Glädjande information att Luna flyttats från IVA till vårdavdelning. Det antyder att hon kan andas själv och inte längre behöver respirator, samt att de tagit bort sövande medicinering.
Det säger dock ingenting om huruvida hon vaknat upp ännu eller vilka eventuella bestående skador som kan finnas. Jag jämför återigen med Anna Holmlund. Anna krashade strax före jul, i december, flyttades till vårdavdelning i början av januari och vaknade i april. Man ska dock inte dra allt för långtgående slutsatser av jämförelsen, "slutresultatet" kan bli allt mellan himmel och jord ändå.
Nu fortsätter vi hålla tummarna för att Luna vaknar snart, om hon inte redan har gjort det, och att hon blir helt återställd. Jag tänker dock att hon fortfarande inte vaknat, då jag tror att vi hade fått det beskedet i så fall. Det var, återigen i jämförelse med Anna, ungefär lika där, det var svårt att hitta info om Annas tillstånd, tills den dag hon vaknade, då kom den infon omgående. Visst, hon var lite mer kändis, men även fallet med Luna har ju nu ett relativt stort intresse.
Artikeln i Expressen, som tydligen var först ut med informationen.
https://www.expressen.se/nyheter/pol...-i-skelleftea/