2022-07-18, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Jag fattar verkligen inte hur ni oavsett politiska åsikter kan tycka att det är okej att bilder på en misshandlad våldtagen liten flicka sitter uppklistrade på elskåp som nån billig reklam!

När postarnas egna agendor prioriteras före flickans framtida mående blir det så här. En del står för det iaf vilket uppskattas.

Samma visa som med Elin Kranz, där bilder på hennes döda skändade kropp spreds på flashback efter att en polis gjort misstaget att inte maska dom från förundersökningen.
Citera
2022-07-18, 14:47
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Jag fattar verkligen inte hur ni oavsett politiska åsikter kan tycka att det är okej att bilder på en misshandlad våldtagen liten flicka sitter uppklistrade på elskåp som nån billig reklam!
Det förstår jag, att du inte förstår alltså.
Det här är inte bara en bild på en flicka, det är mer än så.
Det är en talande bild på en av alla illgärningar som Sveriges vansinniga massinvandring är orsak till.
Bilden är politik.
Frågor på det?
Citera
2022-07-18, 14:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Det förstår jag, att du inte förstår alltså.
Det här är inte bara en bild på en flicka, det är mer än så.
Det är en talande bild på en av alla illgärningar som Sveriges vansinniga massinvandring är orsak till.
Bilden är politik.
Frågor på det?

Flickan har inte bett om att bli politik!
Frågor på det?
Citera
2022-07-18, 14:50
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
När postarnas egna agendor prioriteras före flickans framtida mående blir det så här. En del står för det iaf vilket uppskattas.

Samma visa som med Elin Kranz, där bilder på hennes döda skändade kropp spreds på flashback efter att en polis gjort misstaget att inte maska dom från förundersökningen.

Går förfan inte jämföra ens!
Bobbys ansikte, lilla hjärtat vad som hade varit bättre.

Men en mördad naken kvinna, ge dig förfan!
Citera
2022-07-18, 14:52
Medlem
Driftstopps avatar
Citat:
Frågor på det?

Kanske inte Esmeralda heller. Trots det blev det så.
Nu vet man inte hur hon hade reagerat, men ska man verkligen chansa?
Citera
2022-07-18, 14:54
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Jag svarade på det här inlägget:

Det verkar vara vanligt att allmänheten tror, att socialtjänsten har mandat att ingripa brottsförebyggande - men så det det knappast ut.

Svenska politikers hänvisning till att brottsaktiva ungdomar ska handläggas av socialtjänsten är baserat på den föga verklighetsförankrade ståndpunkten, att barn som "har det bra" varken trakasserar andra barn eller begår några övergrepp.

OK, jag är bara lite allergisk mot fenomenet du beskriver. Att man har ett felaktigt antagande om något och blir frustrerad när de uppmärksammar att verkligheten inte följer det felaktiga antagandet.

Det fetade. Nja, jag ttror inte det är någon som inbillar sig att ungdomar som placeras på familjehem eller annan institution nödvändigt har det bra (även om kanske bättre än hos bio föräldrar/ordinarie vårdnadshavare). En stökig unge i familjehem lär nog fortsätta vara stökig ett tag men är stökigheten av kriminell karaktär så är väl den ordningen som gäller att polisen hanterar påstådd brottslighet bra.

En till aspekt att beakta är att stökiga ungdomar är inte skyldiga till allt de beskylls för gubevars. Finns nog en och annan förälder som sett mellan fingrarna på sin egen klumpiga unge och försökt passa på att få en ny cykel via soc genom att skylla på ungen i klassen som bor på familjehem fastän egna ungen lämnade den för nära järnvägsspåret.
Citera
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Frågor på det?
Tror du att t.ex. treårige Alan Kurdi bad om att bli politisk när han drunknade i Turkiet för att hans pappa ville till väst & få gratis tandvård?

Vissa bilder har en politisk sprängkraft, oavsett vad de inblandade själv "bett om".
Detta är en sådan bild, som på ett närmast övertydligt sätt visualiserar effekterna av den destruktiva massinvandringen.

Frågor på det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Går förfan inte jämföra ens!
Bobbys ansikte, lilla hjärtat vad som hade varit bättre.

Men en mördad naken kvinna, ge dig förfan!

Jämförelsen ligger i syftet i att publicera bilderna. Ingen slump att båda gm var afrikaner.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Troll666
Du har inte funderat på varför afrikanska barn ligger lågt under medelbegåvning? Det kanske har med näringsintag att göra. Under rasbiologins glansålder trodde vita äckliga män att det bara är dom som kan genomföra storslagna ingenjörskonster. Dom glömde pyramiderna, Babylon, aztekerna etc etc. Släpp det där och öppna en bok för helvete. Vem fan spred förödelse och misär i Afrika? Har du sett en afrikansk karta? Det ser ut som att ett barn har lekt med en linjal och delat upp kontinenten. Vad fan tror du sånt leder till? Jävla miffo!
Allahu-akbar på dig!
Bodde Aztekerna i Afrika? Låg Babylon i Afrika?
I skolan lärde jag mig och de flesta andra att Aztekerna bodde på den Amerikanska kontinenten och att Babylon låg i nuvarade Irak.
En fråga: har du en liknande kognitiv funktionsnedsättning som misstänkt gärningsman?
Senast redigerad av jonkebonke 2022-07-18 kl. 15:23.
Citera
2022-07-18, 14:55
Medlem
Citat:
Kanske inte Esmeralda heller. Trots det blev det så.
Nu vet man inte hur hon hade reagerat, men ska man verkligen chansa?

För det första har jag inte sett några bilder på Esmeralda misshandlad?

För det andra så lever denna flicka fortfarande det är en jäkla skillnad!
Citera
2022-07-18, 14:56
Medlem
Citat:
Hade mamman inte lagt ut bilderna på dottern hade det stått en notis i tidnigen sen hade lilla flickan glömts bort och blivit ett i mängden som ett arkiv, Bilden på flickan engagerade så många inklusive mig själv.
"En bild säger mer än tusen ord"

Det blir så jävla mycket annorlunda med känslor när man ser en bild på en skadat barn. Istället för att det står.
"Flicka svår skadad" i tidningen.

Fallet blev Sveriges nu mest omtalade fall och man kunde inte ignorera detta! Efter att så många engagerade sig så var man tvungen att skriva om det i media och börja granska. Sen började dokumenten om pojken dyka upp och att hans ålder kritiseras.

Eftersom han överföll en kvinna förra året och det ignoerades, nu är det annorlunda!

Det är tungt och se flickan i medier, politiska syften
Men det behövs just nu, det tar emot.
Men man glömmer aldrig bilderna (Inte jag) En text brukar inte folk lägga på minnet, däremot en bild som kan väckas stötande.
Jag är säker på att man aldrig hade haft planer på ålderstesta honom om inte fallet blivit så uppmärksammat.
Du gjorde helt rätt. trots att det blev kanske inte som väntat.

Håller med. Det här att hon inte skulle vilja möta världen efter ett sådant trauma pga att omgivningen "vet" kan ju spela in men det är nog beroende av hur hon möts. Bästa tänkbara är ju att lokalsamhället om något år visar den fina lilla tjejen att hon är älskad och får ett kärleksfullt bemötandet av sitt folk. Hon ska aldrig skämmas för en främlings groteska själ. Sen är civilsamhället fruktansvärt dåliga på att visa detta. Och den subtila känsla av att våldtäktsmän går vidare i livet men offret inte, är nog ett större underliggande problem som förhoppningsvis tar slut nu.
Citera
2022-07-18, 14:56
Medlem
NightmareFuel1s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Nu är det kokta fläsket stekt.
Är det någon som sitter på videon där den sneknullade negern rappar??

Ladda ned den med något verktyg, lägg upp på lämpliga hemsidor (och youtube) för att sedan dela länken på Twitter och Facebook.

Rappa på TikTok går men inte att hålla fingrarna från en 9-åring. Udda prioriteringar Abushi har…
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in