Citat:
Ursprungligen postat av
DonQuixoteHallen
Korkad och korkad, han saknar väl eftergymnasial utbildning och arbetade vad jag förstår som elektriker (?) på nån industri innan han gled över på fackligt arbete. Han nämner väl lite om sitt gamla arbetslag på bruket i nåt poddavsnitt tror jag. Det torde väl röra sig om det företag som numera heter Outokumpu som sysslar med valsat stål?
Axel har väl nån KY-utbildning i data eller liknande, knappast en civ ing datateknik direkt.
Fast å andra sidan, var ligger ribban? Jimmie Åkesson irrade runt i lite humaniorakorridorer på måfå innan han blev heltidspolitiker, har svårt att se att det egentligen gjorde nåt för honom.
Spännande förresten det här med recensioner och bedömning av folks bildningsnivå och intelligens förresten! Skulle du kunna lägga upp ditt eget LADOK-utdrag kanske, så vi får en korrekt bild av de olika parterna i den här konflikten? Kanske kan du slöjda en festlig gif av det för att på så sätt lätta upp stämningen lite?
Du verkar själv besitta en god förmåga att tillskansa dig information, för det där var en imponerande liten sammanfattning av både Axels och Henkos utbildning. Exakt vad det skulle ha med det jag pratade om har jag desto svårare att förstå. Det bekräftar snarare det jag säger om stenkorkad dalmas med gammalt arbetarflit och en intelligent men emotionellt handikappad programmerare på Gullmars med lätt för att lära men som skulle börja prata om pengar, hur han skiter i allt och alla eller poängtera andras tillkortakommanden om man bad honom berätta något om sig själv som gör att han duger. Han bär ju inte minst på ett trauma som han enligt sig själv bearbetade främst genom att trycka i sig kebab en gång om dagen, vilket så här i efterhand uppenbarligen inte var det bästa sättet.
Henko är lustigt nog den som verkligen skiter i vad folk tycker, det är därför han hela tiden
uttrycker sig på sätt som också bekräftar honom själv. Axel skulle aldrig uttrycka sig på det kränkta sätt Henko ofta gör. Hans självförhärligande ligger i det outtalade om sig själv men i det som du också gör nu -- att göra sig lustig över hur andra misslyckats med det Axel själv på något sätt lyckats med, samt attackera saker han förutsätter gör ont hos folk.
Med det sagt har jag berättat både personligen för Henko och Axel när vi träffats att jag inte ens klarat gymnasiet inte minst på grund av just de diagnoser Haveristerna med krets så vänligt påminner omvärlden om att jag har. Då är det precis som det verkar ha varit med den här personens 14 år gamla våldtäktsdom -- något man där och då visar förståelse för och framhåller som en slags styrka att man gått vidare från efter att ha gjort sitt straff för eller att man ändå är där man är trots exempelvis diagnoser. Den dagen man blir ovänner förändras detta och då används det istället i syfte att attackera en i egenskap av skelett i garderoben. Det är väl antagligen därför man är livrädd för att någonsin backa och ändra ståndpunkter i deras värld också. Man vet liksom att det kommer komma tillbaks som "den gången man hade fel" och bita en i arslet.
Det är därför man också gör en poäng av att folk som en gång lyssnat på podden per automatik är idioter om de nu ser saker annorlunda. Jävla lättlurade idioter som en gång gillade oss, ungefär.
Jag slår dock vad om att Axel och Henko även tog transkvinnans notor när de var ute och drack öl med henne precis som i mitt fall. Varför inte samma regler om lättlurade idioter som bjudit våldtäktstransor och tjackpsykotiska arbetslösa autister på bärs gäller de båda är tydligen en annan femma. Henko är den av de båda som har problem med kvinnor specifikt men saknar än en gång intellektuell förmåga (jag pratar inte om hans kompetens som svetsare här bara för att vara tydlig) att vara lika utstuderat elak som Axel, som är en sån där person som skulle beskriva ett ex som tusen negativa saker när det väl tagit slut trots att han legat bredvid henne eller honom i och sovit år in och år ut.
Om Axel inte är för upptagen att haffa guzzar och leva livet på Gullmars genom att flasha sin Rolex och Patreon-sedelbunt nu vid nya stängningstiderna, och faktiskt läser, vill jag bara säga: prata med någon, bror. Det hjälper.
Du måste plocka upp skärvorna och gå vidare.