2022-05-31, 19:47
Medlem
srsbizs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fotboll12
Nu blir jag förvirrad. Som jag minns det har team Johnny även pekat ut två text-passager i stämningen, förutom rubriken som hon hade minst med att göra, iallafall som jag förstått det.

I slutpläderingen pratade Heards advokat om flera typer av misshandel såsom verbal, sexuell, fysiskt och psykisk. Men efter detta gäller det endast om Depp har då begått sexuell eller fysisk misshandel, om jag förstår det rätt.
Citera
2022-05-31, 19:50
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skoputs
Kommentatorerna tror det är till Depps fördel.

E. Vi fick en glimt inifrån rättegångssalen. Juryn är i en annan enhet och jobbar säkert på som tosingar.
Citat:
Ursprungligen postat av srsbiz
I slutpläderingen pratade Heards advokat om flera typer av misshandel såsom verbal, sexuell, fysiskt och psykisk. Men efter detta gäller det endast om Depp har då begått sexuell eller fysiskt som jag förstår det.

OK tack för förklaringarna. Intressant.

Edit: Jag spolade tillbaka och tittade på när de avhandlade detta och båda sidornas advokater såg ganska förvirrade ut, men jag tyckte mig ana mer munterhet hos Johnnys team än Ambers.
Senast redigerad av Fotboll12 2022-05-31 kl. 20:11.
Citera
2022-05-31, 19:50
Medlem
skoputss avatar
Citat:
I slutpläderingen pratade Heards advokat om flera typer av misshandel såsom verbal, sexuell, fysiskt och psykisk. Men efter detta gäller det endast om Depp har då begått sexuell eller fysiskt som jag förstår det.

Så verkar det vara. Oändligt mycket lättare för juryn i så fall. Alla "He hit me, punched me in the face", blir värdelösa.

E. Ej att förglömma "My dog stepped on a bee"
Senast redigerad av skoputs 2022-05-31 kl. 20:06.
Citera
2022-05-31, 19:59
Medlem
skoputss avatar
Citat:

Att Amber påstår att hon ej satt rubriken i artikeln håller inte. Hon twittrade ut den med rubrik, utan invändningar.

Jösses om Depp vinner detta, vilken upprättelse.

E. Även allt jobb med fotona och Amicakrämen (som egentligen inte fanns) blir också förgäves. Söndersmulat
Senast redigerad av skoputs 2022-05-31 kl. 20:02.
Citera
2022-05-31, 20:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HusvagnSvensson
Men vetenskapen bevisar inte detta. Vetenskapen är Julian Ackert och han säger inte alls något sådant utan tvärtom att bilderna är äkta. Det måste vara du som bara följer Depp-propagandan och inte expertvittnena i rätten.

Men är du dum? Tom DU kan bör se att det är EXAKT samma bilder, när båda bilderna visas bredvid varandra. Jösses!
Citera
2022-05-31, 20:18
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:

Edit: Jag spolade tillbaka och tittade på när de avhandlade detta och båda sidornas advokater såg ganska förvirrade ut, men jag tyckte mig ana mer munterhet hos Johnnys team än Ambers.

Holy shit! Nu ser jag en till grej när jag spolar tillbaka igen. När domaren är klar och Ben C. Och Camille V. vänder sig om och börjar prata med en annan medlem av teamet ser man plötsligt Ben dra en lättnadens suck(?) och Camille lägger armen om honom. Det ser ut som att en börda lättat från Bens axlar. De är alltså bortvända här men det är tydligt att de får höra något intressant.
Citera
2022-05-31, 20:33
Medlem
Kommer det något avgörande ikäll tro?
Citera
2022-05-31, 20:33
Medlem
calmsolutions avatar
Citat:
I slutpläderingen pratade Heards advokat om flera typer av misshandel såsom verbal, sexuell, fysiskt och psykisk. Men efter detta gäller det endast om Depp har då begått sexuell eller fysisk misshandel, om jag förstår det rätt.

Citat:

Citat:
Holy shit! Nu ser jag en till grej när jag spolar tillbaka igen. När domaren är klar och Ben C. Och Camille V. vänder sig om och börjar prata med en annan medlem av teamet ser man plötsligt Ben dra en lättnadens suck(?) och Camille lägger armen om honom. Det ser ut som att en börda lättat från Bens axlar. De är alltså bortvända här men det är tydligt att de får höra något intressant.

Det enda vittnesmålet som ligger JD i fatet är väl det från AH’s sminkös som i detalj beskrev hur hon dolde märken i ansikte, tex inför showen hos James Cordon.
Om det har betydelse för förtalsmålet vet jag ej.
Citera
2022-05-31, 20:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Moodys
Men är du dum? Tom DU kan bör se att det är EXAKT samma bilder, när båda bilderna visas bredvid varandra. Jösses!
Ja, idioten är blåst. Tig ihjäl fanskapet.
Citera
2022-05-31, 20:54
Medlem
Jag tänker inte sia om vad juryn kommer fram till.

Det som är positivt för JD är att väldigt många har fått se hur AH har varit. Flera ljudinspelningar som bekräftar att hon använde våld och att hon gjorde det ofta. Sen försökte hon skifta skulden till JD när han alltid flydde undan bråk (alltid flyr undan var hennes egna ordval). För när han flydde undan så blev hon ännu mer arg (återigen hennes ordval). Som grädde på moset kunde hon inte lova att hon aldrig skulle använda fysiskt våld igen. Och skiftade hon inte skulden så förminskade hon sitt våld "I didn't punch you, I hit you".

En fördelaktig dom vore givetvis bra, men oavsett utgång så tror jag att han har får någon form av upprättelse.
Senast redigerad av stifmeister89 2022-05-31 kl. 20:57.
Citera
2022-05-31, 21:22
Medlem
Blev lite nervös av juryns fråga till domaren men hoppas inte det betyder något speciellt.

Såg denna bilden på en amerikansk crime sida jag följer - angående det vi diskuterade tidigare i tråden. Om hon bidragit till någons död i trafiken.
Vet inte om det är fejk eller äkta

http://www.bilddump.se/bilder/202205...9.216.201.jpeg
Citera
2022-05-31, 21:25
Medlem
Fotboll12s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MarkofTheBeast
Blev lite nervös av juryns fråga till domaren men hoppas inte det betyder något speciellt.

Eventuellt berodde Ben C:s lättade intryck kort efteråt på att han ett tag också var lite orolig över vad frågan och domarens beslut egentligen innebar, men så fick han någon form av lugnande besked.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in