2022-07-14, 11:29
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Menea
Tror aldrig dom lägger ner såna resurser på ett barn. Han får inte övervakas på det sättet. Dock måste familjen se till att vara kontaktbara för myndigheterna och han får säkert inte resa utomlands. Men övervakad tror jag går emot reglerna för barn.

Icke.
Övervakning och kontroll sker i hög grad vid liknande grova brott. Räkna med att familjen är kraftigt inrutade och begränsade i det mesta.
Läs mitt tidigare inlägg - åklagare har ju beslutat rättsmedicinsk åldersbedömning. Bara det faktumet, gör att killen med familj styrs runt med ett stort mått av kontroll.
Citera
2022-07-14, 11:30
Medlem
-DaRude-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Martlet
Det är så otroligt osmakligt och ytterligare en kränkning mot 9-åriga flickan och hennes familj. Hon har en lillasyster som också är totalt traumatiserad och förstörd.

Varför säger de inte 9 år? Varför lägger de så otroligt mycket energi på att "förklara" något så ofattbart vidrigt som egentligen inte kan förklaras, det går inte.

Gärningsmannen får ta skulden, finns inga bortförklaringar. Bara de påhittade av PK media för att släta över, förminska och tycka synd om en pedofil misshandlaren och barnamördaren, tortyr utövaren. Ja han har mördat henne och familjen på fler än ett sätt. Hon kommer aldrig att bli okej.

Men han kommer avla fram 10 barn till med sin cp skadade kusin de importerar till Sverige om två år.

Det där var en oerhört osmaklig kupp av SVT som försvarar gärningsmannen på det där sättet. Det är dessutom skattepengar som möjliggör detta, att dessa okänsliga, genomvidrigt korrupta journalister kan bjuda in en psykolog som på bästa sändningstid får stå och ursäkta detta grymma våldsdåd mot en 9-åring och jämställer de båda som jämbördiga offer, medan flickan fortfarande ligger i respirator och kanske aldrig vaknar, och "pojken" är flyttad till skyddat boende med alla förnödenheter ett "barn" kan tänkas behöva.
Citera
2022-07-14, 11:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DeValera
Ja han behöver stöd och omtanke......

Han behöver en smäll och en rejäl sådan.
Citera
2022-07-14, 11:31
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heretic77
Det kan dom. Hade den här trådens skribenter varit representativ för svenska folket så är min gissning att lagen hade tillåtit att hänga det utvecklingsstörda barnet i första bästa träd.
Nej, i verkligheten tror jag inte att så många här verkligen tycker det. Vi har trots allt kommit längre. Däremot måste de styrande börja inse att våldsverkare måste hållas inlåsta och utländska brottslingar utvisas även efter "lindrigare" brott som snatteri och liknande. Den rätta karaktären kommer fram om man inte kan avstå från brott trots att man påstår sig vara förföljd i hemlandet. Gränserna måste naturligtvis också stängas och återvandring i stor skala.

Det är dock sorgligt att se språkbruket hos många i tråden, man vinner inte över någon på sin sida med sådant språk, man framstår inte mycket bättre än en kränkt adidasriddare.

Jag förstår ilskan men lite självbehärskning är också på sin plats.

Rekommenderar Jonas Anderssons (SD) inlägg på fb.
Senast redigerad av orrtupp 2022-07-14 kl. 11:33.
Citera
2022-07-14, 11:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Icke.
Övervakning och kontroll sker i hög grad vid liknande grova brott. Räkna med att familjen är kraftigt inrutade och begränsade i det mesta.
Läs mitt tidigare inlägg - åklagare har ju beslutat rättsmedicinsk åldersbedömning. Bara det faktumet, gör att killen med familj styrs runt med ett stort mått av kontroll.

Tills dess att åldersbestämningen är klar behandlas han som ett barn. Det stod att att han släppts på fri fot pga hans unga ålder.
Citera
2022-07-14, 11:39
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Tills dess att åldersbestämningen är klar behandlas han som ett barn. Det stod att att han släppts på fri fot pga hans unga ålder.

Ja, på fri fot men inte vind för våg.
Att tro att han går utan övervakning är felaktigt. Det är två grova brott det handlar om, och han är på sannolika skäl misstänkt.
Därtill förmodad hotbild.
Citera
2022-07-14, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
De sa den nioåriga flicka som skadades svårt eller nåt sånt. Nio år sade de Iaf. Jag tror det var lunchhekot Kl.12.

Jag lyssnade nu på Ekot från igår (P1 kl 12.30), Du har rätt. De nämnde faktiskt hennes ålder (9 år).

På TV, Nyhetsmorgon/Morgonstudion, Text-TV är det inte utskrivet vilken ålder den stackars flickan har.

Frågan kvarstår... hur kan mamman inte veta vilket år hennes "pojke" är född?
Hur mycket ljugs det för myndigheterna i Sverige som verkar vara lika naiva som partiet S erkänt sig vara till och från?
Hoppas det kollas upp om det verkligen är "mamman" som är den riktiga mamman. Om det visar sig fel kanske MGM.s uppehållstillstånd kan dras tillbaka efter avtjänat "straff".
Citera
2022-07-14, 11:49
Medlem
Xedomes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BHJS
Det saknar helt relevans vad jag röstar på, men kan ändå säga att jag givetvis aldrig röstat på SD eller nånsin kommer göra det SD är ett farligt och obehagligt parti liksom deras skickliga partiledare. Ett parti som inte ser eller respekterar alla människors lika värde, som sätter olika grupper mot varandra vilket skapar söndring och splittring i landet. Ett parti som vill inskränka medias oberoende , vilket är ett hot mot demokratin. Ungern sägs ju ofta vara deras förebilder det säger rätt mycket.

Ett parti vars framträdande företrädare gång på avslöjas som judehatare, rasister ,nazister och annat trevligt. SD är ett parti som skapar splittring och oro som leder till ökade spänningar och klyftor i landet. Åkesson är Sveriges svar på Trump med skillnaden att Jimmie är rätt smart och en skicklig politiker till skillnad mot Trump. Du borde skämmas som inte visar flickan och hennes familj nån som helst respekt utan använder denna fruktansvärda händelse som ett tillfälle att göra politisk propaganda.

Ställ dig i skamvrån och fundera en stund!

Ja, att SD är lika kriminella som klanhelvetet, är ingen nyhet. Hade varit bättre om vi haft ett seriöst parti utan dessa element, som drev på en del av deras profilfrågor.

OnT
Under all krktik - att man missat att samordna info om tidigare brottsutredning på skolan. / att info om detta inte ens gått fram.

Icke godkänt.

Finns det något juridiskt som hindrar, att man utvisar den här typen av individer (eller för den delen klanmedlemmar o. dyl) ?

Fattar inte att de får vara kvar i Sverige med tanke på hur det skadar samhället.
Citera
2022-07-14, 11:50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rotesau
Ja, på fri fot men inte vind för våg.
Att tro att han går utan övervakning är felaktigt. Det är två grova brott det handlar om, och han är på sannolika skäl misstänkt.
Därtill förmodad hotbild.

Ja skydd får han säkerligen pga hans hotbild men det är för att skydda honom och hans familj för att dom inte ska utsättas för brott men inte tvärt om som tex övervakning på allt han gör. Då klassas det som ”fängelse” tillsyn etc. Då är det princip samma sak som fotboja.
Citera
2022-07-14, 11:50
Medlem
smokeonthewaters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hivnegativ
Här är ett exempel på någon som ville att det spreds foton på henne själv när hade blivit misshandlad:
https://www.expressen.se/gt/moter-si...ndar-i-ratten/

Som av ett sammanträffande även i detta fall en tortyrmisshandel, överfallsvåldtäkt, utfört av invandrade negrer, vilket systematiskt censurerades i mainstream media.

Exakt den censur, medveten vilseledning och rena lögner som gjorde aktuellt brott möjligt.

Media rapporterade nämligen att gärningsmännen var svenskar, när det var 4 invandrade negrer.

Men det var hennes eget val, inte hennes mammas.
Senast redigerad av smokeonthewater 2022-07-14 kl. 12:00.
Citera
2022-07-14, 11:52
Medlem
Citat:
Skulle nog tro handläggaren önskar "valla runt" mgm på brottsplatsen för att göra sin bedömning.
Citera
2022-07-14, 11:53
Medlem
Driftstopps avatar
Tänk om familjen ville att bilden på flickan skulle spridas.
När tjejen ligger blå slagen, svullna ögon, med flera slangar i kroppen, flera nallar runt om.
Jag tänker inte sprida, men jag har sett bilden.

Bara för att visa vafan socialtjänsten, migrationen , integration ställt till med. De fick kännedom om honom redan för ett år sedan. Fick uppehållstillstånd 1 vecka efter försöker han slå ihjäl en 9 åring.

Flickan borde vara ute och leka med sina vänner.

Istället ligger hon i koma.
Jag som stor fullvuxen f.d missbrukare/kriminell som tydligen ska vara hård, fick t.om tårarna att rinna ner. Då är jag en fullvuxen stor fet man..
Det spelade ingen roll.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in