2020-12-07, 19:56
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Raukberg
De har haft beef med Malcolm sedan Hatklubbens dagar.
När skryter de om det?
Såg att Henrik la upp min förra kommentar för att få svansen att lajka. Sedan skrev han något om att vi (jag?) inte erkänner Sanna. Som om hon inte räknas. Nä, i ett inlägg om att 40 åriga män som super och spelar in podd vilket ofta är ett skeende man avverkar som 20 åring och inte vid 40 så lämnades hon inte ute, av respekt för henne.
Citera
2020-12-07, 19:57
Medlem
TranasTattares avatar
Malcom var ju skitkul. Prata om befolkningspolitik när han själv har haft god man och blir påklädd av mamma, glatt finansierad av svenska skattebetalare.

Har Malcom utbildat sig? Han KÄNNS som typen som är inskriven på högskola år efter år, utan att riktigt förstå varför det går dåligt eller utan att reflektera över att han trots alla år på skattefinansierat vuxendagis inte landar ett jobb.
Citera
2020-12-08, 07:01
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TranasTattare
Malcom var ju skitkul. Prata om befolkningspolitik när han själv har haft god man och blir påklädd av mamma, glatt finansierad av svenska skattebetalare.

Har Malcom utbildat sig? Han KÄNNS som typen som är inskriven på högskola år efter år, utan att riktigt förstå varför det går dåligt eller utan att reflektera över att han trots alla år på skattefinansierat vuxendagis inte landar ett jobb.
Blir påklädd av mamma delen. Är det kontinuerligt eller baseras det på inlägget jag sett florera där M:s morsa säger att hon köpt grejer till honom? Det är ju ganska svag ”bevisning”. Finns det mer?
Citera
2020-12-08, 08:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Fred Friendly
Blir påklädd av mamma delen. Är det kontinuerligt eller baseras det på inlägget jag sett florera där M:s morsa säger att hon köpt grejer till honom? Det är ju ganska svag ”bevisning”. Finns det mer?

Mamman driver en second hand-butik, av Facebook att döma. Det är väl inte så konstigt att hon då ger bort eller tipsar sina vuxna barn om kläder hon får in? Enda sättet det här blir suspekt är ju om man har en riktigt hårdskruvad högstadiemobbarmentalitet.
Citera
2020-12-08, 15:05
Medlem
Fred Friendlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av media876
Mamman driver en second hand-butik, av Facebook att döma. Det är väl inte så konstigt att hon då ger bort eller tipsar sina vuxna barn om kläder hon får in? Enda sättet det här blir suspekt är ju om man har en riktigt hårdskruvad högstadiemobbarmentalitet.
Inte så konstigt då kanske.
Citera
2020-12-08, 16:50
Medlem
TranasTattares avatar
Helt rätt, föräldrarna driver second-hand butik och Malcom råkar bo i samma fastighet, hemma med mamma. Fortfarande. När flyttade ni hemifrån?
Citera
2020-12-08, 18:14
Medlem
Citat:
Helt rätt, föräldrarna driver second-hand butik och Malcom råkar bo i samma fastighet, hemma med mamma. Fortfarande. När flyttade ni hemifrån?

Du är medveten om att det kan vara rätt svårt att skaffa boende som ung? Så en person med funktionshinder, Malcolm, tar alltså ansvar och ser till att skaffa god man för att slippa tära på det gemensamma (som kanske skulle bli fallet om han sket i det och hamnade hos kronkalle). Det är rätt många som bor, tillfälligt eller annat, hos sina föräldrar i den åldern. Gjorde inte din husse det också när han var mellan relationer?

Det här med Malcolm är ju för fan enbart TRAMS och försök till mobbing, inget annat. Iofs rätt skoj att lyssna på den massiva mattan rationaliseringar om varför det är en pedagogisk poäng att hänga ut killens privata uppgifter (och stansens hyllningskörer och papegojande av Hs resonemang) men det är så jävla lågt.
Senast redigerad av media876 2020-12-08 kl. 18:16.
Citera
2020-12-08, 22:55
Medlem
ChewBacca2014s avatar
Har Axel utnyttjat några fler tjejer sexuellt på senaste eller sitter han bara hemma å blir en ännu fetare neger?

Ställer han fortfarande upp på box på gullmars? Någon som vet?
Citera
2020-12-08, 23:09
Medlem
Ambivalens_s avatar
Att Haveristerna går på Malcom är det inte mest att Patreon-pengarna ska in, avsnitten måste komma ut, och det finns inte så många i den politiska ankdammen att välja mellan när man ska dreva? Offret måste vara tillräckligt populärt för att vara intressant, men inte för populärt så att man kan nå dem? Jag har lyssnat på några sporadiska avsnitt, och förutom Linnea-avsnitten som var bra, så har man mest hört de prata om hur de trollade nån random korkad moderat lokalpolitiker. Då är ju Malcom mycket mer lockande.
Citera
2020-12-09, 21:55
Medlem
Translobbyns avatar
I det senaste avsnittet berättar Sanna öppet om hur Axel trakasserar henne sexuellt och vittnar om deras unkna swinger/missbrukar-internkultur. Vid ungefär 10:14:50:

A: "Jag tycker att du var trevlig senast när vi träffades Sanna"

S: "Nej du [Henrik] var trevlig, men du [Axel] var jätteobehaglig. Du satte dig i mitt knä klockan tre på natten och höll mig i handen och sade "Sanna jag vill att du ska veta hur mycket du betyder för mig". Och jag bara "Axel: snälla åk hem."

Förstår folk nu vad Myra tvingats genomleva och brytas ned av och varför så många spekulerar i/berättar om hur Tim blir bedragen via Sannas kollegor.

Dem fortsätter också med sitt fascistiska hat mot samhällets utslagna genom att förnedra Malcom som skolmobbare och kallar honom "kissluktande autist" mm. Det vittnar ej om någon högre intelligens om man inte klarar av att kritisera en person som Malcom utan att själv låta som en rasist och fascist.

När skall Henriks arberetsgivare reagera på fascismen i podden?
Citera
2020-12-09, 22:53
Medlem
Citat:

vad fan har de för betydelse i frågan? Sitter du, och hävdar att folk skall göra rätt för sig. Sköta sig, betala skatt, Bidraga till " Produktionen " Så kan du ju inte sitta hemma hos mamma som 33 åring? Jag har inget emot om du är 40 ( kanske lite vidrigt att bo hos mamma då kanske)
Men sitt inte och säg hur andra ska göra, lev som du lär.
Men å andra sidan, Marx bodde ju oxå hos andra och jobbade inte en dag i sitt liv så, på de sättet är ju malcom en "True Marx" Dvs en riktigt jävla skräp person.
Citera
2020-12-10, 01:16
Medlem
NoelBabas avatar
Sitter Axel och låtsas att han läst fem år högskola för att bli tech support? Han var väldigt otydlig med huruvida han pratade om sig själv eller inte.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in