2020-12-10, 02:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av NoelBaba
Sitter Axel och låtsas att han läst fem år högskola för att bli tech support? Han var väldigt otydlig med huruvida han pratade om sig själv eller inte.

Två års YH var han väl rätt tydlig med? De kan dessutom vara riktigt bra.
Citera
2020-12-10, 02:23
Medlem
Crapmagics avatar
Efter 24 min har dom fortsatt inte kommit igång med innehåll, hur narcissistisk är man inte om man vill dela med sig av sina ändlösa internskämt om hur haveristerna funkar i tillvaron privat,d om tappar man sitter & skrattar och blir o-självmedvetenheten om att bandet rullar

Henrik & Axels fascist-attack mot Marcus Allard och motargument var ju verkligen intellektuell hederlig
Senast redigerad av Crapmagic 2020-12-10 kl. 02:45.
Citera
2020-12-10, 03:05
Medlem
Haveristerna tror inte att det finns så många åttabarnsfamiljer i Sverige. Så är det med största säkerhet. Men de är garanterat överrepresenterade i den somaliska gruppen.

(FB) Skottlossning en skjuten i magen Viksjö Järfälla, 2020-05-19

Inlägg om en ungdoms, misstänkt för mordförsök, familjeförhållanden. Märk att det här är ett (1) hushåll i Rinkeby. (Jag vågar mig på en gissning att det Malcom betalat in i skatt i hela sitt liv är mer än hela det hushållet gjort.)

Det är bra att ni har en hög skattemoral, det hade rimmat illa med vad för samhälle det är ni förespråkar annars. Om ni står för en politik som skapar etniska enklaver som exemplet ovan så ska ni förstås också betala för kalaset utan att vara malliga om det.

Det är förstås så att en somalisk morsa som har 10 ungar och saknar inkomster i högre grad kommer få uppfuckade ungar som drar sig till gatan. Så det är inte bara själva levnadskostnaden du ska betala med glädje, Axel. Du ska även betala helikopterinsatsen efter att en av dessa ungar agerar hitman, och mer därtill. Framförallt betalar du med din trygghet. (Du ska nog inte skryta för högljutt om Rolexklockan, Axel. Det finns många som är beredda att köra en pistol i ansiktet på dig och ta den av dig inom en mils radie från där du bor. )

Haveristerna utger sig för att vara spetsiga och rebelliska men deras åsikter är totalt verklighetsfrånvända i stil med miljöpartiets. Total mainstream men kryddat med lite svordomar för att verka edgy. Era skattekronor är ingen nettovinst då politiken ni förespråkar är totalt förödande för Sveriges ekonomi i alla fall...
Senast redigerad av kabongo 2020-12-10 kl. 03:17.
Citera
2020-12-10, 08:13
Medlem
moralhoras avatar
Hur mår Henko angående hur Socialdemokraterna skött co-vid19-krisen?
Citera
2020-12-10, 10:10
Medlem
Börjar kännas som att medlemmarna fått lite patreon-hybris. Mer och mer självgod vibb.
Snacket om lärarlöner var sannolikt definition av tomgång.
Citera
2020-12-10, 10:38
Medlem
Crapmagics avatar
"Det här handlar om barn!!!-Sanna" är hennes nya nick, för inte förtjänar hon att kallas för
ledarsuggan, hon är ju en beta-fjolla med en butchig näsring som saknar täckning då hon är för god för att vilja förolämpa någon i podden

Alla värden & moral kan härledas till rättvisefördelning av pengar enligt vänstern.
De är som att lyssna på Jonas Sjösteth på crack att lyssna på Axel & Sanna syna i sömmarna,
man vill bara gå & lägga sig & somna om
Senast redigerad av Crapmagic 2020-12-10 kl. 10:46.
Citera
2020-12-10, 16:17
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Translobbyn
I det senaste avsnittet berättar Sanna öppet om hur Axel trakasserar henne sexuellt och vittnar om deras unkna swinger/missbrukar-internkultur. Vid ungefär 10:14:50:

A: "Jag tycker att du var trevlig senast när vi träffades Sanna"

S: "Nej du [Henrik] var trevlig, men du [Axel] var jätteobehaglig. Du satte dig i mitt knä klockan tre på natten och höll mig i handen och sade "Sanna jag vill att du ska veta hur mycket du betyder för mig". Och jag bara "Axel: snälla åk hem."

Förstår folk nu vad Myra tvingats genomleva och brytas ned av och varför så många spekulerar i/berättar om hur Tim blir bedragen via Sannas kollegor.

Dem fortsätter också med sitt fascistiska hat mot samhällets utslagna genom att förnedra Malcom som skolmobbare och kallar honom "kissluktande autist" mm. Det vittnar ej om någon högre intelligens om man inte klarar av att kritisera en person som Malcom utan att själv låta som en rasist och fascist.

När skall Henriks arberetsgivare reagera på fascismen i podden?
Tack. Ska lyssna på det. Men det finns väl kontext och intention gissar jag.

När skedde det i avsnittet? 104.50 tolkade jag det du skrev ovan men det stämde ej.
Senast redigerad av Fred Friendly 2020-12-10 kl. 16:21.
Citera
2020-12-10, 17:45
Medlem
NoelBabas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Två års YH var han väl rätt tydlig med? De kan dessutom vara riktigt bra.
Jag spetsade öronen när han började snacka om utbildningen som krävs för att jobba med ”datta” som han så lustigt säger varje gång (blir aldrig tråkigt). Kan inte påstå att jag hörde honom säga att han själv läst två år YH och inte fem år på KTH som många andra.
Citera
2020-12-10, 19:10
Medlem
BigFatCones avatar
Jag gör för övrigt i stort sett samma typ av support som Axel sysslar med. Jag har exakt noll timmar i skolbänken för det.
Citera
2020-12-10, 19:22
Medlem
Smutzs avatar
Lite kul i början av avsnittet när de bemöter Allards facebooksvar och särskilt delen om ny folkräkning. De har såklart rätt i att ingen någonsin kritiserat M&M för det så det är förvisso halmgubbigt av Allard.

Däremot blir det jättemysko när alla tre hävdar att svenska myndigheter minsann har bra koll på vilka som bor här. Jag ställer mig frågan om de verkligen har en sådan skriande kunskapsbrist angående papperslösa, skenskilsmässor, falska arbetstillstånd och dubbelidentiteter. Polisen säger ju öppet att det kan bo nästan tre gånger så många i Tjärna Ängar än vad folkbokföringen visar.
Alternativet är ju att de helt enkelt spelar dumma för att (i deras ögon) förstärka en retorisk poäng.
Pinsamt oavsett.

tillägg: Vet de inte vad parasit betyder? Känsliga människor.
Senast redigerad av Smutz 2020-12-10 kl. 19:44. Anledning: Lyssnade lite till.
Citera
2020-12-10, 19:44
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag gör för övrigt i stort sett samma typ av support som Axel sysslar med. Jag har exakt noll timmar i skolbänken för det.
Vad är det han gör? Lyssnar inte när han snackar om det. Är han egenföretagare?
Citera
2020-12-10, 19:49
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Vad är det han gör? Lyssnar inte när han snackar om det. Är han egenföretagare?
Jag vet ju inte exakt vad det är han gör, han vakter nog databaser skulle jag gissa på.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in