2021-02-05, 13:42
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Carlbom
Börjat lyssna på avsnitt 102 och det verkar helt vigas åt den här personkonflikten med Jonas.
Det börjar med 20-30 minuter diskussion om när de granskade Malcom Kyeuynes påståenden (som ju kritiserats av bl a Nyheter Idag) och glider sen i på Johannes Nilssons artikel i Nyheter Idag (som också delvis handlar om deras granskning av Malcom). Efter ca 40 minuter glider de in på Hållén, eftersom han intervjuas av Johannes Nilsson. Sen går de vidare med andra saker som artikeln nämner, t ex Moa Wallin, återvänder till diskussionen kring Malcom runt 1:35, med mera med mera. Men sure, artikeln handlar bara om deras konflikt med Jonas Hållén
Citera
2021-02-05, 14:55
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Det börjar med 20-30 minuter diskussion om när de granskade Malcom Kyeuynes påståenden (som ju kritiserats av bl a Nyheter Idag) och glider sen i på Johannes Nilssons artikel i Nyheter Idag (som också delvis handlar om deras granskning av Malcom). Efter ca 40 minuter glider de in på Hållén, eftersom han intervjuas av Johannes Nilsson. Sen går de vidare med andra saker som artikeln nämner, t ex Moa Wallin, återvänder till diskussionen kring Malcom runt 1:35, med mera med mera. Men sure, artikeln handlar bara om deras konflikt med Jonas Hållén

Hela avsnittet är vigt åt att försvara sig mot Nyheter Idag. Jag blandar ihop Johannes och Jonas. Det verkar lätt gjort för de är typ lika okända båda två.

Haveristerna borde inte behöva gå igång och känna sig tvingade till att ens försvara sig i den här konflikten, men de kan verkligen inte låta bli.

Hela Johannes/Jonas/transkvinnan-grejen kan säkert knytas ihop med de större namnen de är i konflikt med men det börjar bli långsökt. Intresset för Haveristerna från andra än kärntrupperna borde minska i rasande takt när de snöar in så mycket på minsta lilla grej.
Citera
2021-02-05, 15:02
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Hela Johannes/Jonas/transkvinnan-grejen kan säkert knytas ihop med de större namnen de är i konflikt med men det börjar bli långsökt. Intresset för Haveristerna från andra än kärntrupperna borde minska i rasande takt när de snöar in så mycket på minsta lilla grej.

Precis så är det. Vem vill sitta och lyssna på en podd som handlar om personliga vendettor som hände för fem år sedan på Facebook?

Sedan så "hotar" de med att göra ett avsnitt om Myra - ok? Det enda hon har typ sagt är att Henrik inte är så himla förstående över NPF-diagnoser (argumentera mot det?). Lägg sedan till att de har just anklagats för att vara mobbare och sedan så har en massa kvinnor sagt att Henrik har problem med det fagra könet så kanske inte det är den smartaste strategin, men vad vet jag?
Citera
2021-02-05, 15:20
Medlem
Citat:
Jag blandar ihop Johannes och Jonas. Det verkar lätt gjort för de är typ lika okända båda två.
OK, lätt hänt kanske. Men då har du väl en poäng.
Citera
2021-02-05, 16:34
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Börjat lyssna på avsnitt 102 och det verkar helt vigas åt den här personkonflikten med Jonas. Jag kan inte förstå hur Haveristerna vill lägga den energin på en, i mina ögon, futtig personkonflikt med en icke-kändis. Det sänker poddens varumärke och gör dem irrelevanta på det stora hela. Den enda som vinner på det är Jonas Hållén som plötsligt blir känd för en större publik än han själv skulle kunna fixa.

När de gav sig in i konflikter med "stora drakar" såsom Linnea C, Cicci W och Malcom K så fanns det en poäng. Det fanns ett värde i att dra ut dessa stora opinionsbildare i ljuset och klä av dem. Men det som pågår nu känns bara sorgligt och puttefnaskigt.

Jag är väldigt nöjd med det. Ju mer tid de ödslar på mig, desto sämre för dem. Detta är på väg att bli Elaka Gubben Podden;-)
Citera
2021-02-05, 16:41
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Det är ju det som är så kul med både Cancerpatienten och Dörrvakten. Båda grinar och gnäller om hur Haveristerna tuffar sig på nätet men är fega i verkligheten. Själva ägnar de en ansenlig del av sin vakna tid åt EXAKT detsamma. Tweet efter tweet, inlägg efter inlägg här sitter de och förpestar luften med sitt larv. Den här tråden är helt urspårad och kan omöjligt handla om podden när det ständigt är någon apa som för in diskussionen på personkonflikter.

HERREGUD! Lös det AFK. Vad är problemet? Sluta grina, ”buhuuu han ville inte komma ut när jag var där”. Men stanna tills han kommer ut då? Eller gå och knacka på? Ni tycks ju veta var båda bor. Återigen: vad är problemet?

Vill man lösa en konflikt öga mot öga så ser man till att det händer. Men det kan ju vara så att man innerst inne mest vill sitta och twittra och skriva trams på FB.

Vi har varit på Gullmars. Båda två. Flera gånger. Sist när Dörrvakten var där ville inte Axel komma ut.

Och vi har bjudit både Henko och Axel dit igen. Men de vill inte träffas. Vad ska vi göra? Tälta utanför Axels port?

Däremot kan jag hålla med om att det blivit för många inlägg nu. Vi får snart hitta på något skojigt på Gullmars.
Citera
2021-02-05, 17:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Vi har varit på Gullmars. Båda två. Flera gånger. Sist när Dörrvakten var där ville inte Axel komma ut.

Och vi har bjudit både Henko och Axel dit igen. Men de vill inte träffas. Vad ska vi göra? Tälta utanför Axels port?

Däremot kan jag hålla med om att det blivit för många inlägg nu. Vi får snart hitta på något skojigt på Gullmars.

Jo. Ingen har missat att ni varit där eftersom ni spammat internet med den informationen. Ni har väl adresser? Gullmarsplan är ju ett rätt stort område. Det är väl bara att gå och ringa på?

Var det dörrvakten eller du som påstod sig ha varit där och krossat rutor som något random antifa-slödder? Är det sån skit ni ska syssla med? Vuxna män som smyger runt på natten och pajar rutor? Vilka jävla töntar.

Men om ni har för avsikt att attackera dem fysiskt på något sätt så känns det ju hyfsat osmart att ni fyllt twitter och FB med hot och antydningar om det.

Men lycka till. Det blir väl till att poppa popcorn och hoppas att nästa del av Dörrvakten och Cancerpatienten blir mer spännande än de hundra föregående.
Citera
2021-02-05, 17:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Precis så är det. Vem vill sitta och lyssna på en podd som handlar om personliga vendettor som hände för fem år sedan på Facebook?

Sedan så "hotar" de med att göra ett avsnitt om Myra - ok? Det enda hon har typ sagt är att Henrik inte är så himla förstående över NPF-diagnoser (argumentera mot det?). Lägg sedan till att de har just anklagats för att vara mobbare och sedan så har en massa kvinnor sagt att Henrik har problem med det fagra könet så kanske inte det är den smartaste strategin, men vad vet jag?

Haveristerna är ganska förutsägbara. Det är stor sannolikhet att de kommer fullfölja sin uthängning av Henrik och Axels forna sängkompis Myra, det är förmodligen nästa konfliktyta de kommer att eskalera och förvalta. Förutom att Axel redan har meddelat och klargjort det så kan man se på Twitter att Henko bjuder in en annan icke-kändis vid namn Magnus Norrman som gäst till podden:
Citat:

PM:a mig ditt nummer så kan du få vara med i podden.

https://twitter.com/mrhenko123/status/1357264707867054080

Det kan tyckas vara orelaterat för vissa men jag råkar veta att denna Magnus är en f.d. aktiv IRM/Haversterna-fan men har då genomgående favoriserat Myra. Nu när forna trion är splittrad har Magnus positionerat sig ganska hårt mot Henko och Axel - Så det krävs inte mycket för att lista ut att detta för Haveristernas del handlar om att proxykriga mot Myra via denna Magnus (konto: @realmangefik på Twitter, har också ett flertal ggr från ett flertal ökända vänstertroll blivit beskylld för att vara personen bakom pseudonymen ”Casvaluir”). Denna Magnus har av olika anledningar blivit en konfliktmagnet på Twitter, han är en person som förr varit vän med t.ex. Loan Sundman et al och hela den ringhörnan men sedan på senare år hamnat i konflikt med hela den bunten.

Haveristerna vet att de får väldigt många ”med” sig helt utan ansträngning om de ger sig på Magnus Norrman, så machiavellistiskt beräknande är de, och på samma gång får de en ”gratis” konfliktyta mot Myra.

Som Carlbom nämner så tycks Haveristerna måla in sig själva i ett allt trängre hörn för var dag - det är inte ett hållbart recept att ge sig på inflytelsefattiga och okända profiler dagarna i ända.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-05 kl. 17:24.
Citera
2021-02-05, 17:13
Avslutad
Det här är en mycket attraktiv podd att ha deltagit i eller bli associerad med. Bianca ringer vilken dag som helst.
Citera
2021-02-05, 17:29
Medlem
NordicElfMagics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Så det krävs inte mycket för att lista ut att detta för Haveristernas del handlar om att proxykriga mot Myra via denna Magnus (konto: @realmangefik på Twitter, har också ett flertal ggr från ett flertal ökända vänstertroll blivit beskylld för att vara personen bakom pseudonymen ”Casvaluir”). Denna Magnus har av olika anledningar blivit en konfliktmagnet på Twitter, han är en person som förr varit vän med t.ex. Loan Sundman et al och hela den ringhörnan men sedan på senare år hamnat i konflikt med hela den bunten.
Kan avslöja att den här Mange är inte med i Simphörnan sen rätt länge. Kommer mest ihåg att han ägnade sig mest åt att ursäkta svärjisar och vitknekta en svärjistant som heter M**d, som han verkade vara lite förtjust i. Passade inte in sådär jättebra bland ett gäng progressiva kämpar.

Kan dock bli underhållande att höra ett samtal mellan honom och Henko. För om det är nån som kan bemöta svärjissnyftande så är det han.
Citera
2021-02-05, 17:40
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Jo. Ingen har missat att ni varit där eftersom ni spammat internet med den informationen. Ni har väl adresser? Gullmarsplan är ju ett rätt stort område. Det är väl bara att gå och ringa på?

Var det dörrvakten eller du som påstod sig ha varit där och krossat rutor som något random antifa-slödder? Är det sån skit ni ska syssla med? Vuxna män som smyger runt på natten och pajar rutor? Vilka jävla töntar.

Men om ni har för avsikt att attackera dem fysiskt på något sätt så känns det ju hyfsat osmart att ni fyllt twitter och FB med hot och antydningar om det.

Men lycka till. Det blir väl till att poppa popcorn och hoppas att nästa del av Dörrvakten och Cancerpatienten blir mer spännande än de hundra föregående.
Jag tycker det vore väldigt respektlöst att ringa på hos någon oanmält som man vill konfrontera. De ska givetvis ha ett eget val att leta sig ut eller se ut som en fegis. Vad skulle vara fel med "antifa-slödder"? Jag jobbade ju för ett? Jag är tolerant som fan, vill ju inte diskriminera. Så får inte en autistisk, tjackpundande och psykotisk dörrvakt göra.

Som du lustigt nog också påpekar vore det mycket dumt att sitta och göra en sådan här cirkus av skiten om vi verkligen ämnat skada någon i detta. Vi gör det för att det är riskfritt eftersom Axel just är en feg fitta med för hög svansföring som inte kan stå för sina ord.

Det här med att det handlar om att slåss tills någon avlider är helt och hållet skapat av Haveristerna, Axel vet helt säkert utan att dock ens ha sett mig där inne från toaletten att jag stod utanför med ett knogjärn. Det var extremt viktigt att poängtera denna slutsats han inte ens kunnat dra eftersom han ju satt och sket. Peka på när jag uttalat har skrivit att jag är där för att veva? Om man däremot förutsätter att jag kommer besvara våld med våld efter hoten om spräckt skalle, kanske man ska ge fan i att hota utan att ha täckning för det. Men att vara redo att använda våld om det krävs, och att komma till Gullmars enbart för att just använda våld är två helt olika saker. Det sistnämnda är dock en förutsättning för att de inte ska se mer patetiska ut än de redan gör i detta.

Jag är den enda i den här härvan som för övrigt inte är dömd för något brott. Man vill ju inte vara ett kriminellt belastat slödder, liksom.
Citera
2021-02-05, 18:15
Medlem
KomTillGullmarss avatar
https://ibb.co/vjM62Dw

Hoppas stackars Axel snart är på tassarna igen! Men man bör rimligtvis hålla gläfsande byrackor kopplade om de inte kan ge fan i att gå runt och skälla på andra hundar som biter tillbaks. Särskilt om hunden just bara är en gläfsare som enbart skäller men sedan inte biter. Som djurägare har man faktiskt ett stort ansvar för deras väl och ve. Hoppas dock räkningen blir rejält tilltagen, det ska nämligen kosta att vara elak mot hundar. Där vet vi vid det här laget att jag och hundmisshandlaren i Avesta för en gångs skull är överens. På tal om det, vad hamnade räkningen hos veterinären på förra gången då hunden traumatiserades av min GIF? Har han fått chansen att bearbeta det än?

Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Det kan tyckas vara orelaterat för vissa men jag råkar veta att denna Magnus är en f.d. aktiv IRM/Haversterna-fan men har då genomgående favoriserat Myra. Nu när forna trion är splittrad har Magnus positionerat sig ganska hårt mot Henko och Axel - Så det krävs inte mycket för att lista ut att detta för Haveristernas del handlar om att proxykriga mot Myra via denna Magnus (konto: @realmangefik på Twitter, har också ett flertal ggr från ett flertal ökända vänstertroll blivit beskylld för att vara personen bakom pseudonymen ”Casvaluir”). Denna Magnus har av olika anledningar blivit en konfliktmagnet på Twitter, han är en person som förr varit vän med t.ex. Loan Sundman et al och hela den ringhörnan men sedan på senare år hamnat i konflikt med hela den bunten.
Så i samma veva som stackars Axel ligger hos veterinären efter att ha blivit biten för att ha gläfst för högt, bjuder Henko in en annan Magnus till podden som just påpekar hyckleriet i att han adresserar min vän Jonas Hållén som är är tydlig med vems rygg han har i detta. Henko hatar Magnusarna av samma skäl. Den ena vill han dock, trots att han indirekt adresserar honom, aldrig mer ha att göra med. Den andra får vara med i podden!

You can't make this shit up ...
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-05 kl. 18:30.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in