2026-03-04, 18:26
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Edgerton

Jag har inte sett någon bild (alls) där någon makthavare fotograferas med byxorna nere förutom prins Andrew men den bilden kan betyda vad som helst. Det figurerar en del kvinnor i dokumenten. Finns det bevis på direkt utpressning i de släppta dokumenten? Jag är inte så säker på att det finns det men du kan säkert citera detta ur dokumenten på justice.gov hemsida. Förövrigt finns domsluten, stämningarna osv. online. Jag betvivlar att du kommer ge oss några bevis på något av detta.

Jag vill minnas att jag själv har skrivit om Hias dumpar migranter i Europa och Kanada samt judisk opinionsbildning rörande öppna gränser. Jag har inte skrivit att svensken får vad "han förtjänar". Jag har sagt att svensken får bära konsekvenserna av sina egna beslut. Röstar man på partier som lägger sig platt för tex. Judiska Centralrådet (så som Vänsterpartiet) ligger

Många väljare och politiker är mottagliga till israelisk/judisk Hasbara. Vidare är många av våra liberala eliter sympatiska med Israel och identifierar sig med den judiska staten och dess intressen. I fallet Iran handlar det om sammanfallande intressen. Israel vill ha krig med Iran och USA vill trycka ned Iran i egenskap av BRICS-medlem. Ett Iran som faller skulle skada BRICS och framförallt Kina. Sedan finns andra intressen så som exil-iranska och liberala intressen. I Sverige har alla partier i riksdagen ställt sig bakom det amerikanska/israeliska kriget. Detta gäller även Vänsterpartiet. Som jag har påtalat tidigare har du flera intressen i västvärlden bortom det judiskt-sionistiska.

Din lögnaktiga premiss är att svensken och amerikanen får vad de vill förtjänar, eftersom de i fria val upprepat röstat för det. En premiss som också Aron Flam och Adam Cwejman gett luft åt: "Vad är det med er svenskar som gör att ni förstört ert land?"

Den stackars krake i tråden som inte snappat upp denna din attityd mot svenska folket vid det här laget, kan jag bara sortera in bland de hopplösa fallen. Andra får gärna leta i dina kommande poster efter samma mantra (du kommer inte kunna hålla dig): Svensken bad om det! Annars hade han inte röstat för det!

Ungefär som amerikanen röstade på Trump för att kriga med Iran, så röstade svenska folket in SD för att krypa i Tel Aviv och heja på sionistiska evighetsinterventioner!

Detta är förstås inget en normalfuntad person kan hålla med om utan denne bör istället notera tvångsmässigheten i framförandet. Vadan monomanin?

Jag misstänker att det här försåtsbeteendet snart spelat ut sin roll. Att inte ta åt sig äran för den påverkansoperation som nu naket demonstreras genom "våra" politikers servila beteende, när USA:s president visar så tydligt vad som gäller. Uttryckliga, högljudda löften om fred till väljarna väger lätt jämfört med sionistiska uppdragsgivare - krig blev det.

Alla slaktade barn i världen väger lätt, alla ekonomiska umbäranden, alla moraliska principer. Varför skulle en sådan krass verklighet motiveras med annat än hänvisning till makt? Ett implicit apartheid-/kastsystem kommer bli explicit, när det uppenbarligen inte spelar någon roll hur nakna maktdemonstrationerna än är. Det franka, triumfatoriska tonläget kommer sprida sig från Israel till sionister i resten av världen. Den som varit på X de senaste åren, vet ju att vi inte talar om blygsamma, nedtonade personer och att det föreligger ett uppdämt hämndbegär.

För övrigt var det Mandelsons kalsongbild jag syftade på.
Citera
2026-03-04, 22:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Din lögnaktiga premiss är att svensken och amerikanen får vad de vill förtjänar, eftersom de i fria val upprepat röstat för det. En premiss som också Aron Flam och Adam Cwejman gett luft åt: "Vad är det med er svenskar som gör att ni förstört ert land?"

Den stackars krake i tråden som inte snappat upp denna din attityd mot svenska folket vid det här laget, kan jag bara sortera in bland de hopplösa fallen. Andra får gärna leta i dina kommande poster efter samma mantra (du kommer inte kunna hålla dig): Svensken bad om det! Annars hade han inte röstat för det!

Ungefär som amerikanen röstade på Trump för att kriga med Iran, så röstade svenska folket in SD för att krypa i Tel Aviv och heja på sionistiska evighetsinterventioner! Detta är förstås inget en normalfuntad person kan hålla med om utan denne bör istället notera tvångsmässigheten i framförandet. Vadan monomanin?

Jag misstänker att det här försåtsbeteendet snart spelat ut sin roll. Att inte ta åt sig äran för den påverkansoperation som nu naket demonstreras genom "våra" politikers servila beteende, när USA:s president visar så tydligt vad som gäller. Uttryckliga, högljudda löften om fred till väljarna väger lätt jämfört med sionistiska uppdragsgivare - krig blev det.

Alla slaktade barn i världen väger lätt, alla ekonomiska umbäranden, alla moraliska principer. Varför skulle en sådan krass verklighet motiveras med annat än hänvisning till makt? Ett implicit apartheid-/kastsystem kommer bli explicit, när det uppenbarligen inte spelar någon roll hur nakna maktdemonstrationerna än är. Det franka, triumfatoriska tonläget kommer sprida sig från Israel till sionister i resten av världen. Den som varit på X de senaste åren, vet ju att vi inte talar om blygsamma, nedtonade personer och att det föreligger ett uppdämt hämndbegär.

För övrigt var det Mandelsons kalsongbild jag syftade på.
Donald Trump var en öppen med sitt stöd för Israel sedan GOP:s premiärval 2015. Han tog emot pengar av Sheldon Adelson och har svärson som står nära Likud. Det var inte så att media undvek att skriva om detta. Donald talade öppet om sin sionism till sina väljare. Jag är säker på att väljarna läste hans hårt sionistiska partiprogram i premiärvalen och presidentvalen. Donald Trump hotade redan Iran under sin första mandatperiod. Det fanns därför en risk att vi skulle få se ett krig med Iran om Donald Trump vann. Det har nyligen varit GOP premiärval till kongressen. Sionistiska republikanen Steve Toth gick ut som segrare över den också sionistiska republikanen Dan Crenshaw. Från Toths kampanjsida;

Citat:
I’ll work with President Trump to advance peace through strength, defend our allies like Israel, and make sure every dollar spent abroad serves the interests of the American people.

https://stevetothforcongress.com/issues/
Jag tror inte väljarna har missat att Toth stödjer Israel eftersom han gick till val på det. Det är ingen hemlighet att SD har varit sionister sedan de kom in i riksdagen. Deras senaste besök i Israel vittnar om det. Jag vill minnas att Richard Jomshof kallar sig liberal och hade länge den israeliska flaggan som symbol på Twitter/X. Har det undgått SD-väljarna? En majoritet av SD-väljarna ge sitt stöd till Israel och har gjort så länge. Detta inkluderar även krig med Iran.

Det var ingen hemlighet att samtliga riksdagspartier (inklusive V) gick ut och gav sitt stöd till det amerikansk-israeliska kriget i Iran. Om du inte känner till det, så har nya partier bildats eftersom V anses vara ett djupt pro-israeliskt parti. Det kan knappast ha undgått väljarna.

Som vi tidigare har diskuterat, finns det olika anledningar till väljarbeteende; biologi, ekonomi, sociala aspekter, kultur, slumpen osv. Det finns inte en förklaring till väljarbeteende men flera förklaringar. Israelisk/judisk opinionsbildning spelar naturligtvis roll i hur väljarna röstar men det är inte den enda förklaringen. Många väljare tycker genuint om Israel och väljer Israel över Iran och Palestina.

Jag kan ge ett exempel på vad jag inte menar. Joel Swanson i Judiska Forward;

Citat:
Secretary of State Marco Rubio offered a striking explanation on Monday for why the United States entered its current war with Iran. According to Rubio, the U.S. acted because Israel had decided on its own to strike Iran first, and Washington feared that Tehran would retaliate against American forces in the region. In other words, Israel’s decision forced President Donald Trump’s hand.

This is not merely an implausible account of how great powers decide to wage war. It is a way for the U.S. government to evade responsibility by outsourcing it to Israel, and, in so doing, potentially endanger Jews worldwide. Rubio is validating an insidious storyline that isolationist populists have been constructing: that Israel, and those people in the U.S. connected to it — read, Jews — distort American priorities.

(...)

That logic echoes one of the most persistent antisemitic tropes in modern political culture: that Jews — or the Jewish state — wield hidden, disproportionate power over governments, steering them into conflicts that do not serve their own citizens.

This trope has never been confined to one side of the political spectrum. On the far right, it appears as conspiracies about globalist cabals and dual loyalty. On parts of the far left, it emerges in claims that American foreign policy is “bought and paid for.” Increasingly, we see anti-Israel sentiment fusing with broader suspicion about Jewish influence in politics.

https://forward.com/opinion/809611/israel-marco-rubio-iran/

Det som Joel Swanson hävdar i Forward är att judar inte på något sätt påverkar politiken och att tex. AIPAC är en myt. Jag resonerar inte som Swanson. Jag menar de facto att judar påverkar valens utkomster och kulturen genom tex. lobbying och opinionsbildning. Det går inte att missa. En reklam från AIPAC;

https://x.com/Pecan_Nugga/status/1917358252779589794

Det jag hävdar är att judiskt inflytande inte är den enda förklaringen till väljarbeteende. Det är i detta vi skiljer oss åt. Jag tror att det finns flera förklaringar till väljarbeteende, politisk kultur osv. Jag tror inte tex. massinvandringen skulle upphöra om alla judar försvann. Jag tror den skulle fortgå, om än något mer omdiskuterad, eftersom ett pro-migrations element hade försvunnit.

Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Det har du helt hittat på, och du vägrar att ta in mina upprepade bemötanden av det.

Epsteins våldtäkter omfattade betydligt fler än det fall där han dömdes, och våldtäktsaspekten handlar om det sätt på vilket Epstein med kumpaner ljög, manipulerade och komprometterade flickorna. Domen kom i samband med oegentligheter där man smusslade bort alla andra åtalspunkter. Senare fick man diskret till förlikningar med andra offer som stod på sig och drev det hela vidare. Därefter har hundratals flickor fått förlikningspengar från framförallt banker som gjorde affärer med Epstein och personerna kring honom (detta försökte du också trolla bort tidigare genom att bara låtsas om fonden med pengar från hans dödsbo). De som har fått förlikningspengar varierade i ålder vid tiden de utsattes för brott: vissa var minderåriga och andra inte.

Detta har jag skrivit hela tiden. Du har hela tiden ignorerat det och i stället reducerat Epsteins brottslighet till domen från 2008. Det är lögner utifrån en förutbestämd vilja att förneka och trivialisera Epsteins brott.

Det är också lögner som jag redan hade sett tidigare från några av de sliskigaste influerarna på Internet. Du vägrar dock konsekvent att berätta varifrån du fått dem. Jag utgår därför från att du egentligen vet att de människor du papegojar från saknar trovärdighet. Att ditt konstrande och ljugande är jämförelsevis mindre illa än vad det skulle vara att faktiskt berätta vilken mediakrigare det är du har tagit på orden.
Jag har inte reducerat Jeffrey Epsteins brottslighet till en enda dom. Så här skriver Moon of Alabama (som knappast kan beskrivas som sionistisk);
Macleod falls for the media manipulation or manufactured consent which claims that Epstein was some extraordinary monstrous beast.

https://www.moonofalabama.org/2026/02/smearing-chomsky-for-his-friendship-with-epstein-is-a-disgrace.html
Jag håller inte med om allt som Moon of Alabama skriver men han påpekar det vi i tråden har påpekat. Vart är bevisen? Att Jeffrey Epstein och vänner köpte prostituerade är opassande men är det verkligen olagligt? Ligger det en massiv konspiration bakom detta? Det är inte helt lätt att bevisa.
Senast redigerad av Edgerton 2026-03-04 kl. 22:46.
Citera
2026-03-05, 01:36
Medlem
Citat:
Det är ingen hemlighet att SD har varit sionister sedan de kom in i riksdagen. Deras senaste besök i Israel vittnar om det. Jag vill minnas att Richard Jomshof kallar sig liberal och hade länge den israeliska flaggan som symbol på Twitter/X. Har det undgått SD-väljarna?
Du har en del bra poänger. Vad som överraskat mig är hur långt SD har gått i sin Israel-dyrkan. Att partier väljer olika adjektiv för att beskriva sin politik är jag ok med. Om SD kallar sig ”det mest israelvänliga partiet i Sveriges riksdag” så har jag inga problem med det så länge de inte försöker leva upp till de stora orden. Att SD menade allvar blev ett uppvaknande för mig.

Jag måste säga att jag har missbedömt den opinion som bar fram SD till makten. Jag trodde Israel-falangen var en obetydlig sekt med Jomshof som ledare, men det är nog en mycket mer betydande andel än så. Kanske halva väljarbasen.
Citera
2026-03-05, 09:52
Medlem
Citat:
Det som Joel Swanson hävdar i Forward är att judar inte på något sätt påverkar politiken och att tex. AIPAC är en myt. Jag resonerar inte som Swanson. Jag menar de facto att judar påverkar valens utkomster och kulturen genom tex. lobbying och opinionsbildning. Det går inte att missa. En reklam från AIPAC;

https://x.com/Pecan_Nugga/status/1917358252779589794

Det jag hävdar är att judiskt inflytande inte är den enda förklaringen till väljarbeteende. Det är i detta vi skiljer oss åt. Jag tror att det finns flera förklaringar till väljarbeteende, politisk kultur osv. Jag tror inte tex. massinvandringen skulle upphöra om alla judar försvann. Jag tror den skulle fortgå, om än något mer omdiskuterad, eftersom ett pro-migrations element hade försvunnit.

Det är fascinerande att du inte ser ironin. Det är helt riktigt att trådgiganter spinner narrativ och inte bryr sig om bevis. Svårt att bevisa skriver du även i ditt inlägg. De försöker inte ens. Det handlar bara om narrativspinn, aldrig sanningssökande. Men hur är det med dig själv? Swanson hävdar att AIPAC är en myt? Verkligen? Gör han det? För det är en verklig organisation med bidragsgivare. Detta är offentliga uppgifter.

Det finns andra pro-migrationselement om skulle ersätta Wolodarski, om det är honom du pratar om. Wolodarski som enskild person har ingen påverkan på någonting. "Judiskt inflytande" håller inte för granskning.

Citat:
Jag håller inte med om allt som Moon of Alabama skriver men han påpekar det vi i tråden har påpekat. Vart är bevisen? Att Jeffrey Epstein och vänner köpte prostituerade är opassande men är det verkligen olagligt? Ligger det en massiv konspiration bakom detta? Det är inte helt lätt att bevisa.

Ja, vart är bevisen? Bevisen för ditt fetmarkerade påstående. Vi vet vad Epstein höll på med i Florida och det kan beskrivs som prostutition även om det inte var särdeles sexuellt med de flesta. Men i övrigt? Och det i Florida har ingenting med Epsteins vänner att göra.

Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult
Du har en del bra poänger. Vad som överraskat mig är hur långt SD har gått i sin Israel-dyrkan. Att partier väljer olika adjektiv för att beskriva sin politik är jag ok med. Om SD kallar sig ”det mest israelvänliga partiet i Sveriges riksdag” så har jag inga problem med det så länge de inte försöker leva upp till de stora orden. Att SD menade allvar blev ett uppvaknande för mig.

Jag måste säga att jag har missbedömt den opinion som bar fram SD till makten. Jag trodde Israel-falangen var en obetydlig sekt med Jomshof som ledare, men det är nog en mycket mer betydande andel än så. Kanske halva väljarbasen.

Vad gäller SD är det attityder till muslimer i början av detta millennium och deras inflöde till Sverige. Naturligtvis är det många som då tar Israels sida. Inte för att de är för Israel, utan för att de är emot muslier. Och emot allt du står för. Det är nämligen så att hela din värld håller på att rasa samman.

Hamas? De sista resterna skrapas ihop

Hezbollah i Libanon? Israelisk offensiv nu och detta efter att Hizbollah fick rejäla smällar de senaste åren. De är avskurna från Iran och Syrien.

Iran? Mullorna är på fallrepet nu. Det är inte många veckor, om ens det, kvar.

Huti-rebellerna i Yeman? De klarar sig inget vidare utan stöd utifrån. Det stödet är snart helt borta.

Total seger för Jimmie och Richard.
Citera
2026-03-05, 20:40
Medlem
Citat:

[/indent]Jag håller inte med om allt som Moon of Alabama skriver men han påpekar det vi i tråden har påpekat. Vart är bevisen? Att Jeffrey Epstein och vänner köpte prostituerade är opassande men är det verkligen olagligt? Ligger det en massiv konspiration bakom detta? Det är inte helt lätt att bevisa.

Bevis blir bevis när de läggs fram i domstol eller i vetenskaplig forskning. Innan förhör eller andra typer av rättsliga förfaranden genomförts finns bara indicier.

Vissa uppgifter gör gällande att bara 3 % av all data offentliggjorts. Klart är att i vart fall ca. 2,5 miljoner dokument inte offentliggjorts. Med tanke på att offentliggörandet tog mer än ett år så har det nog tyvärr funnits tid att städa undan information. Det är inte frågan om arkiv där mejl har samlats systematiskt utan det är fråga om utskrifter av information.

En intressant detalj bland många är att särskilt åren kring 11 september händelserna innehåller väsentligt färre mejl mm. än både tiden innan och efter.
Citera
2026-03-05, 21:08
Medlem
Nix-registrets avatar
Citat:
Jag har inte reducerat Jeffrey Epsteins brottslighet till en enda dom. Så här skriver Moon of Alabama (som knappast kan beskrivas som sionistisk);
Macleod falls for the media manipulation or manufactured consent which claims that Epstein was some extraordinary monstrous beast.

https://www.moonofalabama.org/2026/02/smearing-chomsky-for-his-friendship-with-epstein-is-a-disgrace.html
Bevisen finns i de dokument som har offentliggjorts, från rättsfallen och i Epsteinakterna. Där framgår omfattande brottslighet, såväl korruption (som lett till flera arresteringar) som sexbrott emot hundratals flickor, inklusive sexslaveri och våldtäkter. Därtill framgår Epsteins starka judiska identitet, förakt för icke-judar och lobbande för judiska och israeliska politiska intressen, t.ex. krig mot Iran.

Detta har jag skrivit upprepade gånger till dig och de andra Epstein-försvararna i tråden. Jag har länkat till artiklar till stöd för sakpåståenden. Du väljer att inte låtsas om det och återgår snabbt till att upprepa samma lögner, som om de inte hade bemötts.

Artikeln du länkade till innehåller de lögner du har papegojat, så efter mycket tjatande kanske du nu faktiskt har berättat varifrån du fått dem. Det gör det möjligt att åter fokusera på mediakriget om mångkulturen.

Moon of Alabamas infallsvinkel är att Noam Chomsky inte har gjort något fel eftersom det inte finns bevis för att han är pedofil. Det säger ingenting om Epsteins skuld, eller för den delen Chomskys. Artikeln bemöter en troligen fiktiv konspirationsteori om att Epstein utpressade Chomsky. Det är varken vad kritiken emot Epstein eller Chomsky går ut på, så alltihop bygger på ett halmgubbeargument. Därefter följer lögner där Epsteins välbelagda brottslighet (förlikningar med hundratals flickor, Ghislaine Maxwells dom för människohandel med vita slavar, korrupt samröre med Mandelson m.m.) trollas bort. Argumentationen faller ner i ren libertariansk-pedofilsemantisk subkulturell jargong, vilket för alla med minsta erfarenhet av diskussioner på Internet är detsamma som ett polemiskt självmord.
Senast redigerad av Nix-registret 2026-03-05 kl. 21:27.
Citera
2026-03-05, 22:58
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Svenshult

Sverigedemokraterna är ett kompromissparti för politiska högerströmningar som funnits sedan 1880-talet. När SD kom till 1988 hade partiet två övergripande mål; 1) Värna demokratin och 2) Införa en restriktiv invandringspolitik.

Namnet Sverigedemokraterna, härstammar ur de två övergripande målen och syftar till förklara för väljarna och medlemmarna att SD inte var nynazistiskt, fascistiskt eller reaktionärt konservativt parti, men ett demokratiskt invandringkritiskt parti. Utöver de två övergripande målen formas politiken a medlemmarna och anpassas efter de politiska omständigheterna - inom ramen för nationalismen.

Sverigedemokraterna skapades medvetet som ett ideologiskt och politiskt flexibelt parti. Det är ett invandringkritiskt "catch all" parti. Partiet expanderade kraftigt efter 1995 genom att låta mindre organisationer och partier gå upp i Sverigedemokraterna. Björn Söder gick med i partiet 1995 och Richard Jomshof gick med i partiet 1998. Båda kom från populistiska lokala Framstegspartiet.

Sverigedemokraterna adopterade en mjukt islamkritisk hållning omkring 1995. Partiet inte hade mer än åtta kommunala mandat efter riksdagsvalet 1998. Utrikespolitiken var inte en prioritet för medlemmarna bortom kritiken mot Nato och EG (senare EU). Björn Söder var redan en varm Israelvän som tonåring och Jomshof betraktade sig som politiskt liberal.

Sverigedemokraterna är det enda partiet i Sverige som plockade upp Kontra-jihadismen även om L, M och KD samt medier så som Svenska Dagbladet plockade upp element av den. Kontra-Jihadismen härstammar från en primärt akademisk debatt som fördes mellan 1960-1980 om Orientalismen.

Sionistiska amerikanska och israeliska tankesmedjor tog fasta på debatten i slutet av 1970-talet och mejslade fram ideologin som kom att kallas för Kontra-Jihadismen. Det är en ideologi som sammanför liberalism, islamkritik, sionism och invandringskritik. Den var etablerad från mitten av 1980-talet.

I slutet av 1980-talet plockade liberala partier and alternativa högerpartier upp den. Danmark och Norge var antagligen det första nordiska länder där den etablerades vid ett tidigt 1990-tal. SD var inte först på bollen. För ett parti som SD passade den kontra-jihadistiska ideologin dem politiskt.

För det första har Sverige en (hyper)liberal befolkning. Liberalism tilltalar väljarna. Sionismen reducerar antisemitstämpeln som lades på SD i början av 1990-talet. Invandringskritiken får en icke-etnisk karaktär eftersom den riktas mot muslimer eller ett abstrakt "Islam". Vidare ger Islamkritiken utrymme att kritisera liberala och socialistiska partier för deras ovilja att diskutera muslimsk identitetspolitik.

När Jimmie Åkesson tog över SD år 2005 cementerades han den pro-israeliska islamkritiska position. Ekerothbröderna gick med SD år 2006. Båda var aktiva sionister i Lunds studentkretsar. Ted Ekeroth fick Herzel award av World Zionist Organization (WZO) år 2011 för sitt arbete för Israel. De var de inte dem inkorporerade sionistisk och islamkritisk position i partiet. Dessa var redan existerande sedan ett decennium tillbaka.

SD tonade ned kontra-jihadismen som överideologi när förlorade popularitet omkring 2012 på grund av terroristdådet i Norge. Senare lanserade partiet en anglosaxisk (social)konservatism som partiet tagit till sig på grund av sitt medlemskap i Nigel Farage EU-grupp EFDD och sedan ECR-gruppen. Kent Ekeroth fasades ut ur riksdagspolitiken efter valet 2018.

SD fick 17.5% i valet 2018 och partiet hade sedan valet 2014 dragit till sig nya typer av medlemmar. Många av dem kristna sionister från KD och frikyrkorna men också många pro-israeliska borgerliga väljare. SD var ett annat parti år 2018 än det 1998. Efter valet 2018 började SD och förberedda sig för att kommande samarbete med de borgerliga partierna.

Efter 2022 har Sverigedemokraterna tagit ställning för Nato, EU och israeliska krig. Det sistnämnda var inte första gången. Redan under andra intifadan (2000-05) tog SD ställning för Israel om än betydligt mer försiktigt än de idag. En av de senare konflikterna mellan SD och konkurrenten ND (2001-14) handlade om Israel utöver den stora konflikten om vilka som skall inkluderas i den en svensk etnicitet.

Till skillnad från vad många kanske föreställer sig är svenskar tämligen positiva till Israel. Indikator, 8 december, 2024 gav oss dessa procentsiffror (som jag sedan [metodologiskt slarvigt] applicerar på valet 2022);
Positiva till Israel

X. KD: 72% (345 712 väljare, positiva: 248,912.64)
X. SD: 70% (1 330 325 väljare, positiva: 931,227.5)
X. M : 57% (1 237 428 väljare, positiva: 705,333.96)
X. S : 40% (1 964 474 väljare, positiva: 785,789.6)
X. L : 39% (298 542 väljare, positiva: 116,431.38)
X. C : 39% (434 945 väljare, positiva: 169,628.55)
X. MP: 21% (329 242 väljare, positiva: 69,140.82
X. V : 13% (437 050 väljare, positiva: 56,816.5)

Totalt var 3,083,280.95 av riksdagspartiernas väljare positiva. Detta ger oss;

Riksdagspartierna (giltiga) röster: 6,377,718 (≈ 48.34% positiva)
Totalt antal röster (giltiga) röster: 6 477 794 (≈ 47.60% positiva)
Totala röster (Alla) röster: 6 547 625 (≈ 47.09% positiva)
Röstberättigade : Totalt: 7 775 390 (≈ 39.65% positiva)
Av dem som röstar på riksdagspartierna (giltiga röster) är 48.34% positiva till Israel. Detta är i december 2024 efter att ICC har efterlyst den israeliska regeringen. Det är först när alla röstberättigade inkluderas som siffran faller till 39.65% positiva. Siffran är dock hög med tanke på att media anklagar den israeliska regeringen för att begå folkmord.

Notera hur högt stödet för Israel är bland KD och SD-märkta väljare. Om SD och KD inte tagit en pro-Israelisk position hade riskerat att förlora väljare. Det är också tämligen högt för M-väljarna. Både LUF och MUF har argumenterat för att folkrätten skall avskaffas. Detta är extremt men fångar vad i alla fall eliterna inom riksdagspolitiken tycker och antagligen också aktiva L och M-medlemmar.

På X/Twitter har jag sett att Alice Teodorescu Måwe (KD), Simona Mohamsson (L), Fredrik Malm (L), Gulan Avci (L) och Romina Pourmokhtari (L) hyllar mordet på Ali Khamenei. Samtliga riksdagspartier inklusive Vänsterpartiet ställer sig positiva till den amerikanska och israeliska kriget mot Iran.

Även om stödet för Israel är stort hos väljarkåren kan detta få negativa ramifikationer i valet 2026 för alla parter förutom SD och KD. I slutändan handlar mycket av politiken om att implementera den politik som väljarna vill ha. Tyvärr är en stor andel av väljarna och då i synnerhet KD och SD-väljarna lojala till Likud-regeringens politiska projekt i mellanöstern.

Ett av de större missförstånden i tråden är att väljarna inte har förmåga att bilda sin egen uppfattning och saknar förmåga att se bortom media. Jag påpekade tidigare i tråden att medias påverkan på väljarbeteende är mindre än vad många faktiskt tror;
Specifically, my results in column (1) indicate that a 10% increase in the fraction of liberal-leaning news framing is associated with a 4.9% increase (t-statistic of 4.22) in the fraction of votes for the Democratic presidential candidates, and a 10% increase in the fraction of conservative leaning framing is associated with a 5.6% decrease (t-statistic of 3.95) in voting for the Republican candidates. [...] In a smaller and more recent sub-sample from 2000 to 2021, the magnitude of this effect is slightly smaller (column 2), the effect of a 10% increase in left-leaning framing is reduced to 2.1% (t-statistic of 3.43) and the effect of right-leaning framing becomes insignificant (t-statistic of 0.24). (s. 44-45)

https://dash.harvard.edu/server/api/core/bitstreams/f60f6a1c-7089-4300-b45f-3c097a6a4aa4/content
Amerikanerna har förvisso en extremt liten tilltro till media men jag betvivlar att den är särskilt hög i Sverige. Det kanske inte är en hemlighet att västerländska väljare föredrar Israel (en demokratisk liberal stat - i alla fall på pappret) över islamistiska Iran och Hamas. Således, det ligger i partiernas intresse att opinionsbilda för Israel för det är vad väljarna vill höra.

Med det sagt, en majoritet (om än liten) är negativ till Israel. Vad SD står i Israel-Palestina konflikten och att partiet de facto är sionistiskt har varit i allmän kännedom under två decennier. Det är också den typen av väljare (kristna sionister, borgerliga medelklassväljare positiva till Israel osv.) som söker sig till 2026 års version av Sverigedemokraterna. Det är vad SD står för. Till och med pro-israeliska SKMA och Expo är medvetna om att SD är det mest pro-israeliska partiet i Sverige. Deras motstånd mot SD bottnar i partiets invandringskritik och inte partiets syn på Israel.
Senast redigerad av Edgerton 2026-03-05 kl. 23:16.
Citera
2026-03-05, 23:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nix-registret
Bevisen finns i de dokument som har offentliggjorts, från rättsfallen och i Epsteinakterna. Där framgår omfattande brottslighet, såväl korruption (som lett till flera arresteringar) och sexbrott emot hundratals flickor, inklusive sexslaveri och våldtäkter. Därtill framgår Epsteins starka judiska identitet, förakt för icke-judar och lobbande för judiska och israeliska politiska intressen, t.ex. krig mot Iran.

Detta har jag skrivit upprepade gånger till dig och de andra Epstein-försvararna i tråden. Jag har länkat till artiklar till stöd för sakpåståenden. Du väljer att inte låtsas om det och återgår snabbt till att upprepa samma lögner, som om de inte hade bemötts. Artikeln du länkade till innehåller de lögner du har papegojat, så efter mycket tjatande kanske du nu faktiskt har berättat varifrån du fått dem.

Infallsvinkeln där är att Noam Chomsky inte har gjort något fel eftersom det inte finns bevis för att han är pedofil. Det säger ingenting om Epsteins skuld, eller för den delen Chomskys. Artikeln bemöter en av allt att döma fiktiv konspirationsteori om att Epstein utpressade Chomsky. Det är varken vad kritiken emot Epstein eller Chomsky går ut på, så alltihop bygger på ett halmgubbeargument. Därefter följer lögner där Epsteins välbelagda brottslighet (förlikningar med hundratals flickor, Ghislaine Maxwells dom för människohandel med vita slavar, korrupt samröre med Mandelson m.m.) trollas bort. Argumentationen faller ner i ren libertariansk-pedofilsemantisk subkulturell jargong, vilket för alla med minsta erfarenhet av diskussioner på Internet är detsamma som ett polemiskt självmord.
Jag vill minnas att jag citerade Moon of Alabama och jag skall citera det igen;

Citat:

(...)

Jeffrey Epstein was notoriously involved in sexual activities (not intercourse) with female teenagers. In the known cases the youngest was fourteen at the time of her first encounter with Epstein (but had been told to lie to Epstein about her age before meeting him). There is no suspicion and no credible allegation that Epstein did ever do anything sexual with prepubescent children.

The girls were paid by Epstein to perform massages on him while being bare breasted or naked. While they were doing so he tended to masturbate. These contacts were consensual. No force was applied. The girls received $200 to $300 for each session. That’s a lot of money for an hour long effort for someone at that age. It is certainly a weird habit for Epstein to have but it had nothing to do with pedophilia.

(...)

There is no evidence that Epstein, on his island or wherever, ever committed any ‘sex crimes’. Macleod does not and can not even name one.

(...)

One wonders why girls who were paid to do consensual massages are suddenly classified as ‘survivors’. There are no allegation that any of them has ever been forced or threatened. These weren’t ‘survivors’ and not even ‘victims’ but service providers. That is exactly why no criminal procedure was initiated over most of those cases.

(...)

Having consensual intercourse with a person a day before that person’s 18th birthday is not a crime in most of the world. It is certainly not ‘related to child sex crimes’ as Macleod asserts.

(...)

Maclead forgets to mention that the FBI found Virginia Giuffre to be a notorious liar. The FBI did a deep dive into the Epstein case and found little to no evidence of what Giuffre had claimed:

Moon of Alabama är inte på något sätt en försvarare av sexualbrott mot barn och det är knappast någon som skulle beskrivas som libertarian, sexliberal eller sionist. Epsteinskandalen riskerar att få en "pizza gate" stämpel givet alla de konspirationsteorier som florerar. Ofta initierade av media. Jag spekulerar gärna själv men jag erkänner att jag inte kan bevisa allt. Jag är öppen med att jag spekulerar. Jag kan erkänna att min uträkning jag gjorde till Svenshult är metodologiskt slarvig men gjorde den för att visualisera vad väljarna tycker om Israel. Som jag påpekat tidigare är Epsteinfallet intressant för det avslöjar vår egen elit sociala liv men jag är skeptisk till det ligger något djupare bakom detta - bortom att rika politiker, kändisar och rika människor köper sexuella tjänster av vuxna människor.

Men det är klart. Du kan väl dra fram något ur dokumenten som indikerar detta;
". Där framgår omfattande brottslighet, såväl korruption (som lett till flera arresteringar) och sexbrott emot hundratals flickor, inklusive sexslaveri och våldtäkter"
Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Bevis blir bevis när de läggs fram i domstol eller i vetenskaplig forskning. Innan förhör eller andra typer av rättsliga förfaranden genomförts finns bara indicier. Vissa uppgifter gör gällande att bara 3 % av all data offentliggjorts. Klart är att i vart fall ca. 2,5 miljoner dokument inte offentliggjorts. Med tanke på att offentliggörandet tog mer än ett år så har det nog tyvärr funnits tid att städa undan information. Det är inte frågan om arkiv där mejl har samlats systematiskt utan det är fråga om utskrifter av information. En intressant detalj bland många är att särskilt åren kring 11 september händelserna innehåller väsentligt färre mejl mm. än både tiden innan och efter.
Det finns indicier att att Epstein sålt information till Mossad och gjort bra mycket mer än det han är dömd för men han är inte dömd för det. Precis som du påpekar finns det 2.5 miljoner (plus) fler dokument som inte har släppts. Nixregistret drar långtgående slutsatser genom att läsa sensationsmedia. Det betyder inte att det finns mer att säga om det här fallet. Jag tror jag var först i tråden om att spekulera om Mossadkopplingen.

Precis som Max Blumenthal (och det är knappast någon som är positiv till Israel) påpekade är det inte helt begåvat att reproducera liberal sensationsmedias skriverier om det här fallet. Jag är alltid skeptisk när liberala medier hävdar att de är på "barnens sida". Om det är någon som inte är på barns sida är det liberaler. De vill däremot läsa människors privata korrespondens och inskränka våra fri och rättigheter. Jag kan tänka mig att Epsteinfallet kommer användas på det sättet.
Senast redigerad av Edgerton 2026-03-05 kl. 23:28.
Citera
2026-03-05, 23:46
Medlem
Citat:
Jag vill minnas att jag citerade Moon of Alabama och jag skall citera det igen;

Det finns indicier att att Epstein sålt information till Mossad och gjort bra mycket mer än det han är dömd för men han är inte dömd för det. Precis som du påpekar finns det 2.5 miljoner (plus) fler dokument som inte har släppts. Nixregistret drar långtgående slutsatser genom att läsa sensationsmedia. Det betyder inte att det finns mer att säga om det här fallet. Jag tror jag var först i tråden om att spekulera om Mossadkopplingen.

Precis som Max Blumenthal (och det är knappast någon som är positiv till Israel) påpekade är det inte helt begåvat att reproducera liberal sensationsmedias skriverier om det här fallet. Jag är alltid skeptisk när liberala medier hävdar att de är på "barnens sida". Om det är någon som inte är på barns sida är det liberaler. De vill däremot läsa människors privata korrespondens och inskränka våra fri och rättigheter. Jag kan tänka mig att Epsteinfallet kommer användas på det sättet.

Den alltid intressante Ron Unz skrev för en kort tid om pizzagate. Han verkar vara av den uppfattningen att pizzagate hade en koppling till Epstein - men att affären framgångsrikt tystades ned när det var aktuellt.

Citat:
Does it seem plausible that the Epstein Files would contain “hundreds of references to pizza” if the actual food were the intended meaning? Did Epstein and his ultra-elite circle of friends enjoy eating pizza so much that they would constantly mention it in their important emails?

https://www.unz.com/runz/american-pravda-nick-fuentes-tucker-carlson-jeffrey-epstein-and-pizzagate/

Hela det ständiga malandet om sexbrottslingen är ett sätt att avleda uppmärksamheten från de mer kontroversiella frågorna kring fenomenet Epstein.

Men det finns ju de debattörer som döpt om Operation Epic Fury till Operation Epstein Fury. Kanske finns det ett korn av sanning i det?

https://www.youtube.com/watch?v=t4QrsHs8o9I

Om inte annat så är det en njutning att lyssna till så strålande retorik. Det görs inte politiker som George Galloway numera.
Citera
2026-03-06, 19:27
Medlem
Citat:
Siffran är dock hög med tanke på att media anklagar den israeliska regeringen för att begå folkmord.

Här tappade du nog masken, ändå? Det är media som anklagar? Det är ju en tankefigur som bara en part i målet skulle använda. Alla välinformerade icke-sionister vet ju att mycket av det mest graverande som sker, tvärtom underrapporteras i media.

Idén att Israel blir orättvist behandlat i media, delar du och Flam (föruom mycket annat tankegods). Det är bara att sakligt jämföra tonläget mot Ryssland, Iran, Serbien eller Sydafrika och fråga sig varför lika eller värre beteende från Israel öppet får försvaras i statsmedia.

Lika osakligt är resten av ditt resonemang: folkopinionen styr partierna och tvingar SD att vara sionister, men inte V att vara anti-sionister? Ständiga sionistska krig som i decennier lett till migration av muslimer, är alltså det som SD-väljarna kräver? SD har ju varit bergfast sionistiska, vilket alla vetat om!

Konstigt då att SDU som efter riksdagsinträdet, inifrån SD förespråkade en tvåstatslösning, aldrig blev interndemokratiskt besegrade utan helt sonika uteslöts. Ungefär som misshagliga personer i S och V uppenbarligen kan rensas ut, trots att de ligger bättre i linje med väljaropinionen. Nästan som om sionistisk påverkan går uppifrån-ned, eller hur?

Jag stipulerar att bara aktivt missledda svenska väljare skulle få för sig att vara sionister, eftersom sionismens följder är så objektivt katastrofala för Sverige. Just nu har vi sionist-priser vid pumpen, vilket kan följas av sionist-inflation och sionist-nedläggningar av svenska företag. Snart nog kanske ny vågor av sionist-invandring och sionist-islamism riktad mot shia-muslimer och européer - om inte sionistiska krig fällt sekulära regimer i Syrien och Irak hade varken yazidiska flickor blivit sexslavar eller Bataclán-massakern hänt.

Religiösa stollar är också aktivt missledda och därtill en extremt marginell företeelse i väljarkåren: att de är överrepresenterade som representanter i SD och KD, har inget med väljarbasen att göra utan bevisar bara hur snedvriden selektionen av politiska företrädare kan vara i kapade partier.
Senast redigerad av oyto 2026-03-06 kl. 19:37.
Citera
2026-03-06, 20:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oyto
Här tappade du nog masken, ändå? Det är media som anklagar? Det är ju en tankefigur som bara en part i målet skulle använda. Alla välinformerade icke-sionister vet ju att mycket av det mest graverande som sker, tvärtom underrapporteras i media. Idén att Israel blir orättvist behandlat i media, delar du och Flam (föruom mycket annat tankegods).
Du övertolkar eller missförstår det jag skrev.

Citat:
Det är bara att sakligt jämföra tonläget mot Ryssland, Iran, Serbien eller Sydafrika och fråga sig varför lika eller värre beteende från Israel öppet får försvaras i statsmedia. Lika osakligt är resten av ditt resonemang: folkopinionen styr partierna och tvingar SD att vara sionister, men inte V att vara anti-sionister? Ständiga sionistska krig som i decennier lett till migration av muslimer, är alltså det som SD-väljarna kräver? SD har ju varit bergfast sionistiska, vilket alla vetat om!
Du läser inte det jag skriver. Jag har hela tiden skrivit att väljarbeteende har fler förklaringar.

Citat:
Konstigt då att SDU som efter riksdagsinträdet, inifrån SD förespråkade en tvåstatslösning, aldrig blev interndemokratiskt besegrade utan helt sonika uteslöts. Ungefär som misshagliga personer i S och V uppenbarligen kan rensas ut, trots att de ligger bättre i linje med väljaropinionen. Nästan som om sionistisk påverkan går uppifrån-ned, eller hur?
Som jag påpekat tidigare är SD-väljarna positiva till Israel och var det även när SDU uteslöts. Det är kanske ingen hemlighet att partieliten i S och V är positiva till Israel

Citat:
Jag stipulerar att bara aktivt missledda svenska väljare skulle få för sig att vara sionister, eftersom sionismens följder är så objektivt katastrofala för Sverige. Just nu har vi sionist-priser vid pumpen, vilket kan följas av sionist-inflation och sionist-nedläggningar av svenska företag. Snart nog kanske ny vågor av sionist-invandring och sionist-islamism riktad mot shia-muslimer och européer - om inte sionistiska krig fällt sekulära regimer i Syrien och Irak hade varken yazidiska flickor blivit sexslavar eller Bataclán-massakern hänt.

Religiösa stollar är också aktivt missledda och därtill en extremt marginell företeelse i väljarkåren: att de är överrepresenterade som representanter i SD och KD, har inget med väljarbasen att göra utan bevisar bara hur snedvriden selektionen av politiska företrädare kan vara i kapade partier.
Jag håller inte med dig om att väljarkåren saknar inflytande på partiernas politik. Jag har redan förklarat varför i tidigare inlägg.

Citat:
Ursprungligen postat av Ottokar
Den alltid intressante Ron Unz skrev för en kort tid om pizzagate. Han verkar vara av den uppfattningen att pizzagate hade en koppling till Epstein - men att affären framgångsrikt tystades ned när det var aktuellt.

https://www.unz.com/runz/american-pravda-nick-fuentes-tucker-carlson-jeffrey-epstein-and-pizzagate/

Hela det ständiga malandet om sexbrottslingen är ett sätt att avleda uppmärksamheten från de mer kontroversiella frågorna kring fenomenet Epstein.

Men det finns ju de debattörer som döpt om Operation Epic Fury till Operation Epstein Fury. Kanske finns det ett korn av sanning i det?

https://www.youtube.com/watch?v=t4QrsHs8o9I

Om inte annat så är det en njutning att lyssna till så strålande retorik. Det görs inte politiker som George Galloway numera.

Skall citera mer ur Ron Unzs artikel,
One point that Fuentes repeatedly emphasized was that despite so many wild claims floating around on social media, he hadn’t seen any “smoking guns” anywhere in the Epstein Files. So although it was possible that Epstein had done some of the horrible things widely attributed to him, there didn’t seem any evidence in the documents that had so far been released.

I’d been very skeptical of the lurid stories of Satanic rituals and raped and murdered children, suspecting that they had been promoted to distract people from the real nature of Epstein’s crimes, and Fuentes took a very similar position.

But unlike me, he’d spent some time on Twitter looking into those bizarre claims and had debunked some of the more popular of these. Just as I suspected, most of that evidence was basically either misinterpreted or even fabricated.

He cited quite a number of such items, including those produced by simple OCR errors. For example, in one document the word “Bank” had been mistakenly rendered “Baal,” then widely distributed as proof of Epstein’s demon-worship. In another case, a reference to the age of a 19-year-old Brazilian girl had been rendered as “=9” then cited as proof of pedophilia.

One photo had shown Epstein with a young girl seated on his lap, but the girl turned out to be his own god-daughter, with her billionaire father, an Epstein ally, sitting nearby. An alleged reference to young children had instead been a reference to a New York City street address.

There were also fraudulent examples, some of which had attracted hundreds of thousands or even millions of views on Twitter. A video clip allegedly showed Epstein torturing a naked young woman had been widely circulated but it had been extracted from a sadomasochistic pornography film. A photograph showing a young girl lying bound was actually a doctored version of a different image that had been sitting on the Internet for many years.

Ron Unz är också skeptisk till det som skrivs om Epstein och Unz är någon som gärna gräver ned sig konspirationsteorier.
Senast redigerad av Edgerton 2026-03-06 kl. 21:16.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in