2022-09-12, 05:54
Medlem
SIXTEN14s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Skaraborg2
Det tycker jag också.

Ja kramar från oss alla till flickan och hennes familj.

Kanske de svaren kan stilla nyfikenheten hos en del här och fokusera på något annat
Citera
2022-09-12, 11:13
Medlem
Asså hur fan ska ni ha det egentligen??? Har hon fått en hjärnskada eller inte???

Nån som var nära familjen skrev här i tråden att hon INTE visar tecken på hjärnskador. Så hur vet vi att Dykaren21 talar sanning? Varför sväljer ni hans tweet så lätt?

Återigen: Har hon fått en hjärnskada eller inte?

Nån som VET bör svara tycker jag
Citera
2022-09-12, 13:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb
Asså hur fan ska ni ha det egentligen??? Har hon fått en hjärnskada eller inte???

Nån som var nära familjen skrev här i tråden att hon INTE visar tecken på hjärnskador. Så hur vet vi att Dykaren21 talar sanning? Varför sväljer ni hans tweet så lätt?

Jag vet inte om hon har några hjärnskador.

Men jag tror man blandar begreppen lite.. dom som känner familjen säger att hon inte är hjärndöd vilket inte är samma sak som att ha hjärnskador.

Jag är verkligen ingen läkare men om man tänker tex en strokepatient så kan det vara allt från att inte röra ett finger till att vara halvsidesförlamad utan tal.

Citat från Hjärnfonden:
"En hjärnskada kan ge besvär som minnes- och koncentrationssvårigheter, mental trötthet, sämre motorik, förlamning, talsvårigheter och nedsatt balans"

https://www.hjarnfonden.se/om-hjarna...er/hjarnskada/
Citera
2022-09-12, 14:07
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Rudan88
Jag vet inte om hon har några hjärnskador.

Men jag tror man blandar begreppen lite.. dom som känner familjen säger att hon inte är hjärndöd vilket inte är samma sak som att ha hjärnskador
Okej, men jag minns att någon skrev här att hon inte visar tecken på hjärnskador heller. Pallar inte leta igenom tråden efter det nu då den är så lång.
Citera
2022-09-12, 14:12
Moderator
Meijis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av erikpwb

Om man ser på vad olika personer har skrivit, så verkar Dykaren21:s tweet tyvärr trovärdig ("Den 9-åriga flickan hsr fått bestående hjärnskador ... är vaken sporadiskt"). I vilken utsträckning som flickan kan bli lite bättre än idag får tiden utvisa. Mer bestämt än så kan man inte säga i nuläget som utomstående.
Citera
2022-09-12, 23:23
Medlem
Henselons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Ja, och om någon gör sig lustig över vår Kristna tro kommer den eller de att få
svara inför "The Ancients of Days". Ty om deras hjälp har vi bett för Lillan. Då är det ingen lek längre, då är det liv eller död som gäller!

Jag kanske var lite hård/Otydlig. Ber om ursäkt för detta! De allra flesta människor kommer gå vidare till vad de än har kvalificerat sig för i livet efter detta. Det enda som kommer att krävas är ett erkännande till, såsom de flesta känner honom: Jesus, eller Michael of Nebadon. Ett litet erkännande, oavsett politisk hemvist, religion,(eller inte religion), sexuell läggning, kön osv. Det tycker jag inte är för mycket begärt, för allt gott som har varit och som kommer att komma framgent för alla som vill!
Citera
2022-09-13, 00:44
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gamebred
Ni är allt bra lustiga. Vilka är ni att ’be’ för att hon inte ska minnas, vilka är ni att säga att det är bättre?
Jag instämmer med dig. Vilka är de att bedöma att det skulle vara bättre. Hur skall hon kunna bearbeta trauma som hon inte medvetet minns.
Citera
2022-09-13, 07:00
Medlem
L är bara 9 år. Hon har stor chans att bli helt återställd får vi hoppas.. Hon. Kommer få massor av hjälp
Citera
2022-09-13, 09:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av micro113
Jag instämmer med dig. Vilka är de att bedöma att det skulle vara bättre. Hur skall hon kunna bearbeta trauma som hon inte medvetet minns.

Att inte minnas ett trauma (detaljerna) är också skadligt, man kommer alltid fråga sig vad som egentligen hände, hjärnan kommer skapa alla möjliga scenarion, så som du säger, hur skall man kunna bearbeta något när man inte ens vet vad som hänt och varit verkligt.

Oavsett om offret, i detta fall L, inte minns just nu, så kommer händelsen finnas där, vissa omständigheter kommer vara kända, men, att inte kunna gå igenom skeendet (i terapeutiskt syfte) påverkar ens bearbetningsprocess, alltså de där frågetecknen, det man ej minns, kommer alltid finnas där som ett sår som vägrar läka ...
Citera
2022-09-13, 10:16
Medlem
micro113s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lifedontlivehere
Att inte minnas ett trauma (detaljerna) är också skadligt, man kommer alltid fråga sig vad som egentligen hände, hjärnan kommer skapa alla möjliga scenarion, så som du säger, hur skall man kunna bearbeta något när man inte ens vet vad som hänt och varit verkligt.

Oavsett om offret, i detta fall L, inte minns just nu, så kommer händelsen finnas där, vissa omständigheter kommer vara kända, men, att inte kunna gå igenom skeendet (i terapeutiskt syfte) påverkar ens bearbetningsprocess, alltså de där frågetecknen, det man ej minns, kommer alltid finnas där som ett sår som vägrar läka ...
Ja precis.
Det man glömt ligger kvar undermedvetet och kan påverka livet väldigt starkt i olika situationer och gällande olika reaktioner/känslor som inte blir hanterbart för att man inte kan bearbeta källan/den egentliga händelsen som leder till detta.
Det är inget jag önskar någon annan.
Citera
2022-09-13, 10:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Henselon
Jag kanske var lite hård/Otydlig. Ber om ursäkt för detta! De allra flesta människor kommer gå vidare till vad de än har kvalificerat sig för i livet efter detta. Det enda som kommer att krävas är ett erkännande till, såsom de flesta känner honom: Jesus, eller Michael of Nebadon. Ett litet erkännande, oavsett politisk hemvist, religion,(eller inte religion), sexuell läggning, kön osv. Det tycker jag inte är för mycket begärt, för allt gott som har varit och som kommer att komma framgent för alla som vill!
Vilket dravel! Jag är ateist och har en lite mera nykter syn än dig… om DU vill tro på Jesus så varsågod men din tro är bara en tro och är endast sanning för dig! Det är INTE böner som avgör om en människa överlever eller ej det är en jävla tur och skickliga läkare som avgör! Framför allt tur!
Människor råkar ut för saker hela tiden och att påstå att Jesus räddar dom som ber mest är bara dravel!

Finns heller inget bevis på liv efter detta…
Citera
2022-09-13, 10:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Om man ser på vad olika personer har skrivit, så verkar Dykaren21:s tweet tyvärr trovärdig ("Den 9-åriga flickan hsr fått bestående hjärnskador ... är vaken sporadiskt"). I vilken utsträckning som flickan kan bli lite bättre än idag får tiden utvisa. Mer bestämt än så kan man inte säga i nuläget som utomstående.
Men hur vet han detta då? Står ingen källa i tweeten alls. Vore ju smart om man säger var han hört detta innan det blir spekulationer.

Som sagt så var det nån som var nära familjen som skrev här att hon inte visade tecken på hjärnskador
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in