Citat:
Ursprungligen postat av
SkrivSuddan
Flashback är inte allt i livet
Jag förstår att det kan bli tufft. Du kanske har haft en trigger och något annat du vill undfly?
Det svåraste vi människor ibland står inför, är oss själva. Har du någon att vända dig till? Annars kanske du kan pröva någon av de stödlinjer som finns. Strongt av dig att hålla dig nykter ❤️
Ja det är sannerligen så. Man lägger fällben på sig själv gång på gång. Innan höll jag ju på att supa mig ner i fördärvet och det är ju bra att man slutat. Men så börjar man spåra ur i andra ändan istället, det är som om det måste gå utför (spelar ingen roll vilken "metod" som används). Det var lite detta jag var rädd för att så skulle ske och nu är jag bevisligen där.
Har väl ingen just nu att vända mig till. Frugan var så glad att jag äntligen blivit nykter så man orkar liksom inte berätta att "by the way, nu är jag nykter men själen är lika trasig som innan", så hon blir nedstämd.
Men tråden ha handlar om att bli nykter och jag försöker se det positiva i det! Det är ändå bra jobbat. Har inte varit nykter såhär länge sedan jag började dricka en gång i tiden.