2025-06-03, 13:16
Medlem
Tjena, är ny här på FB. Har försökt hitta liknande svar på min fråga men ej lyckats. Jag la igår in btc på flugsvamp som jag gjort tidigare även om det var ett tag sedan. Problemet är att mitt saldo uppe högra hörn inte uppdateras även om det står rätt summa när jag klickar in på mitt konto (både sek och btc). Jag har testat att köpa en av grejerna jag ska ha i både btc och sek men det står alltid "beställningen misslyckades ditt saldo var inte tillräckligt för beställningen". Jag har skrivit till support. Någon som fått liknande? Vet ej vad jag ska göra atm.. tack i förhand
Citera
2025-06-03, 13:17
Medlem
randomdudeReloadeds avatar
Någon mer som tycker galenika produkterna blivit fett dyra senaste 2 månaderna? Har typ gått upp med 70% walla jag svär
Citera
2025-06-03, 13:58
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussebullen666
Köper ni xmr direkt i Cake wallet och skickar direkt därifrån till marknaden? Kan man köpa direkt från sitt bankkonto? Inte så smart kanske... Hur gör ni? Jag använde mig av Revolut när jag köpte bitcoins. Förde över pengar från bankkontot till Revolut, köpte bitcoins på revolut, skickade bitcoins till Kraken (antar att Cake wallet också funkar), sen från Kraken till marknaden. Det går inte att använda xmr på Kraken så jag måste nog använda Cake wallet framöver. Men som sagt, hur gör ni för att handla xmr och hur får ni det till marknaden?

Jag kör bankkonto - revolut - kraken - köper litecoin - skickar till cake - växlar till xmr där och skickar samtidigt till Arch med deras swap funktion
Citera
2025-06-03, 18:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Det ska vara så :-) Lite chansa kan man säga

Ja fast jag kommer fortfarande inte in ska man sitta och chansa tills man klarar det eller vad då??
Hag ju pengar där inne med fast bara 200 men ändå..
Citera
2025-06-04, 11:17
Medlem
Sweenietods avatar
Jag har Coinbase, och den har alltid fungerat bra, tills jag blev tvingad att skaffa ”passkey ” men jag skrev Coinbase.von för att komma till inloggningssidan.

Problemet är att när jag använder SMS 💬, en 6 siffrig 2FA.
Så kommer aldrig ett sms från Coinbase.

Så jag kan ej göra någonting.
Har provar att chatta med deras bot, men blir inte klokare av det svaret. SMS är inte fullt, utan jag har raderat alla gamla sms från Coinbase.
Kkk
I säkerhetsinställningarna står rätt ✅ telefonnummer (mobil) registrerat.

Jag testade att stänga sms som 2FA , men likt förbannat dyker det upp att jag skall ange en 6-siffrig kod, medans jag aldrig får något sms 💬 från Coinbase.

Måste jag köpa kontantkort och ändra 2FA till kontantkorts-numret…att skicka 2FA sms 💬 till.

Nu så provade jag när jag väntat 2 dagar, och då kom sms 💬 från Coinbase fram, 6-sifrigga.
Lite surt när det inte gick att gör någonting.

Skulle nog vilja byta ut SMS-kod till en Authenticator, frågan är hur man gör då.

Det finns olika Authenticator 2FA och helst skall det vara gratis.
Eller om jag skall koppla ”en passkey” men då behövs nog en QR-kod.

Jag blev kickad från Kraken och förlorade några hundra, 25 €. Jag försökte ta ut det sista via SEPA, som ej fungerade, efter väntat några dagar.
Och så blev jag avstängd utan angiven orsak.
När SEPA ej fungerade så skall pengarna € , studsat tillbaka till Kraken.
Ggycyctg et Det
Y

XMR går ej att köpa på Kraken, men med BYC från Coinbase kan man göra en exchange t ex via Changelly.

Vet inte 🤷🏻 varför Coinbase inte skickade ut 6-siffriga koder under en tid 🗓️.

Någon mer som upplevde samma problem 🤔.
Undra om man kan förebygga sådan problem via en bra Authenticator eller passkey om någon vet hur man göt..? Antar att QR kod behövs..
Tack för ni läste ända hit hit 🙏.
,
/ S,
Citera
2025-06-04, 11:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sleazetjackisen
Klart man kan göra, men man riskerar då att dels ha svårt att bortförklara att man köpt droger på nätet, och man riskerar att bli helt avstängd från Kraken utan förvarning eller möjlighet att få sitt konto tillbaka.
ALLTID skicka till en cold wallet först, sen kan man skicka sina pengar till diverse skumma sidor.

På gamla Flugsvamp användes vissa bestämda bitcoin-adresser för att göra depositioner till sidan. Har för mig att dessa adresser kunder sorteras inom vissa kluster och att det gick att beräkna klustret om man kände till enstaka av adresserna.

Någon analytiker som jobbade för NOA beräknade detta kluster och registret samkördes därefter med listor från Safello och andra större svenska bolag som säljer krypto. Det ledde till att det blev känt vilka svenskar som fört över kryptovaluta till Darknet, men inte vad de köpt eller om krypton ens omsatts. Det ledde också till att ett antal användare stängdes av från Safello.

Nuvarande flugsvamp har ett system för att autogenerera bitcoin-adresser och användaren kan generera en ny adress efter varje insättning. Det är inte alls säkert att dessa går att spåra på samma sätt. Men någon mer kryptokunnig får gärna svara.

En parentes men nyligen skrevs det i pressen om att massmördaren Rikard Andersson köpt narkotika på Flugsvamp. Det var troligen register från gamla Flugsvamp som användes för att konstatera detta. Det rapporterades att i oktober 2021 slutade han att överföra till Flugsvamp och spåren slutar i stället hos diverse växlare. Vad man verkar ha missat är att Flugsvamp stängdes i oktober 2021 (exit scam) så transaktioner därefter har troligen gått till nya Flugsvamp.
Citera
2025-06-04, 18:16
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sweenietod
Jag har Coinbase, och den har alltid fungerat bra, tills jag blev tvingad att skaffa ”passkey ” men jag skrev Coinbase.von för att komma till inloggningssidan.

Problemet är att när jag använder SMS 💬, en 6 siffrig 2FA.
Så kommer aldrig ett sms från Coinbase.

Så jag kan ej göra någonting.
Har provar att chatta med deras bot, men blir inte klokare av det svaret. SMS är inte fullt, utan jag har raderat alla gamla sms från Coinbase.
Kkk
I säkerhetsinställningarna står rätt ✅ telefonnummer (mobil) registrerat.

Jag testade att stänga sms som 2FA , men likt förbannat dyker det upp att jag skall ange en 6-siffrig kod, medans jag aldrig får något sms 💬 från Coinbase.

Måste jag köpa kontantkort och ändra 2FA till kontantkorts-numret…att skicka 2FA sms 💬 till.

Nu så provade jag när jag väntat 2 dagar, och då kom sms 💬 från Coinbase fram, 6-sifrigga.
Lite surt när det inte gick att gör någonting.

Skulle nog vilja byta ut SMS-kod till en Authenticator, frågan är hur man gör då.

Det finns olika Authenticator 2FA och helst skall det vara gratis.
Eller om jag skall koppla ”en passkey” men då behövs nog en QR-kod.

Jag blev kickad från Kraken och förlorade några hundra, 25 €. Jag försökte ta ut det sista via SEPA, som ej fungerade, efter väntat några dagar.
Och så blev jag avstängd utan angiven orsak.
När SEPA ej fungerade så skall pengarna € , studsat tillbaka till Kraken.
Ggycyctg et Det
Y

XMR går ej att köpa på Kraken, men med BYC från Coinbase kan man göra en exchange t ex via Changelly.

Vet inte 🤷🏻 varför Coinbase inte skickade ut 6-siffriga koder under en tid 🗓️.

Någon mer som upplevde samma problem 🤔.
Undra om man kan förebygga sådan problem via en bra Authenticator eller passkey om någon vet hur man göt..? Antar att QR kod behövs..
Tack för ni läste ända hit hit 🙏.
,
/ S,

Mycket mumbo jumbo men efter tag så fattade jag

Att byta till annan 2FA går utmärkt men du gör det när du är inloggad på Coinbase, under dina inställningar. Att använda SMS på utländska sidor är lite 50/50 tycker jag dvs. ibland kommer det ibland inte där av köra med en Authenticator, jag föredrar Googles Authenticator

Att Kraken inte har XMR, det vet de flesta i den här tråden och att man "swap" en valuta mot XMR, det vet alla också. Finns många tjänster för swap men en som det talas ofta om här är Cake Wallet men varför inte Changelly. Sen är LTC en billig valuta att växla från men vet inte hur BYC är.

Frågorna rörande Coinbase här nog bättre att skriva här tror jag
(FB) Kryptovalutor
Citera
2025-06-04, 20:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Jag kör bankkonto - revolut - kraken - köper litecoin - skickar till cake - växlar till xmr där och skickar samtidigt till Arch med deras swap funktion

Tack, testar det :-)
Citera
2025-06-04, 22:50
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lussebullen666
Tack, testar det :-)

Lycka till! Tänk på att lite pengar alltid försvinner i transaktionsavgifter och beroende på hur volatil XMR kursen är för dagen & hur mycket du skickar. Brukar lägga på 60-80kr ca för att vara säker och så att man inte får in degen och saknar nån krona (i XMR) för att köpa det man tänkte sig
Citera
2025-06-04, 22:53
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Flouvonne
Lycka till! Tänk på att lite pengar alltid försvinner i transaktionsavgifter och beroende på hur volatil XMR kursen är för dagen & hur mycket du skickar. Brukar lägga på 60-80kr ca för att vara säker och så att man inte får in degen och saknar nån krona (i XMR) för att köpa det man tänkte sig

Då är ändå LTC & XMR de billigaste valutorna att växla... glad att man inte behöver hålla på med BTC
Citera
2025-06-04, 23:31
Medlem
Flouvonnes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bastuvurpa
Då är ändå LTC & XMR de billigaste valutorna att växla... glad att man inte behöver hålla på med BTC

Hah ja nej det får man vara tacksam för! Tråden är ju full med skräckexempel där typ hälften av pengarna försvann när det skulle växlas och handlas med btc..
Citera
2025-06-06, 08:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zeze1234
Hur fan fick du svar så snabbt?
Gjorde ett ärende för mer än 2 veckor sen och inget svar.
Får inte upp ärendet som öppet heller när jag gör det, kanske gör fel?

fs4isrgd2vl4akaeva4kzj3swy7kjjzwfzcriurovoelrxfylb zxgoad.onion
är den jag använt mig av, kanske fel adress?

bump på denna ifall någon annan kan svara.
ser att de skickat från adressen som tog emot min btc.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in