Citat:
Så olika man kan läsa en text. Budskapet jag tar till mig är att Sverige måste stänga gränserna, begränsa bidragen och bli hårdare mot kriminalitet. Du ser däremot en falsk historieskrivning.
När man som vi befinner sig i en kris med masssinvandring eller egentligen invasion, folkutbyte och islamisering är det konkreta åtgärder som stängda gränser, bidragsstopp och återvandring som gäller, inte filosofiska diskussioner och namndroppande av gamla tänkare.
Sånt kan vara trevligt när kriget är vunnet med en konjak framför brasan men inget vi har tid med nu.
När man som vi befinner sig i en kris med masssinvandring eller egentligen invasion, folkutbyte och islamisering är det konkreta åtgärder som stängda gränser, bidragsstopp och återvandring som gäller, inte filosofiska diskussioner och namndroppande av gamla tänkare.
Sånt kan vara trevligt när kriget är vunnet med en konjak framför brasan men inget vi har tid med nu.
Citat:
Ungefär så. Vi har våra egna problem på hemmaplan. Varför ska vi engagera oss i vad som händer i Palestina och i Israel. Vi svenskar är varken judar eller palestinier. Man har bråkat därnere i 2000 år. Vi kan gott distansera oss från händelserna där nere. "Sköt dig själv och skit i andra, frukta Gud och ärligt vandra" lyder ett gammalt talesätt.
Gür föreslår ingenting konkret emot invandringen, han nämner bara att den är negativ. Varifrån fick du ens återvandring? Jag tog upp det i mtt motförslag, men i Gürs text finns det inte ens antytt.
Jag ser tydligt att Gür riktar sig till folk som vill ha minskad nyinvandring. Men det konkreta han säljer in är eskalerat krig emot Ryssland, som leder till mer invandring och kaos i både Europa och Mellanöstern. "Jag är som ni, lita på mig", säger han, innan han ber oss att krossa det som skapar stabilitet och förebygger massinvandring.
Nyckeln är att se till just det konkreta och hålla sig oberörd av floskler och försåtliga formuleringar. Alternativet är att välja att bli lurad, vilket många tyvärr föredrar.
Stevenstills: har du någon gång i hela livet sagt det där till en sionist?