Citat:
Ursprungligen postat av
LinusSarud
Då har du missförstått något som jag har skrivit, men nu ska jag åka på en helgresa så har inte mer tid, nån annan kan nog ge dig svar på alla dina frågor som du riktar till just mig som inte ens visste vilka de där personerna, eller Exakt24, ens var innan jag såg Henriks videoklipp som han hade lagt upp. Trevlig helg.
.. och på tal om det så vet jag fortfarande inte vilka de är. En Christ*an, som för mig bara var - och i viss mån fortfarande bara är - ett namn, som Henko försökte vinkla till att vara initiativtagare till och insamlare till en resa. Efter klippet Henko publicerade förstod jag att han var journalist. Jag har aldrig varit i kontakt med honom på något sätt eller haft samröre med honom. Jag visste inte ens att han bodde i Göteborg innan det där om rökbomben kom på tal.
Mitt engagemang bestod uteslutande i att kritisera fulvinklingen (vad gällde vem som betalade Jonas och MFs resa till Avesta) som gick ut på att ”sätta dit” varandra och även lägga skuld på helt andra. Vilka de respektive inblandade parterna råkade vara hade jag inget intresse av. Om man inte får engagera sig att kritisera något sådant utan att få skulden för att själv vara nån form av nazist-sympatisör, eller något annat lika löjligt, ja då vet jag faktiskt inte vad man får engagera sig i.
Jag har inte läst en enda Exakt24-artikel, förutom att kolla på filmerna med ”intervjun” av Henrik, och innan dess kände jag inte ens till dess existens. Jag har inte heller engagerat mig att nu i efterhand ta reda på vad Exakt24 är. Helt ofattbart att det behöver förtydligas, som att det förutsätts att man har full koll på alla personer och organisationer som existerar.
Nu ska jag fortsätta med min helg, så kan TranasByNight få god tid på sig att hitta på andra lögner om mig.