2022-07-13, 17:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munkustrap
Nähä och då sätter man en 16 åring i femte klass då. Han hade ju dessutom överfallit en vuxen kvinna tidigare men….närå…vi hade ingen aaaning🙄

Är det så att du inte förstår vad en medicinsk åldersbedömning innebär? Skolan har inga befogenheter eller skyldigheter att ta reda på hur gammalt ett barn är. Vi? Du menar att du inte hade en aning.
Citera
2022-07-13, 17:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Munkustrap
Hörde skolchefen intervjuas i SR Ekot nu. Hade man märkt något på MGM ? ”Näe vi har inte märkt något konstigt med honom”. sa han. Det kunde ju ha suttit bra med en fråga om hans ålder. Visste dom en hur gammal han är/var? Åklagaren är inte det och nu ska det röntgas tänder mm. Lite tydligare och tuffare intervjuer kan man ju önska.

Fast en skola eller skolchef har ju inget annat väl än att gå efter den ålder som han är registrerad som! Det förekommer lite då och då att man inom skolan har en känsla att en elev kanske är 1-3 år äldre men det är inget som skolan kan göra något åt! Det kan ibland påverka vilken klass man väljer att placera en nyanländ i. Man kan aldrig planera dem högre upp så att säga, men ibland väljer man att placera dem ett år ner för att de ska ha bättre förutsättningar i skolan. Känner skolan då att eleven kanske år äldre än papperet så placerar man inte i lägre årskurs just för att slippa att det blir en pubertal kille längre fram som går med mindre tjejer
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av crusade
De som påstår det skall tvångsvallas på valfri klass 1 anstalt.
Det räcker med att besöka närmaste tingsrätt och studera namnen på dagboksbladet som är anslaget. Informationen är offentlig för den som orkar ta den till sig.
Citera
Medlem
HazzardAlards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Inkentinken
Den gemensamma nämnaren är väl ganska uppenbar även för mig. Alla inblandade utom den lilla flickan är av utländsk härkomst! Jag svarade på om Skellefteå i helhet är en väldigt otrygg och våldsam stad och mitt svar är NEJ. Våldsbrott förekommer, vissa brott har ökat precis som i övriga Sverige. Men i det stora hela, jämfört med många andra städer söderut, så är Skellefteå en trygg plats! Jag är inte naiv med mina barns säkerhet, jag håller koll på dom och försöker lära dom att hålla sig borta från trubbel och potentiellt farliga situationer. Men en del får det ju att låta som att vi befinner oss i värsta förorten med skjutningar till höger och vänster och så är det inte!!

Håller med. Skellefteå är en bra, harmonisk och trygg stad. Förutom där sociala myndigheter har packat ihop psykfall, missbrukare och invandrare. Moröbacke centrum är ett sådant område.

Runt om centrum (som består av några hyreshus) är det Bullerbyn delux. Ingen jag känner, vuxna, ungdomar eller barn, går omkring och är rädda eller oroliga.

Gemensamt för oss alla dock är att vi är äckligt jävla förbannade! Vi är less på den fullständigt idiotiska invandringspolitiken och på flatheten hos dom som missat att fånga upp det här odjuret.

Han hade runt 15-20 orosanmälningar på sig, och ingen verkar ha tagit det på allvar.

Inte ens vid attacken i gångtunneln förra året vaknade någon!!

Fy fan så illa!
Senast redigerad av HazzardAlard 2022-07-13 kl. 17:23.
Citera
2022-07-13, 17:21
Medlem
bradgardsindianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av -DaRude-
Precis, och om vi pratar om empati, det är inte samma sak som förståelse eller erkännande av andras existerande känslor. En person som t.ex. med våld kan ge sig på ett gråtande barn, har givetvis förståelse för barnets känslor. Han har förmågan att uppfatta att hon vill inte, han vet att det gör ont, han vet att det han gör påverkar henne mycket negativt. Däremot distanserar han sig som du säger rent empatiskt, dvs han berörs inte av detta. Det påverkar emellertid inte hans förståelse, eller uppfattning, för hur hon känner.

En psykopat har nödvändigtvis inte heller empatisk förmåga i det att psykopaten uppfattar andras känslor som något berörande, men psykopaten har dock förståelse för känslorna och elementär förmåga att uppfatta dem, och rent av utnyttja det känslomässiga tillståndet för egen gagn.

Man ska inte snurra in sig för mycket i pojkens s k utvecklingsstörning. Ja, han är lågbegåvad och "efter", men han är inte oskyldigt inkompetent på så sätt att han inte ens vet vad han gör. Han är definitivt kapabel till viss planering och förstå allvaret.

Hundar och vissa andra djur kan uppfatta människors känslor, att tro att en tonåring inte kan det oavsett diagnos eller störning är såklart inte sant. Det handlar som redan avhandlat om empatistörning, våldsbenägenhet och en uppenbarligen farlig sexuell dragning till det andra könet som han inte kan kontrollera.

Om han inte blir påkörd av tåget eller "omhändertagen" med våld, så är det enda alternativet att han låses in och tvångsvårdas resten av sitt liv. Något annat alternativ finns egentligen inte, för oavsett om han släpps ut om 5, 10 eller 20 år så kommer han för alltid att vara den han är. Och den han är saknar existensberättigande.

Det är väl inte det att de inte uppfattar en sinnesstämning hos någon annan. Det verkar väl mer som att det inte finns plats för mer än de egna känslorna och impulserna när dessa pockar på i situationer där normala sansar sig för att man har förmåga att samtidigt som man blir förbannad har kapacitet att se att de konsekvenserna av att ge efter för vad man kanske känner för att göra till Karen vid disken är sämre än nyttan av att låta bli.
Citera
2022-07-13, 17:22
Medlem
f30malmos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Att en efterbliven neger skulle gå och kolla in löpsedlar samt ”läsa på” om diverse sexualbrott betvivlar jag starkt.
Speciellt eftersom denne ser ut att vara lika smart som en tennisboll.

Så nej, han har garanterat bara ”följt sina instinkter”.
Är ju inte första gången han överfallit någon av motsatta könet, utan detta har ju pågått i flera år.

Oavsett vad du skriver om saken spelar det ingen roll. Negern har inte tillräckligt höga iq-poäng för att ’läsa på’ och ’fördjupa’ sig i konsten att våldta.
Det kan jag sätta min högra hand på.

Min elvisp är smartare än honom.

Möjligheten finns ju alltid att han själv varit utsatt eller sett någon i familjen bli det.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HazzardAlard
Skellefteå är en bra, harmonisk och trygg stad. Förutom där sociala myndigheter har packat ihop psykfall, missbrukare och invandrare. Moröbacke centrum är ett sådant område.

Runt om centrum (som består av några hyreshus) är det Bullerbyn delux. Ingen jag känner, vuxna, ungdomar eller barn, går omkring och är rädda eller oroliga.

Gemensamt för oss alla är att vi är äckligt jävla förbannade! Vi är less på den fullständigt idiotiska invandringspolitiken och på flatheten hos dom som missat att fånga upp det här odjuret.

Han hade runt 15-20 orosanmälningar på sig, och ingen verkar ha tagit det på allvar.

Fy fan så illa!
Ansvariga måste ta sitt ansvar och säga upp sig själva omedelbart det här för jävligt.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Men dessvärre är det nog så. Om man saknar alla spärrar och mänskliga beteenden så är man bara ett rovdjur. Man drivs av sina lustar, begär och instinkter, utan att ta hänsyn till andras behov och önskemål. Då är man inte längre en människa utan bara ett rovdjur. Ett farligt och vilt rovdjur.

En funktionsnedsättning är inte orsaken till att man blir som denna pojke.
Det finns nog mycket mer fel hos denna individ.
Annars skulle nog detta hända var och varannan dag?
Finns hur många människor med funktionsnedsättning som helst som aldrig har gjort eller skulle göra något liknande detta på något sätt!
Citera
2022-07-13, 17:23
Medlem
Citat:
Håller med. Skellefteå är en bra, harmonisk och trygg stad. Förutom där sociala myndigheter har packat ihop psykfall, missbrukare och invandrare. Moröbacke centrum är ett sådant område.

Gemensamt för oss alla är att vi är äckligt jävla förbannade! Vi är less på den fullständigt idiotiska invandringspolitiken och på flatheten hos dom som missat att fånga upp det här odjuret.

Fy fan så illa!
totalt system haveri hos soc i Skellefteå om sånt inte kollas upp noga
Citera
2022-07-13, 17:24
Medlem
Citat:

Gemensamt för oss alla dock är att vi är äckligt jävla förbannade! Vi är less på den fullständigt idiotiska invandringspolitiken och på flatheten hos dom som missat att fånga upp det här odjuret.

Fy fan så illa!

Den beskrivningen kan jag hålla med om!
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tammer
Jag har läst psykologi, ja. Men det här handlar inte om psykologi, ingen utbildning tar ens upp dessa tankar. Att avhumanisera brottslingar är förbjudet och olagligt sedan 1930-talet. Det är bara här på FB man kan diskutera sådant.

Men det gick bra att göra det på 60 talet med Sossarnas goda minne.
Var sjätte dog efter lobotomi
Trots att upp till var sjätte patient avled fortsatte ingreppen. Totalt hann 4500 svenskar lobotomeras innan operationerna upphörde i början på 1960-talet.
Citera
Medlem
Citat:

Fy fan så illa!

Och skolchefen påstår att de inte märkt något annorlunda angående honom🤯
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in