2022-07-22, 03:15
Medlem
Kattafankens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remington Steel
Eritreafamiljen har flyttats. Förmodligen till Linköping eller Solna eftersom Rättsmedicinalverket ska göra en medicinsk åldersbestämning på monstret.

Det här om Linköping och typ Stockholmsområdet har sagts i tråden förut, men är det alltså okej att spekulera var monstret befinner sig? Är det inte regelbrott?
Citera
2022-07-22, 04:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av trngw
Om det inte är relevant så kan du säkert ge flera exempel på offer som legat i koma i mer än två veckor och sedan vaknat utan bestående men. Och I tillägg till det säkert också presentera belägg för att denna tid inte har någon inverkan.

Det vore intressant information som referenser till detta fall.

Är det inte skillnad på att ligga i koma eller att vara nersövd?
Jag hsr läst att flickan är nersövd
Citera
2022-07-22, 07:25
Medlem
Såg på Tiktok , någon nyhetsvideo att Åklagaren sagt att inget förhör kommer göras med flickan i nuläget.
Citera
2022-07-22, 07:48
Medlem
Korv-Bajss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mogulen70
Någon som vet hur det går för flickan? Kan inte sluta tänka på henne och hennes närmaste 💔❤️

Jag kan inte heller sluta tänka på dom.
Det är ju svårt att föreställa sig vilka spår en sådan här händelse kan sätta
och som kan följa den här stackars flickan resten av hennes liv.
Jag önskar så att flickan kan få ett så normalt liv det går efter det här
när hon förhoppningsvis kan börja jobba i höst igen.
Hennes elever lider säkert med henne.
Rymdkramar till dig Elin!
Citera
2022-07-22, 08:09
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av marlar13
Jag tror inte att polisen har skickat honom till annan ort för skojs skull. De har garanterat gjort DNA och andra tester. Media skulle aldrig ha gått ut med detta utan att ha grund för det.

Svaret på DNA provet är inte klart. Även prioriterade ärenden tar längre tid än ett par dagar. Troligtvis har dom hittat tecken på honom och hans kläder efter överfallet. Att han gjort vissa medgivande talar ju också för att polisen känner sig säkra.

Det som förvånar mig är att endast två förhör gjorts med honom. Vissa medgivande är långt ifrån ett fullt erkännande. Hur säkra är dom på att han var ensam med offret på platsen? Att dom eftersöker nya vittnen betyder ju att dom inte vet till 100% vad som hänt.
Citera
2022-07-22, 08:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Är det bara jag som tycker att det är jävligt läskigt/märkligt att han begår detta vansinnes brott på sin "födelsedag"...?

Tillfällighet, eller gav han helt enkelt sig själv en present?

Edit länk...

https://www.expressen.se/nyheter/mis...in-fodelsedag/

Kan tänka mig att det rör sig om att pappan kastat ut apan från boet och sagt "nu är du man, gå ut och bli av med oskulden".
Citera
2022-07-22, 08:49
Medlem
Liletts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jolasst
Kan tänka mig att det rör sig om att pappan kastat ut apan från boet och sagt "nu är du man, gå ut och bli av med oskulden".

Pappan är i Italien. Han fick inte uppehållstillstånd i Sverige.
Sen det här med att MGM gjorde det på sin födelsedag. Tveksamt om de firar födelsedagar, många muslimer gör inte det.
Senast redigerad av Lilett 2022-07-22 kl. 08:56.
Citera
2022-07-22, 09:33
Medlem
trngws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissBobby
Det finns massor med exempel.

https://www.gp.se/livsstil/elsa-var-...att-1.19687631

https://youtu.be/nxvqKgGdbpU

https://www.vardfokus.se/yrkesroller...andra-chans-2/

Du motbevisar dig själv. Två av dina tre exempel har inte legat mer än två veckor, och den tredje som bara låg två dagar mer är inte återställd utan men. Därtill missade du helt belägg om att tiden inte har inverkan.
Citera
2022-07-22, 10:01
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av uractualmom
Stackars lilla plutten. Och inte ett knyst från svensk media. Stackars stackars liten 😥 Hade ju hoppats att hon skulle varit så gott som frisk nu, fysisk menar jag.

Hon är sviken av samhället från första början. Svensk media har redan ursäktat dådet och försvarat våldtäktsmannen på bästa sändningstid. Enorma resurser kommer att åsidosättas och läggas på gärningsmannen i form av skydd, boende, försörjning och terapi. Flickan kommer få klara sig på egna medel så gott hon kan, om hon (förhoppningsvis) överlever. Det är dock detta samhälle "alla" svenska föräldrar vill ha.
Senast redigerad av -DaRude- 2022-07-22 kl. 10:08.
Citera
2022-07-22, 10:20
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lilett
Pappan är i Italien. Han fick inte uppehållstillstånd i Sverige.
Sen det här med att MGM gjorde det på sin födelsedag. Tveksamt om de firar födelsedagar, många muslimer gör inte det.
Vet vi verkligen det med säkerhet?
Han kan med italiensk id resa fritt i EU.
Han kan ju vara i Sverige med asyl under annat namn.
Citera
2022-07-22, 10:24
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
https://norran.se/nyheter/skelleftea...soner/rg6vz5xj
Citat från artikeln
Citat:
Förutom en generell vädjan att vi söker fler vittnesuppgifter från personer som befunnit sig omkring brottsplatsen, gång- och cykelbanorna och Morö Backe skola, och som ännu inte haft kontakt med polisen
Citat:
Den första är en kvinna som var och lekte med ett barn i lekparken vid Morö Backe skola ungefär vid 16-tiden den här dagen. Den andra vi vill komma i kontakt med är en man med en mindre hund, som var ute och promenerade längs en gångväg i närheten av brottsplatsen. Även detta ska ha varit vid 16-tiden.
Charlotte Burlin fortsätter:
– Den tredje personen handlar om en kille med en elsparkcykel som fanns på plats då polis och ambulans hade anlänt till platsen, alltså efter 17-tiden. Killen ska ha pratat med några personer som stod på gångbanan en bit från brottsplatsen.
https://norran.se/nyheter/skelleftea...soner/rg6vz5xj
Senast redigerad av Pandalina4 2022-07-22 kl. 10:26.
Citera
2022-07-22, 10:56
Medlem
MissDecibellas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Korv-Bajs
Jag kan inte heller sluta tänka på dom.
Det är ju svårt att föreställa sig vilka spår en sådan här händelse kan sätta
och som kan följa den här stackars flickan resten av hennes liv.
Jag önskar så att flickan kan få ett så normalt liv det går efter det här
när hon förhoppningsvis kan börja jobba i höst igen.
Hennes elever lider säkert med henne.

Rymdkramar till dig Elin!

Eh vad menar du här..?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in