2022-07-14, 11:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
....finns inga bortförklaringar. Bara de påhittade av PK-media för att släta över, förminska och tycka synd om en pedofilmisshandlaren och barnamördaren, tortyrutövaren.

Så är det. Det är (enligt vänstermedia) fruktansvärt att folk är förbannade på den stackars lilla pojken som agerade utan skuld.
Senast redigerad av astralflygaren 2022-07-14 kl. 11:59.
Citera
2022-07-14, 11:54
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men det var hennes eget val, inte hennes mamnas.

Sant. Det är också därför de som sprider bilderna på brottsoffret i det här fallet, kan fällas för olaga integritetsintrång.

.
Citera
2022-07-14, 11:55
Medlem
Alvids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Är det någon som har koll på hur medierna rapporterar kring fallet? Själv följer jag bara SVT. Hur skriver dags- och kvällstidningarna om detta? Jag kommer ihåg för cirka 15 år sedan slog en libanesisk man ihjäl en svensk pensionär på en parkeringsplats och en skribent på en kvällstidning kallade detta för ett "möte mellan människor". Likaså en annan skribent på en dagstidning vill se terroristen Rakhmat Akilov sitta i den lokala coop-kassan och med högburet huvud jobba där. Har några liknande tokigheter kommit ut ännu om detta, eller är det för tidigt ännu?
Händelsen i Landskrona hanterades vidrigt av media och övrigt vänsterslödder. Det gjordes hemma hos-reportage om den stackars blattekärringen som tyckte att det var jättejobbigt att hennes våldsblatte till man inte fick träffa henne och barnen när han satt häktad.
Citera
2022-07-14, 11:56
Medlem
https://sv.wikipedia.org/wiki/Mor%C3%B6_Backe
Intressant bostadsområde.

"Morö Backe är beläget i nordöstra delen av Skellefteå, högre upp än övriga stadsdelar i Skellefteå som i huvudsak är belägna i Skellefteå älvdal."
"Morö Backe är Skellefteås största villaområde med en stor del av sin bebyggelse härrörande från 1970- och 1980-talen. På 1990-talet byggdes området ut med ytterligare villor i den östligaste delen och åren 1989–1991 byggdes Skellefteås största koncentration av hyreslägenheter och bostadsrätter i flerfamiljshus i Morö Backe centrum."
"På Morö Backe torg finns thairestaurang och kiosk samt bibliotek och fritidsgård. Den tidigare matvarubutiken Konsum lades ner 2006 och övriga verksamheter som inrymdes i konsumhuset, som frisör och bank, har idag flyttat från området."
Citera
2022-07-14, 11:56
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Ja skydd får han säkerligen pga hans hotbild men det är för att skydda honom och hans familj för att dom inte ska utsättas för brott men inte tvärt om som tex övervakning på allt han gör. Då klassas det som ”fängelse” tillsyn etc. Då är det princip samma sak som fotboja.

Nej, det sker på ungefär samma sätt som när man övervakar kriminellt utsatta områden och individer som verkar i dessa områden.
Man håller koll och ögon på helt enkelt. Det är inget inskränkande och sker ganska obemärkt.

Det finns heller inget förhindrande eller ingripande på individen att fritt röra sig, men på en kort distans är man med hela tiden.
Citera
2022-07-14, 11:58
Medlem
Vet inte om jag såg rätt bild men "pojken" såg rätt kraftig ut på en bild från midjan
och uppåt med blå Tshirt. Kan han verkligen härstamma från ett oerhört framgångs-
rikt löparland, dessutom ett där svält ofta verkar drabba befolkningen ?
Citera
2022-07-14, 11:59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Driftstopp
Jag som stor fullvuxen f.d missbrukare/kriminell som tydligen ska vara hård, fick t.om tårarna att rinna ner. Då är jag en fullvuxen stor fet man..

Som sagt var, stor och fet såg också pojken ut på den bild jag skådat.
Citera
2022-07-14, 12:01
Medlem
GROKNAK.Ankbondens avatar
Citat:
Tänk om familjen ville att bilden på flickan skulle spridas.
När tjejen ligger blå slagen, svullna ögon, med flera slangar i kroppen, flera nallar runt om.
Jag tänker inte sprida, men jag har sett bilden.

Det var modern som gav ut bilden så där är det inga problem.
Men mycket obehaglig bild är det. Det blir verkligare när man ser hur ung och liten hon faktiskt är.
Mycket sorgligt detta.
Citera
2022-07-14, 12:02
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Jag som stor fullvuxen f.d missbrukare/kriminell som tydligen ska vara hård, fick t.om tårarna att rinna ner. Då är jag en fullvuxen stor fet man..
Det spelade ingen roll.

Pappan får nog rätt mycket stöttning i fängelset.

Men man undrar hur många år nyheten om vad dottern råkat ut för motsvarar. Om han tagit något eller några år till bakom galler för att hon skulle sluppit detta.

Eller om detta till slut fick honom att ångra sitt brott, att han inte fanns där och försvarade henne.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-07-14 kl. 12:08.
Citera
2022-07-14, 12:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Ja denne yngling behöver stöd och omtanke - mycket stöd och omtanke.

Jag är ledsen.
Detta är ett monster. För mig ser jag inte ett barn, jag ser ett monster. Lika lite som jag kallar en liten cancersvulst för barn så vill jag ta bort cancersvulsten innan den växer till en större och farligare cancersvulst.
Citera
2022-07-14, 12:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Nej, det sker på ungefär samma sätt som när man övervakar kriminellt utsatta områden och individer som verkar i dessa områden.
Man håller koll och ögon på helt enkelt. Det är inget inskränkande och sker ganska obemärkt.

Det finns heller inget förhindrande eller ingripande på individen att fritt röra sig, men på en kort distans är man med hela tiden.

Ja kriminella gäng ja men inte på barn.
Citera
2022-07-14, 12:08
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av smokeonthewater
Men det var hennes eget val, inte hennes mamnas.

Är det verkligen för flickans skull? Det känns ju mest som att folk inte vill att andra ska se hur illa däran hon är på grund av honom och vad han faktiskt utsatt henne för. Allra mest när man ser hur vissa försöker relativisera dådet och ta gärningsmannen i försvar dessutom. Det är inte första gången "någon annan" än berörd person beslutar att visa bilder på det här sättet. Media använder sensationsbilder för jämnan för att väcka reaktioner i form av bilder på krigsoffer, döda människor, flyktingar osv när de vill engagera folk i olika frågor och aktuella händelser. Vem har gett det medgivandet?

Nej, mamman kanske inte vill att hela Sverige, allra minst pöbeln på flashback, ska sprida bilderna vind för våg. Men hon var nog medveten om att viss spridning kan ske när man delar dem, så initialt ville hon kanske väcka uppmärksamhet till viss del och visa hur verkligheten ser ut och vad monstret gjort mot hennes oskyldiga flicka. Hennes dotter som såg fram emot ett sommarlov med bad och bus, men istället fick erfara det värsta man överhuvudtaget kan föreställa sig på grund av detta monster som många redan tar i försvar. Vem vet hur de tänkte just då, det är lätt att vara efterklok.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in