2021-11-23, 23:46
Medlem
DumpsterFires avatar
Haveristerna verkar dock tryckt te m och hållen in i röven ordentligt. De har helt isolerat sig av rädsla plötsligt. De vågar inte ens ha öppna konton på twitter längre. Så jag antar att hållen skakar i hela skelettet. Vad fick dem att bli så extremt rädda plötligt? Jag har inget emot dem egentligen men detta är anmärkningsvärt. De drar ballarna åt sig plötligt efter all balltothewall. Var det för att polaren blev tagen och då vågade de inte ha öppna konton mer? Tuffa grabbar.
Citera
2021-11-24, 06:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Haveristerna verkar dock tryckt te m och hållen in i röven ordentligt. De har helt isolerat sig av rädsla plötsligt. De vågar inte ens ha öppna konton på twitter längre. Så jag antar att hållen skakar i hela skelettet. Vad fick dem att bli så extremt rädda plötligt? Jag har inget emot dem egentligen men detta är anmärkningsvärt. De drar ballarna åt sig plötligt efter all balltothewall. Var det för att polaren blev tagen och då vågade de inte ha öppna konton mer? Tuffa grabbar.

Varför nån låser sitt tw-konto ska väl du liksom Haveristerna skita i att skvallra om och spekulera i? Grattis du har anammat Haveristernas låga nivå på att försöka manipulera in diskussionen på ointressanta spekulationer om varför ointressant folk gör som dom gör. Absolut ingen förutom Haveristerna är intresserade av att spekulera sig fram varför nån låser sitt konto eller vem som SOC-anmälde Henrik.
Citera
2021-11-24, 06:48
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DumpsterFire
Möjligt att det finns en poäng. Möjligt också att man bara vill försvåra för Haveristernas internetarmé att läsa vad de skriver och bli uthängda i gruppen. Vad skulle Hållén ha för motiv att bli passiv, hur skrämmer Haveristerna dem? Är henko och Axel typer som hotar folk till tystnad menar du? På vilket sätt?
Citera
2021-11-24, 07:27
Medlem
DumpsterFires avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Möjligt att det finns en poäng. Möjligt också att man bara vill försvåra för Haveristernas internetarmé att läsa vad de skriver och bli uthängda i gruppen. Vad skulle Hållén ha för motiv att bli passiv, hur skrämmer Haveristerna dem? Är henko och Axel typer som hotar folk till tystnad menar du? På vilket sätt?

Ja du kanske har rätt. Nej jag tror knappast haveristerna ”hotat folk till tystnad” men det är väl ändå märkligt att det plötsligt blev tyst? Jag är inte så insatt så alla andra kanske vet varför men jag har följt tråden samt lyssnat på alla avsnitt och endast utifrån detta blev känslan att det blev väldigt tyst väldigt fort. Men givetvis har det väl hänt saker som man som utomstående inte har en aning om. Därav min nyfikna fråga.
Citera
2021-11-24, 07:32
Medlem
Citat:
Vad skulle Hållén ha för motiv att bli passiv

Vem bryr sig? Han kanske är ute och cyklar i fjällen eller besöker släkt och vänner i Dalarna eller är ute och reser i Europa? Alltså, vad tusan spelar det för roll för någon? Höj nivån på samtalet, tack.

Ni är såna lättledda skvallertackor som är helt perfekta för Haveristerna att rikta sig till. Ni misstänker aldrig att det är exakt sådana här spekulationer som Haveristerna vill ska uppstå? Det kanske är hela meningen när Henrik går ut offentligt med att han har blivit SOC-anmäld? När Axel kommenterar att någon har låst sitt konto? För att trigga igång spekulationer på twitter, discord, facebook och flashback?
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-24 kl. 07:59.
Citera
2021-11-24, 10:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av N.Hamid
Vem bryr sig? Han kanske är ute och cyklar i fjällen eller besöker släkt och vänner i Dalarna eller är ute och reser i Europa? Alltså, vad tusan spelar det för roll för någon? Höj nivån på samtalet, tack.

Ni är såna lättledda skvallertackor som är helt perfekta för Haveristerna att rikta sig till. Ni misstänker aldrig att det är exakt sådana här spekulationer som Haveristerna vill ska uppstå? Det kanske är hela meningen när Henrik går ut offentligt med att han har blivit SOC-anmäld? När Axel kommenterar att någon har låst sitt konto? För att trigga igång spekulationer på twitter, discord, facebook och flashback?
Håll dig borta från tråden om du inte vill diskutera det som är i blickfånget. Jag tror att handlingar föregås av motiv. Sedan är det säkerligen något alldeles vardagligt som föranlett att han låst sitt konto men det är skit samma. Du verkar ha missförstått vad detta är för tråd. Du och Linus kan kroka hand, ni skriver lika långa noveller utan substans.
Citera
2021-11-24, 10:59
Medlem
Citat:
Haha ja, det har blivit en hel del lögner och falsk ryktesspridning om ”Oidipus”/”Dörris” senaste året.

Vad gäller Lerums-bon som enligt Henrik är 40+, född 28 okt, arbetar på en myndighet osv.. (finns säkert JETEmånga sådana ) som Henrik och de andra kallar ”glam” så har det redan hunnit bli en hel del påståenden (lögner?) som t.ex.: han mordhotar folk, sprider känsliga uppgifter om barn, trakasserar familjemedlemmar, röjer skyddade uppgifter, sysslar med identitetsstölder, har massor av twitter-konton och flashback-konton m.m. och han ska enligt Henrik göra allt det här på arbetstid för skattebetalarnas pengar.

Det är sammantaget mycket grova anklagelser mot både en privatperson och mot en myndighet.

Det Henrik också gjorde var att gå ut på Twitter och Facebook och fiskade efter andra rykten och bad personer inleda PM-konversationer med honom för att avslöja vem han tror att hans hjärnspöke ”Glam” är. Henrik har alltså i över en månads tid spridit uppgifter om en person i samband med att han också sprider rykten om personen.

Intentionen är att skapa ”content” för att tjäna pengar.

Det liknar tillvägagångssättet som Haveristerna brukar mot andra personer med den skillnaden att de denna gång säkerligen har pekat ut fel person då det helt plötsligt blev helt tyst från alla, som Axel Öhman Martin Fredriksson Tim Fielding Erik Stenhammar m.fl., som verkade sp ”säkra” på att de hade hittat rätt person.
Citera
2021-11-24, 11:03
Medlem
Citat:
Håll dig borta från tråden om du inte vill diskutera det som är i blickfånget. Jag tror att handlingar föregås av motiv. Sedan är det säkerligen något alldeles vardagligt som föranlett att han låst sitt konto men det är skit samma. Du verkar ha missförstått vad detta är för tråd. Du och Linus kan kroka hand, ni skriver lika långa noveller utan substans.

Jag kan inte hindra dig från att ta vid spekulationerna där Henrik och Axel lämnar dom åt dig mer än att påpeka hur låg nivå det är.
Citera
2021-11-24, 16:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Jag kan inte hindra dig från att ta vid spekulationerna där Henrik och Axel lämnar dom åt dig mer än att påpeka hur låg nivå det är.
Det är rätt uppenbart att alla försök till nyansering eller att någon ger uttryck för en åsikt som inte är "de är idioter" så har personen fel i dina ögon. Det är låg nivå, off topic osv.
Citera
2021-11-24, 17:49
Medlem
Citat:
Det är rätt uppenbart att alla försök till nyansering eller att någon ger uttryck för en åsikt som inte är "de är idioter" så har personen fel i dina ögon. Det är låg nivå, off topic osv.

Jamen fortsätt du spekulera i vem av sveriges miljontals invånare som har SOC-anmält Henrik, det blir nog bra, det gör Axel och Henrik redan offentligt på nätet så varför ska du vara bättre? Jag kan inte hindra dig. Ditt rundjärn.
Citera
2021-11-24, 20:40
Medlem
Citat:
Jamen fortsätt du spekulera i vem av sveriges miljontals invånare som har SOC-anmält Henrik, det blir nog bra, det gör Axel och Henrik redan offentligt på nätet så varför ska du vara bättre? Jag kan inte hindra dig. Ditt rundjärn.

Instämmer. Finns endast en handfull med sådana tappade idioter som sjunker så lågt. Skulle aldrig dra in sos mot någon jag hata, även om jag funderat på det. Men det är att gå över en gräns, slös med skattepengar, Oro och stress som inte bara drabbar målet.
Men med tanke på den intelligenta nivån både Hållen och Odipus och Twinaxe hållit hittills så är jag inte förvånad. Framförallt inte nu när de får uppbackning av backslick-Nasse asen med spaggeti armar som inte skulle kunna klara en dag på ett bygge , Då får dem " Power" Och de syns med de självförtroende de agerar.
Patetiskt av vuxna människor
Suck. Flistugg...
Citera
2021-11-25, 12:46
Medlem
En lönsam verksamhet med en kontroversiell affärsmodell är i behov av en långsiktigt hållbar plan för att hantera kritik. Om metoderna för hantering av kritik istället utgör själva affärsmodellen i verksamheten, som i fallet med Haveristerna, och den hanteringen inte söker möta kritikerna utan istället består av mobbning, hån, ryktesspridning, systematisk underminering av trovärdighet, kartläggning av, olika former av hot och andra former av angrepp på alla kritiska röster så ger det upphov till en oundviklig ond spiral. Det är m.a.o. ett inbyggt systemfel i själva modellen. Tids nog nås en kritisk massa där antal kritiker mot verksamheten överstiger verksamhetens förmåga att slå tillbaka mot kritikerna. Antal kritiker kommer fortsätta att öka i stadig takt medan förmågan att angripa alla kritiker kommer att förbli relativt konstant.

Vad är er prognos - har Haveristerna nu uppnått denna kritiska massa som affärsmodellen klarar av att hantera eller har de några månader kvar att köra på som vanligt innan modellen behöver justeras för att inte drunkna i kritik? Har Haveristerna tillgång till en reserv i form av resurser och kontaktvägar som frivilligt utan ersättning ställer upp och kan hjälpa till att genom de kontroversiella metoderna angripa kritiska röster när fler sådana tillkommer framöver?

När antalet kritiker har blivit tillräckligt många för Haveristerna att hantera så minskar den personliga risken och kostnaden för att öppet och offentligt lyfta sin kritik mot Haveristerna och då tenderar utvecklingen att gå väldigt snabbt.
Senast redigerad av N.Hamid 2021-11-25 kl. 13:07.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in