2022-07-27, 21:31
Medlem
Hamsterbolls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Stellz
Hon gör små framsteg, har fått opererats för en PEG på magen. Ny CT kommer göras efter några veckor då det är för tidigt att säga skadorna om man gör det för tätt inpå.

Vad är peg på magen och varför får man det?
Citera
2022-07-27, 21:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hamsterboll
Vad är peg på magen och varför får man det?
Peg=sondmatning, man gör ett hål på magsäcken. Används när någon inte kan äta själv.
Citera
2022-07-27, 21:44
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Hon gör små framsteg, har fått opererats för en PEG på magen. Ny CT kommer göras efter några veckor då det är för tidigt att säga skadorna om man gör det för tätt inpå.

Citat:
Ursprungligen postat av Em0tr0llet
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Usch när jag läser just ”att det är osäkert om det kommer att vara möjligt eller lämpligt att höra henne i utredningen”.. så tänker jag om hon kan ha fått en hjärnskada? 😭😭 Hoppas att jag tänker fel😢
Tyvärr tänker du nog rätt.

Sorgligt att höra.
Citera
2022-07-27, 21:46
Medlem
Hyacints avatar
Citat:

Åh lilla gumman💜💜.

Tack så mycket för info. Har en dotter i samma ålder och tänker så på familjen.
Citera
2022-07-27, 22:01
Medlem
Hyacints avatar
Citat:

..Finns det nån risk att hon fått hjärnskador? Du behöver absolut inte svara om du inte vill.

🌷🌷
Citera
2022-07-27, 22:02
Medlem
meiis avatar
Citat:

Kan hon prata? Hur pass mycket är hon med?.
Citera
2022-07-27, 22:23
Medlem
Lilla Snuttan! Vi är så många som tänker på dig och din familj. 🙏🏻💙💙💙💜
Citera
2022-07-27, 23:01
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Det här med PEG låter inget vidare.
Vi får hoppas på ett mirakel nu.
Citera
2022-07-27, 23:10
Medlem
Hyacints avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MeggieCleary
Det här med PEG låter inget vidare.
Vi får hoppas på ett mirakel nu.

PEG kan man ha av olika anledningar, tex om man har tappat i vikt efter iva-vård och/eller inte har aptit nog för att få i sig näring ordentligt. Vilket vore fullt förståeligt i det här fallet. Det betyder allt så inte nödvändigtvis att en person inte kan äta, utan lika gärna att man behöver lite extra hjälp med att få i sig det man behöver.

Min äldsta dotter har peg, eller "knapp på magen", som man säger. Hon har det pga sväljningssvårigheter och har haft det i över 10 år nu.
Citera
2022-07-27, 23:13
Medlem
MeggieClearys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hyacint
PEG kan man ha av olika anledningar, tex om man har tappat i vikt efter iva-vård och/eller inte har aptit nog för att få i sig näring ordentligt. Vilket vore fullt förståeligt i det här fallet. Det betyder allt så inte nödvändigtvis att en person inte kan äta, utan lika gärna att man behöver lite extra hjälp med att få i sig det man behöver.

Min äldsta dotter har peg, eller "knapp på magen", som man säger. Hon har det pga sväljningssvårigheter och har haft det i över 10 år nu.
Ja vi hållar alla våra tummar nu.
Citera
2022-07-27, 23:32
Medlem
Denna killen kan följa med i samma bananbåt hem. https://vm.tiktok.com/ZMN4f5VCV/?k=1
Citera
2022-07-27, 23:44
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dellenbygden
Denna killen kan följa med i samma bananbåt hem. https://vm.tiktok.com/ZMN4f5VCV/?k=1
Fy fan vad äcklad jag blir. Är det en våldtäcksafghan som uttalar sig? Åk hem med han också
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in