2022-07-22, 15:41
Medlem
okok1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
från expressen
Den nioåriga flickan har vårdats för allvarliga skador på Norrlands universitetssjukhus i Umeå. På fredagen meddelade sjukhuset att flickan inte längre vårdas på intensivvårdsavdelningen.

Hon har i stället förflyttats till en annan vårdavdelning.

Kul med lite positiva nyheter för en gångs skull. Hoppas hon blir helt återställd.
Citera
2022-07-22, 15:43
Medlem
Fibonaccitals avatar
Som många nog redan vet så är L*na flyttad från IVA.

Den unga flickan i Skellefteå har flyttats från intensivvårdsavdelningen, rapporterar Expressen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-i-skelleftea

Den nioåriga flickan har vårdats för allvarliga skador på Norrlands universitetssjukhus i Umeå. På fredagen meddelade sjukhuset att flickan inte längre vårdas på intensivvårdsavdelningen.

https://www.expressen.se/nyheter/pol...-i-skelleftea/
Senast redigerad av Fibonaccital 2022-07-22 kl. 15:45.
Citera
2022-07-22, 15:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Jag kan garantera att hon kommer ha fysisk smärta i större delen av kroppen en lång tid framöver om inte föralltid efter det skalltraumat och mm.

Du kan inte garantera någonting om hennes tillstånd framöver.
Det går att repa sig bra även efter ett skalltrauma. Framtiden får utvisa hur hon klarar sig och hur stora faktiskt skadorna är. De flesta av oss i tråden vet inte speciellt mycket om vilka eventuella skador hon har idag.

Anhöriga och läkare vet naturligtvis desto mer och jag tror inte att du är någotdera
Citera
2022-07-22, 15:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Polisen hittade väl 2 elsparkcyklar vid brottsplatsen? Och nu söker de efter en pojke som färdats på en sådan.. och han fanns även på plats när polis kom till platsen.. jag tror fortfarande att de varit 2 stycken där och inte endast monstret som förstörde flickan.. Han måste ju dragit utan elsparkcykeln när polisen kom till platsen..
Om de bara lämnat cyklarna gissar jag att det inte är egna utan är hyrcyklar och att det borde vara enkelt att kolla vem som betalat hyran med mobilapp. Och att de har GPS-historik på båda cyklarna.

Gissar vidare att polis/utredare är så överbelastade att de inte hinner ta reda på saken, eller att det inte behövs för att bevisen mot negern redan är starka nog. De lär ha prover av neger-DNA från den nakna flickan som är lätt att matcha.
Citera
2022-07-22, 15:47
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av emelieb
Om man såg hur illa hon var skadad och plussar ihop det på att hon varit nersövd så länge så har jag svårt att se att hon inte kommer få men, men givetvis hoppas jag hon slipper. Men tror det är svårt att sia om såhär tidigt. Time will tell

Är det bekräftat hur länge hon varit nedsövd?

Jag har inte läst nåt om det.
Citera
2022-07-22, 15:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av missy123
Polisen hittade väl 2 elsparkcyklar vid brottsplatsen? Och nu söker de efter en pojke som färdats på en sådan.. och han fanns även på plats när polis kom till platsen.. jag tror fortfarande att de varit 2 stycken där och inte endast monstret som förstörde flickan.. Han måste ju dragit utan elsparkcykeln när polisen kom till platsen..

Borde rimligen gå att spåra dem som hyrt elsparkcyklarna. Skulle dessa mot all förmodan vara köpta. Så lär det ju inte vara vansinnigt många som sålts i Skellefteå med omnejd ?
Citera
2022-07-22, 15:49
Medlem
Bästa och mest glädjande nyheten idag att hon har förflyttats till vårdavdelning. Men i vilket skick kan man fråga sig, hon kan vara allt från medvetslös till att vara vaken och inte minnas någonting av vad som hänt vilket kanske vore det bästa för henne.

Jag hoppas på det sistnämnda, att hon är vaken och äter upp sig medan de samtidigt låter henne få sjukgymnastik. Det kommer troligen att bli en lång rehabilitering, även om barn har bättre läkkött än vuxna.
Citera
2022-07-22, 15:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Jag vet att det diskuterats hur många som var på BP tillsammans med det intervjuade paret. Jag tror att det var GM plus en till som stoppade paret. I intervjun säger han dom, alltså minst två. Kvinnan anslöt något senare, så totalt fem.

Vi vet heller inte att övergreppet började 15:00. Bara att hon lämnade skolan den tiden. Flickan kanske cyklade runt, pratade med gm en stund innan attacken började.

Inte heller när han var klar som du påpekade. Lämnade han henne och gick hem för att sen återvända? Varför iså fall? Var han inte klar? Hade ruset lagt sig och han insåg att hon behövde hjälp och hittade på att han bara hittat henne?

Mycket pekar på att han ensam är skyldig, men vill ändå låta dörren stå lite på glänt.
Säg som så att överfallet kanske gått relativt snabbt i tid. En möjlighet skulle ju kunna vara att MGM åkt till boendet familjehemmet (uppgift tråd) efter överfallet samtalat med någon kille där vad som hänt. Lite grann som att man kan ha återvänt för att se om BO har förflyttat sig självt. När man inser att BO ligger kvar så inser dom att det här klarar man inte av själva att lösa. Därav att han ger sig till känna för paret.

BO:s cykel som MGM transporterar bort från BP skulle kunna förklara hans tänk om den blir borta så har man raderat bort en del av problemet.

Som du säger hålla dörren lite på glänt.
Senast redigerad av leosurvey 2022-07-22 kl. 16:06.
Citera
2022-07-22, 15:50
Medlem
Kallamakaronens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fibonaccital
Som många nog redan vet så är L*na flyttad från IVA.

Den unga flickan i Skellefteå har flyttats från intensivvårdsavdelningen, rapporterar Expressen.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...t-i-skelleftea

https://www.expressen.se/nyheter/pol...-i-skelleftea/

Vissa vårdavdelningar har intermediärvård.
Hon kan ligga på ett sådant rum till att börja med. Bara för det står vårdavdelning så innebär det inte att familjen är självgående på en sal - flickan kan övervakas kontinuerligt
av sköterskor.
Citera
2022-07-22, 15:56
Medlem
Det har ju hänt väldigt många sådana här bestialiska saker där förövaren är mörkhyad från länder väldigt långt bort, och sverige klarar ju tydligen inte av att stävja detta.
Lite konstigt att inte vissa personer tar saken i egna händer och utför bestraffning mot dessa monster.
Undrar hur polisen känner inombords som jobbar med detta när lagen inte riktigt räcker till.
Citera
2022-07-22, 16:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tavelramskrok
Du kan inte garantera någonting om hennes tillstånd framöver.
Det går att repa sig bra även efter ett skalltrauma. Framtiden får utvisa hur hon klarar sig och hur stora faktiskt skadorna är. De flesta av oss i tråden vet inte speciellt mycket om vilka eventuella skador hon har idag.

Anhöriga och läkare vet naturligtvis desto mer och jag tror inte att du är någotdera

Bara för att du inte jobbar inom vården o har noll kompetens innebär inte det att det inte finns vårdpersonal i tråden. Jobbat inom neurokirurgi i 15 år så kan en hel del jämfört med dig
Citera
2022-07-22, 16:09
Medlem
Fibonaccitals avatar
Här är lite info om de där elsparkcyklarna:

Söksidan hittade jag detta:
https://www.flashback.org/sok/?so=we...t=3428372&sp=1

Har en bekant som jobbar på fritidset där. En elev hade på eftermiddagen blivit avstulen sin elsparkcykel när han var på fritids. Personalen hade stött på MGM när dom gick ut och leta sparkcykeln. Mer kommer jag inte uttala mig om i respekt för familjen.

Fast de två elsparkcyklar som var med på bilderna så helt klart ut att vara de som hyrs ut

Det finns även bilder på hur de förmodligen ser ut.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in