2022-04-30, 11:00
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Shinebrighter
Hmm.. De varnar ju för Luffarn på fs. typ phishing? skulle vara försiktig med att följa länkar på luffarn.

Var varnar de för luffarn? På flugsvamp4?

Har du läst tråden så är alla problem med phising kopplade till fs4. Det är archetype som är det stabila alternativet till fs3.

Såvitt jag vet kan man lita på länkarna från luffarn. Det beror på att han får affiliate -pengar av att folk klickar så det ligger i hans intresse att det är rätt.
Citera
2022-04-30, 12:41
Medlem
Kopierat från FS4. Det var så jag förlorade 700kr.

Nyhet: 01/02/2022

Vi vill härmed utfärda en varning gällande bloggen Luffarn.com. Vad som till synes verkade som en oskyldig och neutral förmedling mellan Luffarn och darknetmarknader övergick ganska snabbt till regelbundna påtryckningar från administratören om att erbjuda ett s.k. "affiliate-program" och erbjudande att få statusen "bäst-i-test" på bloggen samt "rensning av negativa kommentarer" mot en månadsavgift - något vi har varit väldigt kritiska gentemot.

Vår ovilja att gå med på dessa krav har resulterat i att man tagit bort våra länkar på bloggen och istället uppmanat besökare att handla på andra darknetmarknader samtidigt som man hyllar dessa till skyarna. Detta har i sin tur resulterat med att folk som försökt leta sig fram till Flugsvamp har behövt göra detta via sökmotorer och i vissa fall hamnat på phishinglänkar som speglar vår marknad.

Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Var varnar de för luffarn? På flugsvamp4?

Har du läst tråden så är alla problem med phising kopplade till fs4. Det är archetype som är det stabila alternativet till fs3.

Såvitt jag vet kan man lita på länkarna från luffarn. Det beror på att han får affiliate -pengar av att folk klickar så det ligger i hans intresse att det är rätt.
Citera
2022-04-30, 21:28
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Kopierat från FS4. Det var så jag förlorade 700kr.

Nyhet: 01/02/2022

Vi vill härmed utfärda en varning gällande bloggen Luffarn.com. Vad som till synes verkade som en oskyldig och neutral förmedling mellan Luffarn och darknetmarknader övergick ganska snabbt till regelbundna påtryckningar från administratören om att erbjuda ett s.k. "affiliate-program" och erbjudande att få statusen "bäst-i-test" på bloggen samt "rensning av negativa kommentarer" mot en månadsavgift - något vi har varit väldigt kritiska gentemot.

Vår ovilja att gå med på dessa krav har resulterat i att man tagit bort våra länkar på bloggen och istället uppmanat besökare att handla på andra darknetmarknader samtidigt som man hyllar dessa till skyarna. Detta har i sin tur resulterat med att folk som försökt leta sig fram till Flugsvamp har behövt göra detta via sökmotorer och i vissa fall hamnat på phishinglänkar som speglar vår marknad.

Jo Luffarn har förvisso affilatelänkar, och hans recensioner av bästa säljarna osv behöver man inte lägga nån större vikt vid - men länkarna går ändå till legit sajter inte till phishing-sidor.

Majoriteten av de som i denna tråden har problem med phising och liknande är ju de som envisas med att använda FS4, inte de som använder Archetype. Vill du handla legit så följ länk till Archetype och köp av någon av de största säljarna.
Citera
2022-04-30, 23:29
Medlem
Citat:
Om du har hittat en riktig länk, så är det bara att sätta in via insättningsadressen under "Konto".följ instruktionerna där och kolla så att allt stämmer.

Tack för svar! Hur vet jag att jag hittat en riktig länk? Och vad är Archetype som nämns i tråden här och där? Är det en sida likt fs4 eller?
Citera
2022-04-30, 23:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Följ informationen som finns på sajten Luffarn om vilka sajter som gäller och annan information. Även om han får betalt för att länka så stämmer informationen där

Tack för tips!
Citera
2022-05-01, 14:53
Medlem
Ni med Handelsbanken, hur köper ni Monero/BTC? Det fungerar inte för mig längre varesig via Binance, Bitpanda, Coinbase eller Crypto.com.

Tacksam för svar.
Citera
2022-05-01, 15:34
Medlem
RamsjoKilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Ni med Handelsbanken, hur köper ni Monero/BTC? Det fungerar inte för mig längre varesig via Binance, Bitpanda, Coinbase eller Crypto.com.

Tacksam för svar.
Testat kraken?
Citera
2022-05-01, 16:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RamsjoKille
Testat kraken?

Nej det har jag inte, är det smidigt att handla där? När man registrerar sig, behöver man vänta nån/några dagar på att bli verifierad eller kan man börja handla direkt?

Någon som provat handla crypto direkt från ChangeNow.io?
Citera
2022-05-01, 20:29
Medlem
Behöver er hjälp igen! Hittat arc och lagt order. Men hur får jag in pengar? Hittar bara till manage wallet sen hittar jag inget klickbart på deposit, har jag missat nåt steg?
Sen undrar jag, har bara btc i Safello, funkar det?
Citera
2022-05-01, 20:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina88
Behöver er hjälp igen! Hittat arc och lagt order. Men hur får jag in pengar? Hittar bara till manage wallet sen hittar jag inget klickbart på deposit, har jag missat nåt steg?
Sen undrar jag, har bara btc i Safello, funkar det?

Kan tillägga att jag försökt läsa faq:en på Luffarn men ser inte ut som på bilderna när jag går till min wallet..?
Citera
2022-05-01, 23:44
Medlem
Var kan man köpa xmr med swish? Förlåt för alla frågor men det är en sån djungel..
Citera
2022-05-01, 23:56
Medlem
st33rs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Labolina88
Var kan man köpa xmr med swish? Förlåt för alla frågor men det är en sån djungel..

Du köper bitcoin med swish och gör sedan som det står i inlägget som hänvisas till här:

(FB) Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in