2022-07-14, 22:01
Medlem
JudisktOckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Midsommardagen
Lite kul skrivet av Aftonbladet - att de boende i Skellefteå är oroliga och upprörda.

Det är väl för fan varenda svensk som är det och inte bara de i Skellefteå?

Precis som om detta är ett ”lokalt brott” som inte är mycket för hela landet att bry sig om.

Vad annat kan man förvänta sig av Aftonhoran?
Citera
Medlem
Mopsans avatar
Citat:
Lite kul skrivet av Aftonbladet - att de boende i Skellefteå är oroliga och upprörda.

Precis som om detta är ett ”lokalt brott” som inte är mycket för hela landet att bry sig om.
Det känns nästan som att han är kvar i närheten av Skellefteå. Vore han långt bort så skulle dom inte känna sig otrygga.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eksjo66
Dom som bor i Skellefteå med omnejd måste förfölja och trakassera familjen tills dom lämnar Sverige.
Absolut, det är fanimej en medborgerlig plikt.
Det gäller för övrigt alla hederliga människor över hela riket: IOM att GM fått skyddat boende på annan ort är det upp till oss att hålla ögon och öron öppna, ha radarn igång och meddela fakta.
Citera
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenOndaLedaren
Familjen har haft en insamling redan så dom har nog fått in en del pengar. Kanske fortfarande går att swisha dem, jag har tyvärr inte facebook

Haha, klockrent! Så sant
Mycket fyndigt håller med dig ang kommentaren
Citera
2022-07-14, 22:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av nitman
Ja, bulan i pannan ser jag, och förstår nu varför ögonen är retuscherade på min bild från mammans instagram, så ledsen man blir.
sök på luna skellefteå på google så kommer hela bilden
Citera
2022-07-14, 22:03
Medlem
Hittar det inte i tråden nu, men det har stått att MGM (eller GM om ni föredrar det) stod och väntade ute vid stigen och försökte få människor att följa med honom in i skogen. Ett par följde med honom, och då visade han dem var flickan låg. Paret såg inget blod och ingenting konstigt på hans kläder, men de blev genast misstänksamma mot honom. Han försvann iväg så fort han hade visat dem flickan.

Kan det vara så att GM sprang hem till mamma efter det han hade gjort mot flickan? Då hade han säkert blod på sina kläder. Hans mamma såg till att han bytte kläder, och sen sa hon till honom att gå tillbaka och kalla på hjälp till flickan?

Kan det ha gått till så? I så fall tycker jag synd om mamman.
Citera
2022-07-14, 22:06
Medlem
rotesaus avatar
Citat:

Som landet ligger är detta till lika stor del ett politiskt brott, även om saken inte är utredd ännu.
Sådana här händelser bör med all rätt ge bakslag åt den vurmande politik som centralt styrt landet till att tillåta invandrare begå brott helt enkelt.

Allvarsgraden i brottet bör ge konsekvensen, politiskt.
Jag har en nära vän högt uppsatt inom IVO. Detaljerna är skrämmande för ett vanligt öra, men utan att säga för mycket kan man iaf säga att den politiska agendan genomsyrar alla verksamheter som granskas även om det aldrig sätts på pränt ens av IVO.
Det som kommer på pränt är dock av ytterst allvarlig grad i dom fall politik egentligen ligger bakom olika organs handhavanden av viss typ av individer.
Citera
2022-07-14, 22:08
Medlem
Följer..flikar in några tankar.

Tycker det är starkt av mamman att dela bilden på dottern, så hela Sverige får se sanningen bakom detta groteska helt oförlåtliga brott.

Flickan ligger mest troligt nedsövd pga skallskador, tryck i hjärnan av trauma. Ev syrebristskador. Blödningar. Det som avgör om man kan väcka eller inte är bland annat hur svullnaden är, om hon har haft syrebrist och om de finns inre blödningar.
Det som också spelar in är hur hon reagerar när dom försöker väcka henne och ta bort ”tuben” som hjälper henne att andas. Kommer hon kunna andas själv ?

Vid de här laget kan dom nog se på EEG:t hur hjärnaktiviteten är. Vilka eller om hon har fått skador kan endast tiden utvisa..då menar jag endast fysiska.

Alla mina tankar går till familjen.
I allt mörker så hoppas jag och tror på en ljus framtid för denna lilla flicka ❤️Det måste bara gå bra.
Citera
2022-07-14, 22:09
Medlem
rotesaus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mopsan
Det känns nästan som att han är kvar i närheten av Skellefteå. Vore han långt bort så skulle dom inte känna sig otrygga.

Det är ju ingen som egentligen vet men om man väger in att åklagare beslutat om rättsmedicinsk åldersbedömning, lär killen med all sannolikhet befinna sig i området runt Stockholms län.

Det kommer gå fort att undersöka honom, då det är rörande fundamentalt ur rättssäkerhetssynpunkt.
I det läget, måste han placerats nära en anläggning som utför denna typ av mycket speciell bedömning, och då är det Uppsala eller Linköping som gäller.
Citera
2022-07-14, 22:14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av idagidag2
Följer..flikar in några tankar.

Tycker det är starkt av mamman att dela bilden på dottern, så hela Sverige får se sanningen bakom detta groteska helt oförlåtliga brott.

Flickan ligger mest troligt nedsövd pga skallskador, tryck i hjärnan av trauma. Ev syrebristskador. Blödningar. Det som avgör om man kan väcka eller inte är bland annat hur svullnaden är, om hon har haft syrebrist och om de finns inre blödningar.
Det som också spelar in är hur hon reagerar när dom försöker väcka henne och ta bort ”tuben” som hjälper henne att andas. Kommer hon kunna andas själv ?

Vid de här laget kan dom nog se på EEG:t hur hjärnaktiviteten är. Vilka eller om hon har fått skador kan endast tiden utvisa..då menar jag endast fysiska.

Alla mina tankar går till familjen.
I allt mörker så hoppas jag och tror på en ljus framtid för denna lilla flicka ❤️Det måste bara gå bra.
Tack för bra info I övrigt hoppas jag som du att detta går bra
Citera
2022-07-14, 22:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tyrol
Kanske redan postats här redan, men denna artikel lades ut för en timme sedan på Aftonbladet.
https://www.aftonbladet.se/nyheter/a...ling-av-elever
Påminner om ett negerbarn som bodde i vårt område när jag var barn. Redan från ung ålder sprang han runt och tafsade på tjejer, gärna lite äldre
Äcklet ropade ofta "knulla", "hora" osv. Vidrig var han.
Undrar hur det gick för den gentlemannen, han borde vara i 35-årsåldern nu
Citera
2022-07-14, 22:18
Medlem
nitmans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Masqu
sök på luna skellefteå på google så kommer hela bilden
Tack, där syns det, orkar knappt mer.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera