2021-11-28, 16:37
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Får jag fråga : är det inte billigare att köpa bitcoins från nån internationell tjänst och betala med kort istället för att betala med Swish till svenska säljare på localbitcoin?

Har för mig då jag höll på med sånt att man sparade flera hundra på att inte köpa från localbitcoin. Men att det kanske tog lite längre tid att få sina bitcoins.
Jag började handla från StellarX efter att jag blev bannad från Localbitcoins (av någon jävla anledning ), och där blev det typ samma pris in på FS som jag köpte valuta för, till skillnad mot från LBTC där man var tvungen att swisha 2000 när man behövde 1800 på FS.
Citera
2021-11-28, 16:53
Medlem
AnnaDeas avatar
Förde över pengar i fredags.

Provade först med 200kr från min wallet till FS4 och tyckte det gick otroligt segt. Två timmar senare så dök dessa upp och överförde resterande av mina 1500kr.

Har lagt 4 beställningar hos fyra olika vendors. Två stycken har markerats som skickade. Handlar åt mina vänner som vägrar köpa Cannabis på gatan längre eftersom våldet har eskalerat.
Citera
2021-11-28, 17:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Gäller detta Localbitcoins med? Får vi våra pengar tillbaka jag handlade aldrig hjälpte än vän han förlorar 600 sek om inte localbitcoins återbetalar.

Jag reggade mig på localbitcoins för 5 år sen. Köpte nåt från flugsvamp kanske max 5-7 ggr under dessa år. I början på det här året började jag dock tradea på LocalBitcoins och då stängde de av mig (och flera i samma härva) med motiveringen att jag handlat på DN. Jag skulle inte chansa att föra över direkt från LB till DN. Är väldigt ledsen att jag förlorade mitt konto där med alla köp och bra betyg… Tack och lov fick jag föra över mina pengar jag hade från LB till eget konto/plånbok men vet t.o.m. folk som inte ens fick göra det…
Förr eller senare kommer de stänga ner ditt konto om du fortsätter föra över direkt från LB till DN. Så gör det inte bara.
Citera
2021-11-28, 17:55
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AnnaDea
Förde över pengar i fredags.

Provade först med 200kr från min wallet till FS4 och tyckte det gick otroligt segt. Två timmar senare så dök dessa upp och överförde resterande av mina 1500kr.

Har lagt 4 beställningar hos fyra olika vendors. Två stycken har markerats som skickade. Handlar åt mina vänner som vägrar köpa Cannabis på gatan längre eftersom våldet har eskalerat.
Gjorde du detta under bank dagar jag skickade in i Fredags och inget på mitt konto ännu.
Citera
2021-11-28, 17:56
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JajoNej666
Gjorde du detta under bank dagar jag skickade in i Fredags och inget på mitt konto ännu.
Bitcoin är inte beroende av bankdagar.
Citera
2021-11-28, 18:03
Avstängd
JajoNej666s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Bitcoin är inte beroende av bankdagar.
Jaha ok då tack.
Citera
2021-11-28, 19:57
Medlem
knark-kungens avatar
Men nog var det väl självaste fan, bannad på alla 3 stora Svenska, gör konto på coinbase med hela verifieringen och allt vad det innebär, sen när jag ska sätta in pengar tillåter inte min bank överföringar till exchanges tydligen

För mig verkar det numera vara svårare att få tag i bitcoins än själva knarket, vad fan är det som händer

Knark kungen har blivit knark nooben.
Citera
2021-11-28, 20:16
Medlem
Zinovjevs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av knark-kungen
Men nog var det väl självaste fan, bannad på alla 3 stora Svenska, gör konto på coinbase med hela verifieringen och allt vad det innebär, sen när jag ska sätta in pengar tillåter inte min bank överföringar till exchanges tydligen

För mig verkar det numera vara svårare att få tag i bitcoins än själva knarket, vad fan är det som händer

Haha

Men StellarX fungerade fint för mig, då köper man deras valuta direkt, och sedan kan man handla BTC för den, och slutligen ta ut till Electrum, exempelvis.
Citera
2021-11-28, 20:19
Medlem
Citat:

Skaffa ett konto på Handelsbanken om du vill använda t.ex. Coinbase eller Binance.
Citera
2021-11-28, 20:22
Medlem
Jag skulle köpa från Fragglarnas (mhm) egen sida, och när man då ska betala så fanns alternativet Safello, well varför inte tänkte jag, men då har Safello frusit mitt konto, för att jag skickat t olaglig sida. Varför lägger ens säljaren upp det alternativet då?
(Jag KAN ju iofs blivit frusen ngn annan gång som jag inte ens minns.)

Så då gjorde jag "som vanligt", köpte via BTCX och skickade t Electrum.
Men jag tycker också man förlorar lite pengar via varje "aktör".

Och ja - säljaren levererade lika snabbt & bra som på FS3. Om hen inte gjort det, så fanns helt enkelt ingenstans att överklaga...
Citera
2021-11-28, 20:48
Medlem
knark-kungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zinovjev
Haha

Men StellarX fungerade fint för mig, då köper man deras valuta direkt, och sedan kan man handla BTC för den, och slutligen ta ut till Electrum, exempelvis.
Min bank verkar efter lite googling vara den Svenska bank som är mest anti krypto och accepterar inga överingar till dylika sidor.

Citat:
Ursprungligen postat av next-chapter
Skaffa ett konto på Handelsbanken om du vill använda t.ex. Coinbase eller Binance.
Skaffa ännu en bank för att göra knarkköp, ett knarkbankkonto? Känns en aning omständigt, jag har avanza också men det verkar bara gälla certifikat som är något annat.

Har hållt på i flera dagar nu, funderar seriöst på att kontakta mina irl kontakter igen, synd det är så dyrt bara och inte alls samma utbud.

Annat var det förr när man bara knallade över till macken och köpte ukash, nåja, nog med negging nu, jag tar en öl sålänge.
Citera
2021-11-28, 23:02
Medlem
Bluebeast72s avatar
Citat:
Min bank verkar efter lite googling vara den Svenska bank som är mest anti krypto och accepterar inga överingar till dylika sidor.

Skaffa ännu en bank för att göra knarkköp, ett knarkbankkonto? Känns en aning omständigt, jag har avanza också men det verkar bara gälla certifikat som är något annat.

Har hållt på i flera dagar nu, funderar seriöst på att kontakta mina irl kontakter igen, synd det är så dyrt bara och inte alls samma utbud.

Annat var det förr när man bara knallade över till macken och köpte ukash, nåja, nog med negging nu, jag tar en öl sålänge.
Skaffa revolut app, För över pengar från din bank, sänd vidare för köp på coinbase o sen till wallet. Klart
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in