2021-02-02, 15:25
Avslutad
"Är brott som avses i första eller andra stycket att anse som grovt, döms för grov våldtäkt till fängelse i lägst fyra och högst tio år. Vid bedömande av om brottet är grovt skall särskilt beaktas, om våldet eller hotet varit av särskilt allvarlig art eller om fler än en förgripit sig på offret eller på annat sätt deltagit i övergreppet eller om gärningsmannen med hänsyn till tillvägagångssättet eller annars visat särskild hänsynslöshet eller råhet."

Det är en betydande skillnad i uppsåt och grad av våld, lite absurt att jämföra därför med Lindberg och Hagamannen.

Vad konstigt att ljuga och överdriva om den mest allvarliga sak som tas upp om "twinaxe" när allting annat som tas upp i det avsnittet är spekulationer om vem som äger konton på Flashback och obevisbara saker som anonyma orosanmälningar. Speciellt när just hon är Sauron och central i att avfärda Johannes Nilsson när han ringer. Henkos twitter-skov om henne har ju inte varit få direkt.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-02 kl. 15:47.
Citera
2021-02-02, 15:30
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Det är helt och hållet ett avsnitt som försöker karaktärsmörda den person som outade att Henko legat med Myra, dels genom att dra upp en tre år gammal familjesak som rör ett barn som personen friades från av polisen och dels en fjorton år gammal dom.

Vilket avsnitt pratar ni om?

Det där med Henkos affär med Myra, var det det som Ganman syftade på när han meddelade att han var buksvåger med Henko?
Citera
2021-02-02, 15:36
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av LinusSarud
Vilket avsnitt pratar ni om?

Det där med Henkos affär med Myra, var det det som Ganman syftade på när han meddelade att han var buksvåger med Henko?

Patreonavsnittet "Sagan om Cissi Wallins ofriska BFF" https://www.patreon.com/posts/42622250 10:29 in i det ljuger Axel och säger "dömd för grov våldtäkt" det är en uppsåtlig överdrift i ett avsnitt som hela tiden hänvisas till för att avfärda kritik. Verkligen löjligt (och graverande) att försvara det av TranasByNight.

Vad mer överdriver de och ljuger om? De verkar slira på sanningen rätt ofta. Speciellt då om henne som är den person som outade att Henko är en unfaithful bastard.
Senast redigerad av Blomsterharmoni 2021-02-02 kl. 15:48.
Citera
2021-02-02, 16:05
Medlem
Cubicle Kids avatar
Intelligens kommer i de mest skiftande skepnader.

Boris Sumonja, pappan till Militärligan, var livsfarlig och kapabel till extremt mycket våld. Men jag var aldrig rädd för honom. Han var alltid väldigt trevlig och älskade att diskutera filosofi med mig.

Det hade naturligtvis varit annorlunda om han av någon anledning känt sig trängd eller kränkt av mig.

Jackie Arklöv var också trevlig och intressant att prata med. Det var han som ville träffa mig. Jag träffade honom ett par gånger i fängelse och en gång i häktet. Bra samtal varje gång.

Men jag har inga illusioner om vad han hade varit i stånd till om jag svikit honom och gått bakom hans rygg.

På samma sätt verkar det vara med den s k Transkvinnan. Hon verkar vara en intelligent och vältalig person, men samtidigt besitta stort våldskapital och stor beslutsamhet att hämnas.

Men tänk dig själv: dina gamla kamrater, varav en är din f d övervakare, börjar plötsligt karaktärsmörda dig genom att dra upp en tre år gammal familjesak som rör ett barn som personen friades från av polisen och dels en fjorton år gammal dom.

Jag förstår henne.

Faktum är att jag gärna skulle träffa den så kallade Transkvinnan och höra hennes berättelse.

Från det lilla jag vet om henne verkar hon mer sympatisk och rakryggad än Axel och Henko, trots sitt brottsregister.

Mvh
Skeletor
Citera
2021-02-02, 16:21
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid
Intelligens kommer i de mest skiftande skepnader.

Boris Sumonja, pappan till Militärligan, var livsfarlig och kapabel till extremt mycket våld. Men jag var aldrig rädd för honom. Han var alltid väldigt trevlig och älskade att diskutera filosofi med mig.

Det hade naturligtvis varit annorlunda om han av någon anledning känt sig trängd eller kränkt av mig.

Jackie Arklöv var också trevlig och intressant att prata med. Det var han som ville träffa mig. Jag träffade honom ett par gånger i fängelse och en gång i häktet. Bra samtal varje gång.

Men jag har inga illusioner om vad han hade varit i stånd till om jag svikit honom och gått bakom hans rygg.

På samma sätt verkar det vara med den s k Transkvinnan. Hon verkar vara en intelligent och vältalig person, men samtidigt besitta stort våldskapital och stor beslutsamhet att hämnas.

Men tänk dig själv: dina gamla kamrater, varav en är din f d övervakare, börjar plötsligt karaktärsmörda dig genom att dra upp en tre år gammal familjesak som rör ett barn som personen friades från av polisen och dels en fjorton år gammal dom.

Jag förstår henne.

Faktum är att jag gärna skulle träffa den så kallade Transkvinnan och höra hennes berättelse.

Från det lilla jag vet om henne verkar hon mer sympatisk och rakryggad än Axel och Henko, trots sitt brottsregister.

Mvh
Skeletor

Jag vet inte men jag har hört att hon varken äter pizza, dricker öl eller gärna rör sig söder om Slussen. Men sushi, och kanske en drink någonstans brukar hon uppskatta. Jag vidabefodrar så hör hon säkert av sig på lämplig plattform.

Citat:
Ursprungligen postat av basistensbas
Så den där hemska chatten 14/88 som Henko försöker använda för att stämpla folk med, har både Axel och Myra hängt i.

Den hemska våldtäktsmannen har Axel, Myra och Henko suttit och druckit bärs med nån gång under 2010-talets mitt ungefär?

Nåt är liiiiite lurt här.

Inte nog med det, hon ska ha fortsatt umgås med sitt brottsoffer efter frigivning och långt in på 10-talet. Så då kommer man ju slutligen till frågan: vad handlade egentligen det där samtalet med Cissi Wallin om som finns en skärmdump på ett par meningar om och som ligger till grund för Haveristernas anklagelse om ett sammarbete?

Jag har hört att det är en lång historia som börjar med ett brev från Kronobergshäktet från förövare till brottsoffer och nånting som är väl dokumenterat av Kriminalvården via riskbedömningar och möten på permissioner till utsluss och frigivning. 15 år senare berättar hon hela den historian för en viss journalist som är känd för sina korståg mot just våldtäktsmän och delger henne sin slutsats : "Varför sa inte Fredrik Virtanen bara förlåt? Det är väl det första man gör när någon säger att man har kränkt någon på det viset. Förlåt, jag kränkte dig." Kanske måste man ha en kvinnas hjärna och hjärta för att förstå något så enkelt och inte skylla på annat och ifrån sig och vad vet jag. Jag vet att en del killar aldrig backar och aldrig säger förlåt. De förtjänar inte den storyn som sagt. Vad journalisten tog till sig eller inte om transpersoner som förövare, vem vet? Det är en helt hopplös och sorglig men vacker historia om en omöjlig kärlek hur som helst. För vacker för den här tråden.
Citera
2021-02-02, 17:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Blomsterharmoni
Patreonavsnittet "Sagan om Cissi Wallins ofriska BFF" https://www.patreon.com/posts/42622250 10:29 in i det ljuger Axel och säger "dömd för grov våldtäkt" det är en uppsåtlig överdrift i ett avsnitt som hela tiden hänvisas till för att avfärda kritik. Verkligen löjligt (och graverande) att försvara det av TranasByNight.

Trams. Jag har inte försvarat det. Min poäng är följande: våldtäkt av normalgrad eller grov
våldtäkt spelar ingen roll för gemene man. De flesta anser en sådan människa förbrukad i vilket fall. En icke oansenlig andel av svenska folket anser antagligen att en sådan människa ska ha ett grovt kroppsstraff eller t o m dödas. Grovt eller inte, lögn eller felsägning, för de flesta kvittar det nog lika. Men fortsätt du att hävda att avsnittet är fel och att Twinaxe är reko för att det var en våldtäkt av normalgrad. Det tror jag bygger ditt förtroendekapital riktigt hårt. Övriga kan ju lyssna och göra sin bedömning.
Citera
2021-02-02, 17:05
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Provokatris
Jag vet inte men jag har hört att hon varken äter pizza, dricker öl eller gärna rör sig söder om Slussen. Men sushi, och kanske en drink någonstans brukar hon uppskatta. Jag vidabefodrar så hör hon säkert av sig på lämplig plattform.

Sushi...suck, ok, vad gör man inte för konsten. Drink. Inga problem

Inte nog med det, hon ska ha fortsatt umgås med sitt brottsoffer efter frigivning och långt in på 10-talet. Så då kommer man ju slutligen till frågan: vad handlade egentligen det där samtalet med Cissi Wallin om som finns en skärmdump på ett par meningar om och som ligger till grund för Haveristernas anklagelse om ett sammarbete?

Jag har hört att det är en lång historia som börjar med ett brev från Kronobergshäktet från förövare till brottsoffer och nånting som är väl dokumenterat av Kriminalvården via riskbedömningar och möten på permissioner till utsluss och frigivning. 15 år senare berättar hon hela den historian för en viss journalist som är känd för sina korståg mot just våldtäktsmän och delger henne sin slutsats : "Varför sa inte Fredrik Virtanen bara förlåt? Det är väl det första man gör när någon säger att man har kränkt någon på det viset. Förlåt, jag kränkte dig." Kanske måste man ha en kvinnas hjärna och hjärta för att förstå något så enkelt och inte skylla på annat och ifrån sig och vad vet jag. Jag vet att en del killar aldrig backar och aldrig säger förlåt. De förtjänar inte den storyn som sagt. Vad journalisten tog till sig eller inte om transpersoner som förövare, vem vet? Det är en helt hopplös och sorglig men vacker historia om en omöjlig kärlek hur som helst. För vacker för den här tråden.

Jag älskar bra stories. Är redo att lyssna. Jag har några bra själv!
Citera
2021-02-02, 17:06
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid

Mvh
Skeletor

Peak cp var inte "podden är dålig" i 200 sidor.

Peak cp var inte ens "det var faktiskt bara en liten våldtäkt av normalgraden".

Peak cp är tydligen att den här tråden blivit nån jävla seniordating-service.
Citera
2021-02-02, 17:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight

På tal om det så slog tanken mig att fråga vad ditt motiv till att hänga här egentligen är? Du verkar mest intresserad av att kasta skit på alla som Haveristerna är i personliga konflikter med, jag känner mest att det räcker väl att Haveristerna gör det eller menar du att det har betydelse att även du gör det?

Missförstå mig rätt: jag är alltså inte intresserad av dig, personligen, utan bara nyfiken på vad som kan vara drivkraften bakom att vara en papegoja åt några poddare. Det cirkulerar några sådana papegojor här i tråden och det är ju bara konstigt.
Senast redigerad av LinusSarud 2021-02-02 kl. 17:27.
Citera
2021-02-02, 17:21
Avslutad
Citat:
Trams. Jag har inte försvarat det. Min poäng är följande: våldtäkt av normalgrad eller grov
våldtäkt spelar ingen roll för gemene man. De flesta anser en sådan människa förbrukad i vilket fall. En icke oansenlig andel av svenska folket anser antagligen att en sådan människa ska ha ett grovt kroppsstraff eller t o m dödas. Grovt eller inte, lögn eller felsägning, för de flesta kvittar det nog lika. Men fortsätt du att hävda att avsnittet är fel och att Twinaxe är reko för att det var en våldtäkt av normalgrad. Det tror jag bygger ditt förtroendekapital riktigt hårt. Övriga kan ju lyssna och göra sin bedömning.

Det spelar roll för våra domstolar och det spelar roll för människor som tror på ett annat samhälle än ett där
"förbrukad" "de flesta" "grovt kroppsstraff" "dödas" är rättesnöre.

Du verkar rätt störd.
Citera
2021-02-02, 17:25
Medlem
Cubicle Kids avatar
Citat:
Peak cp var inte "podden är dålig" i 200 sidor.

Peak cp var inte ens "det var faktiskt bara en liten våldtäkt av normalgraden".

Det kan ju bli början på A Beautiful Friendship. Det är väl inget fel med det? Och vi har ju minst ett gemensamt intresse.
Citera
2021-02-02, 18:00
Avslutad
Citat:

Och ändå umgicks Axel och Henrik med henne. Axel var ju till och med lekmannaövervakare. Hurru vad konstigt att du reagerar såhär när man ifrågasätter ett sakfel som är en uppenbar lögn.

Förtalar och hänger man ut en privatperson i 90 minuter kanske man ska vara extra noga med sånt om man över huvudtaget har några journalistiska anspråk. Men nu handlade det ju inte om det, nu handlade det om att Henko ville hämnas.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-02 kl. 18:10.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in