2022-06-26, 00:23
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Börja läsa om GABA-systemet och hur alkohol påverkar det så kanske du förstår vad jag menar. Oavsett om du inte uppnår en vad du utrycker det som en kick så påverkar den lilla mängden alkohol och det och du bryter ner både celler och nerver.

Det här är en tråd för folk som vill bli nyktra, du motarbetar det med din idiotiska tankebana. Käka lite kaliumklorid och b-vitaminer samt kanske furix för att driva ut giftet ur din kropp till att börja med och lägg av med 2.8orna så kanske du börjar tänka lite klarare.

För din at så ät någon Oxascand med så darrar du inte som ett asplöv. Detta är enda vägen och tusen gånger bättre än din "masterplan" med 2.8or. En idé kan även vara att ta lite leverprover för att se att levern inte är inflammerad för då behöver du antibiotika och kortison.
Du verkar störd. Du vill att jag skall äta oxascand. Förmodligen har du iq fiskmås.
Citera
2022-06-26, 00:41
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du verkar störd. Du vill att jag skall äta oxascand. Förmodligen har du iq fiskmås.

Okej, fortsätt med din masterplan och vi får se hur långt det tar dig.
Citera
2022-06-26, 00:47
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Okej, fortsätt med din masterplan och vi får se hur långt det tar dig.
Jag gav ett tips till en kille, därefter så kommer du in som någon form av jättehjärna och säger att jag skall ta knark för mina skakningar. När jag inte ens har några. Förmodligen för att jag inte är beroende utav alkohol.

TS(flyttad dock), drack 8 öl varannan vecka, inte ett helrör om dagen som du verkar ha gjort. 8 öl är helt ok och skadar inte.
Citera
2022-06-26, 00:56
Medlem
Citat:
Jag gav ett tips till en kille, därefter så kommer du in som någon form av jättehjärna och säger att jag skall ta knark för mina skakningar. När jag inte ens har några. Förmodligen för att jag inte är beroende utav alkohol.

TS(flyttad dock), drack 8 öl varannan vecka, inte ett helrör om dagen som du verkar ha gjort. 8 öl är helt ok och skadar inte.

Jag förklarade att 2.8or påverkar fortfarande synapserna och GABA-systemet och inte är en lösning på något problem ö.h.t. om man vill bli kvitt ett beroende ifrån alkohol men din lilla lilla hjärna verkar vägra att ta in det.

Tråden handlar om att bli nykter, inte att bälja i sig 2.8or.
Citera
2022-06-26, 00:59
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jag förklarade att 2.8or påverkar fortfarande synapserna och GABA-systemet och inte är en lösning på något problem ö.h.t. om man vill bli kvitt ett beroende ifrån alkohol men din lilla lilla hjärna verkar vägra att ta in det.
Nej, din pundare, du sa att jag skulle börja knarka för att jag skakade. När jag inte sagt något om det. Och när jag inte ens är beroende utav alkohol. Du verkar vara sinnesslö.
Citera
2022-06-26, 01:11
Medlem
Citat:
Nej, din pundare, du sa att jag skulle börja knarka för att jag skakade. När jag inte sagt något om det. Och när jag inte ens är beroende utav alkohol. Du verkar vara sinnesslö.

Lägg ner nu bara, du gör bara bort dig.
Citera
2022-06-26, 01:16
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Lägg ner nu bara, du gör bara bort dig.

Citat:
För din at så ät någon Oxascand med så darrar du inte som ett asplöv. Detta är enda vägen och tusen gånger bättre än din "masterplan" med 2.8or. En idé kan även vara att ta lite leverprover för att se att levern inte är inflammerad för då behöver du antibiotika och kortison.

...
Citera
2022-06-26, 01:19
Medlem
Citat:
Pundare.

Nykter alkoholist, pundat en del i mina dar men numera helnykterist. Men trots det verkar jag ha fått behålla fler hjärnceller än vad vissa andra besitter....

Edit: Fin edit, oxascand är tyvärr både en medicin och ett gift likt många andra mediciner. Men något som behövs vid en stark AT av alkohol. Vid bekämpning av cancer måste man ta cellgifter, vid AT av alkohol måste man äta oxascand detta görs bäst vid sjukhus och ingenting man experimenterar med hemma om man inte vet vad man gör.

Är det så pass allvarligt att du skapat en stresslever vid t.ex. levercirros då levern inte kan rena blodet så hjälper även oxascand till där med och du slipper bli en grönsak.
Senast redigerad av divadude 2022-06-26 kl. 01:31.
Citera
2022-06-26, 01:27
Medlem
mongomanishs avatar
Citat:
Ja så är det, men om något fungerar för mig, så är ju det en möjlighet att det fungerar för någon annan.

Du verkar vara en sådan människa som ser allt svart eller vitt.

Ja absolut. Det är också risken att det tar livet av en person med ett mer komplicerat beroende än du.
Citera
2022-06-26, 05:17
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mongomanish
Ja absolut. Det är också risken att det tar livet av en person med ett mer komplicerat beroende än du.
Nu var ju detta ett svar till en kille som kände att han drack för mycket. 8 öl ena veckan. Hur det skulle kunna bli sämre för att han byter ut starköl till 2.8% får du gärna svara på.
Citera
2022-06-26, 09:44
Medlem
maitos avatar
Citat:
Jag är en sådan människa som tänker ett steg längre än egen anekdotisk bevisföring. Om du tror att 2.8or inte påverkar hjärnans signalsubstanser så är du bra korkad.

Han har inte skrivit att 2.8or inte påverkar hjärnans signalsubstanser. Det han skrev var att man kan dricka 2.8or för att minska belöningen som alkohol ger och genom det minska sin grad av alkoholsug/beroende.

Du som gillar evidens vet säkert att massor av evidens existerar för att hur snabbt man får i sig alkohol påverkar hur beroendeframkallande/euforiframkallande drickandet är. Alkoholister hetsdricker för att "få ut så mycket som möjligt" av sin alkohol.

2.8or går inte att "hetsdricka" som femmor går att göra. Därför håller jag med om att hålla sig till 2.8or är ett utmärkt sätt för att minska på alkoholsuget och i långa loppet hjälpa till att bryta beroendet helt och hållet.
Citera
2022-06-26, 11:19
Medlem
moongoats avatar
Citat:
Grattis, 90 till och du har ett halvår att stoltsera med!
Sant... Ett halvår är och låter rätt maffigt!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in