2021-04-13, 16:07
Medlem
Jag såg igår på Twitter att Tucker ”was killing it” men jag kunde inte se vad han hade sagt. Man kan dock lite på att Fria Tider är vakna.

https://www.friatider.se/tucker-adl-...tbyte-i-israel

Nu börjer det nog brännas under fötterna på Tucker Carlson. Först ”folkutbytet” och nu detta. Jag trodde inte tidigare att Fox skulle göra sig av med sin kassako men nu tror jag det är oundvikligt.
Citera
2021-04-13, 16:38
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Friherr
Jag såg igår på Twitter att Tucker ”was killing it” men jag kunde inte se vad han hade sagt. Man kan dock lite på att Fria Tider är vakna.

Nu börjer det nog brännas under fötterna på Tucker Carlson. Först ”folkutbytet” och nu detta. Jag trodde inte tidigare att Fox skulle göra sig av med sin kassako men nu tror jag det är oundvikligt.

Nåväl, han har ändå hunnit sprida sitt budskap. Detta är snyggt:

"– Varför skulle en demokratisk nation inskränka sina egna medborgares inflytande? Vore inte det ett ooerhört svek? Med ADL:s egna ord: Varför skulle en regering undergräva sin egen självständiga existens? Bra fråga. Kanske kan ADL-ordföranden Jonathan Greenblatt gästa oss någon gång och berätta om samma princip gäller även för USA, säger han."

Blir han avsatt för detta så är det ju ett bevis för att regimen idag vill avskaffa sin egen existens.
Citera
2021-04-13, 18:43
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:

ADL förespråkar alltså samma befolkningspolitik som Aron Flam, Dan Korn och Barbara Spectre. De rör sig alla i olika ideologiska kretsar och tilltalar olika sorters personer, men är överens i de frågor som räknas. Lärdomen är att identitet alltid smäller högst i politiken, långt över förgängligheter som ideologi och partibok. Identitetspolitik är en tautologi.

Det finns nog gott om kandidater till att bli den nye Tucker Carlson, personer som i detta nu slipar på det rätta populistiska tilltalet, samtidigt som de är redo att vara subtilt underdåniga inför dem som makten haver. Amerikansk politik är knäpp i det att det inte finns någon etablerad höger, men det finns en oorganiserad och illa definierad höger som ändå måste bevekas på något sätt. Wikipedias artikel om den amerikanska högern ligger under titeln radical centrism. Eftersom jänkarna sedan mellankrigstiden använder "konservatism" som beteckning på ekonomisk liberalism har de hamnat i en märklig sits, där normala högerpositioner kallas centrism eller populism.
Senast redigerad av Nix-registret 2021-04-13 kl. 18:50.
Citera
2021-04-13, 20:22
Medlem
SvenskOppositions avatar
Citat:

Tucker är faktiskt riktigt bra i sina bästa stunder. Och det är onekligen modigt att gå i öppen kamp mot ADL.

Risken är väl överhängande att Fox får ett ultimatum som de inte kan säga nej till. Att få annonsörer att helt bojkotta Fox vore typiskt något sådant man kan förvänta sig från den "icke existerande" lobbyn.
Citera
2021-04-13, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
ADL förespråkar alltså samma befolkningspolitik som Aron Flam, Dan Korn och Barbara Spectre. De rör sig alla i olika ideologiska kretsar och tilltalar olika sorters personer, men är överens i de frågor som räknas. Lärdomen är att identitet alltid smäller högst i politiken, långt över förgängligheter som ideologi och partibok. Identitetspolitik är en tautologi.

Det finns nog gott om kandidater till att bli den nye Tucker Carlson, personer som i detta nu slipar på det rätta populistiska tilltalet, samtidigt som de är redo att vara subtilt underdåniga inför dem som makten haver. Amerikansk politik är knäpp i det att det inte finns någon etablerad höger, men det finns en oorganiserad och illa definierad höger som ändå måste bevekas på något sätt. Wikipedias artikel om den amerikanska högern ligger under titeln radical centrism. Eftersom jänkarna sedan mellankrigstiden använder "konservatism" som beteckning på ekonomisk liberalism har de hamnat i en märklig sits, där normala högerpositioner kallas centrism eller populism.

USA har kapitulerat för judarna. Svanesången påbörjades så smått efter WW2 och tog fart under Clinton och därefter har det varit fritt fall.
(Trump blev ett grus i skon som snabbt skakades ut)

Så mycket var cowboysarna, krigshjältarna och lagens väktare värda.
Alla tuffa oövervinnliga hjältar vi sett från John Wayne över Mel Gibson till Bruce Willis från Hollywood.
Det amerikanska folket gick på skådespelet, och skådespelarna också

Den senile gubben som nu sitter i Vita Huset är rena drömmen för finansen, media och akademierna.
En sak må man ge judarna: de kan analysera och vet hur att taktiskt och strategiskt planlägga alltefter landet ligger.
Senast redigerad av Lantarbetaren 2021-04-13 kl. 20:50.
Citera
2021-04-13, 21:39
Medlem
Kunde konstatera att det var bra länge sedan jag överhuvudtaget kom i kontakt med Sydsvenskan. Tog därför tjuren vid hornen och skummade igenom den ärofyllda publikationen för att se om stilen upprätthålls. Nedan ett axplock av artiklar, inlägg som ligger ute idag. Allt detta bara på ett enda besök på tidningen. Fascinerande!

Citat:
Två personer rånade butik i Kävlinge

Polis larmades till en jourbutik i Kävlinge på tisdagen. Två personer hade rånat butiken på kontanter.

Hmmm.... ett butiksrån i Kävlinge. Någon vadslagning om etnicitet i tråden måhända?

Citat:
En svårt skadad man fördes i ambulans till sjukhuset i Malmö under tisdagen. Polisen misstänker att ett brott ligger bakom skadorna. Brottsrubriceringen är vållande till kroppsskada.

Hmmm... varför får jag misstankar med etniska förtecken här?

Citat:
När klankultur kombineras med kriminalitet uppstår något värre än vanliga svenska mc- och gatugäng. De kriminella klanerna organiserar många, har en ogenomtränglig lojalitet, och strävar efter att upprätta ett parallellt samhälle.
Så lyder teorin. Hur vanligt är det i verkligheten?

Resten av artikeln var låst men spontant kan man ju gissa att Sydsvenskan inte ser några som helst etniska kopplingar medan resten av världen gör det. Tacka vet jag ett gammalt hederligt svensk bikergäng!

Citat:
Kriminellas revansch i samhället, KRIS, i Malmö har begärt sig själva i konkurs. Politik och pandemi, anges som orsaker.

Det där med konkurser är något Malmö kommer behöva vänja sig vid. När den kommunala skatteutjämningssnabeln inte längre har 5 miljarder att snyta ur snabeln på årlig basis kommer hela Malmö kollapsa på en månad.

Citat:
Läsartext:*Alla barn har olika förutsättningar – skippa läxorna för en jämlik skola

Den etniskt svenska skribenten av denna opinionstext är upprörd över att svenska barn presterar bättre i skolan än invandrarbarn. Ett dylikt rasistiskt ofog måste stävjas och de svenska barnen måste bli lika dåliga i skolan som invandrarbarnen, annars "ökar segregeringen".

Ladies and gentlemen we have a winner! Ett idiotsäkert sätt till långsiktig framgång för alla.

Citat:
Hon fixade gratis mensskydd till sin mellanstadieskola

Rektorn sade först nej, men 13-åriga Thea Grahn gav sig inte. Nu har femmor och sexor på Fäladsskolan tillgång till gratis bindor och tamponger på skoltoaletterna.

13 årige Thea kommer av allt att döma vara en person som är kapabel att ställa till monumental samhällsskada om hon tillåts fortsätta sin politiska gärning i vuxen ålder.....

Citat:
Taxichaufför låste dörrarna och visade porrfilm för skrikande kvinna

När kvinnan skulle kliva ur var dörren låst och istället för att öppna visade chauffören porrfilm. Nu döms han mot sitt nekande.

Om någon säger Malmö tänker jag invandrare. Om någon säger taxichaufför tänker jag invandrare. Om någon säger den magiska kombon taxichaufför i Malmö, ja vad tänker jag på då.....

Citat:
Släggan ger plats för nytt och stort Rosengårdsbibliotek

Katrin Stjernfeldt Jammeh drämde släggan i tegelväggen. Runt tegelhålet öppnar nästa år ett nytt och dubbelt så stort Rosengårdsbibliotek.
– Vi är beredda att växla upp vad gäller kultur och bibliotek, säger Malmös kommunstyrelseordförande.

Blotta tanken på att bygga ett bibliotek i Rosengård, av alla otänkbara ställen, är så sinnessjuk att den inte finns. Att vis av tidigare fiasko göra biblioteket dubbelt så stort som det föregående gör att jag inte vet om jag ska skratta, gråta eller primalskrika (om nu inte anledningen till den dubblerade ytan är att husera en gigantisk vaktstyrka!).

När Katrin växlar upp zoomar jag ut och bespetsar mig redan på kommande och oundvikliga rubriker så som

"Kaos i nya biblioteket i Rosengård. Byggnaden totalförstörd. Miljardbelopp till spillo"

Katrin Stjernheldt Jammeh - " Det här är en mardröm. Jag förstår ingenting"

Citat:
Inga besked från Region Skåne om Flyktinghälsan

Flyktinghälsan i Malmö, som tar emot asylsökande, hemlösa och papperslösa, hotas av nedläggning till sommaren. Det borgerliga regionstyret vill inte ge några besked om verksamheten kan räddas.

Ja som sagt, det är bara att vänja sig vid den nödvändiga tillnyktringskuren Malmö.

Citat:
Tomma moskéer under pandemins andra ramadan

När Sveriges muslimer bryter årets första fastedag rekommenderas de göra det med bara sina närmaste. Stockholms moské ekar tom, men har förberett digitala aktiviteter för hela fastemånaden. – Det kan inte ersätta de fysiska kontakterna. Men vi försöker i alla fall, säger imamen Mahmo.

Det gäller att gulla med de socialdemokratiska kärnväljarna i Malmö!

Summa summarum. När Stockholmstidningarna ser ut så här vet vi definitivt att det är game over för Sverige.

https://www.sydsvenskan.se/
Citera
2021-04-13, 22:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Runningonempty
Det gäller att gulla med de socialdemokratiska kärnväljarna i Malmö!

Summa summarum. När Stockholmstidningarna ser ut så här vet vi definitivt att det är game over för Sverige.

https://www.sydsvenskan.se/
Njae, det vet jag inte. Du fäster nog för stor vikt vid MSM:s kulisser. Vi kan ignorera dem. Och inte tveka över att förklara dem fiender om de tränger sig på. Det är ett fattigdomsbevis, när MSM fyller mycket av ens tid och tankar eller styr ens beteende.
Citera
2021-04-13, 22:30
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Njae, det vet jag inte. Du fäster nog för stor vikt vid MSM:s kulisser. Vi kan ignorera dem. Och inte tveka över att förklara dem fiender om de tränger sig på. Det är ett fattigdomsbevis, när MSM fyller mycket av ens tid och tankar eller styr ens beteende.

Det låter lite arrogant minst sagt. Är du på något sätt skyddad från det samhälle du lever i och kan leva ditt liv in splendid isolation från det? Som en romersk staty som alltid skiner marmorvit. Grattis i så fall.
Citera
2021-04-13, 23:07
Medlem
Citat:

Det faktum att en såpass "mainstream:ig" mediaprofil som Tucker nu väljer att kasta ljus på (delar av) detta faktum kan väl i grund i botten ses som ett uttryck för oytos axiom om krympandets radikalisering: i takt med att konkurrensen tilltar, tilltar också kostnaden för att mörka verkligheten; att judar och judendomen är intimt kopplad till den regimpropaganda som rent ideologiskt ligger till grund just för undergrävandet av västvärlden och alla europeiska nationer är en illa dold hemlighet som (även) för européer till slut kommer vara mer kostsam att mörka än att bejaka och slå (politiskt) mynt av.

Citat:

Tucker är dock redan någon, och ett alltför uppenbart tystande av honom gör honom sannolikt till martyr. Om jag inte missminner mig har det väl tidigare i tråden förekommit rykten om en framtida politisk karriär för den relativt unge Carlson(?).
Senast redigerad av HenKarl 2021-04-14 kl. 00:03. Anledning: Förtydligande
Citera
2021-04-13, 23:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Det låter lite arrogant minst sagt. Är du på något sätt skyddad från det samhälle du lever i och kan leva ditt liv in splendid isolation från det? Som en romersk staty som alltid skiner marmorvit. Grattis i så fall.
Nästan. Tyvärr har fina statyer raserats, av rasifierade... P(l)andemin har normaliserat isoleringen, gott så. Massmedier har inte mer makt än konsumenterna tillåter dem. Det enda oppositionella förhållningssättet är att helt vända MSM ryggen, eftersom de inte accepterar en fri debatt. Vad ska de göra åt saken? Om MSM och PS plötsligt försvann, efter ett halvsekels dagligt gisslande av borgerliga värderingar och arbetande medelklass, tror jag de flesta skulle ta det med en axelryckning och utan nostalgiska erinringar - som om de förtretliga organen aldrig existerat.
Citera
2021-04-14, 08:36
Medlem
stevenstillss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kinuski
Nästan. Tyvärr har fina statyer raserats, av rasifierade... P(l)andemin har normaliserat isoleringen, gott så. Massmedier har inte mer makt än konsumenterna tillåter dem. Det enda oppositionella förhållningssättet är att helt vända MSM ryggen, eftersom de inte accepterar en fri debatt. Vad ska de göra åt saken? Om MSM och PS plötsligt försvann, efter ett halvsekels dagligt gisslande av borgerliga värderingar och arbetande medelklass, tror jag de flesta skulle ta det med en axelryckning och utan nostalgiska erinringar - som om de förtretliga organen aldrig existerat.

Jovisst. Vi försöker nog alla dra ner på konsumtionen av msm-medier. Själv prenumererar jag inte längre på någon dagstidning och avstår helt från public service förutom att jag lyssnar på musik på P2 någon gång. Tyvärr tillbringar jag lite för mycket tid framför datorn med YouTube som någon sorts drog med forspaddling i Kanada, bergsklättring, oceansegling och förstås mediakrigstråden och internationell politik. MVH
Citera
2021-04-14, 10:04
Moderator
TheLuckys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av stevenstills
Jovisst. Vi försöker nog alla dra ner på konsumtionen av msm-medier. Själv prenumererar jag inte längre på någon dagstidning och avstår helt från public service förutom att jag lyssnar på musik på P2 någon gång. Tyvärr tillbringar jag lite för mycket tid framför datorn med YouTube som någon sorts drog med forspaddling i Kanada, bergsklättring, oceansegling och förstås mediakrigstråden och internationell politik. MVH

Kan tipsa om tv-serien The Crown. Den berör på flera sätt kärnan i tråden. I serien får vi följa drottning Elisabeth från det hon blev drottning till idag. Just nu är vi i sent 80-tal. Det intressanta med serien är att vad som än händer i världen och att England blir modernare så är det engelska kungahuset ändå densamma. Märk att jag säger kungahuset, den är större än alla kungahusets medlemmar tillsammans. Varje medlem måste alltså förhålla sig till detta. Utåt är det strikta regler som gäller, privat en annan.

Överfört till mångkulturprojektet är det uppenbart att många försöker påverka landet efter egen privata smak. Men öppna upp för mångfald och du får white flight eller att privata skolor blir fler. Mainstreammedia går all in samtidigt som alternativ media snart går om i storlek. 7klövern härjade under 2010-talet vilket gjorde att sverigedemokraterna växte till ca 20 till 25 procent i opinion samtidigt som 70 procent eller mer idag tycker ungefär som sverigedemokraterna angående mångkultur.

Prins Harry har nyligen rest tillbaka till England för att närvara vid hans farfars begravning. Och det utan sin fru Meghan. Reinfeldt talade för några år sedan om öppna hjärtan, idag ska moderaterna och kristdemokraterna ta stöd av sverigedemokraterna och bilda en konservativ (blågul) falang. Prins Harry är tvingad att följa det engelska kungahuset och moderaterna med kristdemokraterna följa andan med den svenska nationalstaten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in