2022-06-26, 12:17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TellA1000Lies
Du kanske kan få stöd på ett sätt via att delta i forum och kanske mer professionellt sätt på https://www.alkohollinjen.se/ ?

Citat:
Ursprungligen postat av GoggeGogelius
Nej! Varför då! Kör en repris - mörka november, typ! Mår både kropp och själ bra av. Plus att du bevisar för dig själv att du inte är fysiskt beroende.

Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Det kommer eskalera, ju högre du flyger desto hårdare landar du. Ta tag i det innan det är för sent. Att inse att man är maktlös inför alkoholen är ett stort steg, nu är det bara att blicka framåt och finns massa hjälp att få i Sverige idag.

Tänk tillbaka på den där månaden du var nykter och vad för saker du fick uträttat och hur du mådde fysiskt. Finns folk som mer än gärna hjälper till men jobbet får du göra själv.

Lycka till, PM:a om du vill fråga något.

Citat:
Ursprungligen postat av DrunkenZealot
Du är nog understimulerad. Och dricker du 8 öl en vecka, så är det inte så himla dåligt. Det klarar kroppen. Kan du inte skippa vinet? Ett tips från mig är ju att du köper på dig extrema mängder 2.8% öl. När du får sug så tar du en 2.8%. Kroppen kommer ganska så snart tappa suget för öl, då det inte blir någon berusning.

I övrigt så verkar du ha någon form av generell ångest. Kan också vara en del av problemet.

Läst era svar allt eftersom, tack för svar. Sen jag postade inlägget har jag varit nykter! Midsommar blev det dock 2st lättöl till maten och 3st i solen på kvällen (detta under en 8 timmars period). Känns skönt, har hunnit att göra sjukt mycket på bara några dagar! Ser fram emot att fortsätta så, dag för dag! Dessutom rasar jag bokstavligen i vikt. Återkommer!
Citera
2022-06-26, 13:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av maito
Han har inte skrivit att 2.8or inte påverkar hjärnans signalsubstanser. Det han skrev var att man kan dricka 2.8or för att minska belöningen som alkohol ger och genom det minska sin grad av alkoholsug/beroende.

Du som gillar evidens vet säkert att massor av evidens existerar för att hur snabbt man får i sig alkohol påverkar hur beroendeframkallande/euforiframkallande drickandet är. Alkoholister hetsdricker för att "få ut så mycket som möjligt" av sin alkohol.

2.8or går inte att "hetsdricka" som femmor går att göra. Därför håller jag med om att hålla sig till 2.8or är ett utmärkt sätt för att minska på alkoholsuget och i långa loppet hjälpa till att bryta beroendet helt och hållet.

Och jag skrev även att jag inte diskuterade att målet inte var att uppnå en kick. Jag orkar inte diskutera med en ytterligare åsna så jag lämnar det här.

2.8or minskar inte alkoholsuget utan triggar det och håller det existerande.
Senast redigerad av divadude 2022-06-26 kl. 13:05.
Citera
2022-06-26, 13:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moongoat
Sant... Ett halvår är och låter rätt maffigt!

Det kommer gå snabbt, som vi båda vet är första 30 svårast och resten är en lekstuga i jämförelse. Jag tror på dig

Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL
Läst era svar allt eftersom, tack för svar. Sen jag postade inlägget har jag varit nykter! Midsommar blev det dock 2st lättöl till maten och 3st i solen på kvällen (detta under en 8 timmars period). Känns skönt, har hunnit att göra sjukt mycket på bara några dagar! Ser fram emot att fortsätta så, dag för dag! Dessutom rasar jag bokstavligen i vikt. Återkommer!

Grattis! Man gör ju det, och skönt som fan att vakna upp på midsommardagen pigg i knoppen va?
Citera
2022-06-26, 15:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av divadude
Grattis! Man gör ju det, och skönt som fan att vakna upp på midsommardagen pigg i knoppen va?

Tackar! Jadå, kl 10 på förmiddagen hade jag städat ihop, dammsugit, torkat och diskat på sommarstället. I annat fall hade det väl varit 15-16 på eftermiddagen. Så det var jävligt skönt, samt att jag hann göra massa annat under dagen!
Citera
2022-06-26, 15:49
Medlem
GoggeGogeliuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ALSGLOBAL

Keep it up! Målar själv på kåken i 28 grader - jätteskönt, eller inte...
Citera
2022-06-30, 22:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Vobbler
Grattis till tio dagar! Försök nu att trappa ut benson så snabbt som möjligt, men det lär vara en baggis när det handlar om den snällaste varianten. Lite lurigt att du har fått smak på piller dock, det är lätt att lura sig själv att "bota" sitt drickande med medicin. Det är en lömsk genväg som snabbt kan spåra ur.

Tack, men hade redan avtrappat bensen när inlägget skrevs. Lyckats hålla mig borta från spriten!
Citera
2022-07-02, 15:35
Medlem
Vobblers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av egenvilja
Tack, men hade redan avtrappat bensen när inlägget skrevs. Lyckats hålla mig borta från spriten!

Det är lysande! Starkt jobbat. Själv ska jag bryta på måndag, men idag smakar groggen bra. Har väl lagt av 100 gånger vid det har laget. Får inget gjort när jag dricker.
Citera
2022-07-05, 09:43
Medlem
butangass avatar
Tänkte skjuta in en liten update;
Är nu inne på 32 dagars nykterhet ifrån alkoholen.
Jag känner mig stolt över att ha lyckats hålla mig borta från giftet, och har egentligen inget sug förutom hjärnspöken i stil med "aah, vad gott det skulle vara med en kall öl" som poppar upp i tid och o-tid, men de viftas enkelt bort med en alkoholfri öl som smakar lika gott, om inte godare, och framförallt inte har de fruktansvärda konsekvenserna i flaskan...
Har fått massor av energi som jag kunnat lägga på vettiga saker, söka bostad, söka jobb, har skaffat gymkort.
Det börjar öppna upp sig, det blir bättre sakta men säkert.

Har vid tillfällen när suget varit starkt tagit en cannabisjoint. Men vill inte byta ett beroende mot ett annat.
Har rökt nästan dagligen sedan 17 års ålder och har förmodligen en problematik där som borde hanteras, men för tillfället känner jag att cannabis (är lagligt här där jag är) inte för med sig de fruktansvärda konsekvenserna för min hälsa och mitt välmående som alkoholen oundvikligen gör.

Jag har varit vid det här stadiet tidigare, dryga månadens nykterhet ifrån alkoholen - och då tror man ju att man kan "fira" med "bara" en öl. Men det går inte, jag ska inte röra alkoholen, det kanske går bra första gången, men det kommer oundvikligen leda till en stadigt ökande konsumtion och sen är jag tillbaka i mina gamla vanor, med en fruktansvärd klump ångest i magen.

AA-mötena ger mig sån bra energi, det känns skönt att inte vara ensam med dom här känslorna & tankarna.

Ta hand om er allihopa!
Citera
2022-07-05, 16:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av butangas
Tänkte skjuta in en liten update;
Är nu inne på 32 dagars nykterhet ifrån alkoholen.
Jag känner mig stolt över att ha lyckats hålla mig borta från giftet, och har egentligen inget sug förutom hjärnspöken i stil med "aah, vad gott det skulle vara med en kall öl" som poppar upp i tid och o-tid, men de viftas enkelt bort med en alkoholfri öl som smakar lika gott, om inte godare, och framförallt inte har de fruktansvärda konsekvenserna i flaskan...
Har fått massor av energi som jag kunnat lägga på vettiga saker, söka bostad, söka jobb, har skaffat gymkort.
Det börjar öppna upp sig, det blir bättre sakta men säkert.

Har vid tillfällen när suget varit starkt tagit en cannabisjoint. Men vill inte byta ett beroende mot ett annat.
Har rökt nästan dagligen sedan 17 års ålder och har förmodligen en problematik där som borde hanteras, men för tillfället känner jag att cannabis (är lagligt här där jag är) inte för med sig de fruktansvärda konsekvenserna för min hälsa och mitt välmående som alkoholen oundvikligen gör.

Jag har varit vid det här stadiet tidigare, dryga månadens nykterhet ifrån alkoholen - och då tror man ju att man kan "fira" med "bara" en öl. Men det går inte, jag ska inte röra alkoholen, det kanske går bra första gången, men det kommer oundvikligen leda till en stadigt ökande konsumtion och sen är jag tillbaka i mina gamla vanor, med en fruktansvärd klump ångest i magen.

AA-mötena ger mig sån bra energi, det känns skönt att inte vara ensam med dom här känslorna & tankarna.

Ta hand om er allihopa!
Vad fint skrivet. Kämpa på. Jag slåss själv mot demoner och försöker så gott jag kan utan medicinsk hjälp. Var nykter 6.5 veckor men nu gav jag upp. Tanken är dock en kväll sen inget mer. Men det är lite som rysk roulette då belöningen blir så stor.

Härligt att höra att du kämpar på med att söka det du behöver och att du tränar på gym. Hjälpt mig mycket i "bättre" perioder.

Alkoholen är ett helvete om än den kan kännas som en lösning i ett väldigt kort lopp

Men gör inte som mig. Du är på rätt kurs och det känns skönt att höra. Kämpa kämpa kämpa!
Citera
2022-07-11, 22:36
Medlem
Tog ett återfall i samband med AW i helgen. Tänkte först bara dricka några öl men det blev att jag drack tills jag spydde samt berättade saker om mig själv som jag normalt sett inte hade sagt i nyktert tillstånd. Fortsatte sedan att dricka dagen efter och hävde i mig 3 flaskor vin. Brutal ångest när jag vaknade upp i söndags. Det som stoppade mig från att dricka även på söndagen var tanken på jobbet samt att jag lämnar prover till transportstyrelsen för körkort.

Gick på mitt första AA möte i söndags och det kändes väldigt bra, tänker fortsätta att gå på fler. Såhär i efterhand kan jag på ett sätt vara glad att jag gjorde återfallet då detta gjorde att jag tog mig till ett AA möte. Mår dock fortsatt skit och hög ångest men känner nu att jag verkligen ska kämpa med att hålla mig nykter och att AA blir ett verktyg som kanske hjälper mig att förbli nykter.
Citera
2022-07-12, 18:49
Medlem
butangass avatar
Har bestämt mig för att även fimpa cannabisen, efter 40 dagar fri från alkoholen.

10 års nästan daglig rökning gör att substansen inte ger mig ett skit, känns som en sund insikt.
Weed gör så jag är okej med mig själ och min tråkiga tillvaro. Jag vill inte vara okej med en tråkig tillvaro.
Mot nykterheten!
Citera
2022-07-12, 18:57
Avslutad
Dj behöver hjälp på traven . Skaffa antabus
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in