2021-11-07, 21:25
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Polisen kanske håller koll på hans twitter eller så ringde Henko till polisen och berättade att M skulle komma. Vilket av följande scenarion tror du är mest troliga?
Jag tror inte att Polisen frihetsberövar nån endast baserat på vad Henrik säger. I det här fallet fanns det fog för Polisen att agera iom. att tjackisen och hans kompisar pratade öppet om besöket och hur resan delfinansierats av nassar. Men det är väl sannolikt att Henrik tipsade Polisen om vad som pågick.

Citat:
Ursprungligen postat av Nille1990
Nej vi har alla sett hur kvinnor och män som får mothugg av Henrik kallar honom obehaglig, men du duckar sakfrågan. Vilka på IRM har Henrik varit obehaglig/hotfull/sexistisk mot? Vilka är dessa kvinnor som jobbat med IRM som han varit så hemsk mot?
När Nytorgprinsessa nämnde att Henrik ska ha varit "obehaglig" mot rasifierade kvinnor, så gissar jag att hen syftar på det här:

https://nyheteridag.se/braket-mellan-politism-och-interasistmen-du-trakasserar-rasifierade-tjejer/

Kort sagt handlar det om att Henrik ifrågasatte dåvarande Politism-skribenten Julia Cagans uttalanden på sociala medier. När Henrik inte nöjde sig med hennes svar, tog hennes kollega Kawa Zolfagary det som intäkt för att Henrik är obehaglig mot (många) rasifierade kvinnor. ¯\_(ツ)_/¯
Citera
2021-11-07, 21:48
Medlem
postvagns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Det är väl uppenbart att Myra inte såg det på samma sätt. Frågan är väl snarare varför Axel och Henrik valde att ta upp ämnet även om det upplevdes som kränkande av Myra. Även om Myra glömt att läsa något dokument så hade de kunnat ta hänsyn till detta.

Simps brukar ju oftast vara killar. Typisk beteende för en kille som simpar.
Citera
2021-11-07, 22:09
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChipChipChip
Jag tror inte att Polisen frihetsberövar nån endast baserat på vad Henrik säger. I det här fallet fanns det fog för Polisen att agera iom. att tjackisen och hans kompisar pratade öppet om besöket och hur resan delfinansierats av nassar. Men det är väl sannolikt att Henrik tipsade Polisen om vad som pågick.

När Nytorgprinsessa nämnde att Henrik ska ha varit "obehaglig" mot rasifierade kvinnor, så gissar jag att hen syftar på det här:

https://nyheteridag.se/braket-mellan-politism-och-interasistmen-du-trakasserar-rasifierade-tjejer/

Kort sagt handlar det om att Henrik ifrågasatte dåvarande Politism-skribenten Julia Cagans uttalanden på sociala medier. När Henrik inte nöjde sig med hennes svar, tog hennes kollega Kawa Zolfagary det som intäkt för att Henrik är obehaglig mot (många) rasifierade kvinnor. ¯\_(ツ)_/¯
Där framgick också att Johansson antog den falska nätidentiteten av en rasifierad kvinna, för att under kvinnlig, rasifierad pseudonym kunna verka obehindrat bland dessa kvinnliga, rasifierade kroppar. Entusiasmen hos honom verkar hög.
Citera
2021-11-07, 22:52
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Där framgick också att Johansson antog den falska nätidentiteten av en rasifierad kvinna, för att under kvinnlig, rasifierad pseudonym kunna verka obehindrat bland dessa kvinnliga, rasifierade kroppar. Entusiasmen hos honom verkar hög.
Menar du att Henrik klädde ut sig till Madea?
Citera
2021-11-07, 23:12
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Menar du att Henrik klädde ut sig till Madea?
Nej, han tog en pseudonym i stil med "Leila Al-Haq" (något rasifierat i alla fall) och opererade bland de andra käringarna på Facebook, i någon grupp för rasifierade, men blev dessvärre avslöjad och uthängd.
Citera
2021-11-07, 23:56
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Nej, han tog en pseudonym i stil med "Leila Al-Haq" (något rasifierat i alla fall) och opererade bland de andra käringarna på Facebook, i någon grupp för rasifierade, men blev dessvärre avslöjad och uthängd.
Sjukt kul om det stämmer. Varför gjorde han det? Letade efter skit som Julia Cagan skrivit?
Citera
2021-11-08, 00:46
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Sjukt kul om det stämmer. Varför gjorde han det? Letade efter skit som Julia Cagan skrivit?
Det var iänge sedan och jag har glömt detaljerna. Jag har för mig att någon av altmedierna rapporterade. Varför? Jo, Henko är härsklysten och vill att folk ska tycka och göra som han vill. Hålls de då i en sluten grupp där han inte får vara med, då blir transandet sista chansen att få vara någon.

Transandet inskränkte sig tiil en stulen bild på en arabisksa, några silikonpattar blev det aldrig. Om han letade skit från Cagan? Sover björnar i skogen?
Citera
2021-11-08, 01:51
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Det var iänge sedan och jag har glömt detaljerna. Jag har för mig att någon av altmedierna rapporterade. Varför? Jo, Henko är härsklysten och vill att folk ska tycka och göra som han vill. Hålls de då i en sluten grupp där han inte får vara med, då blir transandet sista chansen att få vara någon.

Transandet inskränkte sig tiil en stulen bild på en arabisksa, några silikonpattar blev det aldrig. Om han letade skit från Cagan? Sover björnar i skogen?
Som sagt, kul om det stämmer att han försökt wallraffa som en rasifierad kvinna. Men samtidigt ser jag inget problem i det om syftet var att följa vad Cagan skrev i dessa grupper.
Citera
2021-11-08, 02:02
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Så här skriver Axel om mig på Haveristerna 2.0:
-" stämningen i flashback-tråden just nu: "HOES MAD". alma/nytorgsprinsessa sitter och kallar mig feg samtidigt som hon fortsätter med sina fria fantasier både gällande det redaktionella arbetet på irm och hur det gått till bakom kulisserna i haveristerna. otroligt att en pantad socionom med huvudrollsinnehavarsyndrom har en sådan otrolig insikt i allt detta "-

Alma är alltså en verklig person som de luskat reda på saker och ting om. Inte mitt problem kanske men extremt otrevligt för henne att läsa Axels utgjutelser med tanke på hur långt de här herrarna är villiga att gå.

För ett år visste de att jag var en kvinna som kallades Loke xxx. Henne gick Henrik till frontalangrepp mot och yes, hon upplevde det som både hotfullt och obehagligt ...:- Vi vet vem Du är:- Finns skärmdump men behöver isåfall hjälp med att avmaska namnen eftersom det rör sig om "verkliga" personer.

Så Axel du som tycker jag är så feg. Vågar du eller Henrik svara i tråden på vad ni bygger att jag skulle vara "Alma" i år och "Loke" förra året. Båda är ju verkliga personer.

Vidare vore det intressant att veta om all er research om påstådda stalkare med oändligt antal konton är lika illa underbyggt. Ert stoltserande om att alltid ha på fötterna innan ni publicerar är ju uppenbart bullshit.

Så Axel eller Henrik, visa lite mod och svara på min fråga annars vette fan hur det här ska sluta.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2021-11-08 kl. 02:11.
Citera
2021-11-08, 09:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Alma är alltså en verklig person som de luskat reda på saker och ting om. Inte mitt problem kanske men extremt otrevligt för henne att läsa Axels utgjutelser med tanke på hur långt de här herrarna är villiga att gå.

För ett år visste de att jag var en kvinna som kallades Loke xxx. Henne gick Henrik till frontalangrepp mot och yes, hon upplevde det som både hotfullt och obehagligt ...:- Vi vet vem Du är:- Finns skärmdump men behöver isåfall hjälp med att avmaska namnen eftersom det rör sig om "verkliga" personer.

Så Axel du som tycker jag är så feg. Vågar du eller Henrik svara i tråden på vad ni bygger att jag skulle vara "Alma" i år och "Loke" förra året. Båda är ju verkliga personer.

Jag har inte hört vad som sägs i avsnittet men jag förstår inte riktigt varför Henrik droppar namn, han skriver ju i nåt SMS att han vill ”värna din integritet”?
https://twitter.com/LoanSundman/status/1452161504715935745
Citera
2021-11-08, 10:00
Medlem
ChipChipChips avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hamid
Jag har inte hört vad som sägs i avsnittet men jag förstår inte riktigt varför Henrik droppar namn, han skriver ju i nåt SMS att han vill ”värna din integritet”?
https://twitter.com/LoanSundman/status/1452161504715935745
Vad jag förstått är SMSet skickat till nättrollet Glam/Casvaluir.
Citera
2021-11-08, 10:28
Medlem
Citat:
Vad jag förstått är SMSet skickat till nättrollet Glam/Casvaluir.

Jasså, vem påstår det?

Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Har det hänt nåt?

Jag har följt denna tråd länge utan att skriva något och det enda ovanliga som har hänt är att mängder av enformiga konton som gasligthar och ifrågasätter andra konton har dykt upp. Exempel:

Citat:
Men nu är det plötsligt inte intressant att diskutera? Säg mig, vad hände mellan då och nu?

Citat:
Ursprungligen postat av Blondsingel
Jo men om du kunde svara på frågan.

Citat:
Försök besvara frågan utan att skriva en jävla uppsats.

Citat:
Ursprungligen postat av postvagn
Eller så är "någon" rädd för att hängas ut i nästa avsnitt. Tokigt hur det kan bli så där...

Citat:
Du borde väl åtminstone kunna ge några namn eller ungefärlig period när de skulle varit aktiva?

Citat:
Vänligen svara på min fråga:

Citat:
Förresten. Du svarade inte på min fråga

Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
och frågade dig en fråga. Noterar att du duckar att svara.

Man börjar skönja varför

+ väldigt många fler ”men svara på min fråga” och liknande kommentarer som inte tillför något mer än att man försöker underminera andra kontons trovärdighet. Man öppnar inte flashback för att fylla i ett frågeformulär, då hade man nog istället valt att frivilligt anmäla sig till SIFO-undersökningar.

I övrigt mobbar Axel folk som vanligt på Twitter och i podden. 9/10 av hans Twitter-aktivitet handlar om att mobba någon. Det kan vara allt från body-shaming till hur bra de skriver. Så egentligen har det inte hänt något nytt utan är samma gamla vanliga.
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-08 kl. 10:56.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in