2021-05-14, 13:36
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Extrapris12354
Denna tweet är klassisk:

Henrik Johansson @mrhenko123
Replying to @TillKom and @PappaBoeg
Min sambo har varit ganska tydlig med att du ska sluta kontakta oss och våra barn. Sluta omedelbart.

11:43 pm · 26 Feb 2021·Twitter for Android

Så jävla sanlöst ohederligt att man knappt fattar att det går existera efter det utan att vilja gå under jorden.
Den var en ny nivå av låg, som om hans känslor är mekaniska och när hans ilska inte räckte till var han tvungen att salta lite med förtvivlan från en sambo med barn. Men för Henko går hans känslor före det mesta, och det gör det väl kanske för de flesta. Huruvida man däremot själv begriper att så är fallet efteråt eller inte är vad som skapar de stora problemen för folk som Henko, eftersom han inte begriper ett jävla dyft.

Här är ett utmärkt exempel. Henko känner, därför är det så. Idioten fattar inte ens att han själv redogör för varför de på fullt rimliga grunder lade ner skiten. Tror han att snuten tar hänsyn till hans framtvingade krokodiltårar? De ser givetvis med sina glasögon på en enda mening som gör att det åker rakt ner i papperskorgen.

"Jag hade ju själv sökt upp tweetsen".

Lägg märke till nedtonandet a la "allt började med att han slog tillbaka". Eftersom deras hemliga inspelning som de lade ut inför tusentals lyssnare ju bara var ett prank, bro, så började det med att Jonas bara kom från ingenstans?

Precis som han själv i slutändan genom vårdslöshet, bland annat genom att leva helt tvärt emot så som någon under hot rimligtvis själv bör leva men också om staten bekostar skiten instrueras att leva, har bidragit till att adressen gick att hitta (han har inte visat att så är fallet dock, så kan lika gärna vara ännu en lögn från hans sida).

Precis som han själv sökt upp konflikt efter konflikt. Precis som han själv dragit in sin sambo gång på gång och tror i sin skeva bild av världen att om han bara dinglar sina nära och kära framför våra näsor riktigt nära gör vi snart misstaget som "bevisar att han hade rätt", och om man råkar snudda vid sambon (som i exempelvis påpeka att han är patetisk som drar upp henne och grinar varje gång det hettar till) tror han att det utgör en grund som håller juridiskt för olaga hot.

I Henkos värld gör Henko rätt, punkt. Därför byter han utan problem med tjafs som moraliska dilemman spelplan beroende på vilken han ser att han leder spelet på (eller där han tror han leder spelet på). Han försöker ju bara åtgärda de problematiska människorna som stör hans grandiosa självbild.

Vet någon när Axel hade tänkt att våldta Lambertz i tingsrätten förresten? Jonas lade upp ett klipp där han säger det, att han kommer knulla Lambertz i tingsrätten, så då måste det vara sant enligt Henkos logik. Skulle tydligen bli en gruppvåldtäkt, för han skulle ringa in advokater för ändamålet också sa han. Henko kanske kan ge Lambertz numret till den snut han haft kontakt med?

Men en sak har han lustigt nog faktiskt rätt i (ofrivilligt givetvis): det svenska rättsväsendet tycks ändå fungera fortfarande.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-14 kl. 14:28.
Citera
2021-05-14, 14:56
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Ja, det gjorde jag också men, återigen, eftersom det var första gången jag lyssnade på podden så kunde jag så klart inte dra några slutsatser om att det skulle vara deras vanliga M.O.

Sen kanske det är lite magstarkt att tycka att någon har stulit eller ens lånat en lista över saker som någon annan har gjort. Givet att man inte är färgad åt ena eller andra hållet så blir det ju en likadan lista oavsett vem som kompilerar den. Men det hör ju inte riktigt hit.

Nu menar jag inte "stulit" i dess rätta bemärkelse - jag anser allting jag (och andra) skriver på Flashback som "public domain". Jag finner väl det mer eller mindre intressant att de så uppenbart läser och tar en massa information härifrån utan att direkt erkänna det. Ett stort segment av deras publik är säkerligen av typen att betvivla all information som står på Flashback och anser att man är nazist om man ens läser här.

Så som sagt, mer intressant än ™.
Citera
2021-05-14, 15:58
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Nu menar jag inte "stulit" i dess rätta bemärkelse - jag anser allting jag (och andra) skriver på Flashback som "public domain". Jag finner väl det mer eller mindre intressant att de så uppenbart läser och tar en massa information härifrån utan att direkt erkänna det. Ett stort segment av deras publik är säkerligen av typen att betvivla all information som står på Flashback och anser att man är nazist om man ens läser här.

Så som sagt, mer intressant än ™.
Det är för att du saknar förståelse för kontext och intention. Men du valde hora framför luder i ditt nick i alla fall, det är åtminstone ett rätt i Haveristernas bok.
Citera
2021-05-15, 00:51
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Så KONSTIGT det här att VARENDA GÅNG nån som råkat ut för det här packet berättar sin sida visar det sig att saker hände i en annan ordning än den Henrik J försöker med. Så himla tokigt!

Så du vill ha prints på att de taggade mig i en helt orelaterad live på YouTube efter ep 91? Jag tog faktiskt, för då de arbetar så, så kan jag med. Och har fått dumpar från DC där Axel skrev jag är den vansinniga pga inte släpper saken.

Men jag har noll att bevisa för svansen, så du får inga dumpar.

Jag tror inte Axel hatar mig. Jag har inte haft en roll i något drama, och han vet dugligt överlag var han har mig. Henko har jag växlat fraser med typ 10-20 gånger i random grupper/trådar och det som senast när podden var igång två år, uppskattningsvis.

Min poäng är inte hata eller gå all in. Jag vill inte skärmdumpa något till gamarna. Varken ur kontext, eller gola från pm.

Min poäng är att det är ju fan inte konstigt de skaffar sig fiender när de använder sin publika plattform för att hänga ut privatpersoner de umgåtts med.

Henko lade nån minut på att såga och förtala min karaktär. En person han aldrig mött.

Jag köper inte alls logiken i att jag ska vara 100% chill med det, och i synnerhet inte när Axel och Henko slidar in i en live på YT och som första drag taggar och tilltalar mig för att sen påstå på deras Discord JAG inte släpper saker. "Jag glömmer aldrig en oförätt" sade Axel - varför ska då någon annan?

Hade något jag gjort varit i proportion till vad de gjorde mot mig - fine. Men nu har jag ingen podcast, jag är inte en offentlig person, och jag har inte postat en enda fucking dump på mina privata konversationer med någon från podden. Det är JAAAG som har startat tråden i forumet Flashback om att denna tråd är kapad av konton med 0 inlägg - långt innan avsnittet där jag togs upp. Så klart så in i helvete jag stör mig.
Citera
2021-05-15, 10:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Så du vill ha prints på att de taggade mig i en helt orelaterad live på YouTube efter ep 91? Jag tog faktiskt, för då de arbetar så, så kan jag med. Och har fått dumpar från DC där Axel skrev jag är den vansinniga pga inte släpper saken.

Men jag har noll att bevisa för svansen, så du får inga dumpar.

Jag behöver inga såna för att fatta hur det ligger till, jag har sett nog av havvisarna för att fatta att deras kronologi inte stämmer.
Citera
2021-05-16, 18:17
Medlem
Spritnotas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Jag behöver inga såna för att fatta hur det ligger till, jag har sett nog av havvisarna för att fatta att deras kronologi inte stämmer.

Är så miljöskadad av hur deras svans bemöter allt att jag trodde du var ironisk, sorry.
Citera
2021-05-16, 20:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Spritnota
Är så miljöskadad av hur deras svans bemöter allt att jag trodde du var ironisk, sorry.

Ingen fara. Du är inte ensam, vad jag kan se, heller.
Citera
2021-05-19, 05:59
Medlem
moralhoras avatar
Så. Hur mycket liknar podavsnitten där de går igenom Lambertz-fallet och det vi sagt i Lambertz-tråden?
Citera
2021-05-19, 19:20
Medlem
Ograsts avatar
Jonas svingar igen åt alla håll på twitter. Det här kommer att sluta illa!
Citera
2021-05-19, 21:14
Medlem
moralhoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst

Ja jösses. Jag är blockad men eftersom Jonas lider av järnbrist så är hans twitter fortfarande öppen för alla.

Här yrar han om satir, kontext och hatjournalistik:

https://twitter.com/jonas_hallen/status/1392923458934349829

https://archive.fo/wip/ocL8z

Det går bra nu.
Citera
2021-05-19, 22:12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moralhora
Ja jösses. Jag är blockad men eftersom Jonas lider av järnbrist så är hans twitter fortfarande öppen för alla.

Här yrar han om satir, kontext och hatjournalistik:

https://twitter.com/jonas_hallen/status/1392923458934349829

https://archive.fo/wip/ocL8z

Det går bra nu.

1000% att de droppat in ett brev från snuten där han är kallad på förhör eller nått.
Och i sista sekunden, när han fortfarande ser ljuset kör en klockren " MEN DOM DÅ" och länkar till ett 27 sek långt klipp där axel rantar sönder om Lambert.
Verkligen ännu ett halmstrå på den halmgubbe Hållen verkar bygga hela sitt narativ på.

Att han yrar om satir är som sagt en garant för att snuten hört av sig.
och han måste gå från att vara
HÖRRÖ DU GRABBEN JA KNULLAR DIG NÄR DU VILL
VI KOMMER !!!
till
oh its just a prank bro, please drop the charges

Så otroligt coolt och manligt av honom...
Jävla fjant
Citera
2021-05-19, 22:31
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ograst
För vem dock? Det är nämligen en fråga alltför få faktiskt verkar ställa sig här.

Jag menar, om Henko nu verkligen försöker göra en grej av det här tramsiga bokstavstolkandet han kört på i sina desperata försök att belägga grunden till sitt kontaktförbud, så har idioten ta mig fan haft omkring fem år på sig att lista ut hur han ständigt lyckas hamna i dessa situationer som främst drabbar hans familj enligt honom själv.

Snuten gör ju samma bedömning då som nu, att han är en drama queen. Märk väl hur han dessutom kör med samma argument då som nu.
Citat:
– Jag bad dem agera, på något sätt, bara markera sin närvaro. Jag lämnar över telefonnummer, tidpunkter, inspelningar och identiteten på den här personen. De tog inte ens in mig på förhör, säger Henrik Johansson.

– Det är ju mina anhörigas adress, vad ska jag säga till dem? Tänk om den här personen åker dit? Jag fick svaret att de tyvärr inte kunde göra något.

Istället håller sig Henrik Johansson borta från sin arbetsplats. Hans anhöriga tvingas lämna sitt hem.
Här fanns dessutom åtminstone en "god sak" utåt att skylla sin idioti på, men vad har han nu? Rätten att sitta och bråka i en podd med människor bara för att? Vad hans sambo och barn tycker om det vet vi inte, för vi har ingen aning om vilka de är. Jag antar att de tar sin skyddade identitet på lite större allvar än Henko, för det är givetvis helt i sin ordning att vi inte vet något om dem. Fem år. Fem jävla år. Minst! Så länge har sambon med barn lidit av hans idiotiska upptåg. Fattar ni vilken usel jävla sambo och farsa man är då? Hans vinst i allt detta är fortfarande högst oklar dessutom. Tur att jag inte skaffat mig en massa ungar så jag kan ta ut min vinst utan att andra än jag själv och de jag tar ut den på blir lidande.

Den enda faran för Henkos familj är Henko. Ingen vill skjuta eller våldta hans familj. Skälet att Jonas tog upp just att bli skjuten var för han på omvägar är personligt bekant med folk som drabbats av det som sker i Rinkeby, där sociala medier spelar stor roll när man skall välja vilket läger man tar parti för. Ingenting annat. Att plötsligt inte förstå kraften bakom sociala medier, när man levererar utstuderade hån mot andra i en podd man driver kallad Haveristerna och man heter Henko, är bara oärligt. Och att saker som sker på grund av podden verkligen också får riktiga konsekvenser för både hans sambo och dennes barn är ju Henko aldrig sen med att påpeka heller, så att jag menar ... Vem utgör egentligen i grund och botten problemet för de som lider i Henkos läger i allt detta?

Jag och Jonas är liksom inte de första, och garanterat inte de sista heller, som kommer gå efter ett fanskap som tar sig de friheter Henko gör. Om han tror hans 2015 års "Get Out of Jail Free Card" kring anhöriga som hotats kommer att fungera (vilket har sin förklaring i att personen faktiskt också hade hotat Henkos anhöriga, det har varken jag eller Jonas gjort) har både omgivningen och rättsväsendet avvikande åsikter. Att han sedan sitter och författar kverulantiskt pekoral i lokala blaskan om hur snuten ska vara 24/7 "stand by" för nu är minsann Henko på örat igen och sitter och ägnar sig åt satir är ju helt jävla befängt.

Henko lever enligt någon naiv jävla föreställning i stil med "om det inte varit för alla skurkar där ute som ofredar min stackars familj, i den bästa av världar, då hade jag kunnat ägna mig åt min skojiga satir utan alla dessa orättvisor". Sant i sig, antar jag. Precis som det är sant i sig att du kommer få huvudvärk om du gång på gång brakar in rakt i en cementvägg. Att du minsann ska kunna ta dig förbi förändrar ingenting. Henko är i och med artiklarna från 2015 uppenbarligen väl medveten om påföljderna hans engagemang har för sin familj. Att han ska kunna podda fem år senare och leverera material i en mer extrem form än vad han gjorde på IRM, förändrar heller inte det faktum att folk givetvis kommer lacka ur. Sambon och barnen fortsätter uppenbarligen enligt dagsfärska rapporter att lida. Henkos vinst? Fortfarande högst oklar.

Hur är vädret i Avesta så här års?
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-05-19 kl. 22:41.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in