2022-07-13, 13:16
Moderator
intermittentexplosivitets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Båda ögonen är igen proppade (svullningar)
Lägg märke till svullnaden i pannan.

Därav märket runt halsen.

Så apan har stampat eller slagit henne i ansiktet och eventuellt försökt strypa henne. Eftersom hon hittades medvetslös stärker det.
Ja, det råder inga tvivel om att han försökt tysta henne, frågan är om det skett före eller efter våldtäkten. Fy fan...
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vistula
Någon skrev om det i tråden som hade kontakter på sjukhuset. Alltså bara lösa rykten. Jag är dock benägen att tro på det eftersom det är locket på och vi inte har några besked om flickans hälsostatus.

Alltså man kan ju få hjärnskador av kraftigt trubbigt våld mot huvudet, hjärnan sväller :/
Citera
Medlem
Det stod någonstans att pappan lever i Italien, någon som vet anledningen? Men kanske inte är relevant för tråden. Annars är det väl inte otänkbart att de flyr dit om det stämmer att de är svenska medborgare.
Senast redigerad av sweetcrypto 2022-07-13 kl. 13:20. Anledning: min dator skriver väll istället för väl
Citera
2022-07-13, 13:17
Medlem
Ett jävla as. Förstört en flickas liv (om hon överlever). Stackars familj och släkt och vänner. NÄR, NÄR ska politikerna vakna? Importerade problem som vi kommer få leva med under en väldigt lång tid. Alla tankar till brottsoffer, familj och vänner.
Citera
2022-07-13, 13:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Koettbullen
Ditt socialdemokratiska drömsamhälle bygger på hat mot etniska svenskar, så du har en poäng där. Jag hoppas innerligt att vårt land ändrar riktning och att rättvisa skipas, speciellt nu när det har framkommit att den nyanlända afrikanen även våldtog den svenska nioåriga flickan grovt.
Petitessgrej, men han är inte nyanländ utan har bott här i nio år.
Citera
2022-07-13, 13:18
Medlem
DenOndaLedarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Reiwa
Han är på hemlig ort och skyddas, allt på bekostnad av svenska skattepengar.

Han är alltså fri, och kan slå till närsomhelst igen.

Helt sjukt. Läste i alla fall nyss att åklagaren har bestämt sig för att göra en åldersbedömning på aset så man borde ju leta efter honom igen nu?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ajabaja555
Det är säkert inget större förståndshandikapp på den här gärningsmannen. Han har säker planerat det här noggrant. Han visste troligen att hon skulle komma cyklande i skogspartiet. I 2,5 timmar plågade han henne. Efter det går han ut på vägen och stoppar ett par och säger att det ligger en flicka i skogen. Han hade troligen räknat med att han slagit ihjäl henne efter våldtäkten och förnedringen. Den här gossen är bara jävligt farlig. En iskall mördare.

EXAKT! I början lät det som att folk ville få det till att han varit impulsstyrd som en kåt person med Down Syndrom... men så är inte fallet, fångar man in en tjej på en plats och sedan drar inne henne i skymundan för att ingen ska se, sedan våldtar henne där, efteråt går man där ifrån och låtsas vara den som funnit henne och spelar med, DÅ ÄR MAN INTE FÖRSTÅNDSHANDIKAPPAD! Nej, detta är planerat... säkerligen noga planerat sedan förra gången han försökte överfalla dendär tjejen i gångtunneln, han insåg väl då att han behövde ett mindre offer då den skulle ha det svårare för att försvara sig...
FYFAN vilket jävla kräk! Han ska lynchas!
Citera
Medlem
Har jobbat på skolan.

Pojkens ålder är osäker, med tanke på att jag inte vet om han gått om, men han har gått i fjärde klass två sommrar tillbaka, alltså borde han nu gått i 6:an.

Skolan, och framförallt just denna klass är våldsam, både verbalt och fysiskt, gentemot andra skolor i kommunen. När jag arbetade där var det någon form av fysisk våld nästan varje rast. Nu låter det väldigt dramatiskt, som att barn blir sönderslagna, men det är det vanliga grälen du kan tänka dig på en skolgård, fast med extra hot, våldsamma ord och slag. Problemet är hur ofta det sker, hur normaliserat det är, och hur det kan byggas upp övertid till större konflikter.

Det är nämligen så att kommunen gör en satsning för att trycka ihop skolorna, medans man inte anställer nog personal, för att spara pengar. På fritids på just den här skolan är det ofta 3 anställda på 90 barn. Ni kan då tänka er hur det blir med en sådan miljö då det inte finns ens en möjlighet för dom anställda att ta itu med problemen och konflikterna som kan uppstå ordentligt.

Jag har meddelat rektorer och andra anställda om våld som barn och jag själv blivit utsatt för, och hur vissa barn med speciell anläggning kanske inte hör hemma i en vanlig klass. Det man får då är en massa frågor för att framställa om det verkligen var så illa. Sedan måste allting göras officielt, och därför görs ingenting, för man har ingen grund. "Vanliga" skol gräl anses inte som skäl nog för officiella åtgärder.

Det finns inte nog med grund för att göra någon undersökning och även då, vad ska göras? Barnet är minderårigt och kan inte straffas. Man kan inte skicka ut barnen från skolan, eller skicka dom till en annan skola som man gjorde förr i tiden.Det görs väldigt lite för att erkänna och ta itu med problemen och det är till stor del systemets fel, och att rektorerna verkar inte ha någon egen kraft att göra något. Dom verkar mer som politiker som försöker "sälja" skolan..

Den här pojken är nog det mest obehagliga barnet jag påträffat och jag kommer ihåg hur personalen nästan undvek den här individen eftersom att varje interaktion eskalerade, även om man inte ville något speciellt från individen. Försökte kommunicera med honom någon gång men fick bara svärord tillbaka. Verkar avsakna empati helt och hållet från min bedömning och fick nöje från andras lidande. Kan tycka att något borde ha gjorts tidigare, för alla barnen på skolans trevnad och säkerhet. Men som sagt finns det inte mycket "inom systemet" man kan göra, rätt vad det är så är skolan anklagad för diskriminering och det är typ värre än grov våldtäkt i Sverige.

Hoppas det kan svara på "Men vad gör staten?!" frågorna någorlunda. Skulle inte säga att det här är ett invandringsproblem, förutom att om en etnisk svensk beteéde sig på så vis hade kanske något gjorts mycket tidigare. Det har inte med någon annans kultur att göra, utan med oförmögenheten att göra något pga hur systemet är uppbyggt.
Senast redigerad av avdosabic123 2022-07-13 kl. 13:41.
Citera
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hannha
Och om man är född här?
Eller en sjukdom som gör att man inte kan jobba?
Sinnessjuka svenskar?
Vilken typ av medborgarskap ska man få när man födds, går i skola, jobbar i 20 år för att sen i 40 årsåldern bli svensk?

ÄR du dum? Jag har inte skrivit en rad om att de gäller de infödda! Man får leva med de som föds här spårar ur. Är man född här har man många unga år på sig att uppfostra dem. Tyvärr är deras föräldrar inte de som föregår som lysande exempel.

Andra generationen verkar vara de största missdådarna så i princip borde även den gruppen omfattas att generellt utvisning om de unga begår grova brott.

Effekten skull komma väldigt snabbt och invandrares kriminalitet skulle på några få år bli rekordlåg.

Det aktuella fallet måste däremot utredas, -vad är ungens verkliga identitet, -hur gammal är ungen, -vilka är föräldrarna och var bor dom.

Därefter utvisas ungen till den förälder/anhörig som anses mest lämplig. Straff och vård här, NEJ! deportation och aldrig något återseende är bäst och billigast för Sverige.
Citera
2022-07-13, 13:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knake
"Bekostat av Skellefteå kommun" = skattepengar = du och jag.
Flickan ligger nedsövd på sjukhus så kom inte och snacka om skattepengar din j-a sopskalle!
Citera
Medlem
fiftyforfiftys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av intermittentexplosivitet
Jag har tittat närmare på hennes ansikte och att han stampat henne i ansiktet tycks tyvärr vara sanning - man ser märken som skulle kunna komma från en skosula, över ansiktets vänstra sida och öga. Jag har lite svårt att se vad som annars skulle förklara dessa rodnader/hematom, huden är i övrigt intakt, så det lär inte handla om en sten

Hur/vart har du sett det?
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Det stod någonstans att pappan lever i Italien, någon som vet anledningen? Men kanske inte är relevant för tråden. Annars är det väll inte otänkbart att de flyr dit om det stämmer att de är svenska medborgare.
Han hade fått PUT där först. Antagligen kom han dit först och sen familjen, med plan att flyta vidare norrut. Antagligen fick han jobb.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in