2022-06-23, 21:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du är nog understimulerad. Och dricker du 8 öl en vecka, så är det inte så himla dåligt. Det klarar kroppen. Kan du inte skippa vinet? Ett tips från mig är ju att du köper på dig extrema mängder 2.8% öl. När du får sug så tar du en 2.8%. Kroppen kommer ganska så snart tappa suget för öl, då det inte blir någon berusning.

I övrigt så verkar du ha någon form av generell ångest. Kan också vara en del av problemet.
Få som funkar på 2.8%. själv blev det 24 sådana istället. Mår bara sämre när man måste dricka de mängderna för att uppnå berusning. Ett sådant sexpack 50cl är ju ungefär som 24cl starksprit omräknat. Men du får i dig massa extra vätska och man dricker inte lika fort.
Citera
2022-06-23, 22:47
Medlem
Citat:
Du är nog understimulerad. Och dricker du 8 öl en vecka, så är det inte så himla dåligt. Det klarar kroppen. Kan du inte skippa vinet? Ett tips från mig är ju att du köper på dig extrema mängder 2.8% öl. När du får sug så tar du en 2.8%. Kroppen kommer ganska så snart tappa suget för öl, då det inte blir någon berusning.

I övrigt så verkar du ha någon form av generell ångest. Kan också vara en del av problemet.

Citat:
Ursprungligen postat av EIIer
Få som funkar på 2.8%. själv blev det 24 sådana istället. Mår bara sämre när man måste dricka de mängderna för att uppnå berusning. Ett sådant sexpack 50cl är ju ungefär som 24cl starksprit omräknat. Men du får i dig massa extra vätska och man dricker inte lika fort.

Spelar ingen roll om du dricker 2.8or eller 5.0or. Båda två påverkar receptorerna i hjärnan och ett fysiskt beroende skapas för att inte tala om det psykiska.

Total nykterhet ifrån alkohol krävs om du vill bli kvitt ett beroende. 2.8or är bättre för levern men exakt lika skadligt när det kommer till hjärnans receptorer.
Citera
2022-06-24, 09:30
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Spelar ingen roll om du dricker 2.8or eller 5.0or. Båda två påverkar receptorerna i hjärnan och ett fysiskt beroende skapas för att inte tala om det psykiska.

Total nykterhet ifrån alkohol krävs om du vill bli kvitt ett beroende. 2.8or är bättre för levern men exakt lika skadligt när det kommer till hjärnans receptorer.
Jag har inte samma erfarenhet.

Det är jobbigt att dricka 2.8, jag får ingen kick och tröttnar helt enkelt. Men ok om man drar i sig 25 2.8% så kan man säkert bli påverkad. Men då är man nog fullblodsalkis för att ha den motivationen.
Citera
2022-06-24, 11:33
Medlem
Citat:
Jag har inte samma erfarenhet.

Det är jobbigt att dricka 2.8, jag får ingen kick och tröttnar helt enkelt. Men ok om man drar i sig 25 2.8% så kan man säkert bli påverkad. Men då är man nog fullblodsalkis för att ha den motivationen.

Jag talar efter fakta där suget/abstinensen kommer finnas kvar p.g.a. man påverkar hjärnans receptorer för alkohol, inte efter att man ska uppnå kickar.
Citera
2022-06-24, 13:14
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Jag talar efter fakta där suget/abstinensen kommer finnas kvar p.g.a. man påverkar hjärnans receptorer för alkohol, inte efter att man ska uppnå kickar.
Jag tror helt enkelt att hjärnan påverkas av graden av alkohol, alltså ju högre promille, ju mer tillvänjning. Min hjärna triggas i alla fall inte utav 2.8 öl. Magen blir mätt och sedan tröttnar jag och orkar inte bälja i mig.
Citera
2022-06-24, 14:03
Medlem
Citat:
Jag tror helt enkelt att hjärnan påverkas av graden av alkohol, alltså ju högre promille, ju mer tillvänjning. Min hjärna triggas i alla fall inte utav 2.8 öl. Magen blir mätt och sedan tröttnar jag och orkar inte bälja i mig.

Vad du tror och evidens är två olika saker.
Citera
2022-06-25, 16:39
Medlem
moongoats avatar
90 dagar idag!!
Det trodde jag inte från dag ett. Lite kul ändå, och njurarna har normala värden igen.
Citera
2022-06-25, 16:49
Medlem
LemPicas avatar
Grattis 🙂👍🎈

Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
90 dagar idag!!
Det trodde jag inte från dag ett. Lite kul ändå, och njurarna har normala värden igen.
Citera
2022-06-25, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
90 dagar idag!!

Grattis, 90 till och du har ett halvår att stoltsera med!
Citera
2022-06-25, 22:21
Medlem
DrunkenZealots avatar
Citat:
Vad du tror och evidens är två olika saker.
Ja så är det, men om något fungerar för mig, så är ju det en möjlighet att det fungerar för någon annan.

Du verkar vara en sådan människa som ser allt svart eller vitt.
Citera
2022-06-25, 23:29
Medlem
Citat:
Ja så är det, men om något fungerar fö8r mig, så är ju det en möjlighet att det fungerar för någon annan.

Du verkar vara en sådan människa som ser allt svart eller vitt.

Jag är en sådan människa som tänker ett steg längre än egen anekdotisk bevisföring. Om du tror att 2.8or inte påverkar hjärnans signalsubstanser så är du bra korkad.
Citera
2022-06-25, 23:57
Medlem
Citat:
Det blir nog bra skall du se.

Börja läsa om GABA-systemet och hur alkohol påverkar det så kanske du förstår vad jag menar. Oavsett om du inte uppnår en vad du utrycker det som en kick så påverkar den lilla mängden alkohol och det och du bryter ner både celler och nerver.

Det här är en tråd för folk som vill bli nyktra, du motarbetar det med din idiotiska tankebana. Käka lite kaliumklorid och b-vitaminer samt kanske furix för att driva ut giftet ur din kropp till att börja med och lägg av med 2.8orna så kanske du börjar tänka lite klarare.

För din at så ät någon Oxascand med så darrar du inte som ett asplöv. Detta är enda vägen och tusen gånger bättre än din "masterplan" med 2.8or. En idé kan även vara att ta lite leverprover för att se att levern inte är inflammerad för då behöver du antibiotika och kortison.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in