2022-07-15, 17:16
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lunkentuss
Jag har oxå reagerat över det. Att hon borde fått gå kvar på fritids tills föräldrarna slutat arbeta. Vet inte deras yrken, men ingen verkar ju varit hemma o saknat henne mellan 15-17.30.

Tror dock jag läste på mammans IG, innan hon stängde, att L hade varit hemma ensam när hon var sjuk o det hade gått bra. Så L har nog fått ta hand om sig själv en del.

Hon gick väl på fritids till klockan 15 för att inte behöva vara ensam så länge. Hon fick antagligen bara vara ensam hemma under ett visst antal timmar.
Citera
2022-07-15, 17:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MissDecibella
Var mer att jag undrade om han verkligen kan gå lös på det viset, inte uppmuntra till lynchning (även om han förtjänar det).

Bilderna jag tog på honom (och skelningen) gör mig dock övertygad om att det kan vara honom (om det inte är en dubbelgångare) vilket gjorde mig otroligt illa till mods.
Har du bild?! Kan du inte lägga upp så vi kan bedöma (fyra ögon ser bättre än två som man säger)?
Citera
2022-07-15, 17:17
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hagelskur
De kanske jobbade till 17?

Ja precis så att hon skulle vara ensam ett tag tills de kom hem.
Skit vilken otur, tänk om någon hade letat efter henne 😢
Citera
2022-07-15, 17:18
Medlem
meiis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tuor
Hon gick väl på fritids till klockan 15 för att inte behöva vara ensam så länge. Hon fick antagligen bara vara ensam hemma under ett visst antal timmar.

Ja 😢
Citera
2022-07-15, 17:19
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Tack för detta från Aftonbladet.

Nej inavel är verkligen inget att rekommendera. Inte så konstigt att detta leder till stora och allvarliga problem både psykiskt och fysiskt.

Ur samma artikel i Aftonbladet:

Citat:
I senare dokument från 2019 förekommer pojken i flera utredningar om kränkande behandling av andra personer. Bland annat har pojken utretts för att ha slagit andra elever på rumpan, tagit en person på brösten och för att ha kallat en flicka för ”hora”.

”Enligt (...) försöker (...) först säga till honom att sluta sedan ignorera honom. Då blir han mer närgången och slår/tar han (...) över bröstet och sedan ”smiskar han mig på rumpan och springer iväg”, står det om händelsen som ska ha anmälts av en lärare.

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ling-av-elever
Citera
2022-07-15, 17:19
Medlem
Jagduvidoms avatar
Citat:
Jag har oxå reagerat över det. Att hon borde fått gå kvar på fritids tills föräldrarna slutat arbeta. Vet inte deras yrken, men ingen verkar ju varit hemma o saknat henne mellan 15-17.30.

Tror dock jag läste på mammans IG, innan hon stängde, att L hade varit hemma ensam när hon var sjuk o det hade gått bra. Så L har nog fått ta hand om sig själv en del.
Ja och sen verkar det skumt att det startades en swish insamling till flickan. Som om familjen var fattig eller utnyttjade situationen. Nu tror jag det kan ha andra orsaker och vill inte lägga någon skuld alls på flickans föräldrar. När dessa sorters brott begås av ett barn om han nu är ett barn i lagens mening måste det göras insatser. Denna person kan inte få vistas ute i samhället. Det är fel.
Citera
2022-07-15, 17:22
Medlem
Skaraborg2s avatar
Etiopien.

Citat:
Jag har inte påstått att ALLA afrikaner är onda. Jag har bara sagt att vi inte ska släppa in dem i landet för att undvika att svenskar råkar illa ut. Som den här 9-åriga flickan.

Förstår du?

Absolut inte.

Känner själv en kvinna från just Etiopien och hon är hur bra som helst. Nu är hon dock adopterad.
Citera
2022-07-15, 17:22
Medlem
MrMarios avatar
Citat:

Inget konstigt med det, jag var jämt utomhus själv i nioårsåldern. Men det kanske är för farligt nu i blattetider, då svenska barn ju inte längre ens kan cykla till fotbollen själva utan att bli förnedringsrånade av Mordor-folket.
Citera
2022-07-15, 17:25
Medlem
MissDecibellas avatar
Det är ingen mindre ort nej, med tanke på att det står att inga adressuppgifter får postas så får det räcka så.

Vill inte heller medverka till att lägga ut en bild om det skulle visa sig vara fel, men som sagt, det var en solklar kopia!

Det jag förundrades över var att han gick och skrattade med sina vänner som om inget hänt, och att han var så stor!
Citera
2022-07-15, 17:26
Medlem
Citat:

Fritids har öppet till 18 (i alla fall på samtliga orter jag känner folk som har barn i den åldern), känns konstigt att flickan ska gå hem för att vara ensam om fritids är öppet.
Citera
2022-07-15, 17:26
Medlem
Kellywomans avatar
Får en känsla av att nu försöker FB lägga en del av skulden på
Föräldrarna
Sinnessjukt
Citera
2022-07-15, 17:30
Medlem
Tuors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sweetcrypto
Fritids har öppet till 18 (i alla fall på samtliga orter jag känner folk som har barn i den åldern), känns konstigt att flickan ska gå hem för att vara ensam om fritids är öppet.

Hon kanske inte vill vara på fritids längre än så? Hon har ju säkerligen kompisar som redan har sommarlov. När jag var i den åldern så hade jag kompisar som gick hem tidigare från fritids.

Hennes sommarlov skulle börja nästkommande dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in