2021-10-23, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Tycker du fortfarande cp-barnen från Exakt24 är "modiga" efter den lilla exposén i senaste Haveristerna över deras fulklippning, lögner och egna hot mot olika privatpersoner? Försök besvara frågan utan att skriva en jävla uppsats.

Tycker det är modigt av vilken tonåring som helst att våga konfrontera en sådan hotfull person som Henrik. Modigt är naturligtvis inte lika med rätt.
Citera
2021-10-23, 10:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Tycker det är modigt av vilken tonåring som helst att våga konfrontera en sådan hotfull person som Henrik. Modigt är naturligtvis inte lika med rätt.

Dom var två mot en plus hade backup av en dömd mördare. Var det inte i själva verket modigt av Henko att gå ut och konfrontera dem? De visst ju inte på förhand att han skulle komma ut, eller hur?

Var det också modigt av dem att åka hem till en småbarnsfamilj några veckor tidigare? Jag menar, ett dagisbarn öppnade ju dörren? Modigast kanske att som ett runkmongo stå och stirra in genom deras glasruta och slicka sig liderligt om läpparna?
Citera
2021-10-23, 10:56
Medlem
Citat:
Dom var två mot en plus hade backup av en dömd mördare. Var det inte i själva verket modigt av Henko att gå ut och konfrontera dem? De visst ju inte på förhand att han skulle komma ut, eller hur?

Var det också modigt av dem att åka hem till en småbarnsfamilj några veckor tidigare? Jag menar, ett dagisbarn öppnade ju dörren? Modigast kanske att som ett runkmongo stå och stirra in genom deras glasruta och slicka sig liderligt om läpparna?

Du ställer många frågor om sådant som de flesta, även jag, inte tycker något alls om; är varken insatt eller intresserad, men du som är så engagerad i saken kanske berätta för oss andra vad du tycker istället och besvara dina egna frågor?

Annars ställer nog strax någon annan här i tråden upp på din ”intervju”.
Citera
2021-10-23, 11:04
Medlem
Vad tillför Sanna till podden? Hon sa typ fyra ord på två timmar när Mattias Wåg var gäst.

Märks att hon mest är intresserad av att följa instagrammare, tiktok och mammaforum.
Citera
2021-10-23, 11:07
Medlem
Citat:
Du ställer många frågor om sådant som de flesta, även jag, inte tycker något alls om; är varken insatt eller intresserad, men du som är så engagerad i saken kanske berätta för oss andra vad du tycker istället och besvara dina egna frågor?

Du har själv oombedd gett ditt omdöme om de här nazistgossarna tidigare och nu har podden Haveristerna gjort tre timmar podd om dem och deras kollegor; ganska rimligt diskussionsämne i en tråd som handlar om den aktuella podden, tycker du inte? Men nu är det plötsligt inte intressant att diskutera? Säg mig, vad hände mellan då och nu?
Citera
2021-10-23, 11:10
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Vad tillför Sanna till podden? Hon sa typ fyra ord på två timmar när Mattias Wåg var gäst.

Märks att hon mest är intresserad av att följa instagrammare, tiktok och mammaforum.

Inget fel med det egentligen. Det är inte riktigt hennes ämne, och det kan väl jämföras med att Axel satt tyst och i princip somnade när hon roddade Vulverine-avsnittet.

Sen är hon väl mycket yngre än gubbarna? Stor del av första Wåg-avsnittet avhandlar personer och konstellationer på 90/00-tal. Hon lekte med barbiedockor medans vi som var ungdomar då kastade sten och slogs med varandra.
Citera
2021-10-23, 11:25
Medlem
Citat:
Du har själv oombedd gett ditt omdöme om de här nazistgossarna tidigare

Då har du missförstått något som jag har skrivit, men nu ska jag åka på en helgresa så har inte mer tid, nån annan kan nog ge dig svar på alla dina frågor som du riktar till just mig som inte ens visste vilka de där personerna, eller Exakt24, ens var innan jag såg Henriks videoklipp som han hade lagt upp. Trevlig helg.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-23 kl. 12:11.
Citera
2021-10-23, 11:51
Medlem
Sven-Gustafs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kjome-och-Renvall
Hon sa typ fyra ord på två timmar när Mattias Wåg var gäst.

Hon tillför godkännande från icke "horunge"-gapande håll, ett legitimerande av de två männen och deras fasoner.

"Hon är ju riktigt sansad och hon accepterar dem."
Citera
2021-10-23, 13:16
Medlem
Citat:
Då har du missförstått något som jag har skrivit, men nu ska jag åka på en helgresa så har inte mer tid, nån annan kan nog ge dig svar på alla dina frågor som du riktar till just mig som inte ens visste vilka de där personerna, eller Exakt24, ens var innan jag såg Henriks videoklipp som han hade lagt upp. Trevlig helg.

.. och på tal om det så vet jag fortfarande inte vilka de är. En Christ*an, som för mig bara var - och i viss mån fortfarande bara är - ett namn, som Henko försökte vinkla till att vara initiativtagare till och insamlare till en resa. Efter klippet Henko publicerade förstod jag att han var journalist. Jag har aldrig varit i kontakt med honom på något sätt eller haft samröre med honom. Jag visste inte ens att han bodde i Göteborg innan det där om rökbomben kom på tal.

Mitt engagemang bestod uteslutande i att kritisera fulvinklingen (vad gällde vem som betalade Jonas och MFs resa till Avesta) som gick ut på att ”sätta dit” varandra och även lägga skuld på helt andra. Vilka de respektive inblandade parterna råkade vara hade jag inget intresse av. Om man inte får engagera sig att kritisera något sådant utan att få skulden för att själv vara nån form av nazist-sympatisör, eller något annat lika löjligt, ja då vet jag faktiskt inte vad man får engagera sig i.

Jag har inte läst en enda Exakt24-artikel, förutom att kolla på filmerna med ”intervjun” av Henrik, och innan dess kände jag inte ens till dess existens. Jag har inte heller engagerat mig att nu i efterhand ta reda på vad Exakt24 är. Helt ofattbart att det behöver förtydligas, som att det förutsätts att man har full koll på alla personer och organisationer som existerar.

Nu ska jag fortsätta med min helg, så kan TranasByNight få god tid på sig att hitta på andra lögner om mig.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-10-23 kl. 13:56.
Citera
2021-10-23, 13:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sven-Gustaf
Hon tillför godkännande från icke "horunge"-gapande håll, ett legitimerande av de två männen och deras fasoner.

"Hon är ju riktigt sansad och hon accepterar dem."

Myra var mer påläst och hängde med i den politiska debatten. Sanna däremot har flera gånger i olika program frågat dom andra "vem är det?" eller "vad betyder det?".

Men det är mycket möjligt att det är ett smart drag med Sanna för att få fler yngre/tjejer till podden och bredda diskussioner mot nyare ämnen och yngre kändisar.
Citera
2021-10-23, 14:08
Medlem
Citat:

Synd. Vi kanske kan återgå till att diskutera den där släktforskningen du höll på med? Ge oss en liten summering av dina framsteg när du är åter från "helgresan". Tycker den också fått oförtjänt lite uppmärksamhet på sistone.
Citera
2021-10-23, 14:22
Medlem
Citat:
Synd. Vi kanske kan återgå till att diskutera den där släktforskningen du höll på med? Ge oss en liten summering av dina framsteg när du är åter från "helgresan". Tycker den också fått oförtjänt lite uppmärksamhet på sistone.

Men gud, tror även du att jag är den där Andr**s L*rs*n i L*r*m som Haveristerna planerar att hänga ut? Kort svar: det jag som anonym skriver på nätet om mig själv är till 80% osanning, och nej jag är inte ”casvaluir” på Twitter, och nej jag har inte släktforskat ett skit utan har bett en annan person göra det åt mig. På tal om min resa så är jag i bilen just nu faktiskt men såklart parkerad. Nu är det helg, slappna av och ta ledigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in