2022-06-07, 18:32
Medlem
McAzs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Maggan om integrationen

Magdalena Andersson om migrationen enligt citat i Göteborgsposten.

https://www.gp.se/nyheter/sverige/an...son-1.74252396

Det tar sig sa mordbrännaren.

Ja det är positivt att hon så tydligt identifierar det verkliga problemet. För som vi alla vet ”ett problem som är väldefinierat är till hälften löst”. Förhoppningsvis växer en lösning, på problemet, fram även ur detta.
Citera
2022-06-07, 20:37
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Meiji
Den tidigare befolkningen ska lugnas med en pseudoreligiös förkunnelse att det kommer att bli bättre i framtiden - parat med uppdraget att erövra förlorade områden "med en inbjudande och generös patriotism, som är lika bestämd vad gäller att öppna samhällets dörrar, som att bekämpa all separatism och försvara de frihetliga och demokratiska framstegen som vi är stolta över".

Jag noterar nu den sinistra glidningen i detta religiösa budskap från en fast och viss tro på Tusenårsriket till formuleringen Det måste vi erövra .

När utopister tar till uttrycket "vi måste" finns det för varje det minsta historiskt bevandrad person skäl att dra öronen åt sig. Ur detta kommer inget gott.
Citera
2022-06-07, 21:34
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Den kurdiska lobbyn - Svensk säkerhetspolitik styrs från Mellanöstern

Det har ju förekommit diskussioner i tråden om Lobbyn, men den är ju inte den enda etniska gruppen som agerar i diasporan. Ur Bonniers tabloid Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/upp...nga-kakabaveh/

Vore det inte så farligt så vore det riktigt roligt. En kurdisk nationalist agerar kurdiskt i svenskarnas riksdag och nomenklaturans företrädare blir tvungna att ringa kurder i Syrien för att utöva påtryckningar mot nationalisten.

Mångkultur verkar vara riktigt besvärligt. Frågan är om det är värt besväret eller om vi bör avskaffa den.
Detta känns väldigt olustigt. När en svensk statsminister kontaktar kurdiska terrorister & dessa i sin tur ger Amineh Kakabaveh "ett erbjudande hon inte kan säga nej till".

Ett uppenbart förtäckt hot om våld. Bara det att jag skriver detta kanske leder till en trasig laptop i sängen.
Citera
2022-06-07, 22:11
Medlem
orrtupps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enoch.Thulin
Detta känns väldigt olustigt. När en svensk statsminister kontaktar kurdiska terrorister & dessa i sin tur ger Amineh Kakabaveh "ett erbjudande hon inte kan säga nej till".

Ett uppenbart förtäckt hot om våld. Bara det att jag skriver detta kanske leder till en trasig laptop i sängen.
Jag vet inte, numera blir jag glad varje gång något går illa för regering och riksdag.

Jag minns inte senast jag upplevde något positivt på ett större plan utanför mitt personliga liv, det var nog Trumps valseger och brexit omröstningen. Visserligen gynnade det knappast mig men "eliternas" panik var som våfflor och glass för mig!

När media rapporterar om framgångar och nöjda ministrar så är det alltid något som är dåligt för mig och min familj. Jag vill att etablissemanget ska få känna på bakslag på bakslag även i de sällsynta fall som det kan vara negativt för mig och de mina, det är det värt, de har ju ändå tagit framtiden ifrån oss.
Senast redigerad av orrtupp 2022-06-07 kl. 22:16.
Citera
2022-06-07, 22:29
Medlem
StigAllans avatar
Vad jag undrar över är vad säkerhetspolisen sysslar med eller om detta obefintliga är nedlagt?
Vi ska helt enkelt betala kurder för att kunna styra vårt fosterland?

Börja rensa bland importerade politiker och sedan rensa bland de politiker som har förstört och fortsätter att förstöra Sverige!
Citera
2022-06-07, 23:53
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:
Vore det inte så farligt så vore det riktigt roligt. En kurdisk nationalist agerar kurdiskt i svenskarnas riksdag och nomenklaturans företrädare blir tvungna att ringa kurder i Syrien för att utöva påtryckningar mot nationalisten.

Mångkultur verkar vara riktigt besvärligt. Frågan är om det är värt besväret eller om vi bör avskaffa den.

Fast i just detta fall levererar faktiskt mångkulturen den mångfald på riktigt, som förstås en mera "mono"-svensk kultur mera pålitligt skulle ha levererat. Genom att sätta käppar i hjulet för oöverlagda beslut. Genom att olika intressen och moderiktningar tar ut varandra.

Det är förstås en ren slump att mångkultur kan skapa mångfald som kan hindra masshysteriska beslut (i detta konkreta fall NATO- och annan överstatlig hallelujah och tungomälstalande). I vanliga fall innebär mångkultur rättning i leden, fördummande enfald och lämmeltåg över stupet. I plural, men lika enfaldigt.

Men, men även den fördummande mångulturen kan av en tillfällig slump leverera som ett kraftbalanserande mångfaldens lågpassfilter. Där nationalstaten på etnisk grund annars är evolutionens state-of-the-art i mångfald av intressen och åsikter.
Senast redigerad av GreffueAnthonius 2022-06-08 kl. 00:01.
Citera
2022-06-08, 07:40
Medlem
Citat:
Den kurdiska lobbyn - Svensk säkerhetspolitik styrs från Mellanöstern

Det har ju förekommit diskussioner i tråden om Lobbyn, men den är ju inte den enda etniska gruppen som agerar i diasporan. Ur Bonniers tabloid Expressen:

https://www.expressen.se/nyheter/upp...nga-kakabaveh/

Etniska grupper som agerar...

Det är ju förstås lite mer subtilt än så men etniska intressen i svensk politik är inget nytt.

Tänk på Reinfeldt som uppfattade sig som mallen för svenskarna.

Allt annat skulle ju ses som avvikande och föraktas.
Senast redigerad av Tennant 2022-06-08 kl. 07:52.
Citera
2022-06-08, 10:40
Medlem
En skolreform som är ett hot mot judiskt liv

En av de erkända mångkulturella minoriteterna i Sverige är den judiska. De upplever att en föreslagen reform om friskolor kan medföra ett hot mot deras liv i diaspora i Sverige. Ur Schibsteds finkanal SvD.

Citat:
Det finns flera aspekter som regeringen och majoritets*samhället bör ta i beaktande. Det första är att det saknas förståelse och insikt om den judiska skolan och hur vi firar våra högtider samt traditioner. Det är viktigt att förstå att judiska och kristna helger firas och uppmärksammas på olika sätt och att det inte går att skilja på vår kultur och kulturarvet från religion. Vi skulle förlora möjligheten att i utbildningen i skolan ha inslag som stärker den judiska identiteten, skapar judisk samhörighet och möjliggör ett levande judiskt liv och framtid i Sverige. Tänk om lucia*firande och skol*avslutningar i kyrkan förbjöds och eleverna enbart fick läsa om dessa firanden i skolböckerna. På sikt riskerar ni att utplåna judisk kultur genom att inte ha förståelse för att vi inte har samma gräns*snitt mellan religion och kultur som majoritets*kulturen, präglad av kristendomen, har. Återigen ses den judiska minoriteten ur ett perspektiv där kristendomen och majoritets*kulturen är norm.

https://www.svd.se/a/28aAlq/judiska-...t-liv-isverige

Ja om majoritetskulturen ändå vore normen....
Citera
2022-06-08, 11:15
Medlem
Enoch.Thulins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Fast i just detta fall levererar faktiskt mångkulturen den mångfald på riktigt, som förstås en mera "mono"-svensk kultur mera pålitligt skulle ha levererat. Genom att sätta käppar i hjulet för oöverlagda beslut. Genom att olika intressen och moderiktningar tar ut varandra.

Det är förstås en ren slump att mångkultur kan skapa mångfald som kan hindra masshysteriska beslut (i detta konkreta fall NATO- och annan överstatlig hallelujah och tungomälstalande). I vanliga fall innebär mångkultur rättning i leden, fördummande enfald och lämmeltåg över stupet. I plural, men lika enfaldigt.

Men, men även den fördummande mångulturen kan av en tillfällig slump leverera som ett kraftbalanserande mångfaldens lågpassfilter. Där nationalstaten på etnisk grund annars är evolutionens state-of-the-art i mångfald av intressen och åsikter.
Visst känner man lite skadeglädje när det mångkulturella gruset, ev en slump, för en gångs skull fastnar i rätt kugghjul.
Citera
2022-06-08, 17:07
Medlem
Ibland hittar man det intressanta i detaljerna. Här etn kommentar från en rektor i Ghettot Hammarkullen om den nivå vissa av de nyanlända guldklimparna i skolan befinner sig på.

Citat:
Rektor Linnea berättar om barn som inte kan äta med kniv och gaffel, hålla i en penna och som aldrig har varit i en grupp med andra barn. De kan inte sociala uppförandekoder, kan inte förhandla lek:*

Här skulle man ju gärna se en reporter i direktsänd intervju med valfri 7-klöverpolitiker trycka ned denna kommentar i halsen på politikern och kräva svar.

- skolans resurser är ju inte oändliga och prioriteringar måste göras. Är det verkligen rimligt att en del av skolans resurser går åt till att lära barn använda bestick? Är det inte rimligare att resurna läggs på spetskompetens hos svenska elever istället?

' Hur ser du på Sveriges möjligheter på sikt att hävda sig internationellt om fokus ligger på att lära barn använda bestick?

- Ser du någon koppling mellan fallande PISA-resultat och det faktum att vissa elever inte kan använda bestick?

- Löser vi problemet ned att barn inte klarar av att äta med bestick genom att importera ännu fler barn som inte kan äta med bestick?

Bara det lilla stycket citerat ovan ger ju utrymme för ett närmast obegränsat antal följdfrågor för den som känner sig hugad, Tyvärr finns dock inga hugade spekulanter att tillgå för den här sortens avrättningar. What a shame!

https://www.expressen.se/ledare/ann-...-verkar-fatta/
Citera
2022-06-08, 17:42
Medlem
Sam.Spades avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Ibland hittar man det intressanta i detaljerna. Här etn kommentar från en rektor i Ghettot Hammarkullen om den nivå vissa av de nyanlända guldklimparna i skolan befinner sig på.

Här skulle man ju gärna se en reporter i direktsänd intervju med valfri 7-klöverpolitiker trycka ned denna kommentar i halsen på politikern och kräva svar.

- skolans resurser är ju inte oändliga och prioriteringar måste göras. Är det verkligen rimligt att en del av skolans resurser går åt till att lära barn använda bestick? Är det inte rimligare att resurna läggs på spetskompetens hos svenska elever istället?

' Hur ser du på Sveriges möjligheter på sikt att hävda sig internationellt om fokus ligger på att lära barn använda bestick?

- Ser du någon koppling mellan fallande PISA-resultat och det faktum att vissa elever inte kan använda bestick?

- Löser vi problemet ned att barn inte klarar av att äta med bestick genom att importera ännu fler barn som inte kan äta med bestick?

Bara det lilla stycket citerat ovan ger ju utrymme för ett närmast obegränsat antal följdfrågor för den som känner sig hugad, Tyvärr finns dock inga hugade spekulanter att tillgå för den här sortens avrättningar. What a shame!

https://www.expressen.se/ledare/ann-...-verkar-fatta/
Med risk för att gå väldigt off-topic frågar jag mig om det inte vore bäst att sälja ut samtliga kommunala skolor. Så får de avdankade kommunister vilka inbillar sig att alla elever har samma förutsättningar själva finansiera eländet. Men vi skattebetalare ska inte tvingas betala extra avgifter för studenter som helt saknar kognitiva förmågor vilka är nödvändiga för akademiska studier.

Marteus försöker - ganska oskickligt - härleda problemen till trångboddhet, ett argument som förts till leda de senaste 10 åren, där man avsäger individen (föräldrarna) eget ansvar och istället skuldbelägger majoritetssamhället.

Problemet med "Rektor Linneas" ideologiska argument, är att det inte hjälper att ösa pengar på ghettoskolor. All pedagogisk forskning visar att det inte finns något stöd för det. Istället måste man börja screena eleverna; IQ och personlighetsdrag, och erbjuda andra utbildningsformer för lägre intellektuellt bemedlade elever; exempelvis yrkesskolor som leder till arbete som busschaufför, städare eller dylikt.
Senast redigerad av Sam.Spade 2022-06-08 kl. 17:47.
Citera
2022-06-08, 19:51
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sam.Spade
Istället måste man börja screena eleverna; IQ och personlighetsdrag, och erbjuda andra utbildningsformer för lägre intellektuellt bemedlade elever; exempelvis yrkesskolor som leder till arbete som busschaufför, städare eller dylikt.
Det är ohållbart eftersom det skapar en alldeles för skarpt markerad raslig underklass. Sossarna har en smartare, mer stabil lösning när de i stället gömmer de bubblande konflikterna bakom låtsasjobb och bidragsberoenden.

Sosselösningen med lögner, framstegsideologi och att sopa problemen under mattan är såklart också ohållbar i längden, men den är mindre naiv än att försöka stratifiera landet endast utifrån hur mycket varje person kan bidra med ekonomiskt - som om människor inte hade några andra lojaliteter än till den egna socioekonomiska gruppen. Det blir en sorts stympad marxistisk teori, där allt krestar kring klass och materialism, men man föreställer sig att alla ska vara nöjda och inga allvarliga konflikter kommer att uppstå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in