2025-01-22, 19:04
Medlem
Phobiazis avatar
Så jag har varit frånvarande ett tag online, är det fortfarande fs4 och arch att välja på alltså?
Vill verkligen testa arch men nya saker, som hur man skaffar monero och för över det enklast, ger mig ångest. Vet inte om ni kan relatera det kanske är löjligt. Jag har cakewallet om den är bra, köper man xmr direkt på nån sida eller köper man btc och växlar det till monero?
Jag vet att frågan säkert kommit förr men jag är så osäker o slipper helst fs4 som inte är nå problem för jag har gjort det förr liksom.

Sen undrar jag hur säker man kan känna sig nu mera? Verkar inte som att så mycket blir taget - så har stealth blivit bättre eller var det bara överdrivet av polis/politikerna? Min vän fick alltid fram, han skulle lära mig arch också men han tog livet av sig så det sket sig.

Jag tackar för svar, förstår det kanske är irriterande frågor vissa läst förr, ber såna ignorera det och förlåta mig - jag har bara otroligt svårt med nya saker. Och jag har inget att dämpa den där brutala ångesten just nu.

Tack för tålamodet
Citera
2025-01-22, 20:34
Medlem
LordOfCheeses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Phobiazi
Så jag har varit frånvarande ett tag online, är det fortfarande fs4 och arch att välja på alltså?
Vill verkligen testa arch men nya saker, som hur man skaffar monero och för över det enklast, ger mig ångest. Vet inte om ni kan relatera det kanske är löjligt. Jag har cakewallet om den är bra, köper man xmr direkt på nån sida eller köper man btc och växlar det till monero?
Jag vet att frågan säkert kommit förr men jag är så osäker o slipper helst fs4 som inte är nå problem för jag har gjort det förr liksom.

Skaffa konto hos Revolut.
Skaffa konto hos samt Köp från Binance/Kraken.

Köp valfri crypto som inte är för dyr för att slippa dyra transaktionsavgifter (Litecoin är populärt för det ändamålet) och följ detta inlägg på hur du ska göra när det kommer till att föra över pengar:

(FB) Drogmarknader på Darknet, allmän diskussion.

Citat:
Sen undrar jag hur säker man kan känna sig nu mera? Verkar inte som att så mycket blir taget - så har stealth blivit bättre eller var det bara överdrivet av polis/politikerna? Min vän fick alltid fram, han skulle lära mig arch också men han tog livet av sig så det sket sig.

Jag tackar för svar, förstår det kanske är irriterande frågor vissa läst förr, ber såna ignorera det och förlåta mig - jag har bara otroligt svårt med nya saker. Och jag har inget att dämpa den där brutala ångesten just nu.

Tack för tålamodet

Deaddrop och REK är vad som är "inne" just nu pga nya postlagen.
En väldigt populär säljare tog för bara någon dag sen bort möjligheten att beställa med brev, men samtidigt tog bort kostnaden för att beställa med REK (men förmodligen också drog upp priset på produkterna istället). Andra säljare har haft REK som val ett tag nu men sänkt priserna, och andra säljare följer sakta med säkert efter.

Personligen chansar jag inte och kör bara REK och DD.
Vissa säljare erbjuder "Ninja/super stealth" om man betalar extra när man väljer fraktalternativ dock.

Allt jag skrev ovan gäller för Archetyp. Har ingen koll på FS4 och kommer aldrig ha det då det är den sämre DNM.
Citera
2025-01-23, 05:24
Medlem
movingmads avatar
Citat:

Tack för tålamodet

Använd bara arch.. Dålig support på FS och dessutom svårt att komma in på sidan ibland och en hel del märkligheter på senaste tiden som luktar kommande exitscam eller åtminstone total teknisk inkompetens.

Lättaste sättet att köpa på Arch är att köra via Kraken. Det är lite mer krångel än förut, men inte värre än att man får vänta någon extra halvtimme. Arch kör ju bara med Monero. Här kommer en "guide för dummies"

1. Ladda ner applikationen CakeWallet till din telefon och skapa en plånbok

2. Köp Litecoin eller annan valfri skitvaluta. Kontrollera dock att CakeWallet supportar den valutan du tänkt köpa.

3. Skicka från Kraken till din plånbok på Cakewallet. Cakewallet har olika plånböcker beroende på valuta. Men bestämmer du dig tex för Litecoin, så skapa en Litecoin-plånbok.

4. När du tagit emot dina pengar på Cakewallet i form av Litecoin, använd "Swap"-funktionen för att byta till Monero (XMR). Då behöver du också skapa en plånbok för XMR.

5. Använd insättningsadressen på archetyp för att föra över din XMR från Cakewallet till archetyp. Det tar någon halvtimme, sedan har pengarna i XMR på ditt archetyp-konto. Dags att shoppa.

6. Ladda ner en PGP-tjänst. Kleopatra är enklast att lära sig. Skapa din egen publika nyckel och lägg till nyckeln tillhörande den säljaren du tänkte köpa av. Skriv inget till säljaren utan att kryptera. Det här är det mest omständiga steget att lära sig men det går snabbt. Finns många bra tutorials på nätet. Beställer man dead drop behöver man kanske inte kryptera eftersom du inte skriver något känsligt. Jag brukar bara skriva Tack. Men om säljaren behöver kontakta dig är det bra om du har en publik PGP-nyckel. Det finns i archetyps inställningar hur man lägger upp det.

7. Beställ bara REK eller Dead Drop. Vissa kör med paketboxar nu med. Jag har ingen erfarenhet av REK eller box, men verkar fungera bra för andra. Jag skulle aldrig våga beställa vanligt brev i dagens läge utom från en enda specifik säljare.

Edit: Och använd 2FA om du tänkt handla med större summor. Jag handlar bara för fickpengar så för mig känns det inte lönt.
Senast redigerad av movingmad 2025-01-23 kl. 05:29.
Citera
2025-01-24, 17:14
Medlem
Har det dykt upp någon ny bra sida där man kan köpa Monero via Swish som man kunde på Localmonero vid det här laget? Jag menar, det fanns ju en del försäljare, de måste ju ha tagit vägen någonstans.
Citera
2025-01-24, 18:05
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt
Har det dykt upp någon ny bra sida där man kan köpa Monero via Swish som man kunde på Localmonero vid det här laget? Jag menar, det fanns ju en del försäljare, de måste ju ha tagit vägen någonstans.

Skit i det och skaffa revolut eller något i stället.
Eller så köper du LTC någonstans och skickar till CakeWallet och gör en swap till XMR
Citera
2025-01-25, 05:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mlkehunt

Rätta mig om jag har fel men Kraken slutade väl med Xmr pga EU regler/lagar så då lär väl knappast det dyka upp någon annan sida som säljer det i EU? Eller har jag missförstått varför Kraken slutade med Xmr i EU?

EU är en kommunist diktatur och värre kommer det bli!
Citera
2025-01-25, 11:37
Medlem
Melange5738s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks
Rätta mig om jag har fel men Kraken slutade väl med Xmr pga EU regler/lagar så då lär väl knappast det dyka upp någon annan sida som säljer det i EU? Eller har jag missförstått varför Kraken slutade med Xmr i EU?

Behövs ingen sida, finns decentraliserad P2P i form av RetoSwap.
Citera
2025-01-25, 12:58
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CubanLinks

EU är en kommunist diktatur och värre kommer det bli!

Du kan köpa XMR på Kucoin om du vill
Citera
2025-01-25, 13:21
Medlem
Jäkla bökigt det här nu när Localmonero eller liknande sida inte finns längre, för det är ju en jävla process att ta reda på hur mycket man måste sätta in på Revolut för att sluta upp med önskad mängd XMR efter transaktionsavgifter från Revolut till Kraken, summan Kraken tar för köpet av LTC (och hur mkt man måste köpa) och sen deras transaktionsavgif till Cakewallet osv. Speciellt när matte inte är ens starka sida. Hur riskabelt är det att bara köpa XMR från exempelvis Guardian genom Cakewallet eller Mymonero och skicka till AT? De tar bara en avgift på 50:-. Det borde väl inte vara mer riskabelt än processen ovan?
Citera
2025-01-25, 14:38
Medlem
Bastuvurpas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123
Jäkla bökigt det här nu när Localmonero eller liknande sida inte finns längre, för det är ju en jävla process att ta reda på hur mycket man måste sätta in på Revolut för att sluta upp med önskad mängd XMR efter transaktionsavgifter från Revolut till Kraken, summan Kraken tar för köpet av LTC (och hur mkt man måste köpa) och sen deras transaktionsavgif till Cakewallet osv. Speciellt när matte inte är ens starka sida. Hur riskabelt är det att bara köpa XMR från exempelvis Guardian genom Cakewallet eller Mymonero och skicka till AT? De tar bara en avgift på 50:-. Det borde väl inte vara mer riskabelt än processen ovan?

Nä det är det inte men om det handlar om kronor och ören för att växla till sig för att handla så kanske man ska kolla efter en annan hobby. Sätt in 1000:- på Revolut och sen växlar du 800:- eller hur mycket du nu behöver. Du kan köpa XMR direkt på Kucoin och sen skicka till till din Arch-wallet om du vill

Resterande kan ligga kvar på Revolut tills nästa köp!
Citera
2025-01-25, 15:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cainer123

Köp Litecoin direkt från Revolut så är det ett steg mindre, vad det blir mindre om någon skillnad i avgift vet jag ej.
Citera
2025-01-27, 12:09
Medlem
NordicNightowls avatar
Var hittar man en korrekt adress till Flugsvamp 4.0 och arch?
Senast redigerad av NordicNightowl 2025-01-27 kl. 12:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in