2022-05-02, 00:13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av st33r
Du köper bitcoin med swish och gör sedan som det står i inlägget som hänvisas till här:

(FB) Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet

Tack tack tack! Vilken ängel du är! Det gick ju supersmidigt. När jag ska handla på Arc, kopierar jag bara min adress till walleten där när jag skickar monero från cake?
Citera
2022-05-02, 02:08
Medlem
Sååja! Äntligen har jag fått allt att fungera, det var många olika steg + väntan emellan innan man kunde påbörja nästa steg, och man har ju inte det bästa tålamodet Lagt min första order iaf så nu är det bara vänta och se

Tack till er som tog er tid att svara! Uppskattar det, ha det så bra
Citera
2022-05-04, 04:16
Medlem
Citat:
Var varnar de för luffarn? På flugsvamp4?

Har du läst tråden så är alla problem med phising kopplade till fs4. Det är archetype som är det stabila alternativet till fs3.

Såvitt jag vet kan man lita på länkarna från luffarn. Det beror på att han får affiliate -pengar av att folk klickar så det ligger i hans intresse att det är rätt.

Han "erbjuder" bra PR för betalning. Lite som att höra av sig till en känd dealer och be om en femma mot höga betyg...
Citera
2022-05-04, 14:22
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Du köper bitcoin med swish och gör sedan som det står i inlägget som hänvisas till här:

(FB) Flugsvamp och andra öppna marknader på Darknet

Går det inte alls att helt enkelt föra över BTC till Archetyp? Har ju fungerat att skicka BTC så konverteras det om till XMR via Archetyp tidigare, men nu säger min wallet att adressen inte är en BTC-adress.

Det enda alternativet som finns är just "XMR".

Edit: Ahopp, står tydligen i Archetyps egna forum att Crypto deposits disabled (XMR still allowed).
Senast redigerad av Byxfucker 2022-05-04 kl. 14:27.
Citera
2022-05-05, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Går det inte alls att helt enkelt föra över BTC till Archetyp? Har ju fungerat att skicka BTC så konverteras det om till XMR via Archetyp tidigare, men nu säger min wallet att adressen inte är en BTC-adress.

Det enda alternativet som finns är just "XMR".

Edit: Ahopp, står tydligen i Archetyps egna forum att Crypto deposits disabled (XMR still allowed).

Det var längesen den funktionen försvann.
Citera
2022-05-05, 13:39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bregott911
Fattar inte varför inte en jävel av er har skrivit ut här hur man ser skillnad på phishing länkarna och de riktiga, torska nyss 1500

phishing länkar är bland annat dom som finns på "https://fl^gsvampmarketlink.com" ^=u, på clearnet

För att komma till riktiga flugsvamp skriv in flugsvamp.wtf i adressfältet i tor, väl inne ska länken i adressfältet sluta på "fvad.onion", alternativt dubbelkolla så att länken som står nere i capthat stämmer överens med den i adressfältet.

Det man inte har i huvudet får man ha i plånboken antar jag

Verkar som att jag föll i samma fälla precis... satte in på adressen som slutar med ssad.onion

Det som jag tycker är underligt dock är att support ärenden dyker upp både på phishing sidan och fs4 egna officiella länkar under samma inlogg. Det ända som skiljer dom åt är insättningsadressen under konto-sidan.

Klart slarvigt misstag som kunde undvikits om man vart lite mer noggrann. Akta er!
Citera
2022-05-06, 10:03
Medlem
MyOwnMatrixs avatar
[quote=st33r]

Har du läst tråden så är alla problem med phising kopplade till fs4. Det är archetype som är det stabila alternativet till fs3.

Såvitt jag vet kan man lita på länkarna från luffarn. Det beror på att han får affiliate -pengar av att folk klickar så det ligger i hans intresse att det är rätt.

Citat:
Ursprungligen postat av Phailure
Han "erbjuder" bra PR för betalning. Lite som att höra av sig till en känd dealer och be om en femma mot höga betyg...
Nej inte alls som att tigga en femma av en känd pusher utan snarare en slant för att luffaren går i god för sidan och hjälper intresserade köpare och säljare att hitta till Flugsvamp.
Dvs att det hade varit korkat utöver denna värld att lägga upp phishing länkar då det skulle innebära raka motsatsen till funktionen som sidan har.

Att lita blint på wtf länkar är inte speciellt begåvat heller. Om du inte vet hur du kontrollerar signaturen är det större risk att du hamnar åt helvete fel jämfört med en adress som skiljer sig helt från eller delvis från den korrekta adressen.

Den som är medlem på flugsvamp möts av varningar (som inte går att missa) gällande phishing-länkar och instruktioner om hur man skyddar sig finnas.
För er som inte vet så finns det adresser på användarkontot som man skall kopiera och klistra in på en plats man kommer ihåg vart är.

Man kan kalla dem reserv adresser om någon av dem inte fungerar. På detta sättet finns det 0% chans att bli drabbad av phishing attacker.

Någon skrev att Archtyp var en bättre plats pga att alla fakeadresser enbart har haft med FS4 att göra.
Om man besitter denna typen av iqbefriade resonemang borde man int6e dela sin dumhet vidare till någon alls.

Detta skriver jag för att en phishing attack görs av andra människor och defenitivt inte av administratörer på en vinstdrivande sida. Det hade varit att rasera det man arbetar med.

Om man inte följer instruktionerna på Flugsvamp så får man skylla sig själv,kan man inte fatta det så är det bättre att låta bli. Det är pinsamt hur många det är som inte förstår vad man håller på med.

Att man har riktat in sig på FS4 är snarare en indikation på att tjuvarna tror att Flugsvamp omsäter mer pengar än Archtyp alternativt att det är staff eller fanboys från Archtyp som ligger bakom länkarna till phishing-sidorna.

Phising sidor tillverkas av tjuvar kort och gott. Dem är ute efter andras pengar och inget annat. Ett annat sätt att skydda sig mot detta är pgp lås på ditt konto.

Jag tar det en gång till
Vill du slippa oroa dig för phishing-lämlar? Nästa gång som du är inloggad på FS4 - KOPIERA reserv adresserna
KOM IHÅG ATT BTC-ADRESSER PÅ FLUGSVAMP ENDAST FUNGERAR i 24 TIMMAR!

Använd inte mobilen om ni bryr er om säkerhet. Använd ChangeNOW från en webbläsare och växla själv.
Självklart använder du vpn eller tor när du gör detta.

Bra ställen att handla ifrån är bisq, localmonero eller hodlhodl som samtliga är utan KYC krav.

Gå in på getmonero.org eller http://monerotoruzizulg5ttgat2emf4d6...pseyteyd.onion och tanka hem en Monero wallet vars adress du använder när du växlar från btc till Monero.
På getmonero.org finns massor med info som berör ämnet.

Använd alltid vpn när du hanterar krypto, såklart om du bryr dig ett skit.

En galet trevlig helg önskar jag er alla!
Citera
2022-05-06, 13:29
Medlem
st33rs avatar
[quote=MyOwnMatrix|80139928]
Citat:

Nej inte alls som att tigga en femma av en känd pusher utan snarare en slant för att luffaren går i god för sidan och hjälper intresserade köpare och säljare att hitta till Flugsvamp.
Dvs att det hade varit korkat utöver denna värld att lägga upp phishing länkar då det skulle innebära raka motsatsen till funktionen som sidan har.

Att lita blint på wtf länkar är inte speciellt begåvat heller. Om du inte vet hur du kontrollerar signaturen är det större risk att du hamnar åt helvete fel jämfört med en adress som skiljer sig helt från eller delvis från den korrekta adressen.

Den som är medlem på flugsvamp möts av varningar (som inte går att missa) gällande phishing-länkar och instruktioner om hur man skyddar sig finnas.
För er som inte vet så finns det adresser på användarkontot som man skall kopiera och klistra in på en plats man kommer ihåg vart är.

Man kan kalla dem reserv adresser om någon av dem inte fungerar. På detta sättet finns det 0% chans att bli drabbad av phishing attacker.

Någon skrev att Archtyp var en bättre plats pga att alla fakeadresser enbart har haft med FS4 att göra.
Om man besitter denna typen av iqbefriade resonemang borde man int6e dela sin dumhet vidare till någon alls.

Detta skriver jag för att en phishing attack görs av andra människor och defenitivt inte av administratörer på en vinstdrivande sida. Det hade varit att rasera det man arbetar med.

Om man inte följer instruktionerna på Flugsvamp så får man skylla sig själv,kan man inte fatta det så är det bättre att låta bli. Det är pinsamt hur många det är som inte förstår vad man håller på med.

Att man har riktat in sig på FS4 är snarare en indikation på att tjuvarna tror att Flugsvamp omsäter mer pengar än Archtyp alternativt att det är staff eller fanboys från Archtyp som ligger bakom länkarna till phishing-sidorna.

Phising sidor tillverkas av tjuvar kort och gott. Dem är ute efter andras pengar och inget annat. Ett annat sätt att skydda sig mot detta är pgp lås på ditt konto.

Jag tar det en gång till
Vill du slippa oroa dig för phishing-lämlar? Nästa gång som du är inloggad på FS4 - KOPIERA reserv adresserna
KOM IHÅG ATT BTC-ADRESSER PÅ FLUGSVAMP ENDAST FUNGERAR i 24 TIMMAR!

Använd inte mobilen om ni bryr er om säkerhet. Använd ChangeNOW från en webbläsare och växla själv.
Självklart använder du vpn eller tor när du gör detta.

Bra ställen att handla ifrån är bisq, localmonero eller hodlhodl som samtliga är utan KYC krav.

Gå in på getmonero.org eller http://monerotoruzizulg5ttgat2emf4d6...pseyteyd.onion och tanka hem en Monero wallet vars adress du använder när du växlar från btc till Monero.
På getmonero.org finns massor med info som berör ämnet.

Använd alltid vpn när du hanterar krypto, såklart om du bryr dig ett skit.

En galet trevlig helg önskar jag er alla!

Jag vill bara inflika att jag inte är ”fanboy” för nån viss sida , jag har inte ens handlat från archetyp.

Jag bara informerar de förvånansvärt många som skriver i tråden utan att ha läst i den bakåt, att samma säljare som finns på flugsvamp4 finns på archetype och att archetype tycks vara en bättre byggd plattform och ha mindre problem med phishing.
Därför kanske det är en bra idé att alla de iq-befriade som du talar om använder sig av den mest pålitliga plattformen.

Ps.
Intressant teori att det skulle vara archetypes staff som ligger bakom phishing-länkar till Fs4.
Du tror inte att det beror på att det iftare är de med minst koll som är fixerade vid namnet flugsvamp och inte ids läsa på om alternativen? Den gruppen kanske är lättare att blåsa?
Senast redigerad av st33r 2022-05-06 kl. 13:34.
Citera
2022-05-06, 15:25
Medlem
någon som fattat vad som händer med Arch?? och vart alla användare främst kommer vända sig om Arch inte öppnar igen - fattade det som Dread i första hand och att Dread desstuom etablarat marknad(??????) detta måste vara en totalmiss orsakad av 72+ utan sömn... eller har det alltid gått att beställa hem från Dread?

Måste äta en smörgås och vila tillbaks lite IQ
Citera
2022-05-06, 15:37
Medlem
Moldernados avatar
Vad händer om transaktionstiden från wallet till kontot tar längre tid än FS4's insättningsadress har i "livslängd" (24h)?

Är det låst till kontot oavsett ? Vad händer om en ny insättningsadress genereras under tiden ?
Citera
2022-05-06, 18:06
Medlem
Byxfuckers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alcudia
Det var längesen den funktionen försvann.

Handlar inte ofta nu för tiden, men den funktionen var ju smidig.
Tog mig ett och ett halvt dygn att växla BTC till XMR och sen få över transaktionen till shoppen.

Pappa staten får fan ta sig i kragen och börja sälja svamp och LSD på systembolaget!
Citera
2022-05-06, 22:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Byxfucker
Handlar inte ofta nu för tiden, men den funktionen var ju smidig.
Tog mig ett och ett halvt dygn att växla BTC till XMR och sen få över transaktionen till shoppen.

Pappa staten får fan ta sig i kragen och börja sälja svamp och LSD på systembolaget!

Låter orimligt länge. Vart handlar du nånstans? Crypton alltså. Jag köpte tidigare från Binance. Valde man Monero så blev man ”skickad vidare” till en annan valuta som man var tvungen att köpa först, sen kunde man växla dessa till Monero direkt efteråt. Var väldigt smidigt. Funkar dock inte längre att handla därifrån om man har Handelsbanken…. Senast köpte jag från changenow.io och då var det bara att välja Monero direkt med. Testa nåt av dessa om du inte orkar hålla på att växla från btc—>monero.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in