Citat:
Ursprungligen postat av
Cubicle Kid
Intelligens kommer i de mest skiftande skepnader.
Boris Sumonja, pappan till Militärligan, var livsfarlig och kapabel till extremt mycket våld. Men jag var aldrig rädd för honom. Han var alltid väldigt trevlig och älskade att diskutera filosofi med mig.
Det hade naturligtvis varit annorlunda om han av någon anledning känt sig trängd eller kränkt av mig.
Jackie Arklöv var också trevlig och intressant att prata med. Det var han som ville träffa mig. Jag träffade honom ett par gånger i fängelse och en gång i häktet. Bra samtal varje gång.
Men jag har inga illusioner om vad han hade varit i stånd till om jag svikit honom och gått bakom hans rygg.
På samma sätt verkar det vara med den s k Transkvinnan. Hon verkar vara en intelligent och vältalig person, men samtidigt besitta stort våldskapital och stor beslutsamhet att hämnas.
Men tänk dig själv: dina gamla kamrater, varav en är din f d övervakare, börjar plötsligt karaktärsmörda dig genom att dra upp en tre år gammal familjesak som rör ett barn som personen friades från av polisen och dels en fjorton år gammal dom.
Jag förstår henne.
Faktum är att jag gärna skulle träffa den så kallade Transkvinnan och höra hennes berättelse.
Från det lilla jag vet om henne verkar hon mer sympatisk och rakryggad än Axel och Henko, trots sitt brottsregister.
Mvh
Skeletor
Jag vet inte men jag har hört att hon varken äter pizza, dricker öl eller gärna rör sig söder om Slussen. Men sushi, och kanske en drink någonstans brukar hon uppskatta. Jag vidabefodrar så hör hon säkert av sig på lämplig plattform.
Citat:
Ursprungligen postat av
basistensbas
Så den där hemska chatten 14/88 som Henko försöker använda för att stämpla folk med, har både Axel och Myra hängt i.
Den hemska våldtäktsmannen har Axel, Myra och Henko suttit och druckit bärs med nån gång under 2010-talets mitt ungefär?
Nåt är liiiiite lurt här.
Inte nog med det, hon ska ha fortsatt umgås med sitt brottsoffer efter frigivning och långt in på 10-talet. Så då kommer man ju slutligen till frågan: vad handlade egentligen det där samtalet med Cissi Wallin om som finns en skärmdump på ett par meningar om och som ligger till grund för Haveristernas anklagelse om ett sammarbete?
Jag har hört att det är en lång historia som börjar med ett brev från Kronobergshäktet från förövare till brottsoffer och nånting som är väl dokumenterat av Kriminalvården via riskbedömningar och möten på permissioner till utsluss och frigivning. 15 år senare berättar hon hela den historian för en viss journalist som är känd för sina korståg mot just våldtäktsmän och delger henne sin slutsats : "Varför sa inte Fredrik Virtanen bara förlåt? Det är väl det första man gör när någon säger att man har kränkt någon på det viset. Förlåt, jag kränkte dig." Kanske måste man ha en kvinnas hjärna och hjärta för att förstå något så enkelt och inte skylla på annat och ifrån sig och vad vet jag. Jag vet att en del killar aldrig backar och aldrig säger förlåt. De förtjänar inte den storyn som sagt. Vad journalisten tog till sig eller inte om transpersoner som förövare, vem vet? Det är en helt hopplös och sorglig men vacker historia om en omöjlig kärlek hur som helst. För vacker för den här tråden.