2021-02-04, 13:55
Medlem
basistensbass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Du menar de där prydnadsvapnen som förekom i livestreamen? För er som inte vet det är det alltså ganska små och smala prydnadshammare som ser ut att vara inköpta på Wish och som antagligen skulle gå sönder direkt om man slog med dem på något hårdare än en soffkudde. Målade i ganska bjärta färger, om jag minns rätt. Den som är intresserad kan leta upp bilderna. Det hedrar dig inte direkt att du försöker vrida sanningen till nåt den inte är - nån viftade med leksaker i en livestream, du låtsas som att det är ett hot om grovt våld. Som den där kärringen som blev livrädd för en limpistol häromveckan.

Fan alltså, det blir ju uppenbart hela tiden hur du och din kompis måste ljuga och bedra för att ha ett case hela tiden, ni är så in i helvete pinsamma.

Spelar ingen roll att de där fjantiga prydnadshammarna antagligen är värdelösa som vapen. Det finns ingen satir som helst i de hot som uttrycks. Fatta hur jävla ilsken du själv hade varit om nån utsatt dig för de där hoten?

Men till slut verkar också poletten ha ramlat ner, eftersom videon är bortplockad. Den finns så klart nedladdad ifall nån pallar att driva det rättsligt. Själv gör jag det inte, utan nöjer mig med glädje att ni visat god vilja och tagit erat förnuft till fånga.

Haveristerna dricker sprit och svarar på frågor:
https://www.youtube.com/watch?v=eiyc2qWfRpk "Video unavailable. This video is private."

Låt så förbli, så är det här utagerat för min del.
Citera
2021-02-04, 14:02
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasByNight
Nej, jag borde kanske skriva sexnoveller om främmande människors fruar på internet istället som nån flåskåt gränslös boomergubbe? Point taken, du har säkert både fru och barn som säkert kan bli föremål för diverse fanfiction. Ska överväga saken om du nu insisterar. Makes sense, han är antagligen den smartare av er två.Konsekvent? Jaha, är det nåt att skryta med? Det är konsekvent att käka havregrynsgröt till frukost varje dag också, är det nåt man ska delge världen tycker du? Nej, det där skrev du för att spela allan.Ah, är det därför din chef/assistent springer omkring och babblar om knogjärn? Fullt logiskt!
Din låtsaskompis från östtyskland som du hittade på för att göra en poäng? Ska du ta med hen till Gullmars? Otippat också att du inte med ett ord kommenterar den störtflod av lögner du blivit avslöjad med att producera för att "understryka din poäng". Svara på det här: Varför ska man träffa en mytoman och diskutera med den? Inget av det som sägs på plats kommer ju ändå att gälla? "Sanningen" kommer hela tiden att vara vad mytomanen anser lämpligast för stunden för att "understryka sin poäng"? Helt meningslöst ju.
Det var faktiskt Henko som gjorde det här snackat om knogjärn till en sanning när han gnällde till en vän om att "jag stått utanför Axel med knogjärn". Hur han eller Axel ens visste det när Axel inte vågade komma ut är oklart. Att stuva om i tidslinjen när det passar är för övrigt en av Haveristernas metoder.
Citera
2021-02-04, 14:16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KomTillGullmars
Mitt knogjärn som Axel prövade en gång hade jag inte med mig på Gullmars. Jag har dock ett annat gjort av skumgummi, så varför använder de det för att försöka vrida sanningen till nåt den inte är? Jag har dessutom inte viftat med mitt leksaksknogjärn, hur kan de veta det när Axel inte ens kom ut?
Jag har ingen aning om vad du samlar på för järnskrot, men jag är ganska säker på att din hjärna är en atrapp, kanske av skumgummi ja.
Citat:
Ska jag sitta och detaljstudera några jävla hammare Axel håller i framför en webbkamera för att utröna om det handlar om äkta vara eller inte?
Nej, det framgick ganska bra av storleken med mera, det är rimligtvis ingen detalj. Det var därför jag drog en parallell till tanten med limpistolen.
Citat:
Och om jag kommer och kör en pistolattrapp i nyllet på dig, förändrar det min intention i den givna kontexten (att hota dig) eller gör du samma iskalla beräkning av huruvida vapnet faktiskt är äkta eller inte som du gör nu?
Om pistolen är 2 cm lång och rosa skulle jag nog inte ta den på allvar, nej. Lite som när du träffar tjejer!

Svinball att du nu har investerat så mycket tid och energi på att vara förorättad i offentligheten att du inte ens kan backa på en sån helt uppenbar grej. Man fattar varför du och din kompis passar bra ihop.
Citera
2021-02-04, 14:55
Medlem
tenebriss avatar
Citat:

Här skulle man givetvis vilja jämföra Axels hammare i videon med vad som klassas som "standardhammare". Man får det nämligen att låta som att hans hammare är ungefär av en tandpetares storlek.

Hur förhöll sig denna omtalade hammare storleksmässigt till en teleskopbatong?
Citera
2021-02-04, 15:24
Medlem
KomTillGullmarss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tenebris
Hur förhöll sig denna omtalade hammare storleksmässigt till en teleskopbatong?
Hopfälld eller utslagen? För enkelhetens skull, om tråden nu på allvar börjat handla om huruvida de hammare som visades i samband med hans hot, så föreslår jag att vi just också jämför med en vanlig hammare. Och där kan jag inte riktigt se hur de storleksmässigt skulle skilja sig.

https://ibb.co/M6qCHyW
Citera
2021-02-04, 15:27
Medlem
tenebriss avatar
Citat:
Hopfälld eller utslagen? För enkelhetens skull, om tråden nu på allvar börjat handla om huruvida de hammare som visades i samband med hans hot, så föreslår jag att vi just också jämför med en vanlig hammare. Och där kan jag inte riktigt se hur de storleksmässigt skulle skilja sig.

https://ibb.co/M6qCHyW

Lycka till att förklara för polisen att det där är prydnadssaker om man påträffas med dem på gatan.
Citera
2021-02-04, 17:08
Avslutad
Det finns nu en hälsning både från brottsoffret i den våldtäktsdom som suttit och copypasteats in i den här tråden och från det barn som omtalas i kontaktförbudet till Haveristerna: sluta använda de sakerna i era personliga konflikter. I synnerhet gäller det Henko som gapar om det på Twitter. Om de har frågor kring det så kan de kontakta BO och barnets mor, Axel vet vilka de är.
Citera
2021-02-04, 17:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Cubicle Kid

Angående sex inom Haveristernas redaktion så är det ju mer regel än undantag. Och Team Tranås sätter på Henko mot hans vilja. Varje dag. Han har ju till och med sömnproblem nu. Satiren på Twitter är alltså inte ens en fantasi, snarare en metafor.

Alltså hur kan det vara en sån stor grej för en snart 60-årig gubbe att 2 kollegor knullat snett på jobbet? Eller att nån legat med fel tjej vid 18 års ålder för typ 20 år sen? Är det nån nyhet att folk är otrogna här i världen?
Och på vilket sätt rättfärdigar det runkande till våldtäktsfantasier på twitter?
Likaså den där jävla piken till sanna "jag tycker du är ett fnask, därför tar jag mig friheten att öppet fantisera om hur du blir påsatt av dina podkollegor", snacka om vidrig kvinnosyn. Det finns rena, goda kvinnor (typ Jonas mamma och fru) och så finns det horor och dom kan man behandla och tala till som man vill.
Citera
2021-02-04, 17:41
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Alltså hur kan det vara en sån stor grej för en snart 60-årig gubbe att 2 kollegor knullat snett på jobbet? Eller att nån legat med fel tjej vid 18 års ålder för typ 20 år sen? Är det nån nyhet att folk är otrogna här i världen?
Och på vilket sätt rättfärdigar det runkande till våldtäktsfantasier på twitter?
Likaså den där jävla piken till sanna "jag tycker du är ett fnask, därför tar jag mig friheten att öppet fantisera om hur du blir påsatt av dina podkollegor", snacka om vidrig kvinnosyn. Det finns rena, goda kvinnor (typ Jonas mamma och fru) och så finns det horor och dom kan man behandla och tala till som man vill.

Det hela grundar sig väl i att Henko inte berättat för sin sambo att han var otrogen, därför blev det en stor grej. Alla andra hade nog lämnat det på en nivå som mest var en fnissig pryl att skvallra lite om vad jag förstått. Att sen Cissi Wallin gick bezerk med den uppgiften och ställde Henko mot väggen är något som har sin grund i att hon är som hon är och hon uppfattade sig väl förföljd på något sätt. Det hade nog varit bättre om det fanns ett vuxen-lås för information.

I övrigt har du rätt om synen på horor och madonnor.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-04 kl. 17:44.
Citera
2021-02-04, 17:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Det hela grundar sig väl i att Henko inte berättat för sin sambo att han var otrogen, därför blev det en stor grej. Alla andra hade nog lämnat det på en nivå som mest var en fnissig pryl att skvallra lite om vad jag förstått. Att sen Cissi Wallin gick bezerk med den uppgiften och ställde Henko mot väggen är något som har sin grund i att hon är som hon är och hon uppfattade sig väl förföljd på något sätt. Det hade nog varit bättre om det fanns ett vuxen-lås för information.

I övrigt har du rätt om synen på horor och madonnor.

Ja jag fattar att det nog var en stor grej för Henkos sambo, men vad fan har nån annan med saken att göra? Varför kissar en vuxen man på sig vid tanken på att två personer blev kåta på varandra och knullade utanför relationen? Det är knappast första eller sista gången det händer i världshistorien.
Citera
2021-02-04, 18:01
Avslutad
Citat:
Ursprungligen postat av Raus_bitte
Ja jag fattar att det nog var en stor grej för Henkos sambo, men vad fan har nån annan med saken att göra? Varför kissar en vuxen man på sig vid tanken på att två personer blev kåta på varandra och knullade utanför relationen? Det är knappast första eller sista gången det händer i världshistorien.

Därför att det är något man kan sätta dit någon för och bygga ett case om vilken dålig person det är frågan om. Som 14 år gamla domar eller kontaktförbud där polisen lägger ner utredningen eller att faktiskt explicit peka ut någon som prostituerad knarkare i sin podd. Varför gör man sånt? För mig är det rätt mycket samma sak.

När Johannes NIlsson ringer och ställer frågor, är det inte enklare att bara svara på frågorna eller säga jag är inte intresserad än att dra in en tredje person och referera till henne som "den jävla horan" och sen dessutom sitta och skryta om det tillsammans med sina poddkollegor? Jag tycker nog att lika barn leka bäst.

Jag ser fram mot den dag Sanna och Axel slutar enablea en empatistörd alkoholist. Det hade varit en bra podd och det hade förmodligen också varit en helt rumsren podd. Myra, Sanna, Axel hade fått gå före i krogkön istället för de daliter poddarna är idag.
Senast redigerad av StElmosFire 2021-02-04 kl. 18:13.
Citera
2021-02-04, 18:20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av StElmosFire
Därför att det är något man kan sätta dit någon för och bygga ett case om vilken dålig person det är frågan om. Som 14 år gamla domar eller kontaktförbud där polisen lägger ner utredningen eller att faktiskt explicit peka ut någon som prostituerad knarkare i sin podd. Varför gör man sånt? För mig är det rätt mycket samma sak.

När Johannes NIlsson ringer och ställer frågor, är det inte enklare att bara svara på frågorna eller säga jag är inte intresserad än att dra in en tredje person och referera till henne som "den jävla horan" och sen dessutom sitta och skryta om det tillsammans med sina poddkollegor? Jag tycker nog att lika barn leka bäst.

Jag ser fram mot den dag Sanna och Axel slutar enablea en empatistörd alkoholist. Det hade varit en bra podd och det hade förmodligen också varit en helt rumsren podd. Myra, Sanna, Axel hade fått gå före i krogkön istället för de daliter poddarna är idag.

En våldtäkt är något mindre av en privatsak än otrohet, men men.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in