2021-02-08, 15:15
Avslutad
Det kräver ingen intelligens att sänka alla former av kontruktiv kommunikation utan en tanke på att de själva framstår som maniska idioter. I många fall även för att undgå eller slippa ta till sig kritik. Jag skulle nog vilja påstå att det är någon form av offentlig terapi den här podden sysslar med. Obearbetade trauman kanske från ungdomsåren som tar sig i uttryck i ett utåtagerade. Att de överhuvudtaget kunde göra något så korkat som att bränna sin trovärdighet på att angripa Markus och Malcom på det sätt som gjordes och diverse haveristiska inlägg på Flashback tyder inte på intelligens alls. Tvärtom möjligen en arrogans som ser ut att ha sin grund i en mycket dålig självbild och självskattning.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-08 kl. 15:48.
Citera
2021-02-08, 16:02
Medlem
Det blev så tydligt i samband med artikeln i GT, undertecknad Haveristerna, där de rapade samma vantolkningar och resonemang som i sin VerbalAbuse-podd, att de är djupt inne i denna trånga form av förhållningssätt till omvärlden. Det handlar inte om satir eller skämt på något sätt utan här skriver de en helt seriös artikel och den enda skillnaden från deras vanliga skräp i podden är att de har utelämnat alla svordomar, könsord och barnsligt trams. Nivån höll ju samma låga nivå, det enda som skiljde var att artikeln höll ’god ton’. De lever för att angripa personer baserat på sina egna fula vantolkningar, de är helt uppslukade av sina personliga konflikter och intriger. Artikeln känns mest som ett verk av Henko men de andra har ju gått med på att sätta sitt namn på den. Innehållet i artikeln är ju skrattretande men vi får väl tacka Adam Cwejman och Malcom, och alla andra, att de inte brydde sig över huvud taget om tramset och således inte gav det någon uppmärksamhet. Snopet för Haveristerna, jag antar att de hoppades att Adam skulle gå in i nån slags försvar av Malcom men det hade ju varit fullständigt meningslöst, det hade inte gett någon över huvud taget något mervärde. De vill nästla sin in och _skapa_ en konflikt där det inte finns minsta underlag för en konflikt, och samtidigt sätta sig själva i centrum för konflikten. Om det hade lyckats hade det bara varit slöseri med alla inblandades tid och energi. Ge inte Haveristernas trånga verklighetsuppfattning något syre alls, det är lika poänglöst att bestrida sånt ”ta avstånd”-trams som att ta striden mot folk som tror att jorden är platt. Det hade inte ens varit värt att bestrida om det så hade funnits nån slags rimlig substans bakom anklagelserna mot Malcom.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-08 kl. 16:34.
Citera
2021-02-08, 20:03
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Korkad och korkad, han saknar väl eftergymnasial utbildning och arbetade vad jag förstår som elektriker (?) på nån industri innan han gled över på fackligt arbete. Han nämner väl lite om sitt gamla arbetslag på bruket i nåt poddavsnitt tror jag. Det torde väl röra sig om det företag som numera heter Outokumpu som sysslar med valsat stål?

Axel har väl nån KY-utbildning i data eller liknande, knappast en civ ing datateknik direkt.

Fast å andra sidan, var ligger ribban? Jimmie Åkesson irrade runt i lite humaniorakorridorer på måfå innan han blev heltidspolitiker, har svårt att se att det egentligen gjorde nåt för honom.

Spännande förresten det här med recensioner och bedömning av folks bildningsnivå och intelligens förresten! Skulle du kunna lägga upp ditt eget LADOK-utdrag kanske, så vi får en korrekt bild av de olika parterna i den här konflikten? Kanske kan du slöjda en festlig gif av det för att på så sätt lätta upp stämningen lite?
Du verkar själv besitta en god förmåga att tillskansa dig information, för det där var en imponerande liten sammanfattning av både Axels och Henkos utbildning. Exakt vad det skulle ha med det jag pratade om har jag desto svårare att förstå. Det bekräftar snarare det jag säger om stenkorkad dalmas med gammalt arbetarflit och en intelligent men emotionellt handikappad programmerare på Gullmars med lätt för att lära men som skulle börja prata om pengar, hur han skiter i allt och alla eller poängtera andras tillkortakommanden om man bad honom berätta något om sig själv som gör att han duger. Han bär ju inte minst på ett trauma som han enligt sig själv bearbetade främst genom att trycka i sig kebab en gång om dagen, vilket så här i efterhand uppenbarligen inte var det bästa sättet.

Henko är lustigt nog den som verkligen skiter i vad folk tycker, det är därför han hela tiden uttrycker sig på sätt som också bekräftar honom själv. Axel skulle aldrig uttrycka sig på det kränkta sätt Henko ofta gör. Hans självförhärligande ligger i det outtalade om sig själv men i det som du också gör nu -- att göra sig lustig över hur andra misslyckats med det Axel själv på något sätt lyckats med, samt attackera saker han förutsätter gör ont hos folk.

Med det sagt har jag berättat både personligen för Henko och Axel när vi träffats att jag inte ens klarat gymnasiet inte minst på grund av just de diagnoser Haveristerna med krets så vänligt påminner omvärlden om att jag har. Då är det precis som det verkar ha varit med den här personens 14 år gamla våldtäktsdom -- något man där och då visar förståelse för och framhåller som en slags styrka att man gått vidare från efter att ha gjort sitt straff för eller att man ändå är där man är trots exempelvis diagnoser. Den dagen man blir ovänner förändras detta och då används det istället i syfte att attackera en i egenskap av skelett i garderoben. Det är väl antagligen därför man är livrädd för att någonsin backa och ändra ståndpunkter i deras värld också. Man vet liksom att det kommer komma tillbaks som "den gången man hade fel" och bita en i arslet.

Det är därför man också gör en poäng av att folk som en gång lyssnat på podden per automatik är idioter om de nu ser saker annorlunda. Jävla lättlurade idioter som en gång gillade oss, ungefär.

Jag slår dock vad om att Axel och Henko även tog transkvinnans notor när de var ute och drack öl med henne precis som i mitt fall. Varför inte samma regler om lättlurade idioter som bjudit våldtäktstransor och tjackpsykotiska arbetslösa autister på bärs gäller de båda är tydligen en annan femma. Henko är den av de båda som har problem med kvinnor specifikt men saknar än en gång intellektuell förmåga (jag pratar inte om hans kompetens som svetsare här bara för att vara tydlig) att vara lika utstuderat elak som Axel, som är en sån där person som skulle beskriva ett ex som tusen negativa saker när det väl tagit slut trots att han legat bredvid henne eller honom i och sovit år in och år ut.

Om Axel inte är för upptagen att haffa guzzar och leva livet på Gullmars genom att flasha sin Rolex och Patreon-sedelbunt nu vid nya stängningstiderna, och faktiskt läser, vill jag bara säga: prata med någon, bror. Det hjälper.

Du måste plocka upp skärvorna och gå vidare.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-08 kl. 20:49.
Citera
2021-02-08, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
... jag antar att de hoppades att Adam skulle gå in i nån slags försvar av Malcom men det hade ju varit fullständigt meningslöst, ..

Hah, nära, men .. hittade att Adam faktiskt hade kommenterat Henkos korståg i form av ett svar i kommentarsfältet på GP:

Citat:
Hej Henrik! Som jag förstår det gjorde Malcom en ideologisk analys av samtiden och försökte förstå klassrelationer. Man kan förstås tolka det väldigt hårt och få det till att han uttryckte sig direkt rasistiskt. Du kan ju förstås fråga Malcom om det är så att han hyser rasistiska åsikter. Har du gjort det? Det är jag rätt säker på att han inte gör. Skulle man svara på allt, bra som dåligt, som man tillskrivs eller anklagas för så skulle man inte göra mycket annat.

Nåja, ett ganska ointressant svar men mer än så behöver man faktiskt inte ge tomtarna bakom Haveristerna. Onödigt att mata trollen mer.
Citera
2021-02-08, 20:45
Avslutad
Citat:
Det blev så tydligt i samband med artikeln i GT, undertecknad Haveristerna, där de rapade samma vantolkningar och resonemang som i sin VerbalAbuse-podd, att de är djupt inne i denna trånga form av förhållningssätt till omvärlden. Det handlar inte om satir eller skämt på något sätt utan här skriver de en helt seriös artikel och den enda skillnaden från deras vanliga skräp i podden är att de har utelämnat alla svordomar, könsord och barnsligt trams. Nivån höll ju samma låga nivå, det enda som skiljde var att artikeln höll ’god ton’. De lever för att angripa personer baserat på sina egna fula vantolkningar, de är helt uppslukade av sina personliga konflikter och intriger. Artikeln känns mest som ett verk av Henko men de andra har ju gått med på att sätta sitt namn på den. Innehållet i artikeln är ju skrattretande men vi får väl tacka Adam Cwejman och Malcom, och alla andra, att de inte brydde sig över huvud taget om tramset och således inte gav det någon uppmärksamhet. Snopet för Haveristerna, jag antar att de hoppades att Adam skulle gå in i nån slags försvar av Malcom men det hade ju varit fullständigt meningslöst, det hade inte gett någon över huvud taget något mervärde. De vill nästla sin in och _skapa_ en konflikt där det inte finns minsta underlag för en konflikt, och samtidigt sätta sig själva i centrum för konflikten. Om det hade lyckats hade det bara varit slöseri med alla inblandades tid och energi. Ge inte Haveristernas trånga verklighetsuppfattning något syre alls, det är lika poänglöst att bestrida sånt ”ta avstånd”-trams som att ta striden mot folk som tror att jorden är platt. Det hade inte ens varit värt att bestrida om det så hade funnits nån slags rimlig substans bakom anklagelserna mot Malcom.

De visade tydligt i det efterföljande agerandet att det inte handlade om Malcoms idéer utan om honom som person. Det var ingen som inte såg de pinsamma barnsligheterna travas upp och försökte ignorera dem bäst de kunde. Det är ju trots allt det som de avskyr, just att bli ignorerade. Då väljer de hela tiden att eskalera utan en tanke på hur de uppfattas. Det senaste generalhaveriet då Johannes Nilsson skriver en helt vanlig artikel med kritik och deras tvångsmässiga vanvett med anklagelser och poddavsnitt döpta till "Stalingrad" fick dem ju att framstå som totala UFOn. Det är inte direkt killar med is i magen. Jag skulle tro att de har lyckats med att marginalisera sig själva till den grand att normala debattörer håller sig på avstånd. Men vi får väl se då Jan Emanuel är en linslus. Chang Frick tror jag dock har bättre saker för sig av olika anledningar. Flashback är ju Haveristernas självvalda huvudarena så det är svårt att tänka sig att någon intresserar sig alltför mycket.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-08 kl. 21:01.
Citera
2021-02-08, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Men vi får väl se då Jan Emanuel är en linslus.

Är Jan Emanuel nästa person som de har planerat tigga fram en konflikt med eller vadå?
Citera
2021-02-08, 21:05
Avslutad
Citat:
Är Jan Emanuel nästa person som de har planerat tigga fram en konflikt med eller vadå?

Det är vad jag läste i tråden. Men det var före artikeln i Nyheter Idag och efterföljande psykoser.

Citat:
Ursprungligen postat av Kvillebacken1
Bra avsnitt det senaste. Sköna tagningar om Jan Emanuel och Peter Wahlbeck. Kul också att Jan Emanuel tackat ja till att delta i ett program (post-corona).
Citera
2021-02-08, 22:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
massa snack

Apropå självinsikt:

Jag vet inte vad ditt förhållande till dem är men själv hade jag nog haft svårt att ha sympati med nån som inte rett ut att skaffa sig ens grundläggande utbildning, men som samtidigt sitter och kallar andra korkade. Inte så hemskt märkligt om medkänslan torkar in då, eller? Samma sak med en gammal våldtäktsdom antar jag, om man t ex kommer med förtäckta hot mot folks barn kanske man kanske inte är så reformerad trots allt?

Det är väl ofta det podden driver med och avslöjar - hyckleri. Som att Malcom tycker man ska inventera om folk bidrar, när man själv inte bidrar. Eller som när Jan Emanuel tycker folk ska vara tacksamma, osv. Det är väl inget konstigt med det, hyckleri är ingen trevlig egenskap?
Citera
2021-02-08, 23:05
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Samma sak med en gammal våldtäktsdom antar jag, om man t ex kommer med förtäckta hot mot folks barn kanske man kanske inte är så reformerad trots allt?

Haha omfg.

Du diskuterar alltså den gång haveristernas klippare Er*k St*nh*mm*r satt och deadnameade henne i en kamrats kommentarsfält på Facebook för 3 år sen upprepat och hon polisanmälde det som ett ofredande och påpekade att en ny lag som inkluderade just den typen av trakasserier precis trätt i kraft. Varför gör man sånt? Det var sommaren 2018.

Vidare försökte hon deeskalera situationen och återknyta till en diskussion om skolorna i området de hade haft då Er*k var nyinflyttad och skrev är det din dotter söt går hon i nån skola i området. Allt det här redovisades i den polisanmälan hon gjorde, även det som Er*k sen sprang omkring och grinade om var ett hot. Varför polisanmälde inte Er*k om han uppfattad det som ett hot mot sitt barn? Det hade nog varit lite mer normalt än att Haveristerna sitter och ältar ett byk de inte hade nån tvätt i tre år senare för att försöka få till en mer och mer absurt långsökt case mot Johannes Nilsson eller Cissi Wallin. Varför var det hon som polisanmälde Er*k? kanske helt enkelt för att det där med förtäckta hot är en efterkonstruktion.

Det finns bra mycket värre saker än hyckleri och det är att sitta och ljuga om saker för att skada andra något som Haveristerna visat sig duktiga på. Helt enkelt därför att haveristerna är lögnare. Hur länge pågick den där affären med Myra och hur länge undanhöll Henko sanningen ifrån sin sambo? I tre år? Än idag klarar han inte av att tala om det öppet utan kallar det "en privat sak" när alla vet att han blev påkommen med att vara en unfaithful bastard.

Att det blev känt är det egentliga skälet till de lögner och den personförföljelse Haveristerna sysslar med. Apropå hyckleri.

Hursomhelst verkligt banala saker från oerhört trista och banala människor. Apropå självinsikt: ett kommentarsfält på Facebook 2018 med två privatpersoner liksom. FeTt CoNtEnT. Testa att släpp och gå vidare. Helt sinnessjukt. Skaffa ett liv.
Senast redigerad av RX-78-2Gundam 2021-02-08 kl. 23:48.
Citera
2021-02-09, 00:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Haha omfg.

Du diskuterar alltså den gång haveristernas klippare Er*k St*nh*mm*r satt och deadnameade henne i en kamrats kommentarsfält på Facebook för 3 år sen upprepat och hon polisanmälde det som ett ofredande och påpekade att en ny lag som inkluderade just den typen av trakasserier precis trätt i kraft. Varför gör man sånt? Det var sommaren 2018.

Vidare försökte hon deeskalera situationen och återknyta till en diskussion om skolorna i området de hade haft då Er*k var nyinflyttad och skrev är det din dotter söt går hon i nån skola i området. Allt det här redovisades i den polisanmälan hon gjorde, även det som Er*k sen sprang omkring och grinade om var ett hot. Varför polisanmälde inte Er*k om han uppfattad det som ett hot mot sitt barn? Det hade nog varit lite mer normalt än att Haveristerna sitter och ältar ett byk de inte hade nån tvätt i tre år senare för att försöka få till en mer och mer absurt långsökt case mot Johannes Nilsson eller Cissi Wallin. Varför var det hon som polisanmälde Er*k? kanske helt enkelt för att det där med förtäckta hot är en efterkonstruktion.

Det finns bra mycket värre saker än hyckleri och det är att sitta och ljuga om saker för att skada andra något som Haveristerna visat sig duktiga på. Helt enkelt därför att haveristerna är lögnare. Hur länge pågick den där affären med Myra och hur länge undanhöll Henko sanningen ifrån sin sambo? I tre år? Än idag klarar han inte av att tala om det öppet utan kallar det "en privat sak" när alla vet att han blev påkommen med att vara en unfaithful bastard.

Att det blev känt är det egentliga skälet till de lögner och den personförföljelse Haveristerna sysslar med. Apropå hyckleri.

Hursomhelst verkligt banala saker från oerhört trista och banala människor. Apropå självinsikt: ett kommentarsfält på Facebook 2018 med två privatpersoner liksom. FeTt CoNtEnT. Testa att släpp och gå vidare. Helt sinnessjukt. Skaffa ett liv.

Men herregud, det är ju rena Stalingrad du beskriver! Det är knappast Haveristernas sak att blanda sig i och framför allt inte att avgöra om någon är "reformerad" eller inte. Eller Axel verkar ha misslyckats i sitt övervakaruppdrag då? Men det verkar ju ganska typiskt Henko och Axel vid det här laget att sitta och blåsa upp en händelse och skvallra och döma och försöka blanda sig i. Fast på säkert avstånd som de Marvel-hjältar de är. Problemet är inte bara lögnerna och överdrifterna skulle jag nog säga utan vad de utelämnar. 2018 på Facebook. Det är där det händer. De poddade alltså om det här? Man tar sig för pannan. Det verkar vara en förtalspodd rakt igenom.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-09 kl. 00:18.
Citera
2021-02-09, 14:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av RX-78-2Gundam
Vidare försökte hon deeskalera situationen och återknyta till en diskussion om skolorna i området de hade haft då Er*k var nyinflyttad och skrev är det din dotter söt går hon i nån skola i området.

Hahahaha dömd våldtäktsman frågar nyfiket om dina barn, hur tror du folk tolkar det? Bra försök att "de-eskalera" verkligen.

Sen jaha, olagliga trakasserier, polisanmälan, etc, jag antar att du har en dom då som du kan redovisa och backa upp det?
Citera
2021-02-09, 15:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Det ena har inte med det andra att göra nödvändigtvis. Läs en bok, det står säkert i någon.
Kan du rekommendera nån? Inte det nej?

Citat:
Och att du inte är ett dugg involverad i "kretsen" är uppenbart. Du kan bara rabbla upp deras hela CV.
Det där är ju saker dom pratat om åtskilliga gånger i podden. Särskilt Axel brukar ju lägga ut texten om hur han var en fattig nobody tills han började med data och köpte Rolex. Han är väl nöjd med vad han uppnått antar jag, vilket också är en helt normal känsla att känna. Jag har vad jag vet varken påstått att jag tillhör eller inte tillhör nån krets, vad det nu ens har med saken att göra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in