2022-05-31, 14:24
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Nu måste jag nog fråga dig..

Inte har väl Depps tidigare flickvänner sagt något illa om honom ? De borde ju veta hur han fungerar..

(i såna fall har jag missat det)

Nej, alla -inklusive Heards vittnen som berättar om hans misshandel mot henne -vittnar om att Depp när han är nykter och ren är en charmant, lågmäld och trevlig kille.

Men äktenskapet med Heard som hade egna svåra demoner blev för mycket för Depp som ledde till att hans missbruk accelererade så att han tappade kontrollen över det och sitt beteende under grälen med hustrun. Han tog det mesta i drogväg parat med alkohol. Hans vän från lång tid tillbaka Bruce Witkin vittnade t ex om att han nu tog kokain som han tidigare tagit avstånd från. Witkin tillhör också dem som vittnar om skador på Heard han sett.

https://www.distractify.com/p/bruce-...nd-johnny-depp

https://www.geo.tv/amp/417871-johnny...nd-tells-court

Sådan excess i droger sysslade han säkerligen inte när han var gift med Paradis och hade små barn och där det lyckliga familjelivet höll demonerna i schack.

Allt detta lockade fram monstret som han själv enligt egna sms var högst medveten om och som de dom såg det begrep vad det var och innebar. ”The Monster”.

https://nypost.com/2022/05/04/amber-...onalities/amp/
Citera
2022-05-31, 14:25
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Eller också är det som Depp själv skriver att han vill hämnas och utlovat global humilization för spermagurglaren.

https://www.newsweek.com/johnny-depp...-1704793?amp=1

Lägg märke till att Depp här noga avstår från att stämma Washington Post för att ha publicerat artikeln och förstört hans karriär. Det kan förstås ha med att de har större resurser att försvara sig och Depp kan vara vidare efter att ha förlorat mot The Sun. Men det är Heard han vill ha i rättssalen för att återuppleva deras gräl och få en andra chans att få rätt och fortsätta deras äktenskapliga bråk.

Hela ditt inlägg var riktigt läs och tänkvärt !

Kortade det dock ner, till något som du poängterar och jag missat helt. När det är sagt, så har inte damen haft några karaktärsvittnen på sin sida.., det är lite talande syns jag. Narcisistiska drag.., jo på bägge sidor. Blir lättare så med tiden, när man omger sig med "ja" sägare.

Och jo, dessvärre är det så där att det existerar kvinnliga psykon (som manliga). Har själv haft en och det glömmer jag aldrig. Det lugnade ner sig efter jag skaffade en advokat. Det är mitt råd även om man råkar ut för en.
Citera
2022-05-31, 14:31
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Hämnden uppnås ifs per automatik genom att exponera hennes misshandelslögner för världen, så jag ser inte hur det skiljer sig?

Så nu KAN man bedöma huruvida folk har personlighetsstörningar eller inte? Kan du inte bara bestämma dig för ett spår och hålla dig till det?

Det är ingen diagnos på Depp eller Heard och jag kan ha fel. Men det är vanligt att människor som söker och hamnar i rampljuset har just narcissistiska drag. Det är ju iofs möjligt att självcentreringen och bristen på eget ansvar mm annars är en följd av den position de hamnat i.
Citera
2022-05-31, 14:32
Medlem
Citat:
Faktum är i alla fall att Heard ansökte om skilsmässa och kontaktförbud efter incidenten i penthouset maj 2016 och inte Depp. Sedan kan man ju föreställa sig att Depp egentligen skulle gjort det och egentligen var den som var i behov av kontaktförbud för att han var utsatt för våld av Heard, men det är uppenbarligen en efterhandskonstruktion.

Efterhandskonstruktion? Jag har tidigare skrivit att jag inte utesluter att Depp på något sätt använt våld mot Heard, men du är bara för mycket. Hur kan det vara en efterhandskonstruktion när det finns sms som bekräftar att Heard trodde att han lämnat in sin ansökan. För han hade sagt att han skulle det och sagt farväl. Efter den 21/5 hade han åtaganden och skulle ut på turné med sitt band, så han lämnade inte i sin ansökan omgående. Det finns även ljudklipp sen tidigare när de bråkar, där han säger att han inte vill vara med henne längre och slänger iväg ringen. Givetvis ville han lämna henne och det var det han sa den 21/5. Givetvis var det p.g.a. hennes temperament och hennes våld. I ljudklipp så medger hon att hon är våldsam. Varför skulle han annars lämna?

Sen behöver han inte ansöka om kontaktförbud bara för att har blivit utsatt för våld och vill skilja sig. Kvinnors våld mot män förminskas ofta och tas inte på allvar. Det är tabubelagt för män att prata om det. Skammen är extra stor hos män då det bryter mot de könsnormer som finns i samhället.
Citera
2022-05-31, 14:40
Medlem
Branogbitters avatar
Citat:
Det är ingen diagnos på Depp eller Heard och jag kan ha fel. Men det är vanligt att människor som söker och hamnar i rampljuset har just narcissistiska drag. Det är ju iofs möjligt att självcentreringen och bristen på eget ansvar mm annars är en följd av den position de hamnat i.
Du är ute och cyklar här. Depp är en skådespelare, vars karriär långsamt klättrat uppåt. Man behöver inte vara narcissistiskt för att vara känd skådespelare, snarare är det sannolikt en mycket dålig kombo så du behöver kunna förstå och känna ”riktiga känslor” för att kunna gestalta trovärdigt.
Narcissist är heller inget man ”blir” utan en störning du har hela livet
Citera
2022-05-31, 14:41
Medlem
skoputss avatar
Ett kort talande klipp, kolla Whitneys obetalbara min när Camille markerar.

Citat:
Stop staring at jury! Camille Vasquez tell Amber Heard at court Live Depp Vs Heard process trial
https://www.youtube.com/watch?v=x9YXUgscAJQ
Citera
2022-05-31, 14:44
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fiffiniffi
Men ingen av dessa personer har vid något enda tillfälle agerat på motsvarande sett avseende Amber Heard, antar jag?

Gör det saken bättre i så fall? Med en olycklig Depp som super och knarkar hejdlöst och vid grälen med den mycket yngre hustrun blir misshandlad av henne? Medan medlemmarna i Depps städpatrull mot betalning låter det fortgå och städar upp spåren och döljer det för världen och myndigheterna och ljuger å hans vägnar om orsakerna till att Depp fått ett finger avskuret?

Är det schyssta personer? Är det det rätta sättet att hjälpa någon med deras drogproblem? Är det det rätta sättet att agera när två personer är aggressiva och går till fysiska handgripligheter mot varandra, om det nu än var Depp, Heard eller båda som spöade på den andra?
Citera
2022-05-31, 14:45
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Det är ingen diagnos på Depp eller Heard

Per definition inte, eftersom du inte ger dem själva diagnosen. Men det är inte det som är problemet. Poängen är att det tydligen återigen är ok att bedöma folks psykiska status. Du tycks aldrig kunna bestämma dig för vad det är som gäller. Faktum är t o m att den enda regeln du verkar följa är att det är ok bedöma varenda människas psykiska status, förutom just Amber Heard och hennes vittnen. Objektiv var ordet

Citat:
det är vanligt att människor som söker och hamnar i rampljuset har just narcissistiska drag. Det är ju iofs möjligt att självcentreringen och bristen på eget ansvar mm annars är en följd av den position de hamnat i.

Det första vettiga jag sett dig skriva på ett bra tag. Men det förstörs av din inkonsekvens.
Citera
2022-05-31, 14:47
Medlem
LuluBrooksies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Finmanniska
Mer?

Det finns ju inget bevis för att JD skulle ha slagit tillbaka.

Hon fejkar bevis (sängen, med kniv som brutit bort en bit trä... inget blod på sängen, och inte en skada på träet som kan ske på det vis som hon beskriver, däremot kan en kniv bryta bort en träflisa... och som en händelse har hon glömt att plocka bort kniven från sängen innan hon fotar)

Stjäl våldtäktshistoria från sin assistent, som vittnar om det.

Beskriver misshandlar som hade fått hela hennes ansikte att svullna upp om det varit sant, och hennes ansikte hade skurits sönder, och blåmärken överallt. Och ändå inte en skråma när hon fotats samma dag eller dagarna efteråt.

Mystiska blåmärken som dyker upp lagom till en restraining order, men som inte funnits där under de 6 dagarna före.

Redigerade bilder, där hon ökar färgmättnade och de röda nyanserna för att trolla fram rodnader över kinderna.

Det tar aldrig slut, hennes lögner.
Åtalas hon inte för mened, och inlämnandet av falska bevis. Så är något fel på rättsväsendet. Hon behöver åtalas. Och låsas in.
Innan hon gör detta mot någon annan människa igen.
Nej alltså, jag håller med om allt ovanstående. Blev skitarg varje gång jag hörde hennes skit.
Citera
2022-05-31, 14:47
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Branogbitter
Du är ute och cyklar här. Depp är en skådespelare, vars karriär långsamt klättrat uppåt. Man behöver inte vara narcissistiskt för att vara känd skådespelare, snarare är det sannolikt en mycket dålig kombo så du behöver kunna förstå och känna ”riktiga känslor” för att kunna gestalta trovärdigt.
Narcissist är heller inget man ”blir” utan en störning du har hela livet

Visst. Men det är en glidande skala. Så du köper inte teorin att många framgångsrika människor har narcissistiska störningar och empatistörningar som hjälper dem att ta sig fram i livet med rätt sorts vassa armbågar och mått av hänsynslöshet?
Citera
2022-05-31, 14:50
Medlem
DreamTwisters avatar
Citat:
Det vore bra om du och andra kunde belägga era svepande påståenden som detta. Om Heard har bråkat med sin syster och gjort ditten och datten är inte vad det handlar om här, utan om Depps misshandel av Heard som Henriquez vittnar om.

Du vill vad jag förstår göra gällande att Henriquez skulle ljuga om att Depp var våldsam vid trapphändelsen. Har du satt dig in i detta eller har du bara läst några rader från någon Depp-fangirl och direkt trott på detta?
Seriously... vad är detta för barnsliga påhopp? Undrar om man ska göra RP till mods
Citera
2022-05-31, 14:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LutzGran
Ursäkta mej, men det enda jag gjorde var väl att referera till en länk som redan stod i tråden och sedan kommentera att jag tycker att båda två kommer extremt dåligt ut av denna rättegången.

Detta är "Skvaller om Johnny Depp?"-tråden, inte "Extremt seriös, juridisk diskussion om JD/AH-fallet - inget cymbaltassande eller husvagnsvenssonneri!!!!!"-tråden. Jag kommenterar skvallret om att JD verkar lite ostabil. Anledningen till att jag tycker det är att han skriver (ganska många) SMS om att knulla fittor (RIGHTFULLY MINE!!) ur led och bränna sin ex-frus drunknade kropp och sen knulla den för att se om hon verkligen är död.

Att du får mothugg är för att du missförstår vad fallet handlar om men ändå har mage att gå på offensiven.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in