2022-03-23, 10:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Swordomer
Ja, media och informationskriget formerar sig kring denna nya världsordning vars manifest och start väl utgjordes av The Summit for Democracy i höstas som samlade länder som USA behöver för att vidmakthålla sin position som centrum och väktare av the rules based order. Världen är sedan Ukraina delad i två läger. Två dagar efter Bidens och Xis samtal påfördes Kina nya sanktioner, denna gång för humanitära brott. USAs utrikespolitik styrs av State Department med målet att isolera Ryssland och Kina, kosta vad det kosta vill. Vad händer i världen när sanktionskriget mot Kina eskalerar, för det kommer det väl göra?

https://youtu.be/zE5A2X3Hfvk?t=1682

Ska vi försöka stanna kvar i verkligheten?
https://www.cbsnews.com/news/us-sanc...us-minorities/

U.S. sanctions officials in China over persecution of Uyghurs and other minorities

March 22, 2022 / 9:22 AM / AFP

Washington — U.S. Secretary of State Antony Blinken announced new visa restrictions on Chinese officials Monday for their actions to repress ethnic and religious minorities both inside and outside the country.
Kina är mycket mer ekonomiskt integrerat med övriga världen än vad Ryssland är. För min del så kapa Kina direkt och totalt. Vi kan göra våra egna grejer här i Sverige, tack så mycket.

Citat:
Precis, att sparka den växande skuldburken framför sig med ökande inflation och behov att hålla räntor på en nivå som privatpersoner och företag kan leva med, verkar omöjligt och därför är läget perfekt för krig som du säger. Tycker att allt talar för ett totalt ekonomiskt krig till att börja med.

Som du såg i mitt svar till Anthonius så påpekade jag fakta att statsskulden är dramatiskt mycket mindre som procent av BNP idag än 1990-talet. Det är ren fakta. Bryr du dig?

Det totala ekonomiska kriget skulle vara vad exakt?
Citera
2022-03-23, 11:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av experten10

Tja - Tror att jag skulle kategorisera Imperiet och vasallstaternas ekonomiska sanktionskrig mot Ryssland som ett nästintill totalt ekonomiskt krig. Om man fryser ett lands ekonomiska tillgångar utomlands så har man gått mycket långt.

Sen finns ju luckor som att Ryssland fortfarande levererar olja och gas.
Citera
2022-03-23, 11:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Tja - Tror att jag skulle kategorisera Imperiet och vasallstaternas ekonomiska sanktionskrig mot Ryssland som ett nästintill totalt ekonomiskt krig. Om man fryser ett lands ekonomiska tillgångar utomlands så har man gått mycket långt.

Möjligen. Jag har lite svårt att tolka vad det här ska betyda: "Tycker att allt talar för ett totalt ekonomiskt krig till att börja med.".

Talar för? Det här med Ryssland pågår ju och har gjort ett tag.

Det här med "Imperiet och vasallstaterna" passar inte riktigt in i sammanhanget. Det är i princip enbart Edgerton kanske en handfull nazister i det här landet som stödjer Ryssland. Till och med pajaspartiet AfS har gått i reträtt vad gäller sitt simpande. Alla andra är på Ukrainas sida så att försöka antyda att amerikanska direktiv som lyds på grund av ingen anledning på något sätt ligger bakom detta är att fara med osanning.
Citera
2022-03-23, 12:12
Medlem
Erik.Blodyxs avatar
Citat:
Ska vi försöka stanna kvar i verkligheten?
https://www.cbsnews.com/news/us-sanc...us-minorities/

U.S. sanctions officials in China over persecution of Uyghurs and other minorities

March 22, 2022 / 9:22 AM / AFP

Washington — U.S. Secretary of State Antony Blinken announced new visa restrictions on Chinese officials Monday for their actions to repress ethnic and religious minorities both inside and outside the country.
Kina är mycket mer ekonomiskt integrerat med övriga världen än vad Ryssland är. För min del så kapa Kina direkt och totalt. Vi kan göra våra egna grejer här i Sverige, tack så mycket.

Som du såg i mitt svar till Anthonius så påpekade jag fakta att statsskulden är dramatiskt mycket mindre som procent av BNP idag än 1990-talet. Det är ren fakta. Bryr du dig?

Du fortsätter ditt med psykotiska judesvammel. Svenskarna är högt skuldsatta, i huvudsak pga bostadslån, och dessa bostadslån är en direkt konsekvens av att svenskarna belånat sig för att slippa bo med erzatsbefolkningen som används som tillväxtopium - ett artificiellt sätt att skapa efterfrågan på bostäder. Till bankernas, byggbolagens och fastighetsägarnas fromma.

Citat:
Svenskarna fortsätter ha en relativt hög skuldsättning och den främsta boven verkar vara högre bostadspriser som skapar behov av ett stort bolån. Sverige har faktiskt näst högst skuldsättning per invånare i hela EU, vilket inte är ett fantastiskt betyg.

Statistiken kommer från 2019, vilket är bra för 2020 är inte slut ännu och Coronaviruset har gjort att saker och ting inte riktigt är som det brukar vara. Men tittar man på siffror från slutet av 2019 så kan man se att svenskarna har näst högst lån per invånare i hela EU, bara med Danmark före. Vi är tydlig tvåa och efter oss ligger Nederländerna, Storbritannien, Finland och Tyskland.

Att vi har högre skuldsättning rent allmänt måste inte vara dåligt utan det hela är ganska starkt kopplat till våra inkomster. Om vi har klart högre inkomster idag så blir det inte lika illa med klart större lån. Det är alltså egentligen skuldkvoten som är det viktigaste, hur stora lån man har i förhållande till sin inkomst.

Tyvärr är det inte så att svenskarnas inkomster har ökat i samma takt som lånen. Inte på långa vägar. Inkomsterna har givetvis ökat lite men skulderna har ökat rejält. Det gör att skuldkvoten har ökat rejält också, vilket är något negativt. Vi lånar klart mer pengar trots att inkomsterna inte är så mycket högre, vilket gör att vi är mer utsatta.

http://www.ekonomi-portalen.com/ekon...ldsattning-hog
Senast redigerad av Erik.Blodyx 2022-03-23 kl. 12:15.
Citera
2022-03-23, 12:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Erik.Blodyx
Du fortsätter ditt med psykotiska judesvammel. Svenskarna är högt skuldsatta, i huvudsak pga bostadslån, och dessa bostadslån är en direkt konsekvens av att svenskarna belånat sig för att slippa bo med erzatsbefolkningen som används som tillväxtopium - ett artificiellt sätt att skapa efterfrågan på bostäder. Till bankernas, byggbolagens och fastighetsägarnas fromma.

http://www.ekonomi-portalen.com/ekon...ldsattning-hog

Detta dravel... som om alla svenskar skulle vilja bo i Rinkeby om det inte var somalier där. Redan på 70-talet visade det sig att folk inte ville bo i miljonprogrammet. Folk ville bo i villa i stället. Dessutom är det så att t.ex. Landskrona fyllde tomma lägenheter med "flyktingar" från diverse håll. Det är alltså inte så att detta var eftertraktade bostäder. Tvärtom.

Och igen: det är inte medelklassen med höga löner som har det knapert ekonomiskt. De har det ganska bra på det området. Dravlet med den "höga skuldsättningen" kan avfärdas totalt. Och kom ihåg att det på slutet av 80-talet och början av 90-talet också var relativt höga bostadspriser vilket i sig avrättar alla former av dravel som kan kokas ihop.

Notera: tillväxtopium. Det är vinstmaskineriet igen. Dessa oerhörda vinster... Det bör vara tydligt nu. Vinstmaskineridravlet är ett baklängesresonemang.
Citera
2022-03-23, 13:15
Medlem
Experten ger sig ut i domäner som hon inte förstår och inte vill förstå. Jag uppmanar alla som är intresserade av att hålla tråden bred och intressant i med olika infallsvinklar - jag noterar Oyto skriver alltmer sällan - att helt ignorera Expertens inlägg. Siegfrid raderar väl detta inlägg snabbt, men innan dess .. det är alltid trevligt och intressant att föra samtal med personer som har intresse för att förstå vår samtid och höra olika åsikter utan att behöva bli skrivna på näsan eller uppdelade i trådgiganter och andra.
Citera
2022-03-23, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar

Det totala ekonomiska kriget menar jag är när samma sanktionsprogram som det mot Ryssland ansätts mot Kina. Kinesiska tillgångar (en trillion dollar i statspapper) i USA kommer frysas och Swift som internationell betalningssystem kommer stoppas (redan i dagsläget kan vanliga mindre ryska företag inte betala kinesiska leverantörers fakturor). Ideologerna i State Department är utom sig av vrede och skräck för att USA skall tappa världsherraväldet. Jag har stor beundran för intellektet hos folk med judisk härkomst, men noterar att Blinken, Nuland, Sherman och Sullivan (Sullivan som inte ser helt judisk ut men har förnamn som Jacob Jeremiah) är ytterst aggressiva och söker konfrontation. Som intelligenta judar så ser de vartåt de barkar, inte bara med USA utan också därför för Israel och de sätter därför allt på ett kort, tror jag. Vinna eller försvinna.
Citera
2022-03-23, 15:54
Medlem
Citat:
Det totala ekonomiska kriget menar jag är när samma sanktionsprogram som det mot Ryssland ansätts mot Kina. Kinesiska tillgångar (en trillion dollar i statspapper) i USA kommer frysas och Swift som internationell betalningssystem kommer stoppas (redan i dagsläget kan vanliga mindre ryska företag inte betala kinesiska leverantörers fakturor). Ideologerna i State Department är utom sig av vrede och skräck för att USA skall tappa världsherraväldet. Jag har stor beundran för intellektet hos folk med judisk härkomst, men noterar att Blinken, Nuland, Sherman och Sullivan (Sullivan som inte ser helt judisk ut men har förnamn som Jacob Jeremiah) är ytterst aggressiva och söker konfrontation. Som intelligenta judar så ser de vartåt de barkar, inte bara med USA utan också därför för Israel och de sätter därför allt på ett kort, tror jag. Vinna eller försvinna.

USA skulle "försvinna" om inte... vad? Du vet ju inte själv.

Vad gäller tullarna mot Kina som Trump införde, varav de flesta Biden behållit hittills, så är det inte så att alla i amerikanskt etablissemang håller med om att de ska vara kvar. Det finns många som vill se dem avskaffade.

Detta med pajasarna på "State department" du pratar om är rena fantasier. De motsatte sig allt Trump gjorde samtidigt som Trump stärkte USA:s position. Hur f*n går det på något sätt ihop med att de är livrädda för att USA ska förlora inflytande? Det gör det inte.

Det verkar som om det du skriver här är relaterat till den sagovärld du tidigare byggde upp om judar och kineser(!) i en någon sorts kamp om herravälde.

Jag har ingen beundran för intellektet hos folk med judisk härkomst.

Det är helt uppåt väggarna att komma med att "Blinken" "söker konfrontation" när Putin invaderat Ukraina. Vi ska dessutom vara på det klara med att det finns många "woke"-människor i USA som inte är förtjusta i kinesernas behandling av uigurerna eller vad de nu kallas.
Citera
2022-03-23, 17:41
Moderator
GreffueAnthoniuss avatar
Citat:

Du talar om morgondagens BNP som helt extrapolerad från utvecklingen till nu. Du planerar som grisen för nyårsfirandet.
Citera
2022-03-23, 17:43
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av GreffueAnthonius
Du talar om morgondagens BNP som helt extrapolerad från utvecklingen till nu. Du planerar som grisen för nyårsfirandet.

Det var detta jag menade. Oavsett om statsskulden skulle vara 0 kr skulle det dravlas på om "skuldsättning". Detta är för att resonemanget börjar med slutsatsen. Och slutsatsen är vinstmaskineri.

Det är för övrigt du som tror på oerhörda vinster och värden till följd av invandring.
Citera
2022-03-23, 18:41
Medlem
Napoleon.Snowballs avatar
Citat:
Experten ger sig ut i domäner som hon inte förstår och inte vill förstå. Jag uppmanar alla som är intresserade av att hålla tråden bred och intressant i med olika infallsvinklar - jag noterar Oyto skriver alltmer sällan - att helt ignorera Expertens inlägg. Siegfrid raderar väl detta inlägg snabbt, men innan dess .. det är alltid trevligt och intressant att föra samtal med personer som har intresse för att förstå vår samtid och höra olika åsikter utan att behöva bli skrivna på näsan eller uppdelade i trådgiganter och andra.
Starkt medhåll. Jag har föreslagit samma sak. Användarens syfte är att få samtliga intressanta diskussioner att spåra ur.
Citera
2022-03-23, 19:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Napoleon.Snowball
Starkt medhåll. Jag har föreslagit samma sak. Användarens syfte är att få samtliga intressanta diskussioner att spåra ur.

Jag förstår hur ni tänker. Detta nedan från Swordomer är fel på varje punkt och är på alla sätt befängt och ingen kan försvara ett enda ord av det. Allra minst Swordomer vilket är anledningen till att inget svar kommer.

Men ur ett trådgigantiskt perspektiv är det "intressant diskussion". Stevenstills egenkonstruerade fantasivärld för några sidor sedan är också "intressant diskussion". Det är bara det att sådan diskussion inte klarar minsta lilla kritisk granskning. Då brakar det ihop direkt.

Det finns en möjlighet att skicka privata meddelanden med flera mottagare. På detta sätt kan "intressanta diskussioner" föras utan att någon ifrågasätter vad som fantiserats ihop. Det kan bli en egen liten fantasivärld med dasspapperteologi ("konsumtionsvaror"), Kina-simpande, terror-simpande, oerhörda vinster och sist men inte minst toppat lite judar då och då. Detta skulle kunna bli en bok. Droidlife, trådens egen luffarnazist, är poetiskt lagd och det har ju föreslagits att en viss trådskribent ska skriva en bok. Kruxet är att denne skribent brukar förkasta det mest debila jude-dravlet men det borde gå att lösa. Tror du inte?

Citat:
Senast redigerad av experten10 2022-03-23 kl. 19:14.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in