Citat:
Du länkade till en pro-ukrainsk artikel i liberal media.
Den bidragskarusell vi har i västvärlden härstammar från massinvandringen med undantag. Vill du få ned socialbidragstagarna minskar du invandringen från tredje världen. När det kommer till fängelserna. Drygt hälften som sitter där är migranter eller ättlingar till migranter. Återigen - minska migrationen och vi kan återgå till en flummigt låga straff.
Naturligtvis är inte alla muslimer oskyldiga. Det säger sig själv men konflikterna de har där nere kan härledas till framförallt USA, Israel, EU, NATO, Turkiet och Saudiarabien.
Kurderna är ett iranskt folk som vill ha ett eget land och de är villiga att gå över många lik för att lyckas med detta. Kurderna används som proxykrigare åt USA. Vad jag vet så stödjer Wåg (och AFA) kurderna och där med stödjer de amerikanska proxykrig.
Varför skall vi lämna över något till Kina och Ryssland? De attackerar inte oss. Det är "vi" som attackerar dem.
Så skulle jag inte uttrycka det.
Du läser för mycket vänsterliberal anti-rysk media. Naturligtvis har inte Ryssland 58,000 KIA.
Den bidragskarusell vi har i västvärlden härstammar från massinvandringen med undantag. Vill du få ned socialbidragstagarna minskar du invandringen från tredje världen. När det kommer till fängelserna. Drygt hälften som sitter där är migranter eller ättlingar till migranter. Återigen - minska migrationen och vi kan återgå till en flummigt låga straff.
Naturligtvis är inte alla muslimer oskyldiga. Det säger sig själv men konflikterna de har där nere kan härledas till framförallt USA, Israel, EU, NATO, Turkiet och Saudiarabien.
Kurderna är ett iranskt folk som vill ha ett eget land och de är villiga att gå över många lik för att lyckas med detta. Kurderna används som proxykrigare åt USA. Vad jag vet så stödjer Wåg (och AFA) kurderna och där med stödjer de amerikanska proxykrig.
Varför skall vi lämna över något till Kina och Ryssland? De attackerar inte oss. Det är "vi" som attackerar dem.
Så skulle jag inte uttrycka det.
Du läser för mycket vänsterliberal anti-rysk media. Naturligtvis har inte Ryssland 58,000 KIA.
Azov-dravlet har noll trovärdighet - det ser man bara att titta på vilka som tar upp det. Men eftersom du placerar kvartal.se i facket "liberal" så är det de säger felaktigt. Eftersom det inte går ihop med sagan som berättas. Ok, så kan man resonera.
Jag påminner om att det är du som förespråkade bidagskarusell i Italien och Reagan var hemsk eftersom han försökte bromsa bidragskarusellen. I vilken värld är det ett "svek" från högerpopulister att inte dela ut en massa bidrag? Svaret är sagovärlden.
Den muslimska världen har haft höga födslotal, polygami och dåligt med möjligheter för många yngre män. Vi ser att muslimska diasporor har en del problem med våldsamhet. Slutsats? Är det våldsamt i den muslimska världen är det alltid någon annans fel. Det här är nonsens på alla sätt och vis. Den enda anledningen till att komma med något sådant är att få det att stämma med sagovärlden man ägnat tid och läsning åt att skapa.
Wåg och AFA stöder kurder för att de är en "förtryckt" grupp som är inklämd bland "auktoritära" regimer. Jag skrev det förra gången. Behöver tydligen upprepa det.
Till sist så har du rätt i att Ryssland inte har 58,000 KIA. Det är runt dubbelt så många om inte ännu fler. Ett av skälen till det är att de inte bryr sig om att ta hand om skadade. De avrättar dem i stället. Ryssland är inte "liberalt" nämligen.
97% av svenskar sympatiserar med Ukraina. Det är rakt av ren lögn att komma med att bara USA, d.v.s "liberaler", ligger bakom precis allt. Men på ett sätt går det ihop med ditt större narrativ - att vad folk oavsett var de är tycker är totalt irrelevant.