2021-02-09, 15:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Hahahaha dömd våldtäktsman frågar nyfiket om dina barn, hur tror du folk tolkar det? Bra försök att "de-eskalera" verkligen.

Sen jaha, olagliga trakasserier, polisanmälan, etc, jag antar att du har en dom då som du kan redovisa och backa upp det?

Nej jag berättar vad som hände. Märklig reaktion.
Citera
2021-02-09, 16:06
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Kul.i.Knutsbo
Skojigt, man kör alltså bara på med förtal och mobbing. Anfall är bästa försvar, eller?

Han är väl packad som vanligt och kanske inte har så mycket att förlora. Det går väl lite trögt på jobbet efter sist kan tänka. Stackars kille egentligen. Fatta att han gick från TVsofforna i SVT till det här. Jag tror inte det blir några medaljer för honom direkt. Doxar folk och klagar på att man går till Patreon och deras guidelines. Ingen orkar mer än anmäla galningen.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-02-09 kl. 16:08.
Citera
2021-02-09, 16:37
Avslutad
Citat:
henko twittrar om det här inlägget.^^

Han tycker det är hemskt att nån försöker anmäla dem till påtreon, fast de uppenbarligen bryter mot påtreons villkor.

Kanske skulle sluta doxa folk och bete sig, men vad vet jag?

Han skulle kanske sluta ljuga så förbannat om allt. För pengar dessutom. Det är ganska klandervärt. Det var väl det där med att påpeka att han varit otrogen som fick honom att gå igång igen. Han klarar inte av att man påpekar sånt. Kan ju låta hälsa att ingen erkänt nånting.

Arga inlägg på twitter och konstiga telefonsamtal på natten samt då hans förtalspodd där han gnäller om att folk har flera konton på flashback att se fram mot då.

Men visst, ett par helt okända privatpersoner leder en konspiration av kändisar mot honom. Det är friskt. Stalingrad!!!!

Henko fattar inte att det är just det här beteendet som gör att folk undviker honom och att ingen vill leka med honom. Men det är hans problem. Han är sjuk i huvudet ingen orkar med hans trams. Han får väl gapa av sig. Som ett barn som ska rasera allt i sandlådan när ingen vill vara med honom.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-02-09 kl. 16:49.
Citera
2021-02-09, 16:42
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Haha omfg.

Du diskuterar alltså den gång haveristernas klippare Er*k St*nh*mm*r satt och deadnameade henne i en kamrats kommentarsfält på Facebook för 3 år sen upprepat och hon polisanmälde det som ett ofredande och påpekade att en ny lag som inkluderade just den typen av trakasserier precis trätt i kraft. Varför gör man sånt? Det var sommaren 2018.

Vidare försökte hon deeskalera situationen och återknyta till en diskussion om skolorna i området de hade haft då Er*k var nyinflyttad och skrev är det din dotter söt går hon i nån skola i området. Allt det här redovisades i den polisanmälan hon gjorde, även det som Er*k sen sprang omkring och grinade om var ett hot. Varför polisanmälde inte Er*k om han uppfattad det som ett hot mot sitt barn? Det hade nog varit lite mer normalt än att Haveristerna sitter och ältar ett byk de inte hade nån tvätt i tre år senare för att försöka få till en mer och mer absurt långsökt case mot Johannes Nilsson eller Cissi Wallin. Varför var det hon som polisanmälde Er*k? kanske helt enkelt för att det där med förtäckta hot är en efterkonstruktion.

Det finns bra mycket värre saker än hyckleri och det är att sitta och ljuga om saker för att skada andra något som Haveristerna visat sig duktiga på. Helt enkelt därför att haveristerna är lögnare. Hur länge pågick den där affären med Myra och hur länge undanhöll Henko sanningen ifrån sin sambo? I tre år? Än idag klarar han inte av att tala om det öppet utan kallar det "en privat sak" när alla vet att han blev påkommen med att vara en unfaithful bastard.

Att det blev känt är det egentliga skälet till de lögner och den personförföljelse Haveristerna sysslar med. Apropå hyckleri.

Hursomhelst verkligt banala saker från oerhört trista och banala människor. Apropå självinsikt: ett kommentarsfält på Facebook 2018 med två privatpersoner liksom. FeTt CoNtEnT. Testa att släpp och gå vidare. Helt sinnessjukt. Skaffa ett liv.

Det här är intressant. Vill gärns veta mer om en viss s*en*ammar. Finns i PM.
Citera
2021-02-09, 16:55
Medlem
Kul.i.Knutsbos avatar
Det här påståendet från Henko i facebookgruppen Haveristerna 2.0 tycker jag man bör syna:

P.s så att det inte råder några oklarheter. Vi har såklart inte sextrakasserat Myra. Vi har förvarnat henne om vad som påstås dels om oss men även henne så att hon har en heads up. Personen som blev kontaktad var förövrigt lagom imponerad över "bevisen" T* la fram. Det var nämligen Myras flashbacktråd.

Förvarnat ja, är det Axels tidigare hot om att hon ska bli avsnittsmaterial då som avses, eller det betydligt obehagligare hotet om att nu blir det åka av om inte Myras fans håller käft?

skilleras2020-11-21
och eftersom jag gärna strör salt i alla sår jag ser: vi toppade på över 300 samtidiga tittare, vilket är mer än någon stream vi tidigare haft
[03:18]
självklart finns det ett överlapp av folk som vill se myras streams och våra streams
myra brukar ligga runt 60-80 samtidiga tittare
tokigt hur hon inte tog sig över 30 ikväll
[03:19]
kan det ha varit för att vi streamade för våra patrons och de föredrog att se vår stream
nu tror ni säkert att jag är en smula småaktig och lite av en fitta
om ni bara visste, det här är bara början på vilken småaktig jävla fitta jag kan vara
[03:21]
helst hade jag sluppit det här, men det var många månader sedan
att myra är ett äckel och att hennes simps inte kan hålla käft är anledningen till att det blir så här
[03:22]
men som ni vet, barn, jag är inte den som är den
klart att vi ska åka

I lördags så skrev Henko förresten i Gott Snacks patreongrupp att han ville ringa in när Myra och Fredrik sände. Undrar hur full han var när han kom med det omdömeslösa förslaget?

Henrik Johansson
Fredrik Söderholm om ingen annan erbjuder sig, tiden passar sig och du finner det någotsånär intressant så kan jag.

Vilken sopa fyllot är ändå.
Senast redigerad av Kul.i.Knutsbo 2021-02-09 kl. 16:58.
Citera
2021-02-09, 17:06
Medlem
CreepyCrawls avatar
Om Axel hintar om att det ska göras avsnitt om Myra så tror jag att dom skiter bort sig rejält. Visst, dom gick skilda vägar och det var väl inte helt vänskapligt men efter det har det inte kommenterats vansinnigt mycket från något håll vad jag sett.

Nu hänger jag inte på Discord, men även om det kommit något enstaka meddelande där så känns det i sammanhanget ganska svagt. Såvida det inte skärmdumpas så är det ju sånt som försvinner i mängden rätt fort. Det är en jäkla skillnad mot ett poddavsnitt som blir lättare att hänvisa till.

Oaktat vad man tycker om Myra så rullar det på hyfsat för henne, artiklar på div plattformar, regelbunden medverkan i Gott Snack. Ger man sig på henne nu så tror jag man startar "krig" med ganska många.

Jag lyssnar fortfarande på Haveristerna men har inte alls samma behållning av det längre. Diskussioner om div filurer som bara härjar på instagram/Facebook utan genomslag i msm är inte jätteintressant men det finns väl en målgrupp för det verkar det som. Jag tillhör dock inte den.
Citera
2021-02-09, 17:18
Avslutad
Citat:
Det här påståendet från Henko i facebookgruppen Haveristerna 2.0 tycker jag man bör syna:

P.s så att det inte råder några oklarheter. Vi har såklart inte sextrakasserat Myra. Vi har förvarnat henne om vad som påstås dels om oss men även henne så att hon har en heads up. Personen som blev kontaktad var förövrigt lagom imponerad över "bevisen" T* la fram. Det var nämligen Myras flashbacktråd.

Förvarnat ja, är det Axels tidigare hot om att hon ska bli avsnittsmaterial då som avses, eller det betydligt obehagligare hotet om att nu blir det åka av om inte Myras fans håller käft?

skilleras2020-11-21
och eftersom jag gärna strör salt i alla sår jag ser: vi toppade på över 300 samtidiga tittare, vilket är mer än någon stream vi tidigare haft
självklart finns det ett överlapp av folk som vill se myras streams och våra streams
myra brukar ligga runt 60-80 samtidiga tittare
tokigt hur hon inte tog sig över 30 ikväll
kan det ha varit för att vi streamade för våra patrons och de föredrog att se vår stream
nu tror ni säkert att jag är en smula småaktig och lite av en fitta
om ni bara visste, det här är bara början på vilken småaktig jävla fitta jag kan vara
helst hade jag sluppit det här, men det var många månader sedan
att myra är ett äckel och att hennes simps inte kan hålla käft är anledningen till att det blir så här
men som ni vet, barn, jag är inte den som är den
klart att vi ska åka

I lördags så skrev Henko förresten i Gott Snacks patreongrupp att han ville ringa in när Myra och Fredrik sände. Undrar hur full han var när han kom med det omdömeslösa förslaget?

Henrik Johansson
Fredrik Söderholm om ingen annan erbjuder sig, tiden passar sig och du finner det någotsånär intressant så kan jag.

Vilken sopa fyllot är ändå.

Det är väl lite väl mycket internt snack i Myras tråd för att folk inte ska fatta.
Citera
2021-02-09, 17:44
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av CreepyCrawl
Om Axel hintar om att det ska göras avsnitt om Myra så tror jag att dom skiter bort sig rejält. Visst, dom gick skilda vägar och det var väl inte helt vänskapligt men efter det har det inte kommenterats vansinnigt mycket från något håll vad jag sett.

Nu hänger jag inte på Discord, men även om det kommit något enstaka meddelande där så känns det i sammanhanget ganska svagt. Såvida det inte skärmdumpas så är det ju sånt som försvinner i mängden rätt fort. Det är en jäkla skillnad mot ett poddavsnitt som blir lättare att hänvisa till.

Oaktat vad man tycker om Myra så rullar det på hyfsat för henne, artiklar på div plattformar, regelbunden medverkan i Gott Snack. Ger man sig på henne nu så tror jag man startar "krig" med ganska många.

Jag lyssnar fortfarande på Haveristerna men har inte alls samma behållning av det längre. Diskussioner om div filurer som bara härjar på instagram/Facebook utan genomslag i msm är inte jätteintressant men det finns väl en målgrupp för det verkar det som. Jag tillhör dock inte den.

Henko är helt bränd på grund av sitt beteende online det märks ju inte minst på de här utspelen. Han kommer aldrig platsa på det sätt Myra platsar. När de fattade att hon kommer klara sig och gå vidare försöker de släta över. Men idag är nog dagen då han lämnade all seriös debatt och blev en UFO-jägare så han är nog mest en belastning för henne.
Citera
2021-02-09, 18:19
Medlem
schipperke77s avatar
Citat:

Axels hot kan förstås handla om lite allt möjligt, de kanske har skickat anonyma mobbar-PM till Myra från fake-konton på Facebook? Vem vet med det här gänget. Det riktigt graverande är snarare att Henko delar skvallertråden i sin patreongrupp som att det är en festlig liten pryl hoho. Det normala hade varit att ignorera helt eller ta avstånd, inte att tipsa sina fans om en pågående smutskastning designad att se ut som om det är Haveristerna som ligger bakom.

Alla som känner till Axel det minsta från sociala medier känner igen hans uttryck från smutskastarkontot, den enda skillnaden är att kontot inleder meningar med versaler. Det betyder förstås inte att kontot är Axel, men med tanke på likheten hade det väl varit på plats med en dementi någon av de många långa veckor som gick innan jag lade upp skärmdumparna på Twitter?

https://twitter.com/JohannesNilsso5/status/1355456109113389059

Jag har för övrigt lovat att besvara Henkos anklagelser, och nu är det väl dags, när de redan hunnit vaska fyra avsnitt på artikeln. Och Flashback, som Henko lägger så mycket tid på, är naturligtvis helt rätt forum för ett svar.

Svaret är förstås att Henko ska skita fullständigt i vem jag chattar med. När det gäller hans konflikt med transpersonen har jag inte hängt med i alla turer, men inte ens Henkos anklagelser, sannolikt kraftigt överdrivna i vanlig ordning, visar på att personen skulle gjort något värre än Henko och hans crew sysslar med dagligen i princip. Ett färskt exempel från en diger hög när det gäller pedofilanklagelser.

https://twitter.com/hoverboardist/status/1355277065147265028

(Personen bakom tweeten har för övrigt försökt fixa knark genom mig)

Att det inte förekommit någon hets om att våldta Myra i chatten har redan konstaterats. Det hela kan förstås bero på att han fick (köpte dyrt hoppas jag förstås) en beskuren skärmdump från chatten där kontext och intention inte riktigt framgick, om man ska vara välvillig. Håller det emellertid inte för helt otroligt att han sett hela konversationen och ljuger rakt av. Det har Henko nämligen inga problem med.

Men jag vill gärna passa på att kommentera en annan anklagelse, nämligen att jag skulle ha "tipsat" Daniel Friberg om transpersonens existens i chatten. Svaret är: de kände redan till varandra. Att jag refererade till personen var ett typiskt "duh"-svar. Alla i chatten visste att personen hade en för det mesta ganska ointressant konflikt med Henko vars detaljer vi scrollade förbi.

Såhär i efterhand verkar det som att det var då som Henkos gamla dom från 2001 förmedlades till Avmaskerat. Hade jag känt till det hade jag förstås tipsat med betydligt större entusiasm. Det var en festlig dom som förtjänar större publik, särskilt som han verkar vara exakt samma person idag: är otrogen och får tänderna inslagna men kan inte låta lagen ha sin gilla gång utan måste bara ringa in några tomma hot på fyllan.

Tjugo år och en fack-karriär senare är han fortfarande inte kapabel att göra en polisanmälan, inte ens när han blir "stalkad". Istället sätter han igång en motstalkningskampanj, där personens brottshistorik hängs ut på ett visst forum och i podcasten, där journalister kontaktas på Facebook med fakekonton som vill förmedla samma brottshistorik om en nyhetsmässigt helt ointressant privatperson och där han till sist, enligt eget påstående, gör hembesök hos personen. Sorry Henko men det blev platt fall på arslet rakt mellan stolarna: det lagliga trovärdigheten förbrukas samtidigt som golningar av gamla domar och hembesök hos kvinnor inte rankas särskilt högt i den undre värld som Henko verkar vilja tillhöra.

Jag kan erkänna en liten fuling också: jag valde att ringa Henko när jag visste att han var bakis i hopp om att han skulle förlora självbehärskningen. Det lyckades förstås. Fast frågan är ju om Henko överhuvudtaget är förmögen till självbehärskning. Jag skriver en saklig artikel och han har hittills svarat med tre avsnitt av sin podcast (det senaste på två och en halv timme) med ett fjärde på gång, otaliga twittertrådar och hundratals inlägg på ett annat välkänt forum. Strålande krishantering. Törs man hoppas på ett extrainsatt specialavsnitt av podden där ni går igenom detta flashbackinlägg i två timmar? Eller får jag nöja mig med ännu en twittertråd? (glöm inte att RT:a med IRM:s konto bara, viktigt att detta kommer ut)
Citera
2021-02-09, 18:36
Medlem
basistensbass avatar
Är det här den nya hemliga ledaren för nazisterna som Henko hänger ut och ska podda om?

https://www.friatider.se/avpixlat-profiler-hotas-efter-v-nsterextrem-artikel

"Avpixlat-profiler hotas efter vänsterextrem publicering".

Konstig nazist som delar artiklar av Mathias Wåg?
Citera
2021-02-10, 08:07
Medlem
Henko fortsätter idag på Twitter att framhäva att det Haverister gör är att ”granska en chatt” där de menar att det är Nyheter Idag som möjliggör ”privata vendettor”:
https://twitter.com/mrhenko123/status/1359392899079823364

Det verkar inte heller gå upp ett ljus av självinsikt hos Henko när Twitter raderar hans inlägg igår där han hänger ut en _privatperson_ med namn och bild? Man skulle kunna tro att det handlade om någon slags .. tada(!) .. privat vendetta!

Vidare går han i samma veva ut med namn och bild på en annan noname ingen någonsin hört talas om, nån T*bi*s T*rnbl*m, och meddelar att de minsann ska hänga ut den personen i sin VerbalAbuse-podd också (och nej, jag är inte intresserad av vem det är eller vad han har gjort så diskussioner om honom här undanbedes.). Om något i detta land är öppen för privata vendettor så är det podden Haveristerna, det är ju liksom det enda content som är återkommande i över 100 avsnitt?

Jag börjar bli lite orolig för Henko, det är högst oklart om det handlar om nån udda form av 40-års kris eller om han har fått en stroke.
Citera
2021-02-10, 09:02
Medlem
Feedback66s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud

Vidare går han i samma veva ut med namn och bild på en annan noname ingen någonsin hört talas om, nån T*bi*s T*rnbl*m, och meddelar att de minsann ska hänga ut den personen i sin VerbalAbuse-podd också (och nej, jag är inte intresserad av vem det är eller vad han har gjort så diskussioner om honom här undanbedes.). Om något i detta land är öppen för privata vendettor så är det podden Haveristerna, det är ju liksom det enda content som är återkommande i över 100 avsnitt?

Jag börjar bli lite orolig för Henko, det är högst oklart om det handlar om nån udda form av 40-års kris eller om han har fått en stroke.

Låter verkligen hyperintressant med ytterligare nån totalt okänd, kommer nog generera många nya patreons.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in