Citat:
Du kanske kan få stöd på ett sätt via att delta i forum och kanske mer professionellt sätt på https://www.alkohollinjen.se/ ?
Citat:
Citat:
Det kommer eskalera, ju högre du flyger desto hårdare landar du. Ta tag i det innan det är för sent. Att inse att man är maktlös inför alkoholen är ett stort steg, nu är det bara att blicka framåt och finns massa hjälp att få i Sverige idag.
Tänk tillbaka på den där månaden du var nykter och vad för saker du fick uträttat och hur du mådde fysiskt. Finns folk som mer än gärna hjälper till men jobbet får du göra själv.
Lycka till, PM:a om du vill fråga något.
Tänk tillbaka på den där månaden du var nykter och vad för saker du fick uträttat och hur du mådde fysiskt. Finns folk som mer än gärna hjälper till men jobbet får du göra själv.
Lycka till, PM:a om du vill fråga något.
Citat:
Du är nog understimulerad. Och dricker du 8 öl en vecka, så är det inte så himla dåligt. Det klarar kroppen. Kan du inte skippa vinet? Ett tips från mig är ju att du köper på dig extrema mängder 2.8% öl. När du får sug så tar du en 2.8%. Kroppen kommer ganska så snart tappa suget för öl, då det inte blir någon berusning.
I övrigt så verkar du ha någon form av generell ångest. Kan också vara en del av problemet.
I övrigt så verkar du ha någon form av generell ångest. Kan också vara en del av problemet.
Läst era svar allt eftersom, tack för svar. Sen jag postade inlägget har jag varit nykter! Midsommar blev det dock 2st lättöl till maten och 3st i solen på kvällen (detta under en 8 timmars period). Känns skönt, har hunnit att göra sjukt mycket på bara några dagar! Ser fram emot att fortsätta så, dag för dag! Dessutom rasar jag bokstavligen i vikt. Återkommer!