2021-02-05, 20:38
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Jag tycker det vore väldigt respektlöst att ringa på hos någon oanmält som man vill konfrontera.

Jaså? Det säger ju Jonas att han gjort i pizza-avsnittet? Eller ja, han ändrar ju historien fyra ggr eftersom han ljuger om det, som vanligt. Men du kan ju hälsa honom att det hade varit ohövligt om det hade varit sant.
Citera
2021-02-05, 22:04
Medlem
KomTillGullmarss avatar
https://twitter.com/realMangefik/status/1357780567882936322

Det är synd att man inte får starta insamlingar här på Flashback. I sådana fall hade jag samlat till kostnaden för vården av Axel genom att göra en GIF där jag slår ihjäl den där stackars kraken till häst Henko ska ge sig fan på att rida på. Den dagen den går till slakt kan han dessutom då också klandra mig för att ha varit okänslig. Genomgående i detta tycks vara att Henko till slut antingen skadar eller på grund av brist på uppsyn utsätter sina djur för risk att skadas.

Men Henko får svårt att klandra mig för en GIF där jag slår en död häst eftersom han ständigt gör det själv.

Yeah, satire, and that ...

Jag har glömt vad vi pratade om? Kissluktande autister som får kläder av sin mor och som man vill glasa i ansiktet, eller vad var det?
Citera
2021-02-06, 05:06
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
HERREGUD! Lös det AFK. Vad är problemet? Sluta grina, ”buhuuu han ville inte komma ut när jag var där”. Men stanna tills han kommer ut då? Eller gå och knacka på? Ni tycks ju veta var båda bor. Återigen: vad är problemet?

Vill man lösa en konflikt öga mot öga så ser man till att det händer. Men det kan ju vara så att man innerst inne mest vill sitta och twittra och skriva trams på FB.
Eller så säger han när han kan komma ut istället? Vilken dag ska han spräcka skallar på Gullmars? Vi är förstående människor som mer än gärna hänsyn till hans uppenbarligen extremt känsliga mage. Jag trodde det var Henko som hade magproblemen i det där gänget. Ta en Loperamid och kom ut nästa gång! =)

Dessutom, om nu Jonas skulle ha ringt på när han var där var han väl faktiskt inbjuden den dagen av Axel själv? Då låter det dumt att inte ringa på om Axel fegar ur, men vad jag vet möttes de väl upp utanför den här pizzerian där Donnie Fiasko gjorde sin lilla inspelning på?

Att ringa på oanmäld skulle dessutom säkert gå att klassa som ofredande. Det skulle det nog att ringa mitt i natten och därefter kalla en person för horunge också. Faktum är att hoten han framför i videon som numera är gjord privat på YouTube nog rätt säkert skulle hålla som bevis för fällande dom, det gäller ju inte minst en person som har historik av domar för olaga hot. Med Axels tillåtelse, om han läser detta, kan jag istället om han så önskar gå den vägen och helt enkelt polisanmäla honom? Att släppa saker är liksom inget alternativ här nämligen, det tycker man kanske borde mötas av lite större förståelse av publiken till en podd som uttalat vill förstöra livet för folk och skryter om hur småaktiga de minsann kan vara om de bara får skäl nog. Långsinthet och att just aldrig släppa saker får nästan sägas vara hela deras affärsidé.

Ska man ta på sig rollen som någon slags rättskipare som straffar folk genom att inte längre bara håna utan även hota dessa i en podd inför tusentals lyssnare, kanske man får finna sig i att bristen på logik i lagboken de följer samt även bristen på "högre instans" än Gullmarstinget också resulterar i det de just nu gnäller oerhört högt om.

Citat:
Var det dörrvakten eller du som påstod sig ha varit där och krossat rutor som något random antifa-slödder? Är det sån skit ni ska syssla med? Vuxna män som smyger runt på natten och pajar rutor? Vilka jävla töntar.
Vi autistiska och psykotiska tjackpundare säger så mycket, du ska inte tro på allt. Tro på vad du ser istället, men för det krävs det ju att man till skillnad från Axel faktiskt också tar sig utanför dörren.
Senast redigerad av KomTillGullmars 2021-02-06 kl. 05:17.
Citera
2021-02-06, 08:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Eller så säger han när han kan komma ut istället? Vilken dag ska han spräcka skallar på Gullmars? Vi är förstående människor som mer än gärna hänsyn till hans uppenbarligen extremt känsliga mage. Jag trodde det var Henko som hade magproblemen i det där gänget. Ta en Loperamid och kom ut nästa gång! =)

Dessutom, om nu Jonas skulle ha ringt på när han var där var han väl faktiskt inbjuden den dagen av Axel själv? Då låter det dumt att inte ringa på om Axel fegar ur, men vad jag vet möttes de väl upp utanför den här pizzerian där Donnie Fiasko gjorde sin lilla inspelning på?

Att ringa på oanmäld skulle dessutom säkert gå att klassa som ofredande. Det skulle det nog att ringa mitt i natten och därefter kalla en person för horunge också. Faktum är att hoten han framför i videon som numera är gjord privat på YouTube nog rätt säkert skulle hålla som bevis för fällande dom, det gäller ju inte minst en person som har historik av domar för olaga hot. Med Axels tillåtelse, om han läser detta, kan jag istället om han så önskar gå den vägen och helt enkelt polisanmäla honom? Att släppa saker är liksom inget alternativ här nämligen, det tycker man kanske borde mötas av lite större förståelse av publiken till en podd som uttalat vill förstöra livet för folk och skryter om hur småaktiga de minsann kan vara om de bara får skäl nog. Långsinthet och att just aldrig släppa saker får nästan sägas vara hela deras affärsidé.

Ska man ta på sig rollen som någon slags rättskipare som straffar folk genom att inte längre bara håna utan även hota dessa i en podd inför tusentals lyssnare, kanske man får finna sig i att bristen på logik i lagboken de följer samt även bristen på "högre instans" än Gullmarstinget också resulterar i det de just nu gnäller oerhört högt om.

Vi autistiska och psykotiska tjackpundare säger så mycket, du ska inte tro på allt. Tro på vad du ser istället, men för det krävs det ju att man till skillnad från Axel faktiskt också tar sig utanför dörren.

Okej. Men är det inte uppenbart för dig vid det här laget att varken Axel eller Henko kommer att komma till Gullmars, eller någon annanstans, för att möta upp dig och Cancerpatienten? Jag tror att det är uppenbart för alla andra nämligen. Vad ska ni göra? Fortsätta gnälla vecka ut och vecka in och tigga och böna och be via alla kanaler ni förfogar över att de ändå ska komma och möta två jävla retarderade psykfall på ett torg i söderort. Ska ni fortsätta tjata om att de är ”fega” (som om någon bryr sig om er lilla hederskultur)?

De kommer inte möta upp er och för varje dag som ni fortsätter tjata framstår ni bara som mer och mer patetiska
Citera
2021-02-06, 09:16
Medlem
Först låtsas man alltså att Haveristerna kommer med riktiga dödshot, sen är man superangelägen om att träffa dessa potentiella seriemördare så att... De ska kunna mörda en?

Mycket trovärdigt
Citera
2021-02-06, 09:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Helan och Halvan får väl hålla upp en skylt med SATIR på nästa gång de riktar personliga våldshot mot folk.
Ja, om man sänker nivån till att alla ska försöka missförstå allting alltid och dessutom slentrianljuga är det väl där man hamnar till slut. Men jag har en kompis från Östtyskland som kommer bli jätterädd eftersom han är dyslektiker. Och då kommer jag så klart kräva att Helan&Halvan kommer ner dit och inställer sig för att diskutera saken, sen kommer jag att kalla dem för fega fittor när de inte gör det. Osv etc. Rimligt va?
Citat:
Hoppas du sov bra utan tryck på bröstet i natt, kaxpelle.
Jag sover alltid den rättfärdiges sömn, hann knappt rulla av din mamma innan jag somnade.
Citera
2021-02-06, 09:53
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Ja, om man sänker nivån till att alla ska försöka missförstå allting alltid och dessutom slentrianljuga är det väl där man hamnar till slut. Men jag har en kompis från Östtyskland som kommer bli jätterädd eftersom han är dyslektiker. Och då kommer jag så klart kräva att Helan&Halvan kommer ner dit och inställer sig för att diskutera saken, sen kommer jag att kalla dem för fega fittor när de inte gör det. Osv etc. Rimligt va?

Listigt omvänt hör du, men håller med om att det är mer passande att kalla J&M för Helan och Halvan.
Däremot är Henko mycket mer passande som Don Quixote, när han hugger på minsta lilla kritik han får.

Men det är inget missförstånd eller slentrianljug. Videon är undangömd av Axel, men så passande nedladdat. Två fulla gaphalsar som aggressivt uttalar våldshot går inte att misstolka.
Det är inte skrämmande för fem öre, men ack så provocerande. Speciellt när man vet att det är två fegia kräk som uttalar hoten, varav ena inte ens kan slåss.

Axel har dömts för olaga hot och skulle med lätthet kunna dömas igen. Han (och Henko) får ta det lite lugnt med supandet helt enkelt, så slipper de få långsinta autister efter sig.

Citat:
Jag sover alltid den rättfärdiges sömn, hann knappt rulla av din mamma innan jag somnade.

Härligt, lite omväxling fråh närdin pappa våldförde sig på dig då. Men skönt att du sover bra, till skillnad från Henko då.

PS. Sover också som en prins. Puss.
Citera
2021-02-06, 11:29
Medlem
Citat:
Det är inte skrämmande för fem öre, men ack så provocerande. Speciellt när man vet att det är två fegia kräk som uttalar hoten, varav ena inte ens kan slåss.

Taskig uppväxt du verkar ha haft. Men om nånting så uppenbart inte är på allvar, och inte kan omsättas i verkligheten som du säger, kan man ju fundera på varför man blir provocerad?
Citera
2021-02-06, 11:43
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DonQuixoteHallen
Taskig uppväxt du verkar ha haft. Men om nånting så uppenbart inte är på allvar, och inte kan omsättas i verkligheten som du säger, kan man ju fundera på varför man blir provocerad?

På tal om det så verkar Axel ha haft en förjävlig uppväxt. Henko med. Får ens egna ungdomsår att framstå som 100% idylliska.

Du har nog en släng av den där autismen du med. Om en liten chihuahua morrar argt och visar tänder blir man irriterad, det är helt normalt. Sopa.

I det här fallet är det väl mer nån slags gatuvägskorsning som gläfser, dock.
Citera
2021-02-06, 11:52
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Asbestansiktet
Okej. Men är det inte uppenbart för dig vid det här laget att varken Axel eller Henko kommer att komma till Gullmars, eller någon annanstans, för att möta upp dig och Cancerpatienten? Jag tror att det är uppenbart för alla andra nämligen. Vad ska ni göra? Fortsätta gnälla vecka ut och vecka in och tigga och böna och be via alla kanaler ni förfogar över att de ändå ska komma och möta två jävla retarderade psykfall på ett torg i söderort. Ska ni fortsätta tjata om att de är ”fega” (som om någon bryr sig om er lilla hederskultur)?

De kommer inte möta upp er och för varje dag som ni fortsätter tjata framstår ni bara som mer och mer patetiska
Det är väl inte mitt fel att de är efterblivna och missförstår kontext och intention och är lättkränkta? Jag bestämmer att det här ska lösas på min plattform nu, och jag bryr mig inte om vad folk tycker om det för paran måste in. 2lax21 kommer vara året då GIF:s där jag dödar djur för insamlingar är den nya grejen, så sluta gnälla och bli patreon istället, horunge.

"Inget skulle göra mig så lycklig som om du och din anonyma vän kom till Gullmars igen", eller vad var det nu igen han sa inför tusentals lyssnare? Då förmodar jag att jag är bjuden till podden för att försvara mig, eller menar du att just Haveristerna ska få stå oemotsagda på alla former av plattformar -- nu även den de skapat sina helt egna regler på där huset alltid vinner (varför det också är rimligt att avböja medverkan i deras podd)?

Jag anser detta vara satir och det backas upp av att alla just nu skrattar åt vilken jävla fegis Axel är. Med det sagt blev Henko kränkt över att folk skrattade åt hans engagemang med totalt genomskinliga motiv för den som listat ut hur han jobbar.

Det är bara en tidsfråga innan Axel måste ta itu med sin depression, dåliga självkänsla som gör att han inte tillåter någon komma honom för nära inpå och inta positionen "jag skiter i allt", samt hans undvikande inställning till nära relationer och enligt sig själv sitt självvalda celibat han dock bryter mot om han finner att han är i överläge. Då uppvisar han en sadistisk sexuell läggning som redan resulterat i våldtäktsanklagelser.

På samma sätt lär väl Henko likaledes diagnosticeras för sin manodepressivitet som gör att han flåsande sitter och kör bil med tryck över bröstet efter tre timmars sömn och gapar på nån över telefon, för att därefter supa ner sig för att forcerat kunna podda på slentrian. Man kommer kanske gå in på lämpligheten i att ägna större delen av sin vakna tid (och arbetstid såvida han inte är sjukskriven) till att på olika fronter försvara sig själv och sina handlingar. Hans genetiskt betingade alkoholism vet vi att han historiskt sett har svårt att folk nämner också, och sannolikheten att han snart blåser nån promille dagen efter och åker in en månad på Svartsjö är överhängande. Där kommer han få chansen att jobba med olika program som:

• Idap
    "Programmet är uppbyggt kring nio teman som utgår från Makt- och kontrollhjulet: icke-våld, icke hotfullt beteende, respekt, stöd och tillit, ärlighet och ansvarstagande, sexuell respekt, partnerskap, ansvarsfullt föräldraskap samt förhandling och rättvisa."

• 12-stegsprogrammet
    "Programmet har en andlig dimension och bygger på tron på en ”högre makt”. Deltagarna behöver inte vara troende eller bli troende för att gå programmet. Vad som är en ”högre makt” är upp till var och en att själv avgöra. För många är gruppen och gemenskapen den kraften."
När han släpps och blivit Litium-plufsig efter adekvat vård för sin bipolaritet (som på bilden nazisterna alltid använder där han komiskt nog har Hitler-frisyr), fått sina B12-sprutor och tänt av på bensoschema kommer facket ha något förmånligt paket med missbruksvård redo. När Henko berättar om hur hans barndom och hans faders alkoholism har präglat honom i vad han tror är en trygg miljö, om hur han känner sig provocerad när han blir ifrågasatt av kvinnor eftersom hans moder inte var kapabel att stoppa faderns raseriutbrott på fyllan och om hur podden gick från ett gäng som söp och poddade till ett gäng som super för att ens kunna podda så ska jag skoja lite och spela in honom utan att han vet det genom en "insider". Sen ska jag lägga upp det som Patreon-exklusivt material.

Avslutar med ett spetsigt litet skämt i satirens namn:

"Hur vet man när Henko har slagit en kvinna?
När han börjar engagera sig för misshandlade kvinnor."

Satir, alltså. Så jävla fett!

Ingen tvingas att lyssna på Haveristerna. Som de själva gärna framhåller gör tusentals det dock. Ingen tvingas heller att komma ut på Gullmars, men där skulle iallafall en medling av ärlig form utan publik ske.
Citera
2021-02-06, 11:53
Medlem
Citat:
På tal om det så verkar Axel ha haft en förjävlig uppväxt. Henko med. Får ens egna ungdomsår att framstå som 100% idylliska.

Du har nog en släng av den där autismen du med. Om en liten chihuahua morrar argt och visar tänder blir man irriterad, det är helt normalt. Sopa.

I det här fallet är det väl mer nån slags gatuvägskorsning som gläfser, dock.

Vad pekar mot att Axel haft en förjävlig uppväxt?? Okej, om han tvingades växa upp i Stockholm, men han verkar ju, enligt egen story haft en morsa som tog han om han och brydde sig.

Henko kan väl inte haft det så jävla lätt, eftersom han blev sosse. Men det är en annan femma.
Citera
2021-02-06, 12:08
Medlem
Citat:
Du har nog en släng av den där autismen du med. Om en liten chihuahua morrar argt och visar tänder blir man irriterad, det är helt normalt.

Tänk vilka skilda sätt att se på världen man har. Jag brukar skratta åt sådant, inte bli arg. Vem tror du har roligast i livet?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in