2022-05-31, 13:18
Medlem
En tanke jag har är att det borde vägas in i den totala bilden att Johnny och Amber hookade upp när hon var 23 och han var 46. Personligen skulle jag vara mycket orolig och obekväm om en dotter i den åldern blir ihop med en dubbelt så gammal och patologiskt svartsjuk missbrukare. Visst myndighetsåldern är 18, men mognadsgraden tar inte ett skutt på 18-årsdagen. Något svenska domstolar är medvetna om (på gott och ont jfr ensamkommande).
Citera
2022-05-31, 13:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Man bör förstås, som cymbaltassen och husvagnssvensson inte gapa efter mycket när man inte följer rättegången och sprider desinformation. Det är sandlådebeteende.
Du följer ditt upplägg: att recensera andra skribenters psykiska förmåga i st f att producera nåt eget.

Men du håller din linje, det får jag ge dig
Citera
2022-05-31, 13:20
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LutzGran
Och ang. JDs mentala hälsa, han kanske inte är född varken narcisistisk
eller psykopatisk, men 10 kg kokain+mdma över 40 år + 2 liter vin till frukost varje dag gör nog att man tappar fotfästet litegrann.

Narcissism är en personlighetsstörning, en psykiatrisk diagnos, något man bär med sig sedan barndomen. Det är såvitt känt inget du kan utveckla genom att droger och alkohol, även om sådant bruk såklart påverkar psyket på sikt.

Citat:
(varför skrev du [sic] förresten? skrev jag nåt fel??)

Förlåt, det vara bara stavfels-Hitler i mig som vaknade till liv för en kort sekund :-)

Citat:
MEN du här rätt, jag försökte väl mest vara lite lustig. Man kan vrida och vända på det, men är ändå nöjd med 2/5. Tack!

Citera
2022-05-31, 13:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan
En tanke jag har är att det borde vägas in i den totala bilden att Johnny och Amber hookade upp när hon var 23 och han var 46. Personligen skulle jag vara mycket orolig och obekväm om en dotter i den åldern blir ihop med en dubbelt så gammal och patologiskt svartsjuk missbrukare. Visst myndighetsåldern är 18, men mognadsgraden tar inte ett skutt på 18-årsdagen. Något svenska domstolar är medvetna om (på gott och ont jfr ensamkommande).

Att Amber borde omyndigförklaras håller jag med om.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 13:25.
Citera
2022-05-31, 13:32
Medlem
LutzGrans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LeCastle
Man bör förstås, som cymbaltassen och husvagnssvensson inte gapa efter mycket när man inte följer rättegången och sprider desinformation. Det är sandlådebeteende.

Ursäkta mej, men det enda jag gjorde var väl att referera till en länk som redan stod i tråden och sedan kommentera att jag tycker att båda två kommer extremt dåligt ut av denna rättegången.

Detta är "Skvaller om Johnny Depp?"-tråden, inte "Extremt seriös, juridisk diskussion om JD/AH-fallet - inget cymbaltassande eller husvagnsvenssonneri!!!!!"-tråden. Jag kommenterar skvallret om att JD verkar lite ostabil. Anledningen till att jag tycker det är att han skriver (ganska många) SMS om att knulla fittor (RIGHTFULLY MINE!!) ur led och bränna sin ex-frus drunknade kropp och sen knulla den för att se om hon verkligen är död.
Citera
2022-05-31, 13:45
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kickan

I det här fallet har han också ett helt följe med enablers som gör det möjligt för honom att knarka och dricka kopiöst och ha vilda gräl med slagsmål och kapade fingrar och sönderslagna lägenheter utan att det får konsekvenser och där de städar upp efter honom och hjälper att dölja sådant som för vanliga människor hade resulterat i polisutredningar och besök av sociala myndighetsinstanser.

Dessa livvakter och doktorer och sjuksystrar och managers är riktigt obehagliga och skrupellösa människor uppenbarligen i avsaknad av moral. Visserligen kommer käket först och moralen sedan, men de har all möjlighet i världen att säga att - ”vet du Johnny, den här skiten ställer inte jag upp på, du måste möta verkligheten och ta konsekvenserna av dina handlingar som alla andra, jag slutar.”

Men tydligen ligger det i människans natur att vara överseende och krypa inför människor med makt och karisma. Det är därför de blir Depp-fangirls och joinar Team Depp trots att de är medvetna om hur illa han betett sig.

Amber Heard hade rätt när hon skrev om stödet för mäktiga män i sin op-ed i Washington Post.
Citera
2022-05-31, 13:52
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
I det här fallet har han också ett helt följe med enablers som gör det möjligt för honom att knarka och dricka kopiöst och ha vilda gräl med slagsmål och kapade fingrar och sönderslagna lägenheter utan att det får konsekvenser och där de städar upp efter honom och hjälper att dölja sådant som för vanliga människor hade resulterat i polisutredningar och besök av sociala myndighetsinstanser.

Men ingen av dessa personer har vid något enda tillfälle agerat på motsvarande sett avseende Amber Heard, antar jag?
Citera
2022-05-31, 13:54
Medlem
mammasguds avatar
Svårt att inte bli Depp-fan när det handlar om en människa som Amber Heard. Vissa av oss har erfarenheter av liknande tjejer och känner igen beteendet direkt. Vidrig person.
Citera
2022-05-31, 14:00
Medlem
Snapcounts avatar
Citat:
Men tydligen ligger det i människans natur att vara överseende och krypa inför människor med makt och karisma. Det är därför de blir Depp-fangirls och joinar Team Depp trots att de är medvetna om hur illa han betett sig.

Nu måste jag nog fråga dig..

Inte har väl Depps tidigare flickvänner sagt något illa om honom ? De borde ju veta hur han fungerar..

(i såna fall har jag missat det)
Citera
2022-05-31, 14:07
Moderator
HusvagnSvenssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snapcount
Detta..

Sedan tror jag att Depp var mera "fine" med att betala Heard 7 milj dollar (fast bittert svälja), medans att bli utpekad utav henne som en kvinnomisshandlare blev för mycket för honom. För hon verkar ju inte vara moder Teresa precis..

Eller också är det som Depp själv skriver att han vill hämnas och utlovat global humilization för spermagurglaren.

https://www.newsweek.com/johnny-depp...-1704793?amp=1

Hon har ju lämnat honom och hans svartsjuka har varit tämligen gränslös mot ett antal skådespelare han misstänkt Heard för att ha ihop det med. Hans verbala våld som tar sikte mot både hennes kvinnlighet och person är märkbart och påtagligt och obehagligt. Depp har också som många skådespelare och framgångsrika människor narcissistiska drag. Heard har för övrigt också det. Därmed inte sagt att han är fullblodsnarcissist.

Många män har mycket svårt för om en kvinna lämnar dem och reagerar just så. I viss mån är det förståeligt. Vi har ett gäng i tråden som tydligen har egna trauman av den typen och projicerar det på Heard och identifierar sig med Depp.

Det är inte helt okänt att vissa män - och vissa kvinnor - då utövar sin makt genom att tvinga motparten till rättegångar om det nu gäller barnen eller något annat. Det ger en känsla av kontroll.

Lägg märke till att Depp här noga avstår från att stämma Washington Post för att ha publicerat artikeln och förstört hans karriär. Det kan förstås ha med att de har större resurser att försvara sig och Depp kan vara vidare efter att ha förlorat mot The Sun. Men det är Heard han vill ha i rättssalen för att återuppleva deras gräl och få en andra chans att få rätt och fortsätta deras äktenskapliga bråk.
Citera
2022-05-31, 14:09
Medlem
massuppfittarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hallihallo123
Detta är ”top moments”
https://youtu.be/i_P8pK1VJ3g
Den var helt värdelös. Jag vill se alla gångerna hon gör bort sig totalt.
Citera
2022-05-31, 14:22
Medlem
Fiffiniffis avatar
Citat:
Eller också är det som Depp själv skriver att han vill hämnas och utlovat global humilization för spermagurglaren.

Hämnden uppnås ifs per automatik genom att exponera hennes misshandelslögner för världen, så jag ser inte hur det skiljer sig?

Citat:
Depp har också som många skådespelare och framgångsrika människor narcissistiska drag. Heard har för övrigt också det. Därmed inte sagt att han är fullblodsnarcissist.

Så nu KAN man bedöma huruvida folk har personlighetsstörningar eller inte? Kan du inte bara bestämma dig för ett spår och hålla dig till det?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in