Citat:
Ursprungligen postat av
Arnoldw
Jag var patreon till haveristerna när dom poddade om Linnéa Claeson.
Att sänka psykfallet Cissi Wallin känns inte så intressant, bara tokiga Vänsterfeminister som följer henne och dessutom biter inget på henne då hon har tillräckligt med ”dra åt helvete pengar” och kommer klara sig oavsett vad haveristerna gräver fram.
Jag har aldrig uppfattat att Haveristernas (eller för den delen IRM:s) affärsidé egentligen har haft så jävla mycket med att sänka enskilda människor att göra. Känns snarare som att den varit att göra lättsam och humoristisk journalistik blandat med tyckande.
Tycker Henko nämnde det rätt bra i slutet av förra patreon: det är helt okej att kritisera honom och kollegorna på nån typ saklig grund, som har att göra med vad de tycker och vad de gör i podden. Det är inte samma sak som att dra upp en massa random irrelevant skit bara för att smutskasta en medmänniska med andra åsikter (vilket e typ fascisters favvohhobby). Men för människor som Cissi och Teysir Subhi (samt diverse fascister, idioter och galningar) är kritik inte ett inlägg i en saklig diskussion som kan utveckla båda parter, utan potentiell dålig PR som skadar varumärket. Och besvaras därefter. Ett sorglig jävla exempel på hur infantil hela den här jävla instagramtyckonomin är.
Det samma gäller f. ö. om det framkommer att Henko har varit oschyst mot nån. För mig e det liksom en lite annan fråga än den om huruvida det material Haveristerna producerar är bra. Världen går liksom inte ut på att sitta och bedöma vem som är en God™ människa och inte. Folk kan vara jättebra i vissa sammanhang och bete sig som arslen i andra.