Citat:
Ursprungligen postat av
Kickan
En tanke jag har är att det borde vägas in i den totala bilden att Johnny och Amber hookade upp när hon var 23 och han var 46. Personligen skulle jag vara mycket orolig och obekväm om en dotter i den åldern blir ihop med en dubbelt så gammal och patologiskt svartsjuk missbrukare. Visst myndighetsåldern är 18, men mognadsgraden tar inte ett skutt på 18-årsdagen. Något svenska domstolar är medvetna om (på gott och ont jfr ensamkommande).
I det här fallet har han också ett helt följe med
enablers som gör det möjligt för honom att knarka och dricka kopiöst och ha vilda gräl med slagsmål och kapade fingrar och sönderslagna lägenheter utan att det får konsekvenser och där de städar upp efter honom och hjälper att dölja sådant som för vanliga människor hade resulterat i polisutredningar och besök av sociala myndighetsinstanser.
Dessa livvakter och doktorer och sjuksystrar och managers är riktigt obehagliga och skrupellösa människor uppenbarligen i avsaknad av moral. Visserligen kommer käket först och moralen sedan, men de har all möjlighet i världen att säga att - ”vet du Johnny, den här skiten ställer inte jag upp på, du måste möta verkligheten och ta konsekvenserna av dina handlingar som alla andra, jag slutar.”
Men tydligen ligger det i människans natur att vara överseende och krypa inför människor med makt och karisma. Det är därför de blir Depp-fangirls och joinar Team Depp trots att de är medvetna om hur illa han betett sig.
Amber Heard hade rätt när hon skrev om stödet för mäktiga män i sin op-ed i Washington Post.