Kunde konstatera att det var bra länge sedan jag överhuvudtaget kom i kontakt med Sydsvenskan. Tog därför tjuren vid hornen och skummade igenom den ärofyllda publikationen för att se om stilen upprätthålls. Nedan ett axplock av artiklar, inlägg som ligger ute idag. Allt detta bara på ett enda besök på tidningen. Fascinerande!
Citat:
Två personer rånade butik i Kävlinge
Polis larmades till en jourbutik i Kävlinge på tisdagen. Två personer hade rånat butiken på kontanter.
Hmmm.... ett butiksrån i Kävlinge. Någon vadslagning om etnicitet i tråden måhända?
Citat:
En svårt skadad man fördes i ambulans till sjukhuset i Malmö under tisdagen. Polisen misstänker att ett brott ligger bakom skadorna. Brottsrubriceringen är vållande till kroppsskada.
Hmmm... varför får jag misstankar med etniska förtecken här?
Citat:
När klankultur kombineras med kriminalitet uppstår något värre än vanliga svenska mc- och gatugäng. De kriminella klanerna organiserar många, har en ogenomtränglig lojalitet, och strävar efter att upprätta ett parallellt samhälle.
Så lyder teorin. Hur vanligt är det i verkligheten?
Resten av artikeln var låst men spontant kan man ju gissa att Sydsvenskan inte ser några som helst etniska kopplingar medan resten av världen gör det. Tacka vet jag ett gammalt hederligt svensk bikergäng!
Citat:
Kriminellas revansch i samhället, KRIS, i Malmö har begärt sig själva i konkurs. Politik och pandemi, anges som orsaker.
Det där med konkurser är något Malmö kommer behöva vänja sig vid. När den kommunala skatteutjämningssnabeln inte längre har 5 miljarder att snyta ur snabeln på årlig basis kommer hela Malmö kollapsa på en månad.
Citat:
Läsartext:*Alla barn har olika förutsättningar – skippa läxorna för en jämlik skola
Den etniskt svenska skribenten av denna opinionstext är upprörd över att svenska barn presterar bättre i skolan än invandrarbarn. Ett dylikt rasistiskt ofog måste stävjas och de svenska barnen måste bli lika dåliga i skolan som invandrarbarnen, annars "ökar segregeringen".
Ladies and gentlemen we have a winner! Ett idiotsäkert sätt till långsiktig framgång för alla.
Citat:
Hon fixade gratis mensskydd till sin mellanstadieskola
Rektorn sade först nej, men 13-åriga Thea Grahn gav sig inte. Nu har femmor och sexor på Fäladsskolan tillgång till gratis bindor och tamponger på skoltoaletterna.
13 årige Thea kommer av allt att döma vara en person som är kapabel att ställa till monumental samhällsskada om hon tillåts fortsätta sin politiska gärning i vuxen ålder.....
Citat:
Taxichaufför låste dörrarna och visade porrfilm för skrikande kvinna
När kvinnan skulle kliva ur var dörren låst och istället för att öppna visade chauffören porrfilm. Nu döms han mot sitt nekande.
Om någon säger Malmö tänker jag invandrare. Om någon säger taxichaufför tänker jag invandrare. Om någon säger den magiska kombon taxichaufför i Malmö, ja vad tänker jag på då.....
Citat:
Släggan ger plats för nytt och stort Rosengårdsbibliotek
Katrin Stjernfeldt Jammeh drämde släggan i tegelväggen. Runt tegelhålet öppnar nästa år ett nytt och dubbelt så stort Rosengårdsbibliotek.
– Vi är beredda att växla upp vad gäller kultur och bibliotek, säger Malmös kommunstyrelseordförande.
Blotta tanken på att bygga ett bibliotek i Rosengård, av alla otänkbara ställen, är så sinnessjuk att den inte finns. Att vis av tidigare fiasko göra biblioteket dubbelt så stort som det föregående gör att jag inte vet om jag ska skratta, gråta eller primalskrika (om nu inte anledningen till den dubblerade ytan är att husera en gigantisk vaktstyrka!).
När Katrin växlar upp zoomar jag ut och bespetsar mig redan på kommande och oundvikliga rubriker så som
"Kaos i nya biblioteket i Rosengård. Byggnaden totalförstörd. Miljardbelopp till spillo"
Katrin Stjernheldt Jammeh - " Det här är en mardröm. Jag förstår ingenting"
Citat:
Inga besked från Region Skåne om Flyktinghälsan
Flyktinghälsan i Malmö, som tar emot asylsökande, hemlösa och papperslösa, hotas av nedläggning till sommaren. Det borgerliga regionstyret vill inte ge några besked om verksamheten kan räddas.
Ja som sagt, det är bara att vänja sig vid den nödvändiga tillnyktringskuren Malmö.
Citat:
Tomma moskéer under pandemins andra ramadan
När Sveriges muslimer bryter årets första fastedag rekommenderas de göra det med bara sina närmaste. Stockholms moské ekar tom, men har förberett digitala aktiviteter för hela fastemånaden. – Det kan inte ersätta de fysiska kontakterna. Men vi försöker i alla fall, säger imamen Mahmo.
Det gäller att gulla med de socialdemokratiska kärnväljarna i Malmö!
Summa summarum. När Stockholmstidningarna ser ut så här vet vi definitivt att det är game over för Sverige.
https://www.sydsvenskan.se/