2022-07-14, 12:10
Moderator
Humbugs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Är det någon som har koll på hur medierna rapporterar kring fallet? Själv följer jag bara SVT. Hur skriver dags- och kvällstidningarna om detta? Jag kommer ihåg för cirka 15 år sedan slog en libanesisk man ihjäl en svensk pensionär på en parkeringsplats och en skribent på en kvällstidning kallade detta för ett "möte mellan människor". Likaså en annan skribent på en dagstidning vill se terroristen Rakhmat Akilov sitta i den lokala coop-kassan och med högburet huvud jobba där. Har några liknande tokigheter kommit ut ännu om detta, eller är det för tidigt ännu?

Media sköter det bra med saklig och korrekt rapportering. Finns inget att anmärka på där.
Citera
2022-07-14, 12:14
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GROKNAK.Ankbonden
Det var modern som gav ut bilden så där är det inga problem.
Men mycket obehaglig bild är det. Det blir verkligare när man ser hur ung och liten hon faktiskt är.
Mycket sorgligt detta.
Gav ut bilden är inte riktigt sant, hon postade den på Instagram och kort därefter gjorde hon sitt konto privat, men då var det försent, nu har nästan halva Sverige tagit del av den.
Citera
2022-07-14, 12:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Tänk om familjen ville att bilden på flickan skulle spridas.
När tjejen ligger blå slagen, svullna ögon, med flera slangar i kroppen, flera nallar runt om.
Jag tänker inte sprida, men jag har sett bilden.

Bara för att visa vafan socialtjänsten, migrationen , integration ställt till med. De fick kännedom om honom redan för ett år sedan. Fick uppehållstillstånd 1 vecka efter försöker han slå ihjäl en 9 åring.

Flickan borde vara ute och leka med sina vänner.

Istället ligger hon i koma.
Jag som stor fullvuxen f.d missbrukare/kriminell som tydligen ska vara hård, fick t.om tårarna att rinna ner. Då är jag en fullvuxen stor fet man..
Det spelade ingen roll.
Ja, det är sorgligt detta, hur det blivit i detta land.
Alla tankar går till flickan och hennes familj.
Skicka ut hela den misstänkta gärningspersonen och hans familj till hemlandet, där han kom ifrån.
Här blir väl straffet, saft och bulle hos valfri soctant.
Citera
2022-07-14, 12:16
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sardinbrus
Någon som har en susning om vad dessa uppgifter som ifrågasätter åldern utgörs utav?

Kommer från någon som känner till bakgrunden på denne pojke sannolikt med falsk identitet. Tusentals invandrarfall varje år är av den karaktären.

Sverige har namn om sig att vara blödigt land som släpper in alla "barn". Alltså kan det vara en fördel i familjens asylärende tror de.
Citera
2022-07-14, 12:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Humbug
Media sköter det bra med saklig och korrekt rapportering. Finns inget att anmärka på där.
MSM pyser ju lite lagom för skams skull, ja.
Citera
2022-07-14, 12:22
Medlem
Man blir ju fullständigt mörkrädd när man läser vad en tidning skriver , här har vi en mamma som tydligen inte bryr sig om vad sin unge gör, "Den misstänkte ynglingen ska även vara misstänkt för ett tidigare överfall på en kvinna i närområdet. Enligt uppgifter till Aftonbladet har flera personer larmat om hans tillstånd och att han ska ha haft lätt att ta till våld. Mamman ska inte ha varit närvarande som förälder och hon ska enligt källor inte ha velat bli assimilerad i det svenska samhället., om detta nu är sant, " Då undrar man ju om hon var närvarande när hennes man kommit från Italien på besök , och "tillverkat" de 2 senaste barnen, har vi överhuvud inga krav på dessa människor, vad tillför hon det svenska samhället ? vill inte bli assimilerad i det svenska samhället, det är inte frågan om vad hon vill, passar det inte så åk hem till där du kom ifrån .
Citera
2022-07-14, 12:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tufsankatt
Jag lyssnade nu på Ekot från igår (P1 kl 12.30), Du har rätt. De nämnde faktiskt hennes ålder (9 år).

På TV, Nyhetsmorgon/Morgonstudion, Text-TV är det inte utskrivet vilken ålder den stackars flickan har.

Frågan kvarstår... hur kan mamman inte veta vilket år hennes "pojke" är född?
Hur mycket ljugs det för myndigheterna i Sverige som verkar vara lika naiva som partiet S erkänt sig vara till och från?
Hoppas det kollas upp om det verkligen är "mamman" som är den riktiga mamman. Om det visar sig fel kanske MGM.s uppehållstillstånd kan dras tillbaka efter avtjänat "straff".
Det är klart att mamman måste veta sin sons ålder. Det är tyvärr rätt vanligt att man ljuger om såna saker. Ja skulle det visa sig att hans mamma inte är hans mamma så blir det ju intressant vad som händer. Der borde redan vara verifierat och dokumenterat att hon är pojkens mamma tycker man men vad vet jag.
Citera
2022-07-14, 12:25
Medlem
Skaraborg2s avatar
Det "13-åriga" monstret från Skellefteå.

Citat:
Ursprungligen postat av wakkawalla
Jag är ledsen.
Detta är ett monster. För mig ser jag inte ett barn, jag ser ett monster. Lika lite som jag kallar en liten cancersvulst för barn så vill jag ta bort cancersvulsten innan den växer till en större och farligare cancersvulst.

Jag också - mycket ledsen och berövad.

Ja detta är ett monster som troligen inte får något straff. Däremot kommer han ett erhålla mycket stöd och hjälp. I all denna hjälp så kommer det att ingå "vård" av något slag. Det är nämligen "synd" om denne "13-åring". Han kommer att bli mycket dyr i drift och allt får naturligtvis skattebetalarna stå för.

Förr i tiden kallades personer av detta slag för ett mänskligt vidunder.
Citera
2022-07-14, 12:25
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LustigaKurre
Inget nytt om flickan? Någon medicinskt kunnig om hur ev syrebrist pga strypning yttrar sig/behandlas?

Tror att gm:s dagar är räknade, det här var droppen.

Hjärnskadorna uppstår direkt cellerna dör. Tror inte det är så stor mening med "behandling" däremot kan flickstackarn slippa ligga vaken timtals och tänka på vad hon blev utsatt för när hon ändå måste vårdas och läka andra fysiska skador. Nedsövning är ett humant att slippa uppleva det.

Däremot blir det nytt trauma när hon väcks och hjärnskadornas omfattning inte kan döljas längre. För övrigt kan ju även media förväntas gå upp i högvarv en gång till.
Citera
2022-07-14, 12:27
Medlem
En sak som psykologen i tv sa som är ett steg i rätt riktning är att ALLA Lärare sätter sig och tar del av varandras "oro" för minst fem elever. Att notera och göra noggranna insatser för att förebygga.
Belys de fem element som avviker mest. Ta kontakt med föräldrar, kurator...fånga upp individerna.
OCH Be föräldrarna att kolla med sina barn om vilka klasskamrater eller elever på skolan som barnen tycker är "udda"
Gör sen en gemensam insats och kolla upp dessa individer med psykolog t.ex.
kostnaden för detta kan omöjligt överstiga helvetet som kommer efter dessa skolattentat, övergrepp, mordförsök, mord, våldtäkter.....o.s.v....
Citera
2022-07-14, 12:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Jag också - mycket ledsen och berövad.

Ja detta är ett monster som troligen inte får något straff. Däremot kommer han ett erhålla mycket stöd och hjälp. I all denna hjälp så kommer det att ingå "vård" av något slag. Det är nämligen "synd" om denne "13-åring". Han kommer att bli mycket dyr i drift och allt får naturligtvis skattebetalarna stå för.

Förr i tiden kallades personer av detta slag för ett mänskligt vidunder.

Vård kan fungera om en person är mottaglig för vård.
Denne person har med sin gärning visat att han är sociopat, helt empatilös, så gravt störd att vi med 100 procent säkerhet kan garantera nya offer i framtiden. Och med den vetskapen är det allt annat än humant att låta honom vistas fritt i samhället.
Citera
2022-07-14, 12:30
Medlem
IncredibleBulks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja denne yngling behöver stöd och omtanke - mycket stöd och omtanke.

Om du syftar på misstänkte gärningsmannen så behöver denne låsas in på mycket lång tid. MGM har med största tydlighet visat att han inte klarar av att vistas fritt i samhället. Det ska bli intressant att se vad åldersbedömningen visar.

Vuxna straff för vuxna brott - det handlar om att skydda de oskyldiga, inte värna gärningsmän. Vård är inte det primära, men inlåsning på lång tid utesluter inte heller vård.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in