Citat:
Ursprungligen postat av
GreffueAnthonius
Plus den lilla detaljen med ökad skuldsättning, såväl privat som för staterna. Som kanske måste betalas tillbaka... Men vi kan ju alltid skjuta upp det genom att utvidga lite till... Fast då kanske någon surnar till och det blir krig... Oops! Vojne, vojne.
Krukan går efter vatten tills den spricker. Och sen blir det fighting. För inte kan globalisering och sparka skuld-burken nerför gatan avvecklas på fredlig väg?
Jag insåg något idag. Det är att vilket dravel som än kokas ihop med lögner, hokuspokus-teorier och fantasier så slutar det nästan alltid i...
vinstmaskineri.
Ökad skuldsättning för staten. Ok.
https://www.ekonomifakta.se/Fakta/Of.../Statsskulden/
Vi ser alltså en ökning av statsskulden under de ekonomiska problemåren på 70-talet och i början av 90-talet. Statsskulden som procent av BNP ser att ut idag vara ca. hälften jämfört med ca. 20 år sedan. Jag tror att hur du än vrider och vänder på detta så kommer du alltid till samma slutstation. Den slutstationen är vinstmaskineri. Så enkelt är det. Jag tror att skälet till detta är enkelt. Vad ska valfritt dravel gå ut på? Något måste det ju vara. Så varför inte de oerhörda vinster vi fått (vi har inte fått dem). Det ligger närmast till hands. Vad skulle alternativet vara?
Det finns en anledning till att vinstmaskineri-dravlet bara förekommer i den här tråden och ingen annanstans. Inte på flashbacks invandringsforum, inte på någon alterantivmediasite, inte i något invandringskritiskt parti.
(Vad gäller dravlet med privatskuldsättning så skulle man om låtsades ta det på allvar se att medelklassen lever riktigt knapert i Sverige. Eftersom de har så mycket skuldsättning. Vi ser inte detta. I stället ser vi att de i regel lever riktigt gott.)
Stevenstills gav sig ut i en helt och hållet, 100%, konstruerad fantasivärld men är det du har komma fundamentalt annorlunda? Jag tror inte det.
Nazister däremot, de ljuger hela tiden om allting. Varje ord är lögn. Och där är slutmålet alltid detsamma, d.v.s "judarna" vilket du ser på Enochs inlägg.
"Resonemangen" i tråden börjar med slutsatsen. Antingen oerhörda vinster eller "judarna".