Citat:
Ursprungligen postat av
Inkentinken
Den gemensamma nämnaren är väl ganska uppenbar även för mig. Alla inblandade utom den lilla flickan är av utländsk härkomst! Jag svarade på om Skellefteå i helhet är en väldigt otrygg och våldsam stad och mitt svar är NEJ. Våldsbrott förekommer, vissa brott har ökat precis som i övriga Sverige. Men i det stora hela, jämfört med många andra städer söderut, så är Skellefteå en trygg plats! Jag är inte naiv med mina barns säkerhet, jag håller koll på dom och försöker lära dom att hålla sig borta från trubbel och potentiellt farliga situationer. Men en del får det ju att låta som att vi befinner oss i värsta förorten med skjutningar till höger och vänster och så är det inte!!
Håller med. Skellefteå är en bra, harmonisk och trygg stad. Förutom där sociala myndigheter har packat ihop psykfall, missbrukare och invandrare. Moröbacke centrum är ett sådant område.
Runt om centrum (som består av några hyreshus) är det Bullerbyn delux. Ingen jag känner, vuxna, ungdomar eller barn, går omkring och är rädda eller oroliga.
Gemensamt för oss alla dock är att vi är äckligt jävla förbannade! Vi är less på den fullständigt idiotiska invandringspolitiken och på flatheten hos dom som missat att fånga upp det här odjuret.
Han hade runt 15-20 orosanmälningar på sig, och ingen verkar ha tagit det på allvar.
Inte ens vid attacken i gångtunneln förra året vaknade någon!!
Fy fan så illa!