Har nu varit helt nykter i ett halvår men det börjar bli lite kämpigt nu, en "dipp" eller vad man ska kalla det. Direkt efter jag slutade hade jag ett jävla sug efter alkohol (drack i princip dagligen då) men sedan det släppte efter ett par veckor har det gått galant. Fram tills för kanske två veckor sedan.
Just nu känns det så jävla tungt och jag tänker mycket på alkohol under dagarna, kämpar verkligen med mig själv. Beroende-hjärnan försöker hela tiden hitta på ursäkter, hitta öppningar. Försöker att "luras tillbaka" men jag känner att jag är svag just nu. Har inga som helst planer på att dricka, har bara en dålig känsla i kroppen. Mår inte så bra mentalt heller så jag tror såklart att det har mycket med det att göra (självmedicinerade med alkohol förr, när jag mådde dåligt).
Kanske bara är den vanliga nedstämdheten som kommer på hösten, hoppas det i alla fall.
Citat:
Ursprungligen postat av
saddam77
Ska skriva en liten uppdatering om hur läget är för mig:
Har haft ett halvår nu där uppehållen varit både fler och längre än vad de varit på säkert 10 år. Jag bestämde mig för att sluta dricka helt och jag hade verkligen motivationen och viljan, tyckte jag. Sen har det blivit ett antal återfall….jag kunde i mitt liv inte tro att det skulle vara så förbannat svårt att bara lägga ned skiten.
Förra helgen tog jag ett återfall. Innan dess hade det gått tre veckor. Drack inte speciellt mycket….bara öl…kanske 7 st…men helvete vilken grundlig ångest jag fick. Mycket värre ångest än förväntat.
Kanske är det ångesten som till slut får mig att ge fan i den här drogen för gott?
Jag har också börjat ”erkänna” för folk att jag har problem med alkoholen…som att de inte visste det innan. Men jag behöver att andra känner att de enklare kan ställa krav…och slipper spela med i mina ursäkter och lögner.
Det finns en sak som jag också blir mer och mer säker på - ett mönster som framträder tydligare och tydligare. Det är att jag blir mer och mer less och trött på att dricka alkohol.
Lycka till allihopa
Kämpa på, låter som att du är på helt rätt väg
Gällande att erkänna för folk, har också gjort det till viss del. Känns rätt skönt och befriande även om de såklart sett det själva redan. Men ibland känner man sig bara så misslyckad, att man bara är en jävla alkis.