2020-10-12, 13:19
Medlem
Xel2oXs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av G-Leif
Jag skriver ju uttryckligen "när det hände" och så läser du ändå in att jag tror att det inte hänt? Så hade inte jag gjort.

Som sagt verkar du sakna en hel del detaljer som du fyller i med lite vad du vill. Så hade jag nog inte heller gjort.
Ändå gör du det. Så hade inte jag gjort.
Citera
2020-10-12, 13:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Xel2oX
Det är tillräckligt omoget att skicka dickpics till höger och vänster även om det är efterfrågat. Men är man som bottenskrapet på Tinder, så är man.

Här har vi en liten konservativ sexualmoralist minsann. FYYY!! Släcka lampan innan missionären så ingen får syn på någon könsdel. Skicka nakenbilder??!! Nä nu jävlar blommar Jesus i rabatten!!!!
Citera
2020-10-12, 13:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arnoldw
Jag var patreon till haveristerna när dom poddade om Linnéa Claeson.
Att sänka psykfallet Cissi Wallin känns inte så intressant, bara tokiga Vänsterfeminister som följer henne och dessutom biter inget på henne då hon har tillräckligt med ”dra åt helvete pengar” och kommer klara sig oavsett vad haveristerna gräver fram.
Jag har aldrig uppfattat att Haveristernas (eller för den delen IRM:s) affärsidé egentligen har haft så jävla mycket med att sänka enskilda människor att göra. Känns snarare som att den varit att göra lättsam och humoristisk journalistik blandat med tyckande.

Tycker Henko nämnde det rätt bra i slutet av förra patreon: det är helt okej att kritisera honom och kollegorna på nån typ saklig grund, som har att göra med vad de tycker och vad de gör i podden. Det är inte samma sak som att dra upp en massa random irrelevant skit bara för att smutskasta en medmänniska med andra åsikter (vilket e typ fascisters favvohhobby). Men för människor som Cissi och Teysir Subhi (samt diverse fascister, idioter och galningar) är kritik inte ett inlägg i en saklig diskussion som kan utveckla båda parter, utan potentiell dålig PR som skadar varumärket. Och besvaras därefter. Ett sorglig jävla exempel på hur infantil hela den här jävla instagramtyckonomin är.

Det samma gäller f. ö. om det framkommer att Henko har varit oschyst mot nån. För mig e det liksom en lite annan fråga än den om huruvida det material Haveristerna producerar är bra. Världen går liksom inte ut på att sitta och bedöma vem som är en God™ människa och inte. Folk kan vara jättebra i vissa sammanhang och bete sig som arslen i andra.
Citera
2020-10-12, 13:31
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Här har vi en liten konservativ sexualmoralist minsann. FYYY!! Släcka lampan innan missionären så ingen får syn på någon könsdel. Skicka nakenbilder??!! Nä nu jävlar blommar Jesus i rabatten!!!!
Nämen fyyy åh halleluja vilken hemsk omoral. Man ska ju ha täcke med hål när man gökar. Juh.
Citera
2020-10-12, 13:48
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:
Ändå gör du det. Så hade inte jag gjort.

Nej, du. Spegelbild för alltid nanananana!
Citera
2020-10-12, 13:55
Medlem
Xel2oXs avatar
Skrämmande med dessa fanboys som helt utan att reflektera försöker deraila allt som skrivs. Klarar ni ens av att gå på toaletten själva?
Citera
2020-10-12, 14:12
Medlem
G-Leifs avatar
Citat:
Skrämmande med dessa fanboys som helt utan att reflektera försöker deraila allt som skrivs. Klarar ni ens av att gå på toaletten själva?

Du kommer alltså in här i tråden och länkar en tweet som inte alls säger det du tror att den säger, hittar sen på skit runt omständigheterna kring det tweeten handlar om och anklagar till slut andra för att försöka deraila? Okej.

Här är lite mer info om det du verkar vara så kränkt över, om det nu kan vara intressant.
https://twitter.com/tardulv/status/1315599211912667136?s=19
Citera
2020-10-12, 14:41
Medlem
feministas avatar
Jag tror väldigt mycket blir obegripligt för de flesta som läser här eftersom många kommentarer bara kan förstås av de som på olika sätt varit involverade i de händelser som tas upp i det senaste patreonexklusiva avsnittet.

Vad gäller relationen mellan "transvåldtäktsmannen" (tvm) och " hens offer" (nn) så stämmer det att relationen blev bättre efter avtjänat straff. De hade periodvis ett samarbete ( som prostituerade) men snart uppstod problem igen och tvm började att outa nn:s riktiga identitet på diverse forum. Tvm förföljde sedan nn under många år och troligen kvarstår hotbilden än idag. Orsaken både till den sadistiska våldtäkten och de senare trakasserierna är svartsjuka som är något Tvm inte förmår att hantera.

Svartsjuka ligger troligen bakom hennes agerande mot haveristerna och Myra/Sanna också. Hon var helt klart förälskad i en av de manliga haveristerna innan de bröt upp från Hatklubben.

Kan också nämna att Tvm under en period var medlem i en sluten del av ett forum för sexarbetare där manliga torskar diskuterades ur ett säkerhetsperspektiv. Jag var under den tiden medlem av en grupp som arbetade med att hänga ut dessa och fick ta del av den infon. Idag förstår jag att Tvm valde att selektivt outa kunder som hon på olika sätt känt sig sviken av.

Tvm är en alltigenom falsk och obehaglig person som man gör bäst att hålla sig borta ifrån.
Citera
2020-10-12, 16:03
Medlem
Fult att dra in Myra i avsnittet om N (även om Myra godkänt att så görs) genom att läsa upp citat med en massa invektiv riktade mot henne från en massa efterblivna clowner. De passagerna var på inga vis nödvändiga för att berätta historien om Ns stalkande utan tjänar enbart som snaskig utfyllnad. Herrarna vrålar gärna högt om att Myra minsann ska hålla käften om dem men väljer ändå att göra underhållning av vad som sägs om henne. Fult som sagt.

Det är dock classy att faktiskt avstå från att namnge i avsnittet utan ge vår kära stalker en sista chans att hålla snattran och lägga ned förföljandet (vilket det är föga troligt att det kommer ske). Det mesta som sägs i avsnittet är ju redan känt för de som hängt med men fy fan vilket helvete att ha en sådan person efter sig i år efter år.
Citera
2020-10-12, 16:27
Medlem
saltazars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av p1x3l
Jag har bett om att få slippa både Haveristerna och deras haverier, och om de vill låtsas respektera det är det väldigt konstigt beteende att sitta och skriva om hur värdelös jag är på allehanda ställen på nätet där jag uppmärksammas på det.

De som är hågade kan ju fundera på hur märkligt det är att 1/3 som av allt att döma har stenkoll på vad som sägs på flashback är den enda ur podden som inte har postat i tråden (under eget namn).

Märkligt, det där.

Att föra kampanjer för att tysta gamla medarbetare och anklaga dem för att underprestera när de slutat engagera sig pga dåligt mående, låter lite som något Anna Björklund eller CW skulle göra va?

Att skapa anonyma konton för att hetsa mot meningsmotståndare på flashback, låter lite som något N*omi skulle göra va?

Tänk, när man stirrar in i avgrunden för länge är det nästan som att den stirrar tillbaka.

Glöm inte att bli PatrEons.

vad är märkligt? hur har du blivit tystad? gäller det där om anonyma konton dina följare? låter som att du ej verkar ha förstått grejen med flashback och är ny på internet
Citera
2020-10-12, 16:36
Medlem
Dofternas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentDerwydd
Jag har aldrig uppfattat att Haveristernas (eller för den delen IRM:s) affärsidé egentligen har haft så jävla mycket med att sänka enskilda människor att göra. Känns snarare som att den varit att göra lättsam och humoristisk journalistik blandat med tyckande.

Tycker Henko nämnde det rätt bra i slutet av förra patreon: det är helt okej att kritisera honom och kollegorna på nån typ saklig grund, som har att göra med vad de tycker och vad de gör i podden. Det är inte samma sak som att dra upp en massa random irrelevant skit bara för att smutskasta en medmänniska med andra åsikter (vilket e typ fascisters favvohhobby). Men för människor som Cissi och Teysir Subhi (samt diverse fascister, idioter och galningar) är kritik inte ett inlägg i en saklig diskussion som kan utveckla båda parter, utan potentiell dålig PR som skadar varumärket. Och besvaras därefter. Ett sorglig jävla exempel på hur infantil hela den här jävla instagramtyckonomin är.

Det samma gäller f. ö. om det framkommer att Henko har varit oschyst mot nån. För mig e det liksom en lite annan fråga än den om huruvida det material Haveristerna producerar är bra. Världen går liksom inte ut på att sitta och bedöma vem som är en God™ människa och inte. Folk kan vara jättebra i vissa sammanhang och bete sig som arslen i andra.

Har du (eller nån annan) möjlighet att uppdatera mig på Teysir? Vad tog Haveristerna upp om henne och vad blev hennes reaktion?
Citera
2020-10-12, 18:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
Fult att dra in Myra i avsnittet om N (även om Myra godkänt att så görs) genom att läsa upp citat med en massa invektiv riktade mot henne från en massa efterblivna clowner. De passagerna var på inga vis nödvändiga för att berätta historien om Ns stalkande utan tjänar enbart som snaskig utfyllnad. Herrarna vrålar gärna högt om att Myra minsann ska hålla käften om dem men väljer ändå att göra underhållning av vad som sägs om henne. Fult som sagt.

Det är dock classy att faktiskt avstå från att namnge i avsnittet utan ge vår kära stalker en sista chans att hålla snattran och lägga ned förföljandet (vilket det är föga troligt att det kommer ske). Det mesta som sägs i avsnittet är ju redan känt för de som hängt med men fy fan vilket helvete att ha en sådan person efter sig i år efter år.

Det finns kanske en viss poäng i att visa att stalkaren inte bara gav sig på dem manliga medlemmarna. De anklagas ju ofta för kvinnohat har jag förstått.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in