera
2022-07-14, 08:18
Medlem
Fritjoffanderssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jugbandblues
det där citatet kan tillskrivas olof risberg men egentligen är det signerat SVT. för det är genomgående så att när aktivisterna på SVT ska förminska eller deflektera något så bjuder de in en "auktoritet" som säger det som de vill ha sagt. oavsett om nyheten handlar om brott eller klimat så har de alltid en gubben i lådan som dyker upp och förmedlar vänsterpropaganda.

vi har alltså en statsmedia som försvarar gärningsmannen i ett bestialiskt sexvåldsdåd. en nioåring ligger och svävar mellan liv och död i samma stund som de pratar om gärningsmannens socioekonomiska bakgrund. det kan inte bli mycket sjukare än så. det är så sanslöst vrickat.

Precis exakt så, inser inte någon vettig människa på SVT att det är minst sagt smaklöst? Hur ska familjen känna? Jag kokar!!!!!!
Citera
2022-07-14, 08:24
Medlem
Snubchurps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Att uppmana att inte sprida hat mot alla färgade är INTE att försvara gärningsmannen eller hans vidriga brott

Att se vilka diagnoser och andra saker som kan ha bidragit till att han valde att göra brottet är INTE att försvara gärningsmannen eller hans vidriga brott

Frågan är ju varför man är så besatt av att vårda och ömma för gärningsmannen? Varför ska alla resurser läggas på denne när det är BO och anhöriga som ska ha allt stöd som finns.

GM ska vara inburade under överskådlig tid, det är så man skyddar samhället. GM har ju redan förbrukat sin rätt.
Citera
2022-07-14, 08:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Har du belägg för att Skellefteås psykiatriska vård samt sociala myndigheter är efterblivet värdelösa?

Kan mycket väl vara sant, men hur bra vården än är i en kommun kollapsar den förr eller senare totalt om man fyller på med tillräckligt många krigsskadade kriminella psykfall från världens alla hörn och med dyra tolkbehov. Sverige hade mycket bra vård inom många områden före massinvandringen, internationellt sett.

95% av alla dömda för överfallsvåldtäkter är invandrare, vilket visar att det skulle göra mycket stor skillnad om man slänger ut packet, både direkt på antal våldtäkter av aktuell typ men även för psykvårdens förutsättningar att göra ett bra jobb.
Ja det hade garanterat haft effekt att slänga ut alla invandrare men majoriteten blir väl oskyldigt dömda? Om vi börjar dribbla med vad vi som folk ser som ok är kollapsen inte långt borta. Vi behöver värna om det goda och varma som är att känna sig svensk.

Det är inte samma sak som att känna sig somalisk eller irakisk eller whatever. Att känna sig svensk är ett privilegium och börjar vi med kollektiv bestraffning på olika religioner, nationaliteter etc kommer det istället kännas som att vara en del av Al Shabab. Vilket jag menar har en negativ effekt på etik och moral.

Förövrigt har psykvården varit skit långt innan invandrarna kom i större mängder.

MGM hade inte haft andra omständigheter oavsett då han hade oturen att hamna i Skellefteå av alla ställen.
Citera
2022-07-14, 08:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzeHandgranat
"Om ett barn har tillgång till näringsriktig kost under sina första två levnadsår leder det till
att hjärnan utvecklas bättre"
(Saxat ur SvD 2020-08-13)

Ja det stämmer och misslyckas föräldrarna med att förse barnet med det är det lika bra med avlivning av både barn och föräldrar sen.
Citera
2022-07-14, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Har du belägg för att Skellefteås psykiatriska vård samt sociala myndigheter är efterblivet värdelösa?

Kan mycket väl vara sant, men hur bra vården än är i en kommun kollapsar den förr eller senare totalt om man fyller på med tillräckligt många krigsskadade kriminella psykfall från världens alla hörn och med dyra tolkbehov. Sverige hade mycket bra vård inom många områden före massinvandringen, internationellt sett.

95% av alla dömda för överfallsvåldtäkter är invandrare, vilket visar att det skulle göra mycket stor skillnad om man slänger ut packet, både direkt på antal våldtäkter av aktuell typ men även för psykvårdens förutsättningar att göra ett bra jobb.

Psykopati är inte behandlingsbart heller så de psykopater som man vurmar för och importerar kan man inte"förbättra" heller.
Citera
2022-07-14, 08:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 1ulvius9
Att politikerna har valt att bjuda in och avstått från att utvisa det värsta bottenskrapet som finns i hela världen, ofta målsökande som Is-terrorister och liknande är problemet och inte Bup eller något annat irrelevant. Om det finns någon koppling så är det den att invandringen har gjort så att Bup precis som allt annat inte fungerar längre.
Jag har svårt att koppla detta fall till IS-terrorister. Det hade kunnat ske även om MGM var pursvensk då det stora bultande problemet är psykvården eller avsaknaden av sådan. Killen har väl fått Zoloft och en klapp på axeln.

Och nej dessa instanser har alltid varit värdelösa i Skellefteå. Långt innan Somalia kom till stan.

Jag förstår att man vill försöka koppla allting till invandring, och det är nog många ansvariga i Skellefteå just nu som är jävligt glada över att pöbeln skriker om just det och inte om myndigheters bristande hantering av en uppenbart farlig människa.

Du gör de ansvariga människorna en tjänst genom att försöka flytta skuldfrågan, hoppas du är stolt
Citera
2022-07-14, 08:40
Medlem
Citat:
Jag är ganska säker på att psykiatrin kommer ha hand om eventuell psyk-medicinering, resten hör till Hab (som du säger). Inte för att utvecklingsstörning inte skulle vara medicinskt utan för att "behandlingen" är socialpedagogisk...

De flesta tas om hand av vårdcentralen då det inte är psykiatriskt men eftersom han är så våldsam lär det bli psykiatrin om medicinering kommer på fråga då ingen annan kommer vilja ta i det ... det enda botemedlet är dock vatten och bröd för evigt eller la madame giljotin.
Citera
2022-07-14, 08:43
Medlem
beheadeds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snubchurp
Frågan är ju varför man är så besatt av att vårda och ömma för gärningsmannen? Varför ska alla resurser läggas på denne när det är BO och anhöriga som ska ha allt stöd som finns.

GM ska vara inburade under överskådlig tid, det är så man skyddar samhället. GM har ju redan förbrukat sin rätt.

Följdfrågan är också varför denna besatthet att vårda och ömma för gärningsmannen enbart gäller när det är en mörkhyad invandrare som är de skyldiga.

För samma omtanke om gärningsmannen gällde ju inte alls för t.ex. killen som mördade Ing-Marie Wieselgren under Almedalsveckan eller för Anders Breivik. Om det är en vit person som dödar en svart så finns överhuvudtaget ingen antydan till att försöka hitta någon förklaring och än mindre för att ömma om gärningsmannen. Då är det högafflar och fackeltåg som gäller, med mängder av hat och hot om våld mot inte bara den vita gärningsmannen utan mot allt i samhället som associeras med vita människor.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in