2020-10-10, 12:27
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Så du tänker skriva hur mycket som helst om att du minsann inte tänker ge några specifika exempel på vad som ligger till grund för ditt påstående om taskig kvinnosyn...?

Henrik gick bakom sin sambos rygg när han låg med Myra, sen körde han och Axel över henne flera gånger så att hon tappade lusten att vara med i den podd som hon själv startat.

Citat:
Vad har de med att JAG använder orden "kontext" och "intention" att göra?
Jag har inte heller gått klart gymnasiet, men fick fortfarande alla rätt på högskoleprovets verbala delar.

Det vi snackar om en kille som säger komprimerande när han menar komprometterande, och sen har vi Axels gnäll om Kyeyunes svåra ord, när Axel själv vill göra sig märkvärdig hela tiden.

Tips: Vill du verka intelligent och bildad, apa inte efter andra på det sätt som du nyss gjorde. Sieg Heil!
Senast redigerad av farfar 2020-10-10 kl. 12:31.
Citera
2020-10-10, 12:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av farfar
Henrik gick bakom sin sambos rygg när han låg med Myra, sen körde han och Axel över henne flera gånger så att hon tappade lusten att vara med i den podd som hon själv startat.

Är otrohet automatiskt ett tecken på ”taskig kvinnosyn”? Det har jag svårt att tro att så många håller med om. Samma sak med ”överkörningen”, som delvis verkar bero på att Myra inte ansetts bidra till podden och inte passat tider. Är Axel och Henko svåra att samarbeta med? Säkert. Är det helt uppenbart ett tecken på ”taskig kvinnosyn”? Knappast.

Citat:
Tips: Vill du verka intelligent och bildad, apa inte efter andra på det sätt som du nyss gjorde. Sieg Heil!

Nu vet jag inte om någon som använder ”sieg heil” är rätt person att läxa upp sina medmänniskor i fråga om bildning och intelligens
Citera
2020-10-10, 13:02
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild
Är otrohet automatiskt ett tecken på ”taskig kvinnosyn”? Det har jag svårt att tro att så många håller med om. Samma sak med ”överkörningen”, som delvis verkar bero på att Myra inte ansetts bidra till podden och inte passat tider. Är Axel och Henko svåra att samarbeta med? Säkert. Är det helt uppenbart ett tecken på ”taskig kvinnosyn”? Knappast.

Klart hon blev osugen att jobba med podden när de körde över henne.

Citat:
Nu vet jag inte om någon som använder ”sieg heil” är rätt person att läxa upp sina medmänniskor i fråga om bildning och intelligens

Buhuuuuu, han sa nåt dumt. Dumma dumming! Axel gillar att heila och så förresten. Har en bild på honom heilandes utöver den där gången i livesändningen när han skulle visa sin tatuering. Och sen tror jag senaste livestreamen på youtube avslutades med Heil Hitler.

Där är vi ungefär lika barnsliga, han och jag.
Citera
2020-10-10, 13:35
Medlem
Citat:

Jag tänker såhär. Myra är bra på mycket men om hon nu var en så pass viktig del för podden och deras arbete så har det märkts förvånansvärt lite på deras innehåll, produktivitet och samspel.

Tvärt om, de har snarare blivit mer produktiva, fått en bättre stämning och innehållet är väl om inte bättre så åtminstone likvärdigt när de var som mest produktiva med Myra.

Samtidigt har Myra "testkört" sin youtube nu i två månader och utlovat nån form av filmserie om feminism som skulle vara mer eller mindre klar men som enligt hennes Patreon blir försenad pga andra debatter!?

Min poäng är väl att detta mer tycks vara en dispyt poddarna emellan precis som det pratades om när Myra skrev sin text. Att det mer handlade om konflikter kring deras arbete än nån form att avancerad utmobbning.
Citera
2020-10-10, 13:56
Medlem
Citat:

Tveklöst är det så. Men frågan var: tyder det automatiskt på att Axel och Henko har en taskig kvinnosyn?

Citat:
Buhuuuuu, han sa nåt dumt. Dumma dumming! Axel gillar att heila och så förresten. Har en bild på honom heilandes utöver den där gången i livesändningen när han skulle visa sin tatuering. Och sen tror jag senaste livestreamen på youtube avslutades med Heil Hitler.

Där är vi ungefär lika barnsliga, han och jag.

Dumt och dumt, du får väl använda vilka ord du vill. Jag har ingen uppfattning om Axels intelligens. Konstaterade bara att om du avslutar inlägget med ”sieg heil” så är det tveksamt om du har så mycket att komma med i en diskussion om intelligens och bildning.
Citera
2020-10-10, 14:18
Medlem
Citat:
De har med all tydlighet visat sig vara två stora mansgrisar i handling, att de försöker låtsas vara någon slags feministallierade trots detta gör att man drar på smilbanden. Henrik Johanssons personlighet är lysande material för en fallstudie i manlig härskarteknik. Axel däremot är nog mest arg på mamma.
Den enda mån jag kan komma på att Henko använt "härskarteknik" i nåt av det jag lyssnat på med honom, är det i att folk han snackar med helt enkelt inte klarar av att ge nåt bra svar på hans frågor. Överlag är den här diskursen där folk som har andra åsikter än en själv på nätet likställs med "utpressning" så jävla fånig. Men den är symptomatisk för den här (Cis)si/Teysir-subkulturen där man inte rakryggat och hedersamt svarar på kritik genom att försöka ta och ge argument, utan föredrar att gå ut på nätet och försöka hitta skit för att få käften på den som inte applåderar. Man känner andra som man känner sig själv. -.-

Citat:
Hahahaahashashaha. Den där hjärndöda upprapningen. Här får du lite synonymer: Sammanhang och avsikt. För att vara några som gnäller på Malcom Kyeyunes svåra ord så är de märkligt malliga över att de är så duktiga med de där orden.

Korkade nolla.
Grattis: du har kommit på att man kan googla synonymer. Glass och balonger!

Citat:
Ursprungligen postat av Kyle.Rittenhouse
Nej precis och det är ett riktigt problem. SD2022. Vi får se vem som tar hem bucklan kompis.
E faktiskt måttligt orolig för vad en eventuell blåbrun regering ska göra rent sakpolitiskt, för man river liksom inte ner det system man själv lever fett av. Tror att den största skillnaden kommer bli antalet attefallshus Karlsson kan bygga åt flickvänner vid jättehuset ute i Växjö nånstans. Det som är mer oroväckande i det långa loppet är "sverigevännerna" som inte är beroende av att upprätthålla "systemet" utan pöblar sig fritt på nätet som ett gäng pogromister på medeltiden, och förpestar tillvaron för alla andra. E det som var den stora behållningen med IRM så väl som de gånger Haveristerna konfronterat svärjisar med smör i hjärnan, tycker jag.
Citera
2020-10-10, 15:26
Medlem
Citat:
Det har ingenting med det att göra, idiot. Hell seger.

Ok då kan vi ju återgå till det som har med saken att göra. Du svarade inte på min fråga: innebär det faktum att Axel och Henko ”körde över” Myra att de kan beslås med ”taskig kvinnosyn”?
Citera
2020-10-10, 15:29
Medlem
Nytorgsprinsessas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Silence-is-wild

Jag antar att du är patreon och tagit del av Axels hot ( i chatten) om att hänga ut Myra i podden? Enligt honom ska det "tas i uti" med Myra efter avsnitten om Cissi.

Myra väljer nu att ligga lågt eftersom hon inte har en plattform som går att jämföra med Haveristerna. Hängs man ut där är man chanslös om man inte som Cissi har extremt många följare.

Axel har noterat detta i patreonchatten och konstaterar nöjt att han täppt till truten på Myra.

-" Åh wow, gissa vem som hade rätt gällande hur man ser till att det blir tyst? Det var jag "-
Axel och Henko i ett nötskal.
Senast redigerad av Nytorgsprinsessa 2020-10-10 kl. 15:32.
Citera
2020-10-10, 15:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Jag antar att du är patreon och tagit del av Axels hot ( i chatten) om att hänga ut Myra i podden? Enligt honom ska det "tas i uti" med Myra efter avsnitten om Cissi.

Myra väljer nu att ligga lågt eftersom hon inte har en plattform som går att jämföra med Haveristerna. Hängs man ut där är man chanslös om man inte som Cissi har extremt många följare.

Axel har noterat detta i patreonchatten och konstaterar nöjt att han täppt till truten på Myra.

-" Åh wow, gissa vem som hade rätt gällande hur man ser till att det blir tyst? Det var jag "-
Axel och Henko i ett nötskal.

Ja det verkar vara en tråkig konflikt. Men frågan är: tyder det på taskig kvinnosyn? Beror konflikten på att Myra är kvinna eller på helt andra saker?
Citera
2020-10-10, 15:45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Nytorgsprinsessa
Myra väljer nu att ligga lågt eftersom hon inte har en plattform som går att jämföra med Haveristerna. Hängs man ut där är man chanslös om man inte Cissi har extremt många följare.
Meh. Jorden går inte under bara för att några på internet tycker att en är dum.

Tycker nästan att det vore pedagogiskt bättre om båda parter bara let it all out, om alternativet är att låta den här osämjan ligga och puttra under ytan under lång tid framöver. Om Myra skulle må bättre av att säga att hon tycker att Henko är en jävla idiot tycker jag att hon ska göra det. Och vice versa.

(kan passa på att tillägga att jag saknar Myra liksom några av hennes kompisar i både gruppen och chatten, även om jag gillar Sanna...)
Citera
2020-10-10, 16:03
Medlem
lilalis avatar
Citat:
Precis vad jag trodde, rent dravel.

Citat:
Det vi snackar om en kille som säger komprimerande när han menar komprometterande, och sen har vi Axels gnäll om Kyeyunes svåra ord, när Axel själv vill göra sig märkvärdig hela tiden.

Rätt ironiskt att du använder en av de mest slitna ooriginella hjärntvättade fraserna i mänsklighetens historia, medans du påstår att jag apar efter andra för att jag använder helt normala vanligt förekommande ord.
Citera
2020-10-10, 16:20
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av lilali
Precis vad jag trodde, rent dravel.

Visst, visst. Du vet mycket väl att Henko och hans machoattityd är definitionen på toxisk maskulinitet.

Citat:
Rätt ironiskt att du använder en av de mest slitna ooriginella hjärntvättade fraserna i mänsklighetens historia, medans du påstår att jag apar efter andra för att jag använder helt normala vanligt förekommande ord.

...som du apat efter från nån som säger komprimerad istället för komprometterad.

Nä du, den tillbakakakan duger inte. Läs en bok, vettja.
Senast redigerad av farfar 2020-10-10 kl. 16:22.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in