2021-02-04, 18:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
En våldtäkt är något mindre av en privatsak än otrohet, men men.

Du kan nog vara helt säker, faktiskt 100%, på att brottsoffret efter 14 år tycker att det är en privatsak och inte önskar att texten ur den domen där övergreppet beskrivs i detalj inte copypasteas in i en skittråd på Flashback eller diskuteras i en förtalspodd. Eller tror du inte det?
Citera
2021-02-04, 18:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Du kan nog vara helt säker, faktiskt 100%, på att brottsoffret efter 14 år tycker att det är en privatsak och inte önskar att texten ur den domen där övergreppet beskrivs i detalj inte copypasteas in i en skittråd på Flashback eller diskuteras i en förtalspodd. Eller tror du inte det?

Det var väl våldtäktsmannen själv som la ut domen här, inte Haveristerna?
Hur som så spelar våldtäkt och otrohet inte i samma liga.
Citera
2021-02-04, 18:31
Avslutad
Citat:
Det var väl våldtäktsmannen själv som la ut domen här?

Det har jag ganska svårt att tänka mig.

Citat:
Hur som så spelar våldtäkt och otrohet inte i samma liga.

Menar du att ett övergrepp på en kvinna är allmän egendom? Att det är OK att sitta och copypastea in sånt på Flashback?

Nu vet du vad hon tycker i alla fall.

Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-04 kl. 18:39.
Citera
2021-02-04, 19:02
Medlem
Citat:

Jaså? Jag har en hälsning från statsministern. Haveristerna har rätt. Nu vet ni det.
Citera
2021-02-04, 19:31
Avslutad
Vad är problemet med att kontakta det BO och det barn man sitter och poddar om? På vilket sätt är det fantasi, det är väl normal respekt? Vilka märkliga reaktioner det får att låta hälsa en sån sak. Man kan nästan få för sig att vissa sitter och reproducerar ett övergrepp och utnyttjar ett barn i egna syften.
Senast redigerad av JagRattar1LexusJag 2021-02-04 kl. 19:38.
Citera
2021-02-04, 20:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av JagRattar1LexusJag
Vad är problemet med att kontakta det BO och det barn man sitter och poddar om? På vilket sätt är det fantasi, det är väl normal respekt? Vilka märkliga reaktioner det får att låta hälsa en sån sak. Man kan nästan få för sig att vissa sitter och reproducerar ett övergrepp och utnyttjar ett barn i egna syften.

Oavsett vem som sa vad först och vem som läckte vilken information var som helst först så är det givet att man tillfrågar BO om lov innan man går ut med sådana uppgifter i en podd, ja. Otvivelaktigt. Nu pratar vi däremot om Henko och Axel .. (och den som klippte avsnittet/-en innan publicering).
Citera
2021-02-04, 20:47
Medlem
Citat:
Det har jag ganska svårt att tänka mig.

Menar du att ett övergrepp på en kvinna är allmän egendom? Att det är OK att sitta och copypastea in sånt på Flashback?

Jag tycker absolut inte att våldtäkt är allmän egendom. Men folk tycks mena att det är lika relevant att Henko varit otrogen som att den där transkvinnan våldtagit någon, att det gör honom lika klandervärd på nåt sätt. Särskilt eftersom den här våldtäkten var "så länge sen" och tydligen inte ens grov. Och det där med kontaktförbudet var också längesen och inte alls ett tecken på att det här är en instabil person, det är bara elakt att ta upp. Plus att Henko är tjock, har ni tänkt på det?

Mig veterligen är det väl inte heller haveristerna som läckt domen. De har väl inte pratat särskilt mycket om den här transkvinnan förrän nu på slutet.
Med det sagt kan det kanske vara snyggt att sluta ta upp just våldtäkten som slagträ så ofta.
Citera
2021-02-04, 22:34
Avslutad
Citat:
Jag tycker absolut inte att våldtäkt är allmän egendom. Men folk tycks mena att det är lika relevant att Henko varit otrogen som att den där transkvinnan våldtagit någon, att det gör honom lika klandervärd på nåt sätt. Särskilt eftersom den här våldtäkten var "så länge sen" och tydligen inte ens grov. Och det där med kontaktförbudet var också längesen och inte alls ett tecken på att det här är en instabil person, det är bara elakt att ta upp. Plus att Henko är tjock, har ni tänkt på det?

Mig veterligen är det väl inte heller haveristerna som läckt domen. De har väl inte pratat särskilt mycket om den här transkvinnan förrän nu på slutet.
Med det sagt kan det kanske vara snyggt att sluta ta upp just våldtäkten som slagträ så ofta.

Vi är överrens om det sista du skrev. Om Haveristerna höll sig till att granska annat än privatpersoner och då specifikt brottsutsatta privatpersoner med skyddade personuppgifter (förövare kan nämligen bli offer senare i livet) så skulle den här konflikten säkert inte existera.

Det är ändå märkligt att de har spelat in ett helt avsnitt om henne och att det ständigt hänvisas till henne varje gång Haveristerna muckar gräl med människor som verkar i offentligheten. Cissi, Della Q, Kringlan, Johannes, Malcom och Chang. Man kan ju inte ha ett speciellt starkt case om man blandar in en labil nobody som henne i allt man tar sig för.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-04 kl. 22:52.
Citera
2021-02-05, 04:46
Avslutad
Henko påstår att han åker hem till en gammal transa och säger att hon ska komma ut beväpnad när han egentligen sitter bakfull hemma i Avesta. En dörrvakt åker på riktigt hem till Axel och säger åt honom att komma ut, Axel låter hälsa att han menade inte allvar och hans hammare är prydnadshammare i bjärta färger. Dörrvakten listar ut var Henko bor och går efter Henko med, men Henko är inte sugen på att visa sina kickboxningsskills alls. Henko går istället ut på Twitter och berättar att han är en anonym tönt på Flashback. Ska man anta detsamma om Axel? Mycket klandervärt om Haveristerna på sista tiden. Tsk tsk tsk.
Citera
2021-02-05, 07:48
Medlem
EndGames avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Just nu tycker jag Team Tranås äger tangentbordskrigarna runt Gullmars. Ingen av dem vill träffas, istället sitter de allt mer frustrerade vid sina datorer och höjer tonläget.

Axel hade ju kunnat starta ett slagsmål på Gullmars. Han hade gott om tid, men gjorde det inte. Det här med "du borde fått stryk!", sagt efter att man har träffats, blir liksom mest patetiskt.

Angående sex inom Haveristernas redaktion så är det ju mer regel än undantag. Och Team Tranås sätter på Henko mot hans vilja. Varje dag. Han har ju till och med sömnproblem nu. Satiren på Twitter är alltså inte ens en fantasi, snarare en metafor.

Men LinusSarud har, som vanligt, rätt när han säger att det lätt blir "grisbrottning". Därför har Haveristerna gång på gång fått inbjudan till Gullmars. Senaste svepskälet är visst Corona.

Och apropå domar, de kan säga något om människor:

Henko: sätter på kompisens tjej, får stryk, springer hem och grinar, ringer och hotar (redan då på distans), blir dömd.

Axel: sitter hemma framför datorn - förmodligen full - och hotar med nackskott i sociala media.

Jonas: ber lugnt en person att han ska sluta ringa och trakassera en kvinna, men får till svar "jag ringer vem jag vill, när jag vill", vilket får Jonas att berätta för den här personen att han ska sluta omedelbart med sitt hånfulla beteende, annars kommer Jonas hem till honom. Personen slutar genast. Några månader senare träffas de och Jonas konfronterar personen angående hans beteende. Personen hånskrattar. Stryket utdelas, som utlovat.

Sedan kanske man trots allt får jobba på dagis fast man är en passive aggressive näthatare, men det var liksom inte huvudpoängen. Den var: domar förföljer dig och gör livet svårare och mindre trevligt.

Men gbn du borde verkligen chilla med att vässa mot folks anhöriga.+ och skriva runkfantasier, Som Simon say sånt där kan eskalerar så himla fort och så kan vi inte hålla på. Ta det mot varandra direkt istället?
Citera
2021-02-05, 10:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av EndGame
Men gbn du borde verkligen chilla med att vässa mot folks anhöriga.+ och skriva runkfantasier, Som Simon say sånt där kan eskalerar så himla fort och så kan vi inte hålla på. Ta det mot varandra direkt istället?

Det är ju det som är så kul med både Cancerpatienten och Dörrvakten. Båda grinar och gnäller om hur Haveristerna tuffar sig på nätet men är fega i verkligheten. Själva ägnar de en ansenlig del av sin vakna tid åt EXAKT detsamma. Tweet efter tweet, inlägg efter inlägg här sitter de och förpestar luften med sitt larv. Den här tråden är helt urspårad och kan omöjligt handla om podden när det ständigt är någon apa som för in diskussionen på personkonflikter.

HERREGUD! Lös det AFK. Vad är problemet? Sluta grina, ”buhuuu han ville inte komma ut när jag var där”. Men stanna tills han kommer ut då? Eller gå och knacka på? Ni tycks ju veta var båda bor. Återigen: vad är problemet?

Vill man lösa en konflikt öga mot öga så ser man till att det händer. Men det kan ju vara så att man innerst inne mest vill sitta och twittra och skriva trams på FB.
Citera
2021-02-05, 12:06
Moderator
Carlboms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Det är ju det som är så kul med både Cancerpatienten och Dörrvakten. Båda grinar och gnäller om hur Haveristerna tuffar sig på nätet men är fega i verkligheten. Själva ägnar de en ansenlig del av sin vakna tid åt EXAKT detsamma. Tweet efter tweet, inlägg efter inlägg här sitter de och förpestar luften med sitt larv. Den här tråden är helt urspårad och kan omöjligt handla om podden när det ständigt är någon apa som för in diskussionen på personkonflikter.

HERREGUD! Lös det AFK. Vad är problemet? Sluta grina, ”buhuuu han ville inte komma ut när jag var där”. Men stanna tills han kommer ut då? Eller gå och knacka på? Ni tycks ju veta var båda bor. Återigen: vad är problemet?

Vill man lösa en konflikt öga mot öga så ser man till att det händer. Men det kan ju vara så att man innerst inne mest vill sitta och twittra och skriva trams på FB.

Börjat lyssna på avsnitt 102 och det verkar helt vigas åt den här personkonflikten med Jonas. Jag kan inte förstå hur Haveristerna vill lägga den energin på en, i mina ögon, futtig personkonflikt med en icke-kändis. Det sänker poddens varumärke och gör dem irrelevanta på det stora hela. Den enda som vinner på det är Jonas Hållén som plötsligt blir känd för en större publik än han själv skulle kunna fixa.

När de gav sig in i konflikter med "stora drakar" såsom Linnea C, Cicci W och Malcom K så fanns det en poäng. Det fanns ett värde i att dra ut dessa stora opinionsbildare i ljuset och klä av dem. Men det som pågår nu känns bara sorgligt och puttefnaskigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in